FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Fok! Supercar Challenge 2005 ronde 6
jaccomaandag 7 november 2005 @ 11:58


Dit is de zesde ronde waarin vier auto's tegen elkaar zullen strijden om een plaatsje in de volgende ronde.

De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen.

De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen.

1
  • 2003 Mercedes Benz SLR McLaren

  • Motor: V8
  • Inhoud: 5.439 liter
  • Aantal PK: 626pk bij 6500 rpm
  • Trekkracht: 780Nm bij 3250 rpm
  • Topsnelheid: 334 km/h
  • 0-100 km/h: 3,7 sec



    2
  • 1994 Toyota Supra IV Turbo

  • Motor: 6 in lijn twin turbo
  • Inhoud: 2.997 liter
  • Aantal PK: 320pk bij 5800 rpm
  • Trekkracht: 427Nm bij 4000 rpm
  • Topsnelheid: 249 km/h
  • 0-100 km/h: 5,0 sec



    3
  • 1969 Lamborghini Miura P400 S

  • Motor: V12
  • Inhoud: 3.929 liter
  • Aantal PK: 370pk bij 7700 rpm
  • Trekkracht: 377Nm bij 5500 rpm
  • Topsnelheid: 288 km/h
  • 0-100 km/h: 5,5 sec



    4
  • 1992 Bugatti EB 110 SS

  • Motor: V12
  • Inhoud: 3.498liter
  • Aantal PK: 650pk bij 8000 rpm
  • Trekkracht: 637Nm bij 3800 rpm
  • Topsnelheid: 350 km/h
  • 0-100 km/h: 3,2 sec



    Poll: Welke auto heeft de mooiste motor
  • 2003 Mercedes Benz SLR McLaren
  • 1994 Toyota Supra IV Turbo
  • 1969 Lamborghini Miura P400 S
  • 1992 Bugatti EB 110 SS
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • Repeatmaandag 7 november 2005 @ 12:03
    De EB110

    lmfd, gewoon veruit de snelste en ziet er ook gewoon echt uit als een supercar
    jaccomaandag 7 november 2005 @ 12:03
    Ik heb op de Bugattie gestemd. De looks zijn tijdloos en de prestaties spreken voor zich.
    Taximaandag 7 november 2005 @ 12:11
    Bugatti!

    Die gewoon doorgaat naar de volgende ronde... Zoveel is toch duidelijk?!
    FunnyNamemaandag 7 november 2005 @ 12:11
    Wat doet die Supra ertussen, lijkt me duidelijk geen 'Supercar' ..

    En inderdaad de Bugatti wint deze ronde, lijkt me duidelijk.
    hermandepermanmaandag 7 november 2005 @ 12:13
    Bugatti natuurlijk!

    Ongekende prestaties voor zijn tijd !
    jaccomaandag 7 november 2005 @ 12:13
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 12:11 schreef FunnyName het volgende:
    Wat doet die Supra ertussen, lijkt me duidelijk geen 'Supercar' ..

    En inderdaad de Bugatti wint deze ronde, lijkt me duidelijk.
    Moest van Tjabbo
    bliebliemaandag 7 november 2005 @ 12:18
    De Miura verdimme!!!
    Dat is pas echt een auto.
    Die Bugatti is maar een vormloos ding (Ja shoot me ).
    Steve-Omaandag 7 november 2005 @ 12:19
    De Miura .. Eerste supercar
    Wat doe die supra er trouwens tussen
    #ANONIEMmaandag 7 november 2005 @ 12:33
    De Lamborghini Miura P400 S (bij gebrek aan beter).
    Taximaandag 7 november 2005 @ 12:39
    De SLR wordt gewaardeerd...
    Repeatmaandag 7 november 2005 @ 12:40
    Vind ik ook een enorm geile bak, maarja die Bugatti is nog net even wat dikker, zeker als je naar de leeftijd van dat ding kijkt
    Argentomaandag 7 november 2005 @ 13:05
    Ik heb op de Miura gestemd. De Miura tilde het concept ´supercar´ naar een hoger plan (of heeft het in ieder geval naar moderne maatstaven gedefinieerd) door met een middenmotor op de proppen te komen. Bovendien is de Miura met diezelfde middenmotor de ontstaansreden voor de Ferrari 365 GT (later geevolueerd in de 512 BBi) en dus voor de Testarossa. Alleen daarvoor al verdient de Miura een paar dikke veren in haar uitlaatpijpen. Los van dat al is het een tijdloze schoonheid (wie noemt nou de Bugatti EB110 een tijdloze schoonheid? Het was in 1991 al geen schoonheid en zéker geen tijdloze!) een loepzuiver exponent van de filosofie van de Italiaanse supercar. Met de Uracco en de Espada was Lambo ook al zo lekker bezig. Jammer dat die tijden al weer zo ver achter ons liggen.
    Argentomaandag 7 november 2005 @ 13:07
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 12:39 schreef Taxi het volgende:
    De SLR wordt gewaardeerd...
    Te lelijk, remmen te slecht en teveel GT om echt als supercar gewaardeerd te worden. Heeft niets te zoeken in de vijver waarin de Porsche Carrera GT en de Enzo hun rondjes zwemmen.

