Ik heb het al wel geinstalleerd, nog niet uitgeprobeerd.quote:NINJAM is a program to allow people to make real music together via the Internet. Every participant can hear every other participant. Each user can also tweak their personal mix to his or her liking. NINJAM is cross-platform, with clients available for Mac OS X and Windows.
NINJAM uses compressed audio which allows it to work with any instrument or combination of instruments. You can sing, play a real piano, play a real saxophone, play a real guitar with whatever effects and guitar amplifier you want, anything. If your computer can record it, then you can jam with it (as opposed to MIDI-only systems that automatically preclude any kind of natural audio collaboration1).
Since the inherent latency of the Internet prevents true realtime synchronization of the jam2, and playing with latency is weird (and often uncomfortable), NINJAM provides a solution by making latency (and the weirdness) much longer.
Latency in NINJAM is measured in measures, and that's what makes it interesting.
The NINJAM client records and streams synchronized intervals of music between participants. Just as the interval finishes recording, it begins playing on everyone else's client. So when you play through an interval, you're playing along with the previous interval of everybody else, and they're playing along with your previous interval. If this sounds pretty bizarre, it sort of is, until you get used to it, then it becomes pretty natural. In many ways, it can be more forgiving than a normal jam, because mistakes propagate differently.
Als ik het goed begrijp wordt de latency vergroot zodat je standaard een maat achterloopt.quote:Op maandag 7 november 2005 13:09 schreef Maaark het volgende:
En wie van jullie snapt precies hoe dat met die vergrote latency in elkaar zit?
Hoe tiep je nu dan?quote:Op donderdag 10 november 2005 19:14 schreef kree het volgende:
Haha leuk, ik zit nu effe mee te luisteren.
Ik zal binnenkort me keybord effe aansluiten op de computer
met (toetsenbord) keybordquote:
Gaaf, maar die gitarist had wel wat rustiger zn gang mogen gaanquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:15 schreef kree het volgende:
[..]
met (toetsenbord) keybord
Hier trouwens een mixdown van een stukje van de jam van gisteren.
http://home.hetnet.nl/~spcs/output.mp3
Haha, ik kom dubbel door zo te horen, maargoed, het klinkt wel lachequote:Op zondag 13 november 2005 00:47 schreef Maaark het volgende:
Dukhlovi; ja dat baggere geluid hoort echt niet zo, en ik heb nog nooit last gehad van latency... Alleen vandaag,.. zal wel iets mis zijn met de servers
Jammetje van Kree en mij... opwarmertje, vanmiddag;
http://autosong.ninjam.co(...)1328-Kree-maaark.mp3
haha, ik zit het nu nog een keer te luisteren en het klinkt echt alsof ik het allemaal zelf zo speelde. (maargoed dat was dus maar de helftquote:Op zondag 13 november 2005 01:53 schreef Maaark het volgende:
het klinkt wel lache ja... en ik maar denken dat je fucking goed was, maar je kwam gewoon dubbel door
quote:Op woensdag 16 november 2005 01:31 schreef Dukhlovi het volgende:
de hele avond had ik inlog problemen, maar heb daarna het voorrecht gehad met een zeer fijne toetsenman en drummer te spelen. heb helaas geen log ervan. maar het was gooooood. Nooit met een echte jazz toetsenist gespeeld . t leek wel azymuth
HALLO HEB JIJ EEN TRAP IN JE HUIS?quote:Op woensdag 16 november 2005 23:20 schreef Xebrozius het volgende:
http://www.somethingawful.com/articles.php?a=3336
Dit is echt een geniaal project. Forumusers die elkaar nog nooit hebben gezien of gesproken hebben een album gemaakt. Het resultaat is echt geniaal.
De officiele site van de 'band' : http://www.myspace.com/stabilizer
quote:Op woensdag 16 november 2005 23:29 schreef Elusive het volgende:
[..]
HALLO HEB JIJ EEN TRAP IN JE HUIS?![]()
aaargh klinkt lekkerquote:Op maandag 21 november 2005 00:04 schreef kree het volgende:
Nog een nieuwe jam:
HammerOn (gitaar) Kree (toetsen):
http://home.hetnet.nl/~spcs/ninjam/Jam3.mp3
Als er iemand anders nog een leuke Jam heeft, posten maar
Hang je toch een mic bij je drumstelquote:Op maandag 21 november 2005 16:18 schreef C2C het volgende:
[..]
aaargh klinkt lekkerr, k baal er van dat ik niet kan mee jammen, k jam vaak met een maat van me (hij gitaar ik drumstel)
soms ook nog met wat andre mensen er bij. leuk om te doen
M'n line in is te small voor m'n snoer... hoe kan je dit oplossen?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:49 schreef Maaark het volgende:
line-in.
ja maar voor de rest drumt het ook voor geen ene meterquote:Op maandag 21 november 2005 18:42 schreef DPXMT het volgende:
Hulde aan het electronische drumstelgeen gepruts met kabeltjes! *Correctie* --> microfoons, kabeltjes genoeg
ja zou ik wel kunnen doen, alleen het geluid is dan echt om te huilenquote:Op maandag 21 november 2005 17:03 schreef kree het volgende:
[..]
Hang je toch een mic bij je drumstel
Mwa ,met 2 sure58's krijg je een heel redelijk drumgeluid volgens mij.quote:Op maandag 21 november 2005 20:41 schreef C2C het volgende:
[..]
ja zou ik wel kunnen doen, alleen het geluid is dan echt om te huilen![]()
hmmz mischien moek binnekort toch maar is ff goeie mics gaan kope, wel goed idquote:Op maandag 21 november 2005 21:04 schreef Dukhlovi het volgende:
[..]
Mwa ,met 2 sure58's krijg je een heel redelijk drumgeluid volgens mij.
Geen studiokwaliteit maar acceptabel genoeg voor een jamsessie, dr
zijn wel meer drummers op Nimjam dus wat let je.
Dan ga je naar de electronicawinkel en dan vraag je om een tussenstukje die een dikke kabelplug omzet in een kleintje die in je pc kan... als je bij een goede winkel bent en je hebt de helft uitgelegd snappen ze het wel.quote:Op maandag 21 november 2005 18:37 schreef Agiath het volgende:
[..]
M'n line in is te small voor m'n snoer... hoe kan je dit oplossen?
Nadeel van die dingen is dat er niks meer naast pastquote:
Je hebt ze ook in de vorm van korte kabeltjes... Dat is een stuk beter, want die grote dingen zijn veel te zwaar en gaan op den duur verbuigen..quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:34 schreef Maaark het volgende:
[..]
Nadeel van die dingen is dat er niks meer naast past
Ik kan geen line-in en line-out of microfoon tegelijk aangesloten hebben...
De gaatjes zitten te dicht bij elkaar.
Bij mij zit ie igg gewoon rechtstreeks in de line-in (dus van Headphones-out(keybord) > Line-in)quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:52 schreef m021 het volgende:
Is er een voor'versterker' o.i.d. te krijgen om keyboard aan te sluiten op de computer? Meerdere mensen die er verstand van hebben hebben me namelijk verteld dat het zéér onverstandig is om het keyboard rechtstreeks in de line-in te pluggen. Kan je makkelijk je geluidskaart mee opblazen.
Vind ik toch een beetje gevaarlijk. Stel dat ik die geluidskaart opblaas, het is een notebook, dus niet te vervangen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:27 schreef kree het volgende:
Bij mij zit ie igg gewoon rechtstreeks in de line-in (dus van Headphones-out(keybord) > Line-in)
En dat werkt perfect. zoiezo hoefd een uitgangssignaal voor een headphone niet versterkt te worden voor je line-in
Ik denk niet dat dat snel zal gebeuren. Zet gewoon eerst je keybord op z'n zachtst en zet hem dan langzaam harder. Zolang je hem dan niet overstuurd op je laptop is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 23 november 2005 00:11 schreef m021 het volgende:
[..]
Vind ik toch een beetje gevaarlijk. Stel dat ik die geluidskaart opblaas, het is een notebook, dus niet te vervangen.
Misschien even de openingspost lezen?quote:Op woensdag 23 november 2005 10:16 schreef hanskadans het volgende:
Leuk! Online jammen. Te gek.
Wat moet je downloaden? Op welke site?
Daarom had ik 'versterker' ook tussen aanhalingstekens staan, ik bedoelde eigenlijk iets anders. Ik weet nl. dat er 'kastjes' zijn om je gitaar op de pc aan te sluiten, miss. is er ook zoiets voor keyboards.quote:Op woensdag 23 november 2005 00:40 schreef kree het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat snel zal gebeuren. Zet gewoon eerst je keybord op z'n zachtst en zet hem dan langzaam harder. Zolang je hem dan niet overstuurd op je laptop is er niks aan de hand.
Trouwens als je een voorversterker gebruikt heb je volgens mij nog meer kans dat je wat opblaast.
(aangezien zo'n ding het geluid ook weer versterkt)
Die ga je ècht niet opblazen hoor, gewoon keyboardvolume op 25% en dan langzaam opvoeren.quote:Op woensdag 23 november 2005 12:42 schreef m021 het volgende:
[..]
Daarom had ik 'versterker' ook tussen aanhalingstekens staan, ik bedoelde eigenlijk iets anders. Ik weet nl. dat er 'kastjes' zijn om je gitaar op de pc aan te sluiten, miss. is er ook zoiets voor keyboards.
Het is trouwens niet zo dat ik de line-in voor andere dingen gebruik, dus het zou niet zo'n verschrikkelijke ramp zijn als ik 'm opblies. Maar wel jammer van een nieuwe notebook.
echt drumstel speelt natuurlijk altijd beter, maar electrisch is ook niet slechtquote:Op maandag 21 november 2005 20:41 schreef C2C het volgende:
[..]
ja maar voor de rest drumt het ook voor geen ene meter
t gaat mij vooral om de bekkens, ik speel er zelf nogal "appart" op, heel veel afwisseling met de cup e.d., dat soort dingen gaan er wel stuk moeilijker meequote:Op woensdag 23 november 2005 20:21 schreef DPXMT het volgende:
[..]
echt drumstel speelt natuurlijk altijd beter, maar electrisch is ook niet slecht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |