De jongen in kwestie komt ook niet voor de camera, maar communiceert via z'n advocaat. Daarbij heb ik als ik zo rondkijk in de pers niet de indruk dat men twijfelt over de gang van zaken, terecht of onterecht, en dus is er geen druk om deze vrouw voor de camera te halen. En als arts zou ik het ook niet toelaten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:10 schreef Floripas het volgende:
Ja, maar hoe heet die vrouw, en waarom komt ze niet voor de camera?
Ze was maar voor 20% verbrand. Niet dat dat niet erg zou zijn, maar daar blijf je niet zo lang voor in het ziekenhuis liggen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:23 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De jongen in kwestie komt ook niet voor de camera, maar communiceert via z'n advocaat. Daarbij heb ik als ik zo rondkijk in de pers niet de indruk dat men twijfelt over de gang van zaken, terecht of onterecht, en dus is er geen druk om deze vrouw voor de camera te halen. En als arts zou ik het ook niet toelaten.
Ik ben benieuwd.quote:en de precieze gang van zaken zal nog moeten blijken. Ik weet ook niet wie deze getuigenis heeft gemaakt. Niet de vrouw zelf waarschijnlijk.
Ik ben geen journaliste, hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:38 schreef thefunny het volgende:
Ik geloof ook niet echt dat het gebeurd is. Waarschijnlijk iemand geweest die het vuur op wilde poken.
verkapt ik-ben-een-journaliste-die-overal-informatie-vandaan-wil-halen topic.![]()
Als het haar gezicht is wel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze was maar voor 20% verbrand. Niet dat dat niet erg zou zijn, maar daar blijf je niet zo lang voor in het ziekenhuis liggen.
Ooh, van mij mag je hoor.quote:Dat niemand eraan twijfelt betekent nog niet dat ik dat niet mag.
Niemand twijfelde ook aan het verhaal over de Koeweitse couveusebaby's, en ook dat bleek niet waar.
Ja, da's waar, maar we krijgen verder helemaal niks over deze zaak te horen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Als het haar gezicht is wel.
[..]
Dankquote:Ooh, van mij mag je hoor.![]()
Inderdaad. Het was ook toevallig dat ik op het artikeltje stuitte in Der Spiegel. Waarmee mijn vooroordeel nogmaals bevestigd wordt dat Der Spiegel een meer dan uitstekend weekblad is.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, da's waar, maar we krijgen verder helemaal niks over deze zaak te horen.
De emoties liepen erg op (ook bij mijquote:Dank
Van de mensen in NWS niet...
Der Spiegel is een prima blad inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Inderdaad. Het was ook toevallig dat ik op het artikeltje stuitte in Der Spiegel. Waarmee mijn vooroordeel nogmaals bevestigd wordt dat Der Spiegel een meer dan uitstekend weekblad is.
[..]
Ik weet het.quote:De emoties liepen erg op (ook bij mij)
=> The degree of one's emotion varies inversely with one's knowledge of the facts -- the less you know the hotter you get.
Bertrand Russell
Omdat van deze gebeurtenissen in ieder geval meerdere bronnen berichten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:08 schreef Reya het volgende:
Ach ja, dat is de autoriteit van de massamedia. Waarom zouden we uberhaupt geloven dat er rellen zijn? Of waarom zouden we geloven dat Bush Irak heeft aangevallen? Of waarom zouden we geloven dat Nederland een democratie is?
Dat nemen we allemal maar aan omdat er medi zijn die dit ons vertellen. Uiteindelijk trekken we praktisch niets persoonlijk na, en gaan we vrijwel altijd uit van het gezag van derden![]()
Over verdenkingen van misdrijven is Justitie over het algemeen de enige bronquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat van deze gebeurtenissen in ieder geval meerdere bronnen berichten.
Over die vrouw is er maar één bron: de Franse Justitie.
Ik heb wel eens van die discussies gevoerd met Calvobbes, en ook SCH (kloon?) gezien, waarbij in feite zijzelf met hun drammerige nuanceringen en dubbele standaarden wat betreft allochtoon - autochtoon hele topics vol wisten te krijgen met reacties van andere, geïrriteerde, users. Hadden ze dat niet gedaan waren die topics na een reaktie of 50 wel ingeslapen. Wat valt er eigenlijk ook te discussieren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:09 schreef Floripas het volgende:
........
Godslasteraar:
Dat heeft te maken met dat een aantal sympathieke en welwillende users die hier op fok! proberen op een enigzins contra-productieve wijze allochtonen in bescherming te nemen. Door misstanden te ontkennen, gebeurtenissen in twijfel te trekken en tegelijkertijd aangetoonde misstanden aan de kant van allochtonen te negeren en misstanden aan de kant van autochtonen juist uit te vergroten.
[..]
Floripas:
Schaar je daar mij ook onder? Ik heb gewoon problemen met dat verhaal van die vrouw.
Nee: vaak worden ook daders en slachtoffers geinterviewd, omstanders komen voor de camera, enzovoorts.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Over verdenkingen van misdrijven is Justitie over het algemeen de enige bron![]()
Dat is lang niet altijd. Wat weten we nou van de meeste terrorisme-verdachten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee: vaak worden ook daders en slachtoffers geinterviewd, omstanders komen voor de camera, enzovoorts.
Dat ze van knutselen houden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is lang niet altijd. Wat weten we nou van de meeste terrorisme-verdachten?
Ik heb geen idee hoe ernstig het is. Is ze bij bewustzijn? Is ze in shock? Geen follow-upmededelingen, dat vind ik al verdacht.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:50 schreef Sickie het volgende:
Om te beginnen heeft die vrouw natuurlijk niet "slechts" 20% van haar lichaam verbrand. Ze is als het verhaal op waarheid berust, in brand gestoken.
Oké, maar die buschauffeur? En de andere passagiers? Getuigen? Ambulancepersoneel?quote:Dat die persoon dan niet voor de camera gaat staan om de boel even uit de doeken te doen mag hopelijk duidelijk zijn.
De familie van de in coma gelagen man had er ook geen moeite mee.quote:En dat de naasten van het slachtoffer dit ook niet doen begrijp ik prima. Die hebben immers wel wat anders aan hun hoofd lijkt me.
Het kan toch gewoon zo zijn dat de vrouw en haar familie liever geen media aandacht willen en dat deze wens gerespecteerd wordt door betrokkenen? Ik denk overigens niet dat de Franse justitie een dergelijk voorval 'nodig heeft' op dit moment. De eerste dode is inmiddels ook al gevallen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ernstig het is. Is ze bij bewustzijn? Is ze in shock? Geen follow-upmededelingen, dat vind ik al verdacht.
[..]
Oké, maar die buschauffeur? En de andere passagiers? Getuigen? Ambulancepersoneel?
[..]
De familie van de in coma gelagen man had er ook geen moeite mee.
Ja, dat kan ik me voorstellen, maar zó veel medialuwte...?quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:11 schreef Tarak het volgende:
Zou jij de behoefte hebben om voor de camera te springen als je voor 20% verbrand was? Lijkt me dat je wel wat anders aan je hoofd hebt en eerder met rust gelaten wil worden.
Nogmaals, ik zeg niet dat het niet gebeurd is, want ik weet het gewoon niet.quote:Het is het type verhaal dat bij elkaar verzonnen is, de alarmbellen gingen bij ook af. Toch lijkt het er hier op dat het echt gebeurd is. Er zijn zoveel bronnen die het melden en het wordt door geen enkele journalist betwist, dan moet je er maar van uitgaan dat het verhaal correct is.
Als het 1 van mijn naasten betrof dan zou ik ook geen media-aandacht tollereren, laat staan dat ik zelf voor de camera zou gaan staan. Een willekeurig ander persoon zou dit misschien wel doen om wat voor reden dan ook. Hoe dan ook lijkt met dit geen reden om ontzettend paranoia te gaan doen over dit voorval.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ernstig het is. Is ze bij bewustzijn? Is ze in shock? Geen follow-upmededelingen, dat vind ik al verdacht.
[..]
Oké, maar die buschauffeur? En de andere passagiers? Getuigen? Ambulancepersoneel?
[..]
De familie van de in coma gelagen man had er ook geen moeite mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |