abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32060702
Voor een kennis, Brits veteraan op een crocodile vlammenwerper van de zogenaamde 'Hobart's Funnies' zoek ik de volgende straat in Eindhoven:

Hij schrijft:

" Eindhoven was not too badly damaged, most of it was done to the Philips factory and was done by the R.A.F. We eventually where billeted in Walhof street. A street of small working class houses, not in the best part of town! I seem to remember that we had a fight with the Krauts trying to get them out of the salt factory at Bokelo."

Kraut, was een heerlijk woord. Weet iemand iets over een Walhofstraat? Ik kan geen verwijzingen vinden. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het in een plek rond Eindhoven is. Maar deze veteraan, Georgieboy, zoals hij zichzelf graag laat noemen, is vergeetachtig aan het worden.
  maandag 7 november 2005 @ 16:56:16 #2
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32060925
In Eindhoven is er op dit moment geeen Walhofstraat...
De Eindhovense binnenstad heeft het zwaarst te leiden gehad onder de bombardementen in de Tweede Wereld oorlog, het Station van Eindhoven ligt aan het 18 Septemberplein (misschien heeft het een ander adres, maar het ligt echt op kruipafstand) ter gedachte aan de dag waarop Eindhoven bevrijd werd, maar toch nog platgebombardeerd werd...

Misschien ligt of lag het daar ergens in de buurt, als het in Eindhoven zelf ligt, maar ik kan nu even niets vinden op de kaart en op internet vind ik een heleboel verwijzingen, maar die zijn allemaal in Enschede. Ik zal het vanavond wel eens aan mijn vader vragen, die is wat bekender in Eindhoven en wat beter op de hoogte van de stadshistorie
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_32060931
Ken geen zoutfabriek, walhofstraat of bokelo. Wellicht ergens in Tongelre, nabij het kanaal...
pi_32060970
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:56 schreef Bramos83 het volgende:
Ken geen zoutfabriek, walhofstraat of bokelo. Wellicht ergens in Tongelre, nabij het kanaal...
De zoutfabriek van Bokelo moet natuurlijk de zoutfabriek van Boekelo zijn... Maar dat staat los van die straat in Eindhoven..
pi_32061124
Is het dan niet de walhofstraat in Boekelo? (als die er een is)
pi_32061184
Ik denk dat ze "Boekel" bedoelen, niet Bokel of Boekelo .
pi_32061330
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:57 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

De zoutfabriek van Bokelo moet natuurlijk de zoutfabriek van Boekelo zijn... Maar dat staat los van die straat in Eindhoven..
Vandaar, ik snapte er al geen reet van....

Wellicht bedoeld ie de Wal in het centrum van Eindhoven. Ze zijn via Tongelre naar Nuenen en vanuit daar naar Son getrokken. In nuenen is iig een Walburg straat..

Verder weet ik het niet....
pi_32061371
Er is overigens wel een Walhofstraat in Enschede, wat weer vlak bij Boekelo ligt.
pi_32061374
misschien dat je via deze site meer te weten kan komen
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_32061519
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:56 schreef Bramos83 het volgende:
In Tongelre is er geen Walhof of Walhofstraat. De Wal bestaat wel. Ik vond toevallig nog een foto uit 1942.

http://www.theoldhometown(...)number258.asp?less=1
pi_32061837
Intressant dit, .
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:10 schreef Bramos83 het volgende:

[..]

Vandaar, ik snapte er al geen reet van....

Wellicht bedoeld ie de Wal in het centrum van Eindhoven. Ze zijn via Tongelre naar Nuenen en vanuit daar naar Son getrokken. In nuenen is iig een Walburg straat..

Verder weet ik het niet....
De wal in het centrum is niet echt een straat met "workingklass houses", volgens mij toendertijd ook niet. Die straat die je in Nuenen noemt heeft wel dat soort huizen, maar is volgens mij van na WO2.

Overigens, als die straat in de buurd van het spoor in eindhoven centrum heeft gelegen is er waarschijnlijk niks meer van over sinds het spoor verhoogd is.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_32066990
Ik zal een aantal optie's met hem doornemen in onze komende briefwisseling. Er staan iig een aantal interessante zaken in dit topic om na te trekken.
pi_32069753
Overigens, die Walhofstraat in Enschede ligt ook in een volksbuurt, ironisch genoeg kon ik geen foto's vinden omdat die straat getroffen was bij de vuurwerkramp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')