abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 16:34:23 #176
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32151789
Transformatie inderdaad, iets dat ik van harte nastreef. Ik wil mijn eigen wereld scheppen. En dan moet ik transformeren wat ik te zien krijg, of moet ik dan de leegte transformeren of wat dan ook? Ik bedoel, hoe open ik deuren? Of komen die open deuren vanzelf naar mij toe?. Hoe ik dat moet uitwerken weet ik dus niet. In ieder geval kan ik niet blijven op deze aarde alleen. Misschien komt het ooit vanzelf allemaal en gebeurt het massaal. Dat iedereen geopende deuren binnen kan wandelen. Maar wat valt er dan nog meer te zien vraag ik me wel af. Wat is zo betrekkelijk aan deze wereld? Valt er wel meer te zien? En wat wil ik dus meer zien allemaal? Waarom ben ik niet altijd even tevreden in wat ik zie.

Ik ben zelfs niet tevreden als ik een jacht zie of een dure auto. Ik wil dan wat anders zien. Maar dan vraag ik me af, waarnaar ben ik op zoek in het leven?

Draken? Andere schepsels? Andere kleuren? Andere zwaartekracht waarbij je kunt vliegen? Dat zijn een paar voorbeelden maar is bij lange na niet hetgeen wat ik allemaal wil.

Want ondertussen wil ik alles. In ieder geval wil ik meer dan wat ik zie.

Biertje gepakt. Dat is een van de mooiere dingen in het leven. Een lekker koud biertje en met bier kan ik weer verder graven in mijn fantasie.

Denk dat ik binnenkort weer actief ga lezen, ook om andere werelden in te gaan en dan maar hopen dat ik me helemaal kan laten vallen in het boek. Een boek lezen is als een soort van vakantie-tripje. Vooral bij fantasie of horror of wat dan ook.

In mijn eigen geval ben ik niet afhankelijk van materialen, ik hecht op dit moment meer waarde aan de illusie van alles. Omdat je met de illusie pas echt kunt scheppen volgens mij. Maar nogmaals wil ik dus oefenen en oefenen en oefenen en vooral het blijven uitbreiden van mijn eigen illusies.

Het glas is half vol En ik zie achter de horizon een draak. Daar is een draak. Hij heeft een grote staart en is paars-blauw. Misschien komt die draak wel tevoorschijn op een gegeven moment.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32152383
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:56 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Je leert er mee omgaan als het fout loopt denk ik ook inderdaad Ik heb 800 euro schuld en los dat nu beetje bij beetje af. Maar niet snel genoeg. 22 procent rente durven ze te vragen. Ik had een nieuw bed gekocht bij een postorder bedrijf en had het geld nog niet en had geen zin om nog langer te slapen op dat ene bed. 22 procent rente. Je betaald meer rente dan aflossing daar. Maar dat komt wel goed nog.

Verder wil ik sparen voor iets, maar ik weet niet goed waarvoor op dit moment. Ik dacht dat ik een laptop nodig had maar ook dat lijkt overbodige luxe te zijn. Kleding wil ik wel voor deze winter, maar dan probeer ik niet het duurste van het duurste te kopen. Vroeger dus wel altijd gedaan.

Ik denk dat ik ook in excel moet gaan bijhouden wat ik uitgeef. Zelfs het kleinste bedrag vermelden. Dan heb je tenminste zicht op inkomsten en uitgaves en zit je niet ineens zonder extra ruimte zonder dat je weet wat je hebt uitgegeven.

Boeken, ik heb nog veel boeken liggen van Stephen King en nog meer. Dus ik denk dat ik eerst die boeken ga uitlezen hoewel lezen op dit moment niet mijn sterkste kant is. Jij hebt dus echt een reden om te sparen voor boeken en die viking stuff, ik wil dat ook. Ik wil een of andere hobby om iets te verzamelen hebben. En dan jaren lang plezier hebben eraan. Zolang het ding dat gekocht is voor jaren lange plezier zorgt is het al lang goed. Dan is het geen zonde van het geld in ieder geval

Ben erg ongeduldig nog en daar werk ik ook nog wel aan
Daar zeg je echt een waarheid als een koe gewoon.
Heel veel mensen denken dat ze dingen 'nodig' hebben. Je móet een nieuwe tv, je moet een nieuw bed, je moet dit, je moet dat.
In feite zijn er ontzettend veel dingen die wel fijn zouden zijn als je ze hebt maar in werkelijkheid heb je ze helemaal niet nodig en valt het onder de catogorie luxe. En luxe artikelen kun je voor sparen.
Kijk, heb jij dingen echt hard nodig (wasmachine gaat stuk?) dan kan ik me voorstellen dat je een kleine lening afsluit als je het even niet kan betalen. Maar koop dan niks luxe en betaal eerst dat ding af.

Zien waar je uitgaven heengaan is het beste medicijn tegen impulsaankopen. Vaak schrik je zo hard van wat al die kleine bedragen bij elkaar kosten dat je het voortaan wel laat en je je 3x bedenkt voor je tot aanschaf over gaat.

Overigens heb ik ook een schuld (studiefinanciering) maar die betaal ik af voor ik het huis uit ga dalijk. Dat is een bedrag van 700 euro. Dat heb ik zo op mijn spaarrekening staan dus daar lig ik absoluut niet wakker van.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 10 november 2005 @ 17:09:10 #178
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32152730
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daar zeg je echt een waarheid als een koe gewoon.
Heel veel mensen denken dat ze dingen 'nodig' hebben. Je móet een nieuwe tv, je moet een nieuw bed, je moet dit, je moet dat.
In feite zijn er ontzettend veel dingen die wel fijn zouden zijn als je ze hebt maar in werkelijkheid heb je ze helemaal niet nodig en valt het onder de catogorie luxe. En luxe artikelen kun je voor sparen.
Kijk, heb jij dingen echt hard nodig (wasmachine gaat stuk?) dan kan ik me voorstellen dat je een kleine lening afsluit als je het even niet kan betalen. Maar koop dan niks luxe en betaal eerst dat ding af.

Zien waar je uitgaven heengaan is het beste medicijn tegen impulsaankopen. Vaak schrik je zo hard van wat al die kleine bedragen bij elkaar kosten dat je het voortaan wel laat en je je 3x bedenkt voor je tot aanschaf over gaat.

Overigens heb ik ook een schuld (studiefinanciering) maar die betaal ik af voor ik het huis uit ga dalijk. Dat is een bedrag van 700 euro. Dat heb ik zo op mijn spaarrekening staan dus daar lig ik absoluut niet wakker van.
Ik weet ook niet wat nodig is hier Ik heb niet veel nodig denk ik. Ben al snel tevreden met wat ik heb. Zolang ik me goed voel is het goed. Omdat ik snel tevreden ben met wat ik heb, zou ik eigenlijk ook niet onzinnige dingen moeten kopen, dan kan ik het beter wegzetten voor de momenten dat ik wel meer behoefte heb aan geld. Aan geld niet behoefte, aan spullen die iets toevoegen bedoel ik eerder. Ik heb nooit behoefte aan geld omdat geld opraakt, ik heb behoefte aan spullen die het leven aangenamer maken.

Money talks, nou. Ik weet niet. Klinkt misschien heel vreemd maar als ik nu ineens de lotto zou winnen zou ik niet eens echt blij zijn. Omdat ik misschien heel anders ga leven en dat wil ik niet.

Ik wil niet patsen met spullen. Mensen moeten me maar nemen zonder de spullen.

Enige dat ik wel nodig heb is pen en papier en het goede gevoel en bier en sigaretten.

Met geld, tja, een groot huis met zwembad. Waarom zou ik dat ineens wel nodig hebben op dat moment terwijl ik het nu niet nodig heb? Toch....naar de toekomst gezien ga ik wel sparen ben ik al mee bezig iedere maand via een spaar-regeling. Dus dat zit wel goed. Maar op dit moment boeit het me ff niet, ik leef van dag tot dag op dit moment. En maak me om geld niet al teveel druk omdat het een bijkomstigheid is. Noodzakelijk kwaad ook.

Geld, sowieso. Nou....het raakt op. En heb je veel geld, dan raak je in de problemen, in ieder geval verlies je je identiteit erg als het ff niet meezit. Ik zou mijn identiteit verliezen dus ik zou het dan liever wegzetten of van mijn part nooit aanraken Maar dat zeg ik nu dus. Weet niet hoe ik het zou doen als ik het geld wel zou hebben. Eigen onderzoeks-bedrijf lijkt me wel wat, een wetenschappelijk iets of iets dergelijks. Iets dat aansluit aan mijn interesses zonder dat ik verlies waar ik mee bezig ben. Niet wetenschappelijk direct maar iets met een eigen onderzoeks-bureau? Eigen praktijk? Whatever ik weet het niet waar ik uberhaupt mee bezig ben.

Heb het idee dat ik ergens mee bezig ben maar weet niet goed wat Zolang het niet slecht aanvoelt is het geen probleem denk ik maar. Ik ben bezig in een droom, vandaag vooral, ik zit echt in een droom bezig te zijn. En in een droom is alles mogelijk. Daar gelden geen grenzen. Dus waarom zou ik geld nodig hebben als ik straks in mijn eigen dromen kan leven? Misschien ontwikkel ik wel een droommachine Nee dat is een geintje. Ik wil dus in die droom blijven. Weg van de realiteit dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 10-11-2005 17:20:47 ]
pi_32153606
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:14 schreef Enyalius het volgende:

heb het bedrag voor dat schilderij al bijna bij elkaar nok. nog 1-2 maanden en dan gaat ik hem bestellen. als ik die nieuwe baan heb dan gaat het rap dan hoef ik niet eens meer te sparen om het te kopen.
Zal het aan haar doorgeven. Moet haar toch nog bellen.
Ik ben op het moment een beetje lui in de sociale contacten en afspraken maken.

Lui is eigenlijk niet eens het juiste woord. Trek me gewoon een beetje terug en keer naar binnen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 10 november 2005 @ 19:27:10 #180
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32156362
de dag dat ik je huis op stelten kom zetten komt dichterbij...ohhhhh
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  donderdag 10 november 2005 @ 20:25:25 #181
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32158137
quote:
Op donderdag 10 november 2005 19:27 schreef Enyalius het volgende:
zooo volgens mij is eny nu al geil
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_32159217
quote:
Op donderdag 10 november 2005 20:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

eeeuuuhhhhh...............dat denk ik dus niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32159239
quote:
Op donderdag 10 november 2005 19:27 schreef Enyalius het volgende:
Dat staat permanent op stelten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32159293
quote:
Op donderdag 10 november 2005 20:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Ik trek wel een harnas aan. Zo´n oud ding. De mensen waren toen heel wat kleiner dus het zal niet moeilijk zijn om er een in mijn maat te vinden
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 10 november 2005 @ 21:27:12 #185
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32160330
zo'n chestity belt...ohh nok. je maakt me zo geil
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:29:21 #186
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32160406
nok ik ben in te huren als bescherming hoor
stay frosty
  donderdag 10 november 2005 @ 21:40:15 #187
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32160760
een week vakantie...best saai zo. heb een paar boeken gelezen. World of Warcraft weer geinstalleerd en account hernieuwd voor 3 maanden om te spelen. nieuwe human mage gemaakt en ben lvl 16 op moment. geen nieuwe films uit die het waard zijn om te kijken, 2 nieuwe muziek albums van Dimmu Borgir in me bezit om te luisteren. rest relaxen...maandag 2e gesprek voor sollicitatie en maandag weer werken.
pi_32162726
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:29 schreef BarraCupraCuda het volgende:
nok ik ben in te huren als bescherming hoor
Heb ik geen geld voor. En dan zou ik het in natura moeten betalen en is de noodzaak tot jouw bescherming weg daar ik dan bescherming tegen jou nodig heb.
Ik moet geen huurbouncer hebben maar een vrijwilliger.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 06:11:10 #189
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32169937
ik zou vrijwiller zijn, maar het reizen wordt dan zo duur
  vrijdag 11 november 2005 @ 07:26:41 #190
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32170085
is truth veranderd in een datingafdeling
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32170169
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 06:11 schreef Enyalius het volgende:
ik zou vrijwiller zijn, maar het reizen wordt dan zo duur
Vrijwilliger om me tegen Barra en jezelf te beschermen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32170176
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 07:26 schreef Metro2005 het volgende:
is truth veranderd in een datingafdeling
Dat was het al geloof ik

Maar dit gaat echt om een schilderij en geen date. E. pest me gewoon met glaasje draai praktijken. Had EW laatst een topic over geopend en ik uitte wat dreigementen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:18:54 #193
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32170449

Damn zeg, ik ben moe. Maar niet erg moe. Gewoon moe. En mijn hond heeft vlooien. Die hoor ik de hele tijd zichzelf krabben, arm beest, klote vlooien, dat ze zichzelf lastig vallen onderling. Vlooienband heeft hij al om.
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:29:56 #194
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32170556
uhu het gaat gewoon om een schilderij. nok heeft me in contact gebracht met een oude vriendin van haar. maar om nu richting nijmegen te gaan en weer terug alleen voor schilderij...beetje geld verspilling. dus maak er meteen een uitje van door bij haar op bezoek te gaan. en dan pesten met geesten oproepen en de zooi niet opruimen zodat EW het 1 en ander kan gaan doen

vandaag weer WoW spelen. ben afgelopen 2 uur bezig geweest met verzamelen van kruiden en planten in de digitale natuur om zometeen drankjes er van te gaan maken
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:47:05 #195
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32170724
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:38 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heb ik geen geld voor. En dan zou ik het in natura moeten betalen en is de noodzaak tot jouw bescherming weg daar ik dan bescherming tegen jou nodig heb.
Ik moet geen huurbouncer hebben maar een vrijwilliger.
fist time is always for free...
hehe WoW is best wel lachen Eny alleen is het zo slecht voor mijn social life :p
stay frosty
pi_32170896
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:29 schreef Enyalius het volgende:
uhu het gaat gewoon om een schilderij. nok heeft me in contact gebracht met een oude vriendin van haar. maar om nu richting nijmegen te gaan en weer terug alleen voor schilderij...beetje geld verspilling. dus maak er meteen een uitje van door bij haar op bezoek te gaan. en dan pesten met geesten oproepen en de zooi niet opruimen zodat EW het 1 en ander kan gaan doen
Tis hier al druk genoeg met een kat die regelmatig speelt met een onzichtbare (geest?)muis. Hoef geen EW die spelletjes gaat spelen met onopgeruimde ouija-figuren
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:59:38 #197
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32170903
speel alleen veel nu ik niet hoef te werken. verveelde me dus had iets nodig. vanaf volgende week zal het weer minderen als het goed is
pi_32170990
Gister 2 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan. Zorginstelling en een makelaar.

En opnieuw mijn cv op wat vacaturesites gezet. Timeconsuming shit, dat CV´s plaatsen. Ik heb een goed CV dat ik zo kan plakken. Maar nee...... zij willen het op die manier aangeleverd krijgen. Lastig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:11:28 #199
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32171115
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:59 schreef Enyalius het volgende:
speel alleen veel nu ik niet hoef te werken. verveelde me dus had iets nodig. vanaf volgende week zal het weer minderen als het goed is
good luck ... dat kon ik dus niet als ik een spel speel moet k altijd de beste zijn. bij fps maakt het niet uit hoeveel je speelt dus dat kan ik wel doseren... maar bij WoW of UO betekent het dat ik elke vrije minuut aan het gamen ben. met als resultaat dat ik mijn vriendin verwaarloos en niet meer ga sporten. en zelfs mijn vrienden lijden er onder (maar meestal spelen die het spel dan ook )
stay frosty
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:23:06 #200
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32171312
die competiviteit heb ik mezelf afgeleerd als het niet produktief is. en games is niet produktief dus maak me er niet meer druk om als ik de beste ben of niet. sindsdien zijn games leuker als ik ze speel, maar er zijn daardoor een heel stuk minder games die me aanspreken. stoppen is niet zo moeilijk, het beginnen wel hehe.

CV's...weet precies wat je bedoeld. had dat begin vorig jaar ook. overal informatie ingevuld en schoot niks op. arbeidsmarkt is nog slechter als toen als ik het zo bekijk. heb veel geluk nodig wil je een baan krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')