Grappig....en jij doet niet anders dan dat die bedrijfsleider gelijk had....dus jij oordeelt over die ouderen en dat verwijt je mij. Geen argumenten meer?quote:Op woensdag 9 november 2005 10:15 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ja heel leuk hoor dat je zelf een voorstelling gaat maken van hun lawaai-overlast, maar blijkbaar vond de bedrijfsleider de overlast dermate groot dat hij in moest grijpen. Kun jij nog wel van mening zijn aan de hand van je eigen aannames dat de bedrijfsleider daar geen recht toe had, maar je en ik waren er beide niet bij, en kun je daar dus geen goed oordeel over geven.
quote:Op woensdag 9 november 2005 10:25 schreef DarkDancer het volgende:
ik snap niet hoe irritant die bejaarden kunnen zijn. en daarnaast, als je rustig wil eten in een goede sfeer moet je niet naar de mac gaan. ik vind die bejaarden altijd wel grappig.
loopt er een lekker wijf langs, kijken ze eerst geil haar na. dan kijken ze naar hun kruis waar ze merken dat het niet meer werkt en dan kijken ze die meid na alsof de jeugd hoeren zijn
Dus iedereen die een lekker wijf nakijkt veroorzaakt overlast?quote:Op woensdag 9 november 2005 10:29 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]Je snapt niet hoe bejaarden irritatnt kunnen zijn maar geeft meteen zelf al aan op wat voor manier ze andere klanten lastigvallen? Denk je niet dat wanneer ze dat bij veel 'lekkere wijven' doen, dat gedrag onopgemerkt blijft?
Maar of die bedrijfsleider gelijk heeft is niet van belang?quote:Op woensdag 9 november 2005 10:23 schreef natte-flamoes het volgende:
Correct. Ik geef op voorhand de bedrijfsleider gelijk omdat het in mijn beleving zo is dat de bedrijfsleider het gezag moet hebben voor zichzelf en het bedrijf te kunnen bepalen of er overlast is of niet. Op voorhand roepen dat de bedrijfsleider geen gelijk heeft geeft aan dat je aan dat gezag tornt. En dat gaat mij iets verder dan op voorhand roepen dat de ouderen geen overlast veroorzaken.
Hallo meneer de enuch.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:29 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]Je snapt niet hoe bejaarden irritatnt kunnen zijn maar geeft meteen zelf al aan op wat voor manier ze andere klanten lastigvallen? Denk je niet dat wanneer ze dat bij veel 'lekkere wijven' doen, dat gedrag onopgemerkt blijft?
En dat praat eventueel overlast goed? Wanneer een meid klaagt over zulk gedrag dan is het argument 'elke man kijkt naar een mooie meid' goed?quote:Op woensdag 9 november 2005 10:36 schreef DarkDancer het volgende:
voor zover ik weet kijkt elke man een mooie meid na.
Precies. Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat mij betreft mag een winkeleigenaar helemaal zelf bepalen wie hij wel en niet in zijn winkel wil. Hier in de stad is een winkel waar geen kinderen onder de 8 jaar naar binnen mogen (omhooggevallen kledingzaak). Ik vind het raar, maar dat moet die eigenaar zelf maar weten. Maar bij een franchise / keten heb je tuuk altijd te maken met het bedrijfsbeleid.
sorry, maar als er een mooie meid langs komt dan is het vaak een automatisme of biologische respons om te kijken. ik snap ook niet dat mensen daar een probleem van maken als het bij kijken blijft ...quote:Op woensdag 9 november 2005 10:41 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
En dat praat eventueel overlast goed? Wanneer een meid klaagt over zulk gedrag dan is het argument 'elke man kijkt naar een mooie meid' goed?
Dan moet je consequent zijn en iedereen die vrouwen nakijkt de tent uittrappen. Of elke man de ogen uitsteken....of vrouwen verbieden de straat op te gaan.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:41 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
En dat praat eventueel overlast goed? Wanneer een meid klaagt over zulk gedrag dan is het argument 'elke man kijkt naar een mooie meid' goed?