    Zet em tegenover de DB9 of de Continental GT
    Jimmiemaandag 7 november 2005 @ 13:18
    De Bugatti heb ik genomineerd, dus daar gaat me stem dan ook maar heen

    Die van de plaatjes heeft trouwens zn velgen in een walgelijke kleur, gewoon standaard laten
    chirenmaandag 7 november 2005 @ 14:09
    EB110, was ik als klein kind al gek van..
    Verreweg de snelste en een lekkere toerenjankende engine
    FunnyNamemaandag 7 november 2005 @ 14:44
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 13:07 schreef Argento het volgende:

    [..]

    Te lelijk, remmen te slecht en teveel GT om echt als supercar gewaardeerd te worden. Heeft niets te zoeken in de vijver waarin de Porsche Carrera GT en de Enzo hun rondjes zwemmen.

    Zet em tegenover de DB9 of de Continental GT
    Volgens mij zijn die remmen behoorlijk goed, zeker als je bedenkt dat het een voertuig van bijna 1800 kilo is
    FunnyNamemaandag 7 november 2005 @ 14:48
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 13:05 schreef Argento het volgende:
    Ik heb op de Miura gestemd. De Miura tilde het concept ´supercar´ naar een hoger plan (of heeft het in ieder geval naar moderne maatstaven gedefinieerd) door met een middenmotor op de proppen te komen. Bovendien is de Miura met diezelfde middenmotor de ontstaansreden voor de Ferrari 365 GT (later geevolueerd in de 512 BBi) en dus voor de Testarossa. Alleen daarvoor al verdient de Miura een paar dikke veren in haar uitlaatpijpen. Los van dat al is het een tijdloze schoonheid (wie noemt nou de Bugatti EB110 een tijdloze schoonheid? Het was in 1991 al geen schoonheid en zéker geen tijdloze!) een loepzuiver exponent van de filosofie van de Italiaanse supercar. Met de Uracco en de Espada was Lambo ook al zo lekker bezig. Jammer dat die tijden al weer zo ver achter ons liggen.
    Op zich heb je gelijk, echter vind ik de performance te laag t.o.v hedendaagse kanonnen.
    Wat dat betreft zouden deze stemrondjes per tijdvalk moeten gaan.
    Dus bijvoorbeeld voor jaren 70, 80, 90 2000, enz. Dat zou een beter beeld geven vind ik.
    Argentomaandag 7 november 2005 @ 17:00
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 14:44 schreef FunnyName het volgende:

    [..]

    Volgens mij zijn die remmen behoorlijk goed, zeker als je bedenkt dat het een voertuig van bijna 1800 kilo is
    Van rij-impressies (ik heb nog nooit zelf in een SLR gestuurd) begrijp ik dat de remmen zich knap lastig laten dosseren en dat maakt rijden in de auto vermoeiend.
    Repeatmaandag 7 november 2005 @ 17:03
    mjah op een circuit boeit dat niet en doen die keramische dingen het gewoon heel goed hoor
    peacetakermaandag 7 november 2005 @ 17:08
    zeker de Miura, die heeft het hele begrip "supercar" gecreëerd.
    Tommehmaandag 7 november 2005 @ 17:16
    Voor mij ook de bugatti. Die slr vind ik gewoon niet wat t moet zijn. Mclaren levert een hele mooie basis en mercedes verpest hem met veel luxe en een automaat , helaas...
    Repeatmaandag 7 november 2005 @ 17:18
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 17:16 schreef Tommeh het volgende:
    Voor mij ook de bugatti. Die slr vind ik gewoon niet wat t moet zijn. Mclaren levert een hele mooie basis en mercedes verpest hem met veel luxe en een automaat , helaas...
    die automaat zit in 3,7 aan de 100. Dus je punt? IK geloof zo dat die automaat makkelijk met een handbak kan concurren, anders hadden ze hem er echt niet ingezet....
    Alexxxxxmaandag 7 november 2005 @ 17:25
    twijfelde tussen de SLR en de Miura, en de Miura gekozeen, die heb ik nog nooit in het echt gezien
    Inorbitmaandag 7 november 2005 @ 17:56
    SLR puur om het geluid van de V8 en omdat het een GT en supercar in 1 is. Volgens de Autovisie kan een F50 (valt volgens mij valt die in de categorie supercar) hem op het rechte stuk en over het hele circuit niet bijhouden

    supra - zeer begerenswaardig maar hier valtie in het niet

    miura - had ik bijna gekozen

    bugatti - te lelijk
    #ANONIEMmaandag 7 november 2005 @ 18:49
    de eigenschappen van de Supra MK4 kloppen niet echt, 250km/h is niet de topsnelheid hahaha


    heb voor de Supra gestemt, aangezien de Japanse degelijkheid, het waarschijnlijk het langst zou volhouden

    2JZ-GTE, beste blok ooit
    Fulcrum_Xmaandag 7 november 2005 @ 18:56
    Das logisch, de Bugatti natuurlijk. Matched ook nog eens met mijn initialen
    jaccomaandag 7 november 2005 @ 18:56
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 18:49 schreef Estolan het volgende:
    de eigenschappen van de Supra MK4 kloppen niet echt, 250km/h is niet de topsnelheid hahaha


    heb voor de Supra gestemt, aangezien de Japanse degelijkheid, het waarschijnlijk het langst zou volhouden

    2JZ-GTE, beste blok ooit
    Ik gebruik fabrieksgegevens en die zeggen dat de topsnelheid van de Toyota Supra Twin Turbo 249.4 km/h is.

    #ANONIEMmaandag 7 november 2005 @ 19:15
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 18:56 schreef jacco het volgende:

    [..]

    Ik gebruik fabrieksgegevens en die zeggen dat de topsnelheid van de Toyota Supra Twin Turbo 249.4 km/h is.

    ja zeker van Autoweek HAHAHA,

    om sorry, een MK3 haalt de 250km/h al, de MK4 kan makkelijk over de 280, 300 zelfs
    Tommehmaandag 7 november 2005 @ 19:15
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 17:18 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    die automaat zit in 3,7 aan de 100. Dus je punt? IK geloof zo dat die automaat makkelijk met een handbak kan concurren, anders hadden ze hem er echt niet ingezet....
    Ja, ik vind dat niet in een echte supercar passen..
    #ANONIEMmaandag 7 november 2005 @ 19:16
    Toyota Supra Model JZA80

    Bouwjaar: 1993-1998
    Gewicht: 1.675kg (volle tank 80liter)
    Motor: 2JZ-GTE
    Motor inhoud: 3.0 liter
    Compressie verh.: 8,5:1
    Vermogen: 330pk@5600rpm
    Koppel: 441Nm@4800rpm
    Cilinders: 6 cil. lijn
    Versnelling: 4 bak Automaat + sport
    Differentieel: Torque LSD 1:3,769
    Topsnelheid: 273Km/U
    0-100km/u: 5,1sec
    Kg/pk: 5,0


    Dat zijn de officiele gegevens, en zelfs die kloppen niet helemaal want bij de Handbak ( 6 versnellingen en TwinTurbo) is de top boven de 300km/h

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2005 19:19:14 ]
    Ultimoramaandag 7 november 2005 @ 19:22
    Poll: Welke auto heeft de mooiste motor
    Je hebt gestemd op: 1969 Lamborghini Miura P400 S

    de looks alleen al need i say more?
    Knarfmaandag 7 november 2005 @ 19:33
    Miura simpel.

    Slr: vind ik meet een Saint Tropee bak.
    Supra: tja, wat doet dat pimp mobieltje hier tussen?
    Bugatti: lelijk, lelijk, lelijk. Prestaties zijn wel okee

    (Ik hoop echter dat ik de Countach nog gemist heb, want die staat sowieso op 1).
    Repeatmaandag 7 november 2005 @ 20:58
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 19:16 schreef Estolan het volgende:
    Toyota Supra Model JZA80

    Bouwjaar: 1993-1998
    Gewicht: 1.675kg (volle tank 80liter)
    Motor: 2JZ-GTE
    Motor inhoud: 3.0 liter
    Compressie verh.: 8,5:1
    Vermogen: 330pk@5600rpm
    Koppel: 441Nm@4800rpm
    Cilinders: 6 cil. lijn
    Versnelling: 4 bak Automaat + sport
    Differentieel: Torque LSD 1:3,769
    Topsnelheid: 273Km/U
    0-100km/u: 5,1sec
    Kg/pk: 5,0


    Dat zijn de officiele gegevens, en zelfs die kloppen niet helemaal want bij de Handbak ( 6 versnellingen en TwinTurbo) is de top boven de 300km/h
    meer dan 300 km/u met "maar" 330 pk?
    Repeatmaandag 7 november 2005 @ 20:59
    250 lijkt me idd wel wat weinig, lijkt me idd 270-280 reëler
    #ANONIEMmaandag 7 november 2005 @ 21:18
    de mk3 haalt de 280km/h al, hallo een nissan 200sx STock ( 196pk ) haalt de 250km/h al ( das een 1.8 turbo 4cyl )

    en ja 300+ haalt hij in zn 6e versnelling

    met een T88 single tubbie en genoeg upgrades haalt hij de 370km/h ook wel
    StefanPdinsdag 8 november 2005 @ 04:46
    Hmm volgens mij staat er boven die poll 'welke auto heeft de mooiste motor'... ondanks dat er auto's bij staan die het eigenlijk meer verdienen om de beste supercars te zijn, moet ik dus wel op de supra stemmen, omdat:

    1) de stock motor onverwoestbaar is tot boven wat zelfs de Veyron aan vermogen levert
    2) je overal bij kunt om aan te werken
    3) de motor niet bedekt is met plastic e.d.
    4) er weinig mooiers is dan een verchroomde mk4 engine bay met big single Kan het mooier? http://www.widebodysupra.com/brian6.jpg

    tof trouwens dat je pics van mijn auto plaatste Jacco

    [ Bericht 9% gewijzigd door StefanP op 08-11-2005 04:55:19 ]
    FunnyNamedinsdag 8 november 2005 @ 06:42
    Wat een gebla allemaal over die Supra.

    Als dat al een supercar is, kan je iedere sport auto die in 5 sec. op honderd zit wel in deze lijst opnemen. De belangrijkste verschillen tussen een sportauto en een supercar vind ik
  • prestaties
  • exclusiviteit
  • technische innovatie.

    Op geen van deze punten scoort de Supra, simpel
  • #ANONIEMdinsdag 8 november 2005 @ 13:37
    quote:
    Kan het mooier?
    Ja hoor, veel mooier zelfs (tenzij je liever dat bling bling chroom ziet)

    http://www.seriouswheels.(...)-engine-1024x768.jpg

    http://www.carpicsplus.com/sempower/imagesb/ferrari/engine3.jpg

    http://www.ocf.berkeley.edu/~herbs/McLarenEngine.jpg

    http://www.mccullagh.org/db9/10d-12/lotus-esprit-turbo-s4-4.jpg

    http://www.seriouswheels.(...)ine-Top-1024x768.jpg

    http://www.pistonheads.co(...)eed_six_engine-L.jpg

    http://www.armautoportal.(...)stonMartinEngine.jpg

    Enzovoorts.
    FunnyNamedinsdag 8 november 2005 @ 14:32


    Direct descendant from the 956/962 race Engine
    2.8l boxer bi-serial-turbo.
    24 valve, dry sump, water and air cooled flat Engine
    Fiets-toeterdinsdag 8 november 2005 @ 14:46
    Toyota Supra IV TT gestemd
    jaccodinsdag 8 november 2005 @ 17:04
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 19:15 schreef Estolan het volgende:

    [..]

    ja zeker van Autoweek HAHAHA,

    om sorry, een MK3 haalt de 250km/h al, de MK4 kan makkelijk over de 280, 300 zelfs
    Wat ik zeg ik gebruik fabrieksgegevens en dus niet Autoweek HAHAHA,



    Ga aub ergens anders spelen met je supra, die niet eens in het rijtje Superauto's thuishoort.
    Repeatdinsdag 8 november 2005 @ 20:13
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 14:46 schreef Fiets-toeter het volgende:
    Toyota Supra IV TT gestemd
    want?
    #ANONIEMdinsdag 8 november 2005 @ 21:34
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 06:42 schreef FunnyName het volgende:
    Wat een gebla allemaal over die Supra.

    Als dat al een supercar is, kan je iedere sport auto die in 5 sec. op honderd zit wel in deze lijst opnemen. De belangrijkste verschillen tussen een sportauto en een supercar vind ik
  • prestaties
  • exclusiviteit
  • technische innovatie.

    Op geen van deze punten scoort de Supra, simpel
  • Prestatie: uhm 2JZ is ongv het betrouwbaarste blok wat er is, 900pk op stock internals, en kan 1550rwhp produceren ( en gewoon street legal blijven )
    Exclusief: in NL rijden er 30 MAX, waarvan bijna alle automaat, maar een paar 550rwhp+ bakken ( www.supras.nl )
    Technisch: ga er maar is in verdiepen
    #ANONIEMdinsdag 8 november 2005 @ 21:36
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 20:13 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    want?
    omdat hij er 1 heeft he fietsbellie

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2005 21:36:32 ]
    #ANONIEMdinsdag 8 november 2005 @ 21:37
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 17:04 schreef jacco het volgende:

    [..]

    Wat ik zeg ik gebruik fabrieksgegevens en dus niet Autoweek HAHAHA,



    Ga aub ergens anders spelen met je supra, die niet eens in het rijtje Superauto's thuishoort.
    waar haal je die gegevens dan vandaan??? want ze zijn niet goed

    die ik gepost heb, das de echte info


    jou bron klopt niet
    #ANONIEMdinsdag 8 november 2005 @ 21:48
    Trouwens


    snap het lijstje ook niet echt van de keuze

    want de Supra doet mee aan de Gentlemens Agreement, oftewel, mag niet meer dan 330pk hebben, dus das geen vergelijking met de andere auto's


    check dit maar: Ryan Woon op de Las Vegas Dragstrip

    http://homepage.mac.com/rdwoon/8.99Pass2PSCAVegas.mov



    zeg maar doei tegen ongv alle "supercars"
    #ANONIEMdinsdag 8 november 2005 @ 21:50
    PS. deze auto heeft meer dan 1550RWHP en word gewoon nog als dagelijks verkeer gebruikt

    Sweet, exclusief, rete snel, mooi, luxe en BETAALBAAR!
    Repeatdinsdag 8 november 2005 @ 22:04
    dagelijks verkeer op van die dragbanden?
    #ANONIEMdinsdag 8 november 2005 @ 22:15
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 22:04 schreef Repeat het volgende:
    dagelijks verkeer op van die dragbanden?
    Sommige mensen snappen het leven echt niet


    NEE DUH!, maar als je op de Strip staat om een 1/4mile af te leggen, ga je niet of je std banden he LOGISCH


    maar JA hij rijd er normaal mee op straat, zelfde setup, 6speed geen parachute en normale banden, maar wel 1550RWHP
    Fugiedinsdag 8 november 2005 @ 22:21
    boeiend, dit is een stemtopic geen topic om supra te aanbidden

    tijd voor volgende ronde ?
    wazzi_razziwoensdag 9 november 2005 @ 00:11
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 22:21 schreef Fugie het volgende:
    boeiend, dit is een stemtopic geen topic om supra te aanbidden

    tijd voor volgende ronde ?
    Voor hem is het een topic om gefrusteerd op mensen te reageren die het geen supercar vinden.

    BTW Miura gestemd, lijkt me logisch de eerste echte supercar
    #ANONIEMwoensdag 9 november 2005 @ 13:02
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 21:34 schreef Estolan het volgende:
    Prestatie: uhm 2JZ is ongv het betrouwbaarste blok wat er is, 900pk op stock internals, en kan 1550rwhp produceren ( en gewoon street legal blijven )
    Exclusief: in NL rijden er 30 MAX, waarvan bijna alle automaat, maar een paar 550rwhp+ bakken ( www.supras.nl )
    Technisch: ga er maar is in verdiepen
    Het blijft een in massa geproduceerde Sjonnie bak. Dat er van een specifiek type van dit model maar 30 in Nederland rondrijden maakt het nog steeds geen exotic supercar.

    Een VW Kever met een Porsche GT2 blok (vergelijkbaar met jouw Supra) is evenmin een exotic supercar.

    Ga jij je daar maar eens in verdiepen.

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2005 13:27:49 ]
    jaccowoensdag 9 november 2005 @ 13:19
    De Miura en Bugatti gaan door naar de volgende ronde

    Stem snel op Fok! Supercar Challenge 2005 Kwartfinale 1

    Deze kan op slot
    #ANONIEMwoensdag 9 november 2005 @ 17:31
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 13:02 schreef Techno het volgende:

    [..]

    Het blijft een in massa geproduceerde Sjonnie bak. Dat er van een specifiek type van dit model maar 30 in Nederland rondrijden maakt het nog steeds geen exotic supercar.

    Een VW Kever met een Porsche GT2 blok (vergelijkbaar met jouw Supra) is evenmin een exotic supercar.

    Ga jij je daar maar eens in verdiepen.
    Sjonnie bak? hebben die zoveel centen dan LOL
    jaccowoensdag 9 november 2005 @ 17:33
    Deze kon op slot, en hou toch eens op met kinderachtige gezeik over die supra.

    Grow up