jacco | maandag 7 november 2005 @ 11:58 |
![]() Dit is de zesde ronde waarin vier auto's tegen elkaar zullen strijden om een plaatsje in de volgende ronde. De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen. De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen. 1 ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() Poll: Welke auto heeft de mooiste motor Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Repeat | maandag 7 november 2005 @ 12:03 |
De EB110 ![]() lmfd, gewoon veruit de snelste en ziet er ook gewoon echt uit als een supercar ![]() | |
jacco | maandag 7 november 2005 @ 12:03 |
Ik heb op de Bugattie gestemd. De looks zijn tijdloos en de prestaties spreken voor zich. | |
Taxi | maandag 7 november 2005 @ 12:11 |
Bugatti! Die gewoon doorgaat naar de volgende ronde... Zoveel is toch duidelijk?! | |
FunnyName | maandag 7 november 2005 @ 12:11 |
Wat doet die Supra ertussen, lijkt me duidelijk geen 'Supercar' .. ![]() En inderdaad de Bugatti wint deze ronde, lijkt me duidelijk. | |
hermandeperman | maandag 7 november 2005 @ 12:13 |
Bugatti natuurlijk! Ongekende prestaties voor zijn tijd ![]() | |
jacco | maandag 7 november 2005 @ 12:13 |
quote:Moest van Tjabbo ![]() | |
blieblie | maandag 7 november 2005 @ 12:18 |
De Miura verdimme!!! Dat is pas echt een ![]() Die Bugatti is maar een vormloos ding ![]() ![]() | |
Steve-O | maandag 7 november 2005 @ 12:19 |
De Miura .. Eerste supercar ![]() Wat doe die supra er trouwens tussen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 november 2005 @ 12:33 |
De Lamborghini Miura P400 S (bij gebrek aan beter). | |
Taxi | maandag 7 november 2005 @ 12:39 |
De SLR wordt gewaardeerd... ![]() | |
Repeat | maandag 7 november 2005 @ 12:40 |
Vind ik ook een enorm geile bak, maarja die Bugatti is nog net even wat dikker, zeker als je naar de leeftijd van dat ding kijkt ![]() | |
Argento | maandag 7 november 2005 @ 13:05 |
Ik heb op de Miura gestemd. De Miura tilde het concept ´supercar´ naar een hoger plan (of heeft het in ieder geval naar moderne maatstaven gedefinieerd) door met een middenmotor op de proppen te komen. Bovendien is de Miura met diezelfde middenmotor de ontstaansreden voor de Ferrari 365 GT (later geevolueerd in de 512 BBi) en dus voor de Testarossa. Alleen daarvoor al verdient de Miura een paar dikke veren in haar uitlaatpijpen. Los van dat al is het een tijdloze schoonheid (wie noemt nou de Bugatti EB110 een tijdloze schoonheid? Het was in 1991 al geen schoonheid en zéker geen tijdloze!) een loepzuiver exponent van de filosofie van de Italiaanse supercar. Met de Uracco en de Espada was Lambo ook al zo lekker bezig. Jammer dat die tijden al weer zo ver achter ons liggen. | |
Argento | maandag 7 november 2005 @ 13:07 |
quote:Te lelijk, remmen te slecht en teveel GT om echt als supercar gewaardeerd te worden. Heeft niets te zoeken in de vijver waarin de Porsche Carrera GT en de Enzo hun rondjes zwemmen. Zet em tegenover de DB9 of de Continental GT | |
Jimmie | maandag 7 november 2005 @ 13:18 |
De Bugatti heb ik genomineerd, dus daar gaat me stem dan ook maar heen ![]() Die van de plaatjes heeft trouwens zn velgen in een walgelijke kleur, gewoon standaard laten ![]() | |
chiren | maandag 7 november 2005 @ 14:09 |
EB110, was ik als klein kind al gek van.. Verreweg de snelste en een lekkere toerenjankende engine ![]() | |
FunnyName | maandag 7 november 2005 @ 14:44 |
quote:Volgens mij zijn die remmen behoorlijk goed, zeker als je bedenkt dat het een voertuig van bijna 1800 ![]() | |
FunnyName | maandag 7 november 2005 @ 14:48 |
quote:Op zich heb je gelijk, echter vind ik de performance te laag t.o.v hedendaagse kanonnen. Wat dat betreft zouden deze stemrondjes per tijdvalk moeten gaan. Dus bijvoorbeeld voor jaren 70, 80, 90 2000, enz. Dat zou een beter beeld geven vind ik. | |
Argento | maandag 7 november 2005 @ 17:00 |
quote:Van rij-impressies (ik heb nog nooit zelf in een SLR gestuurd) begrijp ik dat de remmen zich knap lastig laten dosseren en dat maakt rijden in de auto vermoeiend. | |
Repeat | maandag 7 november 2005 @ 17:03 |
mjah op een circuit boeit dat niet en doen die keramische dingen het gewoon heel goed hoor ![]() | |
peacetaker | maandag 7 november 2005 @ 17:08 |
zeker de Miura, die heeft het hele begrip "supercar" gecreëerd. | |
Tommeh | maandag 7 november 2005 @ 17:16 |
Voor mij ook de bugatti. Die slr vind ik gewoon niet wat t moet zijn. Mclaren levert een hele mooie basis en mercedes verpest hem met veel luxe en een automaat ![]() | |
Repeat | maandag 7 november 2005 @ 17:18 |
quote:die automaat zit in 3,7 aan de 100. Dus je punt? IK geloof zo dat die automaat makkelijk met een handbak kan concurren, anders hadden ze hem er echt niet ingezet.... | |
Alexxxxx | maandag 7 november 2005 @ 17:25 |
twijfelde tussen de SLR en de Miura, en de Miura gekozeen, die heb ik nog nooit in het echt gezien ![]() | |
Inorbit | maandag 7 november 2005 @ 17:56 |
SLR puur om het geluid van de V8 en omdat het een GT en supercar in 1 is. Volgens de Autovisie kan een F50 (valt volgens mij valt die in de categorie supercar) hem op het rechte stuk en over het hele circuit niet bijhouden supra - zeer begerenswaardig maar hier valtie in het niet miura - had ik bijna gekozen bugatti - te lelijk | |
#ANONIEM | maandag 7 november 2005 @ 18:49 |
de eigenschappen van de Supra MK4 kloppen niet echt, 250km/h is niet de topsnelheid ![]() heb voor de Supra gestemt, aangezien de Japanse degelijkheid, het waarschijnlijk het langst zou volhouden 2JZ-GTE, beste blok ooit ![]() | |
Fulcrum_X | maandag 7 november 2005 @ 18:56 |
Das logisch, de Bugatti natuurlijk. Matched ook nog eens met mijn initialen ![]() | |
jacco | maandag 7 november 2005 @ 18:56 |
quote:Ik gebruik fabrieksgegevens en die zeggen dat de topsnelheid van de Toyota Supra Twin Turbo 249.4 km/h is. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 november 2005 @ 19:15 |
quote:ja zeker van Autoweek HAHAHA, om sorry, een MK3 haalt de 250km/h al, de MK4 kan makkelijk over de 280, 300 zelfs | |
Tommeh | maandag 7 november 2005 @ 19:15 |
quote:Ja, ik vind dat niet in een echte supercar passen.. | |
#ANONIEM | maandag 7 november 2005 @ 19:16 |
Toyota Supra Model JZA80 Bouwjaar: 1993-1998 Gewicht: 1.675kg (volle tank 80liter) Motor: 2JZ-GTE Motor inhoud: 3.0 liter Compressie verh.: 8,5:1 Vermogen: 330pk@5600rpm Koppel: 441Nm@4800rpm Cilinders: 6 cil. lijn Versnelling: 4 bak Automaat + sport Differentieel: Torque LSD 1:3,769 Topsnelheid: 273Km/U 0-100km/u: 5,1sec Kg/pk: 5,0 Dat zijn de officiele gegevens, en zelfs die kloppen niet helemaal ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2005 19:19:14 ] | |
Ultimora | maandag 7 november 2005 @ 19:22 |
Poll: Welke auto heeft de mooiste motor Je hebt gestemd op: 1969 Lamborghini Miura P400 S de looks alleen al ![]() | |
Knarf | maandag 7 november 2005 @ 19:33 |
Miura simpel. Slr: vind ik meet een Saint Tropee bak. Supra: tja, wat doet dat pimp mobieltje hier tussen? Bugatti: lelijk, lelijk, lelijk. Prestaties zijn wel okee ![]() (Ik hoop echter dat ik de Countach nog gemist heb, want die staat sowieso op 1). | |
Repeat | maandag 7 november 2005 @ 20:58 |
quote:meer dan 300 km/u met "maar" 330 pk? ![]() | |
Repeat | maandag 7 november 2005 @ 20:59 |
250 lijkt me idd wel wat weinig, lijkt me idd 270-280 reëler ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 november 2005 @ 21:18 |
de mk3 haalt de 280km/h al, hallo een nissan 200sx STock ( 196pk ) haalt de 250km/h al ( das een 1.8 turbo 4cyl ) en ja 300+ haalt hij in zn 6e versnelling met een T88 single tubbie en genoeg upgrades haalt hij de 370km/h ook wel ![]() | |
StefanP | dinsdag 8 november 2005 @ 04:46 |
Hmm volgens mij staat er boven die poll 'welke auto heeft de mooiste motor'... ondanks dat er auto's bij staan die het eigenlijk meer verdienen om de beste supercars te zijn, moet ik dus wel op de supra stemmen, omdat: 1) de stock motor onverwoestbaar is tot boven wat zelfs de Veyron aan vermogen levert 2) je overal bij kunt om aan te werken 3) de motor niet bedekt is met plastic e.d. 4) er weinig mooiers is dan een verchroomde mk4 engine bay met big single ![]() tof trouwens dat je pics van mijn auto plaatste Jacco ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door StefanP op 08-11-2005 04:55:19 ] | |
FunnyName | dinsdag 8 november 2005 @ 06:42 |
Wat een gebla allemaal over die Supra. Als dat al een supercar is, kan je iedere sport auto die in 5 sec. op honderd zit wel in deze lijst opnemen. De belangrijkste verschillen tussen een sportauto en een supercar vind ik Op geen van deze punten scoort de Supra, simpel ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2005 @ 13:37 |
quote:Ja hoor, veel mooier zelfs (tenzij je liever dat bling bling chroom ziet) ![]() http://www.seriouswheels.(...)-engine-1024x768.jpg http://www.carpicsplus.com/sempower/imagesb/ferrari/engine3.jpg http://www.ocf.berkeley.edu/~herbs/McLarenEngine.jpg http://www.mccullagh.org/db9/10d-12/lotus-esprit-turbo-s4-4.jpg http://www.seriouswheels.(...)ine-Top-1024x768.jpg http://www.pistonheads.co(...)eed_six_engine-L.jpg http://www.armautoportal.(...)stonMartinEngine.jpg Enzovoorts. ![]() | |
FunnyName | dinsdag 8 november 2005 @ 14:32 |
![]() ![]() ![]() Direct descendant from the 956/962 race Engine 2.8l boxer bi-serial-turbo. 24 valve, dry sump, water and air cooled flat Engine | |
Fiets-toeter | dinsdag 8 november 2005 @ 14:46 |
Toyota Supra IV TT gestemd | |
jacco | dinsdag 8 november 2005 @ 17:04 |
quote:Wat ik zeg ik gebruik fabrieksgegevens en dus niet Autoweek HAHAHA, ![]() Ga aub ergens anders spelen met je supra, die niet eens in het rijtje Superauto's thuishoort. | |
Repeat | dinsdag 8 november 2005 @ 20:13 |
quote:want? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2005 @ 21:34 |
quote:Prestatie: uhm 2JZ is ongv het betrouwbaarste blok wat er is, 900pk op stock internals, en kan 1550rwhp produceren ( en gewoon street legal blijven ) Exclusief: in NL rijden er 30 MAX, waarvan bijna alle automaat, maar een paar 550rwhp+ bakken ( www.supras.nl ) Technisch: ga er maar is in verdiepen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2005 @ 21:36 |
quote:omdat hij er 1 heeft ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2005 21:36:32 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2005 @ 21:37 |
quote:waar haal je die gegevens dan vandaan??? want ze zijn niet goed die ik gepost heb, das de echte info jou bron klopt niet ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2005 @ 21:48 |
Trouwens snap het lijstje ook niet echt van de keuze want de Supra doet mee aan de Gentlemens Agreement, oftewel, mag niet meer dan 330pk hebben, dus das geen vergelijking met de andere auto's check dit maar: Ryan Woon op de Las Vegas Dragstrip http://homepage.mac.com/rdwoon/8.99Pass2PSCAVegas.mov zeg maar doei tegen ongv alle "supercars" | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2005 @ 21:50 |
PS. deze auto heeft meer dan 1550RWHP en word gewoon nog als dagelijks verkeer gebruikt ![]() Sweet, exclusief, rete snel, mooi, luxe en BETAALBAAR! | |
Repeat | dinsdag 8 november 2005 @ 22:04 |
dagelijks verkeer op van die dragbanden? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2005 @ 22:15 |
quote:Sommige mensen snappen het leven echt niet NEE DUH!, maar als je op de Strip staat om een 1/4mile af te leggen, ga je niet of je std banden he LOGISCH maar JA hij rijd er normaal mee op straat, zelfde setup, 6speed geen parachute en normale banden, maar wel 1550RWHP | |
Fugie | dinsdag 8 november 2005 @ 22:21 |
boeiend, dit is een stemtopic geen topic om supra te aanbidden ![]() tijd voor volgende ronde ? | |
wazzi_razzi | woensdag 9 november 2005 @ 00:11 |
quote:Voor hem is het een topic om gefrusteerd op mensen te reageren die het geen supercar vinden. BTW Miura gestemd, lijkt me logisch de eerste echte supercar ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 november 2005 @ 13:02 |
quote:Het blijft een in massa geproduceerde Sjonnie bak. Dat er van een specifiek type van dit model maar 30 in Nederland rondrijden maakt het nog steeds geen exotic supercar. Een VW Kever met een Porsche GT2 blok (vergelijkbaar met jouw Supra) is evenmin een exotic supercar. Ga jij je daar maar eens in verdiepen. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2005 13:27:49 ] | |
jacco | woensdag 9 november 2005 @ 13:19 |
De Miura en Bugatti gaan door naar de volgende ronde Stem snel op Fok! Supercar Challenge 2005 Kwartfinale 1 Deze kan op slot | |
#ANONIEM | woensdag 9 november 2005 @ 17:31 |
quote:Sjonnie bak? hebben die zoveel centen dan LOL | |
jacco | woensdag 9 november 2005 @ 17:33 |
Deze kon op slot, en hou toch eens op met kinderachtige gezeik over die supra. Grow up |