abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32073229
quote:
Australische politie voorkomt grote terreuraanslag

Uitgegeven: 7 november 2005 23:00
Laatst gewijzigd: 7 november 2005 23:00
SYDNEY - De Australische politie heeft maandag bij invallen in Sydney en Melbourne in totaal vijftien terreurverdachten opgepakt. Politiechef Ken Moroney zei tegen de Australische nieuwszender ABC dat daarmee een grote terroristische aanslag in het land is voorkomen.

"Ik ben opgelucht dat we, wat ik beschouw als het beslissende stadium in de voorbereiding van een terroristische aanslag, hebben verstoord", aldus commissaris Moroney van New South Wales. Volgens hem heeft het terrorismeonderzoek drie jaar geduurd.

Doelwit

De politie doorzocht in Sydney vijftien woningen en arresteerde er zes mensen. In Melbourne verrichtte de politie negen arrestaties. Bij de grootscheepse politieactie zijn honderden agenten ingezet. Welk doelwit de verdachten hadden uitgekozen, is niet bekend.

De Australische premier Howard meldde vorige week woensdag dat de regering inlichtingen had ontvangen over een potentiële terroristische dreiging. Daarop stemde het parlement in met een wet waardoor terrorismeverdachten al in een vroeg stadium kunnen worden opgepakt.

Pakistan

De Australische inlichtingendienst had eerder voor het eerst toegegeven dat zich extremisten in het land bevinden. Ongeveer tachtig van hen hebben volgens de dienst hun terroristische opleiding gehad in Pakistan en Afghanistan.

Australië is tot dusver gevrijwaard gebleven van terroristische aanslagen zoals in New York en Londen. Wel waren Australische toeristen in Indonesië doelwit van aanslagen.

www.nu.nl
goed werk. Nu maar hopen dat deze jongens langer dan 6 jaar en 9 maanden achter de tralies verdwijnen.
quote:
De Australische premier Howard meldde vorige week woensdag dat de regering inlichtingen had ontvangen over een potentiële terroristische dreiging. Daarop stemde het parlement in met een wet waardoor terrorismeverdachten al in een vroeg stadium kunnen worden opgepakt.
Misschien ook iets voor Nederland?. Samir had bijna alles, was op zoek naar zaken om een aanslag te plegen, maar was gewoon niet handig genoeg om er aan te komen. En nu krijgt ie 6 jaar en 9 maanden omdat "de middelen voor het plegen van een aanslag niet aanwezig waren". Bullshit.
pi_32073324
De Australische politie kan zoveel zeggen. Ik neem het met een korreltje zout, vooralsnog.
  maandag 7 november 2005 @ 23:25:24 #3
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32073334
Samir heeft nog best lang gekregen trouwens
  maandag 7 november 2005 @ 23:34:05 #4
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32073683
-edit: of je reageert gewoon niet natuurlijk-

[ Bericht 89% gewijzigd door kLowJow op 07-11-2005 23:44:39 ]
pi_32073774
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:25 schreef Monidique het volgende:
De Australische politie kan zoveel zeggen. Ik neem het met een korreltje zout, vooralsnog.
I second that.. bewijzen graag, geen mooie praatjes
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
  maandag 7 november 2005 @ 23:42:11 #6
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32073987
knip

[ Bericht 36% gewijzigd door sp3c op 07-11-2005 23:45:23 ]
pi_32074704
quote:
ja, tuurlijk. eerst knuffelen en een kopje thee he!
Islam=facisme
pi_32074884
Ik ben wel benieuwd wat hier verder nog uit komt. Welk doelwit aangevallen zou worden, wat "het beslissende stadium" is e.d. Na drie jaar zullen ze vast veel interessants te vertellen hebben.
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:05:45 #9
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32074955
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:03 schreef kLowJow het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat hier verder nog uit komt. Welk doelwit aangevallen zou worden, wat "het beslissende stadium" is e.d. Na drie jaar zullen ze vast veel interessants te vertellen hebben.
Vertrouwelijke informatie hoeft niet aan de grote klok gehangen te worden. Daar kunnen potentiële terroristen wellicht van leren.
pi_32075049
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:05 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Vertrouwelijke informatie hoeft niet aan de grote klok gehangen te worden. Daar kunnen potentiële terroristen wellicht van leren.
Ik neem aan dat er een (openbare) rechtszaak zal volgen.
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:20:25 #11
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32075502
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:07 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er een (openbare) rechtszaak zal volgen.
Ik ben voorstander van terroristische zaken, binnen gesloten kamers te houden. Bepaalde informatie kan i.v.m. internationale veiligheid beter geheim gehouden blijven.
  Moderator dinsdag 8 november 2005 @ 00:47:15 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32076321
probeer het nog is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32080798
quote:
Ja nee, je staat ook volledig in de juiste positie om hierover te kunnen oordelen.
geen
pi_32084398
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:58 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ja nee, je staat ook volledig in de juiste positie om hierover te kunnen oordelen.
Ik ben kritisch als het de overheid en zogenaamde successen in de War on Terror betreft, ja. Al vaker heb ik gehoord dat er grote aanslagen net waren voorkomen, terwijl dat achteraf allemaal meeviel. Ik wil eerst wel meer details weten voordat ik zo'n regering, of politie in dit geval, geloof wanneer het zo'n zeker populistische uitspraak doet. Er zijn overigens ook wapens gevonden.
pi_32084493
Ik vind het argument 'het viel achteraf wel mee' op het moment van beslissen om mensen op te pakken niet sterk. Achteraf is achteraf en lekker makkelijk.
geen
pi_32084665
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:17 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik vind het argument 'het viel achteraf wel mee' op het moment van beslissen om mensen op te pakken niet sterk. Achteraf is achteraf en lekker makkelijk.
Maar dat heeft er toch niets mee te maken?
pi_32084805
Huh? je geeft toch aan dat je kritisch bent omdat je al vaker hebt gehoord dat er grote aanslagen waren voorkomen terwijl het achteraf allemaal wel meeviel.
Nou, als dat jouw reden is, terwijl ik aangeef dat een achteraf redenatie in zulke gevallen (te) makkelijk zijn, dan heeft dat er toch wel mee te maken?
geen
pi_32084833
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:29 schreef natte-flamoes het volgende:
Huh? je geeft toch aan dat je kritisch bent omdat je al vaker hebt gehoord dat er grote aanslagen waren voorkomen terwijl het achteraf allemaal wel meeviel.
Nou, als dat jouw reden is, terwijl ik aangeef dat een achteraf redenatie in zulke gevallen (te) makkelijk zijn, dan heeft dat er toch wel mee te maken?
Wat maakt het uit dat die redenering gemakkelijk is?
pi_32084898
Laat voorop staan: ik heb niets tegen deze actie. Maar dat de politie zegt dat hiermee een grote terroristische actie op een onbekend doel is verhinderd, dat moet ik nog zien.
pi_32084941
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:30 schreef Monidique het volgende:
Wat maakt het uit dat die redenering gemakkelijk is?
Omdat je met zo'n achteraf argument geen oordeel kunt uitspreken over de beslissing om dergelijke personen op te pakken. Achteraf kan het allemaal wel meevallen, op moment dat een beslissing genomen wordt om mensen op te pakken kan de dreiging reeel zijn.
geen
pi_32084977
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:34 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Omdat je met zo'n achteraf argument geen oordeel kunt uitspreken over de beslissing om dergelijke personen op te pakken. Achteraf kan het allemaal wel meevallen, op moment dat een beslissing genomen wordt om mensen op te pakken kan de dreiging reeel zijn.
Daar heb ik dus niets tegen, daar heeft het dus helemaal niets mee te maken.
pi_32085014
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar heb ik dus niets tegen, daar heeft het dus helemaal niets mee te maken.
Je geeft toch zelf aan dat dat je grootste kritiek is en je daarom de uitspraken van de politie met een korreltje zout neemt? Sjees zeg
geen
pi_32085051
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:37 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Je geeft toch zelf aan dat dat je grootste kritiek is en je daarom de uitspraken van de politie met een korreltje zout neemt? Sjees zeg
Ik kijk kritisch naar de uitspraken van de politie, ja, niet naar de handelingen. Het heeft er kortom niets mee te maken.
pi_32085120
WAT heeft er niets mee te maken? De uitspraken hebben niets te maken met de actie?
geen
pi_32085242
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:41 schreef natte-flamoes het volgende:
WAT heeft er niets mee te maken? De uitspraken hebben niets te maken met de actie?
Correct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')