Die man snapt het systeem niet. Als elke Nederlandse club zo gaat denken, hebben we over twee jaar twee eerste divisies waarvan eentje gevuld is met buitenlandse matigheid.quote:Op donderdag 10 november 2005 06:50 schreef fernando_redondo het volgende:
'Vlaar onder geen voorwaarde naar Ajax'
AZ heeft afwijzend gereageerd op een mogelijke transfer van verdediger Ron Vlaar naar Ajax. 'Wij laten hem onder geen enkele voorwaarde tussentijds naar Ajax vertrekken', zegt voorzitter Dirk Scheringa stellig in De Telegraaf.
Het contract van de twintigjarige Vlaar bij AZ loopt nog tot de zomer van 2007. 'We houden hem liever hier tot het einde van zijn contract, ook al kost ons dat geld. De verhoudingen met Ajax liggen bij onze supporters erg gevoelig en dat is er niet beter op geworden met het vertrek van Martin van Geel (technisch directeur) naar Amsterdam', verklaart Scheringa.
Ajax toonde interesse in de international van AZ, omdat een aantal spelers de Amsterdammers dreigt te verlaten. Hatem Trabelsi en Steven Pienaar hebben aangegeven hun contact niet te verlengen. Ook van Maxwell en Nigel de Jong is het nog niet zeker of ze na dit seizoen nog bij Ajax spelen.
In navolging van zijn succesvolle transfers bij AZ, richt Van Geel zich ook bij Ajax op de Nederlandse spelersmarkt. Naast Vlaar volgt de technisch directeur van Ajax ook de verrichtingen van Klaas Jan Huntelaar (SC Heerenveen) en Gijs Luirink (FC Groningen) op de voet.
(c) VI
nou lekker dan, met mazzel 1 puntquote:Op donderdag 10 november 2005 08:53 schreef JeroenV het volgende:
Twente thuis. Op zaterdagavond als ik me niet vergis.
Ach ja, wat je zelf zegt: Elk puntje telt.....quote:Op donderdag 10 november 2005 09:01 schreef DeTolk het volgende:
[..]
nou lekker dan, met mazzel 1 punt
4? 1 punt eerder..quote:Op donderdag 10 november 2005 09:13 schreef PyTh het volgende:
Twente thuis
Utrecht uit
RKC thuis
Vitesse uit
Nac uit
4 punten moet toch wel mogelijk zijn
quote:
quote:Hersi wil graag terug naar Ajax
Woensdag 9 november, door JVS, Amsterdam, 23.01u GMT+01.00, Sportweek
Youssouf Hersi laat deze week in het blad Sportweek weten dat hij veel voelt voor een terugkeer naar Ajax. De man in vorm bij Vitesse kreeg eerder dit seizoen te horen dat hij de Arnhemse club mag verlaten. Maar hij speelt de laatste weken zó goed dat Vitesse-trainer Edward Sturing op zijn besluit terug kwam.
Hersi stond eerder tussen 2000 en 2004 bij Ajax onder contract, maar slaagde er nimmer in een vaste plaats in de A-selectie te veroveren. Laat staan een basisplaats. 'Ik hoop dat ik dit seizoen zó goed speel, dat Danny Blind me wil terughalen naar Ajax', aldus de 23-jarige middenvelder in Sportweek.
Tijdens zijn periode bij Ajax werd Hersi door de Amsterdammers verhuurd aan achtereenvolgens NAC Breda en NEC. In de zomer van 2004 maakte hij de overstap naar SC Heerenveen, waarna de voormalige jeugdinternational in de winterstop van het vorige seizoen naar Vitesse overstapte.
quote:'Risico's kleiner met binnenlandse transfer'
Woensdag 9 november, door SV, Amsterdam, 16.28u GMT+01.00, VI
Technisch directeur Martin van Geel vertelt in de nieuwe Voetbal International dat de oorzaak van de verschuiving naar binnenlandse talenten ligt in het risico en rendement van de aankoop.
Binnenlandse transfers nemen volgens Van Geel minder risico met zich mee dan buitenlandse transfers. 'Het verleden heeft voor mij bewezen dat spelers die bekend zijn met het Nederlandse voetbal het beste renderen en het minste risico opleveren', aldus Van Geel.
quote:Galasek in VI: Ik heb bewezen dat Ajax mij nodig heeft
Voetbal International heeft deze week een uitgebreid interview met de Tsjech Galasek. Hij gaat daarbijop het huidige Ajax in, het aankomende WK en zijn plaats bij Ajax. Galasek gaf aan dat het een enorme schok voor hem was toen Blind de voorkeur gaf aan Maduro. 'Ik had het niet zien aankomen en raakte een beetje in paniek. Gelukkig heb ik niet lang op de reservebank gezeten. Ik heb, denk ik, bewezen dat Ajax mij nodig heeft. We hebben erg veel jonge spelers en die hebben een ervaren voetballer nodig, iemand die vooral naar het teambelang kijkt.'
Galasek gaf aan met het oog op het WK speelritme nodig te hebben. De bondscoach van de Tsjechen heeft al laten weten dat hij zich geen zorgen hoeft te maken voor zijn plaats in de selectie omdat uitgeruste spelers vaak goed presteren op een eindtoernooi. Galasek weet van hemzelf echter dat hij daarvoor wedstrijdritme nodig heeft.
Vraag maar aan Sikora, Bouhkari, Ananas, Machlas, Sier, Nieuwenburg, Van Halst of Soetaersquote:Technisch directeur Martin van Geel vertelt in de nieuwe Voetbal International dat de oorzaak van de verschuiving naar binnenlandse talenten ligt in het risico en rendement van de aankoop.
Hey! Niet fokken met van Halst! Hadden we er nog maar eentje zoals Jantje!quote:Op donderdag 10 november 2005 09:52 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Vraag maar aan Sikora, Bouhkari, Ananas, Machlas, Sier, Nieuwenburg, Van Halst of Soetaers
Precies, met van halst was het gelijkspel tegen ADO nooit gebeurd.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:13 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hey! Niet fokken met van Halst! Hadden we er nog maar eentje zoals Jantje!
Het is alleen maar om te laten zien dat Van Geel onzin verkoopt, want Ajax heeft het in de laatste 10 jaar veel beter gedaan met spelers van buiten Nederland dan van binnen Nederland en verder haalde Van Geel bij AZ op Huysegems alleen spelers waar hij zelfde mee werkte.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:12 schreef M0NTANA het volgende:
Iedere naam die jij noemt heeft een ander verhaal. Victor Sikora was international geworden als flankspeler in een 4-3-3-systeem bij Vitesse onder Ronald Koeman, het is dan ook vreemd dat het er bij Ajax niet uitkwam. Nourdin Boukhari werd voor héél weinig overgenomen, om Sparta te behouden voor een financiële crisis na de degradatie. Yannis Anastasiou werd als noodspits gezien, heeft het dan ook best aardig gedaan, zie ook zijn tweeënhalve treffer in de CL van dit seizoen. Nikos Machlas kon naar alle topclubs, maar koos voor Ajax, rendeerde niet in een 4-3-3-systeem, maar deed het beter dan iedereen nu wil doen geloven. Tom Sier en John Nieuwenburg hebben veel pech gehad met blessures, net als bijvoorbeeld Ole Tobiassen. Jan van Halst werd misbruikt door Co Adriaanse, die in hem een centrale verdediger zag in de stijl van Danny Blind, als defensieve middenvelder werd hij later onder Ronald Koeman nog erg waardevol. Tom Soetaars is de slechtste Ajax-aankoop geweest van dit millennium, maar goed, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
quote:Op donderdag 10 november 2005 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
Ik denk niet dan Jan van Halst ons tegen ADO had kunnen behouden voor puntverlies, die gast voetbalt ook alweer 26 jaar en heeft al ruim twee seizoenen niet meer op niveau gevoetbald.
machlas heeft het één jaar heel goed gedaan, boukhari trouwens ook één wedstrijdquote:Op donderdag 10 november 2005 09:52 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Vraag maar aan Sikora, Bouhkari, Ananas, Machlas, Sier, Nieuwenburg, Van Halst of Soetaers
1 2 3 4 5 | - - - - - - - - - -- Stekelenburg- - - - - - - - - - - - - Vd Borre - - - Heijtinga - - - Luirink - - - Emanuelson - - - - Wilhelmson - - - Maduro - - - - Sneijder - - - - - - - - Jenner- - - Huntelaar - - - - Mitea - - - - |
Je vergeet Sonck, Obodai en Wamberto.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:52 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Heitinga centraal achterin?quote:
Dat zijn toch geen Nederlanders cult.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je vergeet Sonck, Obodai en Wamberto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |