abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32108034
Dankjulliewel!!!

Erg grappig, hier staan allemaal lastige woorden, maar gisteren heb ik geprobeerd een paar Aziaten de Hollandsche 'u' te laten uitspreken, (uitspraak is uu) dat was al lastig:)

Ik kan zowieso wel even vooruit nu!
pi_32108158
wij laten spaanse huisgenoten altijd de volgende zin leren: schattige schapen grazen in het groene gras

Vooral de eerste paar maanden dat ze in nl zijn erg grappig
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_32108349
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:21 schreef nectarientje het volgende:
wij laten spaanse huisgenoten altijd de volgende zin leren: schattige schapen grazen in het groene gras

Vooral de eerste paar maanden dat ze in nl zijn erg grappig
sadist....
pi_32221743
"Freek" is wel een leuke naam om Amerikanen uit te laten spreken

Je zou gewoon je naam veranderen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 13 november 2005 @ 11:02:25 #55
134609 Fahr.SkyWise
Madness overwhelming
pi_32226294
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 05:24 schreef xienix84 het volgende:
De laatste tijd heb ik veel contact met buitenlanders en het is altijd leuk om wat van elkaars taal te leren. Zo zijn ze ook bestwel geinteresseerd in het Nederlands.

Nu blijkt het voor veel buitenlanders erg moeilijk te zijn om Nederlands uit te spreken, zeker omdat wij veel samenraapsel van klinkers hebben, verschillende klanken voor -g- en -ch- en het voor elkaar krijgen heel erg veel medeklinkers achter elkaar te zetten (bv angstschreeuw).

Maar nu vroeg ik me af, wat nu voor buitenlanders het moeilijkste(een moeilijk..) woord is om uit te spreken, waar ze gewoon bijna niet uitkomen door alle vreemde klanken die er in zitten. Weet iemand een paar leuke?
probeer ze maar eens achtentachtig kacheltjes te laten zeggen mn grootouders uit engeland hebben er erge moeite mee om dit te zeggen
Many surprises come from the ironies involved in putting up a false-front of honesty to hide falsehoods.
ACC: Tommeh @ Fahraway: 1160-2837-4927
pi_32226644
Of "zachtstschrijdende"
En het paniekerige commentaar van een engelse vriend op "angstschreeuw": "double e u w?! That's not even allowed!!!?!!"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_32278510
Vooral aziaten hebben ontzettend veel moeite met veel medeklinkers achter elkaar. Een duitser hier kan angstschreeuw vrij redelijk uitspreken, maar de aziatische mensen schrikken zich al kapot als het woord alleen al zien, al die medeklinkers.

En inderdaad veel hebben moeite met ui, eu, etc etc. en het feit dat wij twee dezelfde klinkers achter elkaar zetten vinden ze ook maar vreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')