Dat is wat anders..maar dan moet een bedrijfsleider ook mensen van een bepaald ras, kleur of afkomst mogen weigeren als hij of het bedrijf daar problemen mee heeft.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat mij betreft mag een winkeleigenaar helemaal zelf bepalen wie hij wel en niet in zijn winkel wil. Hier in de stad is een winkel waar geen kinderen onder de 8 jaar naar binnen mogen (omhooggevallen kledingzaak). Ik vind het raar, maar dat moet die eigenaar zelf maar weten. Maar bij een franchise / keten heb je tuuk altijd te maken met het bedrijfsbeleid.
Racisme is verboden, dus dat wordt lastig. Maar op zich zou ik er niet tegen zijn, omdat ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. Dit zijn denk ik geen dingen die je in wetten moet regelen.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:47 schreef wonko het volgende:
Dat is wat anders..maar dan moet een bedrijfsleider ook mensen van een bepaald ras, kleur of afkomst mogen weigeren als hij of het bedrijf daar problemen mee heeft.
Yep....urban wear...rollators...kunstgebitten...leeftijd....groepsvorming...buitenlandse fascisten...nederlandse jongeren...doelgroep...etc.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:51 schreef belusting het volgende:
ach racisme wordt zo omzeild. als men geen buitenlandse jongeren of nederlandse facisten wil, wordt gewoon URBAN WEAR verboden. zo valt er op elke categorie wel iets te verzinnen.
Discriminatie is ook verboden....leeftijdsdiscriminatie dus ook.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Racisme is verboden, dus dat wordt lastig. Maar op zich zou ik er niet tegen zijn, omdat ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. Dit zijn denk ik geen dingen die je in wetten moet regelen.
Dit gebeurt ook al. Ik heb er weinig problemen mee eigenlijk. Ik WIL niet eens ergens naar binnen waar ik blijkbaar niet welkom ben.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:51 schreef belusting het volgende:
ach racisme wordt zo omzeild. als men geen buitenlandse jongeren of nederlandse facisten wil, wordt gewoon URBAN WEAR verboden. zo valt er op elke categorie wel iets te verzinnen.
Dus stel een man wordt geil van een meid in een kort rokje, en besluit haar te verkrachten, in dat geval is het ook enkel de biologische reactie van de man en is het o.k.?quote:Op woensdag 9 november 2005 10:44 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
sorry, maar als er een mooie meid langs komt dan is het vaak een automatisme of biologische respons om te kijken. ik snap ook niet dat mensen daar een probleem van maken als het bij kijken blijft ...
Niet?? Je kunt voor de deur mensen met doodvermoorden gaan bedreigen en om rezpect zwieren ofzo...schijnt heel normaal te zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dit gebeurt ook al. Ik heb er weinig problemen mee eigenlijk. Ik WIL niet eens ergens naar binnen waar ik blijkbaar niet welkom ben.
Oh ja...maak er even verkrachting van zeg.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:57 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dus stel een man wordt geil van een meid in een kort rokje, en besluit haar te verkrachten, in dat geval is het ook enkel de biologische reactie van de man en is het o.k.?
Ah, maar dat geeft die bedrijfsleider het recht nog niet...ik weet niet of je wel eens leest van winkeleigenaren die proberen bepaalde inwoners van dit land uit zijn winkel te houden...dit omdat er aantoonbare overlast veroorzaakt wordt door die mensen. Dat schijnt namelijk niet te mogen.quote:Het slaat nergens op dat wanneer een bedrijfsleider naar aanleiding van klachten van klanten mensen niet de deur mag wijzen omdat de overlast een biologische reactie van aard is. Je weet helemaal niet hoe de overlast heeft plaatsgevonden dus doet je hele verhaal er niet toe en is geen argument om aan laten zien dat de bedrijfsleider ongelijk heeft.
Nooit gelezen dat winkeliers die bordjes verboden voor asielzoekers ophingen daarvoor aangepakt werden?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:03 schreef natte-flamoes het volgende:
'Schijnt niet te mogen'? Waar haal je dat vandaan? Uit je dikke duim?
quote:Ik zie niet in waarom er huisregels moeten zijn om voor een bedrijfsleider te bepalen wanneer iets overlast is of niet. En ik zie nergens dat de bedrijfsleider hondsdol was. Dat maak jij er allemaal van.
Je begrijpt niet dat ik daarmee reageer op de hilarische opmerking 'automatisme of biologische respons' als argument dat er hier geen sprake is van overlast?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:01 schreef wonko het volgende:
Oh ja...maak er even verkrachting van zeg.
Nooit gelezen bij tankstations bij scholen dat er enkel een x aantal scholieren zich tegelijk in de winkel mogen begeven?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:05 schreef wonko het volgende:
[..]
Nooit gelezen dat winkeliers die bordjes verboden voor asielzoekers ophingen daarvoor aangepakt werden?
[..]Doe eerst een wat huiswerk over huisregels en waar die voor staan.
http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=38424quote:Vanaf 1 maart 2005 kunnen winkeliers van de Grote Markt en de Grote Marktstraat collectief de toegang ontzeggen aan winkeldieven en overlastgevers.
Want?? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:09 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Nooit gelezen bij tankstations bij scholen dat er enkel een x aantal scholieren zich tegelijk in de winkel mogen begeven?
Doe jij maar eens huiswerk, vrind.
quote:Op woensdag 9 november 2005 11:08 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat ik daarmee reageer op de hilarische opmerking 'automatisme of biologische respons' als argument dat er hier geen sprake is van overlast?
Dus?? Jij komt met ermee dat het 'ergens' niet toegestaan was om asielzoekers te weigeren, daarmee aangevend dat wat de bedrijfsleider hier doet niet toegestaan is. Kul dus.quote:
dat voorbeeld van verkrachting slaat nergens op....quote:Op woensdag 9 november 2005 10:57 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dus stel een man wordt geil van een meid in een kort rokje, en besluit haar te verkrachten, in dat geval is het ook enkel de biologische reactie van de man en is het o.k.?
Het slaat nergens op dat wanneer een bedrijfsleider naar aanleiding van klachten van klanten mensen niet de deur mag wijzen omdat de overlast een biologische reactie van aard is. Je weet helemaal niet hoe de overlast heeft plaatsgevonden dus doet je hele verhaal er niet toe en is geen argument om aan laten zien dat de bedrijfsleider ongelijk heeft.
Ah...nu is het dus wachten dat die betalende groep klanten wordt opgepakt en een verbod krijgt. Lijkt me dat dat niet gaat gebeuren want de Mac heeft al zijn excuses aangeboden.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:11 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=38424
bijvoorbeeld.
Als je het artikel wat een paar posts naar boven leest kun je precies lezen wat de overlast was. Oa het lastig vallen van andere klanten. Dat jij daar een eigen invulling aan geeft en daarmee de overlast ontkracht betekent niet dat de overlast daadwerkelijk wel meeviel. Daar kun jij helemaal niet over oordelen.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:18 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
dat voorbeeld van verkrachting slaat nergens op....
wat de overlast precies is geweest weet ik niet. een van de overlast veroorzakers zegt dat ze te luid praten (doordat ouderen eenmal wat hardhorend zijn).
mocht dat de reden zijn om ze te weigeren dan vind ik het wel te ver gaan...
Het laat wel zien dat jij ernaast zat met je opmerking dat het niet is toegestaan mensen de toegang te weigeren.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:19 schreef wonko het volgende:
[..]
Ah...nu is het dus wachten dat die betalende groep klanten wordt opgepakt en een verbod krijgt. Lijkt me dat dat niet gaat gebeuren want de Mac heeft al zijn excuses aangeboden.
Nee hoor....zoals het later door jou geposte artikel al aangeeft moeten overlastgevers aangehouden worden en dus aan de politie overgedragen worden waarna deze proces verbaal opmaakt. Gebeurt dat nogmaal dan kan men iemand de toegang weigeren.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:18 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dus?? Jij komt met ermee dat het 'ergens' niet toegestaan was om asielzoekers te weigeren, daarmee aangevend dat wat de bedrijfsleider hier doet niet toegestaan is. Kul dus.
Niet zomaar de toegang weigeren. Dat is een wereld van verschil.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:20 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Het laat wel zien dat jij ernaast zat met je opmerking dat het niet is toegestaan mensen de toegang te weigeren.
Net zo min als dat jij dat kan.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:19 schreef natte-flamoes het volgende:
Daar kun jij helemaal niet over oordelen.
Nee, maar dat zei ik dus al een paar posts hierboven. Per definitie ga ik ervan uit dat de bedrijfsleider gelijk heeft. Lees maar terug waarom.quote:
Ben aan het zoeken...alleen de arbeid roept mij. Tot nu toe kom ik niet verder dan dat men toegang mag weigeren zolang dit niet op discriminerende grondslag gebeurt. Ras, geloof, sexe, leeftijd, kleur.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:25 schreef natte-flamoes het volgende:
Kom eens met een link, want zomaar iets aannemen van iemand op een forum doe ik niet. Kun je nog zo'n leuk icoon hebben. Heb je een wet of weetikveel waaruit inderdaad blijkt dat het niet is toegestaan voor een bedrijf/winkel om mensen de toegang te weigeren?
Als hij gelijk heeft waarom biedt hij dan zijn verontschuldigingen aan?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:27 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Nee, maar dat zei ik dus al een paar posts hierboven. Per definitie ga ik ervan uit dat de bedrijfsleider gelijk heeft. Lees maar terug waarom.
http://www.hbd.nl/index.cfm/12,0,92,99,htmlquote:Het vooraf verlenen van toestemming voor tassencontrole, verplicht gebruik van mandjes of wagens, het beperken van de toegang van (hinderlijke) groepen. Het mag allemaal en u mag er mensen op aanspreken.
Blijkbkaar mag de toegang dus best ontzegt worden.quote:Winkelontzegging
Sommige mensen zijn onverbeterlijk en behoorlijk brutaal. Zelfs nadat ze betrapt zijn op winkeldiefstal, ziet u ze na een paar dagen weer bezig in uw winkel. Vergeet dan niet dat u de baas bent in de winkel en dat er geen sprake is van ‘openbare ruimte’. Heeft u iemand betrapt op winkeldiefstal? Geef die persoon dan een winkelontzegging. Doet u dat op de juiste wijze, dan is er sprake van een strafbaar feit (huisvredebreuk) als de betreffende persoon toch uw winkel binnen komt. Vanzelfsprekend geeft u een winkelontzegging alleen af op basis van redelijke gronden, anders kan de betreffende persoon de ontzegging met succes bij de rechter aanvechten.
Er mag dus uitstekend een toegang worden ontzegt.quote:Wat kunt u doen als iemand zich niet aan de
regels houdt?
Als u constateert dat iemand zich niet aan een huisregel
houdt, kunt u de volgende stappen nemen:
1 Spreek de persoon in kwestie aan en wijs hem of haar op
de betreffende huisregel.
2 Als degene dan nog niet mee wil werken, kunt u hem of
haar vragen de winkel te verlaten met een duidelijke
vermelding van de reden waarom u dit vraagt.
3 Weigert de persoon de winkel te verlaten, dan kunt u de
politie om assistentie verzoeken.
4 Tot slot bestaat de mogelijkheid een winkelverbod op te
leggen aan degene die zich niet aan de huisregels houdt.
Aan de hand van huisregels.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:37 schreef natte-flamoes het volgende:
En
[..]
Er mag dus uitstekend een toegang worden ontzegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |