quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:56 schreef Metro2005 het volgende:[..]
Daar zeg je echt een waarheid als een koe gewoon.
Heel veel mensen denken dat ze dingen 'nodig' hebben. Je móet een nieuwe tv, je moet een nieuw bed, je moet dit, je moet dat.
In feite zijn er ontzettend veel dingen die wel fijn zouden zijn als je ze hebt maar in werkelijkheid heb je ze helemaal niet nodig en valt het onder de catogorie luxe. En luxe artikelen kun je voor sparen.
Kijk, heb jij dingen echt hard nodig (wasmachine gaat stuk?) dan kan ik me voorstellen dat je een kleine lening afsluit als je het even niet kan betalen. Maar koop dan niks luxe en betaal eerst dat ding af.
Zien waar je uitgaven heengaan is het beste medicijn tegen impulsaankopen. Vaak schrik je zo hard van wat al die kleine bedragen bij elkaar kosten dat je het voortaan wel laat en je je 3x bedenkt voor je tot aanschaf over gaat.
Overigens heb ik ook een schuld (studiefinanciering) maar die betaal ik af voor ik het huis uit ga dalijk. Dat is een bedrag van 700 euro. Dat heb ik zo op mijn spaarrekening staan dus daar lig ik absoluut niet wakker van.
Ik weet ook niet wat nodig is hier
![]()
Ik heb niet veel nodig denk ik. Ben al snel tevreden met wat ik heb. Zolang ik me goed voel is het goed. Omdat ik snel tevreden ben met wat ik heb, zou ik eigenlijk ook niet onzinnige dingen moeten kopen, dan kan ik het beter wegzetten voor de momenten dat ik wel meer behoefte heb aan geld. Aan geld niet behoefte, aan spullen die iets toevoegen bedoel ik eerder. Ik heb nooit behoefte aan geld omdat geld opraakt, ik heb behoefte aan spullen die het leven aangenamer maken.
Money talks, nou. Ik weet niet. Klinkt misschien heel vreemd maar als ik nu ineens de lotto zou winnen zou ik niet eens echt blij zijn. Omdat ik misschien heel anders ga leven en dat wil ik niet.
Ik wil niet patsen met spullen. Mensen moeten me maar nemen zonder de spullen.
Enige dat ik wel nodig heb is pen en papier en het goede gevoel en bier en sigaretten.
Met geld, tja, een groot huis met zwembad. Waarom zou ik dat ineens wel nodig hebben op dat moment terwijl ik het nu niet nodig heb? Toch....naar de toekomst gezien ga ik wel sparen ben ik al mee bezig iedere maand via een spaar-regeling. Dus dat zit wel goed. Maar op dit moment boeit het me ff niet, ik leef van dag tot dag op dit moment. En maak me om geld niet al teveel druk omdat het een bijkomstigheid is. Noodzakelijk kwaad ook.
Geld, sowieso. Nou....het raakt op. En heb je veel geld, dan raak je in de problemen, in ieder geval verlies je je identiteit erg als het ff niet meezit. Ik zou mijn identiteit verliezen dus ik zou het dan liever wegzetten of van mijn part nooit aanraken
![]()
Maar dat zeg ik nu dus. Weet niet hoe ik het zou doen als ik het geld wel zou hebben. Eigen onderzoeks-bedrijf lijkt me wel wat, een wetenschappelijk iets of iets dergelijks. Iets dat aansluit aan mijn interesses zonder dat ik verlies waar ik mee bezig ben. Niet wetenschappelijk direct maar iets met een eigen onderzoeks-bureau? Eigen praktijk? Whatever ik weet het niet waar ik uberhaupt mee bezig ben.
Heb het idee dat ik ergens mee bezig ben maar weet niet goed wat
![]()
Zolang het niet slecht aanvoelt is het geen probleem denk ik maar. Ik ben bezig in een droom, vandaag vooral, ik zit echt in een droom bezig te zijn. En in een droom is alles mogelijk. Daar gelden geen grenzen. Dus waarom zou ik geld nodig hebben als ik straks in mijn eigen dromen kan leven? Misschien ontwikkel ik wel een droommachine
![]()
Nee dat is een geintje. Ik wil dus in die droom blijven. Weg van de realiteit dus.
[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 10-11-2005 17:20:47 ]