Onzin, het mag alleen niet op universiteiten. Maar Frankrijk schermt met democratie en vrijheid:"Je bent vrij om te doen wat je wil en te gaan en staan waar je wil, doe wel je Moslim-jasje uit. Dit hebben hier liever niet. "quote:Op maandag 7 november 2005 11:38 schreef RZero het volgende:
Gelul. Een hoofddoek mag ook niet in Turkije.
Waarom zou jouw mening er meer toe doen dan die van BSB? Ik ken jouw standpunt ook wel hoor en die mag je ook gewoon blijven verkondigen.quote:Op maandag 7 november 2005 11:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, we kennen je standpunt. Doei
En wel van het Suikerfeest een nationale feestdag willen maken, ook al is dat ook maar voor een relatief kleine groep.quote:Op maandag 7 november 2005 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan kunnen we met zijn allen moeilijk gaan lopen doen, maar het was gewoon wachten op dit soort acties. Als je de hoofddoek gaat verbieden en dan zgn. gaat schermen met gelijkheid omdat de keppeltjes en de kruizen ook niet meer gedragen mogen worden op scholen ben je m.i. gewoon niet helemaal 100% of je neemt de Moslims niet serieus. Elke poedel kan van 100 km afstand ruiken dat deze wet puur voor de Moslims is gemaakt, en omdat het anders niet geloofwaardig zou overkomen hebben ze het keppeltje en de kruis ook meegenomen. Belachelijk, want vergeleken met de hoofddoekdraagsters zijn relatief gezien de keppeltjesdragers en kruisjesdragers in een zeer kleine groep. Erdogan spreekt dus de waarheid: het verbieden van de hoofddoek is de oorzaak van dit soort ellende.²
'Franse buitenlanders' zijn anders behoorlijk aangepast. Daarnaast is dit geen religieuze of culturele onrust, maar sociale.quote:Op maandag 7 november 2005 11:42 schreef the_undertaker het volgende:
het is aanpasen of oprotten (lees: in Marseille op de boot terug)
Nee ze schreeuwen Allah Ackbar omdat het zo lekker klinktquote:Op maandag 7 november 2005 11:44 schreef kippenek het volgende:
[..]
'Franse buitenlanders' zijn anders behoorlijk aangepast. Daarnaast is dit geen religieuze of culturele onrust, maar sociale.
Ok, nu begrijp ik je. Phoenix, Arizona, prachtige staat trouwens. Mooier dan Frankrijk en zonder Fransen en aanverwant gespuis...quote:Op maandag 7 november 2005 11:36 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik had het dan ook niet over die groephet zijn de wat rijkeren, mensen op leeftijd ed. in bv. Phoenix die vrijwillig in zulke gemeenschappen gaan wonen, ik heb het van Seline Borking die hierover oa een scriptie schreef
hier een artikel uit de media hierover:
Gated communities more popular, and not just for the rich
heee, bespeur ik hier wat cynisme?quote:'Verbod hoofddoekjes oorzaak rellen Frankrijk'
Uitgegeven: 7 november 2005 10:41
Laatst gewijzigd: 7 november 2005 10:42
ANKARA - Het Franse verbod op hoofddoekjes is één van de redenen voor het oplaaien van geweld in arme wijken. Dat heeft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan maandag gezegd.
In een vraaggesprek met de krant Milliyet wijt Erdogan de aanhoudende rellen mede aan "het door Frankrijk op scholen ingezette proces".
Frankrijk heeft vorig jaar een wettelijk verbod op het dragen van religieuze symbolen, waaronder hoofddoekjes, op scholen ingesteld. Daardoor voelen velen zich, volgens de Turk, achtergesteld.
Nu
LOL, vind je bijna 10% (wat nog exponentieel groeit ook) onder de noemer "kleine groep" vallen? Ik denk het niet. Trouwens, met deze wens leggen we niemand een beperking op. Dat doen die Franse poedels wel, en nog wel op een heel schijnheilige manier: ik heb in mijn hele leven geen kind gezien die een keppeltje op school aan had, een kruis zie ik ook zelden, ware het niet dat deze waarschijnlijk onder de kleding gedragen wordt en dus niet zichtbaar is. De hoofddoek daarentegen is een (zichtbare) religieuze plicht. Heel dom dus om miljoenen Moslims met deze rare wet op te schepen en dan te verwachten dat er geen acties zullen plaatsvinden.quote:Op maandag 7 november 2005 11:43 schreef xFriendx het volgende:
[..]
En wel van het Suikerfeest een nationale feestdag willen maken, ook al is dat ook maar voor een relatief kleine groep.
Hufters hou je altijd.quote:Op maandag 7 november 2005 11:48 schreef RZero het volgende:
[..]
Nee ze schreeuwen Allah Ackbar omdat het zo lekker klinkt![]()
dat heb ik ook met mensen die Ajax Ajax Ajax roepenquote:Op maandag 7 november 2005 11:48 schreef RZero het volgende:
[..]
Nee ze schreeuwen Allah Ackbar omdat het zo lekker klinkt![]()
het grappige is is dat dat helemaal geen religieuze plicht is.quote:Op maandag 7 november 2005 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
LOL, vind je bijna 10% (wat nog exponentieel groeit ook) onder de noemer "kleine groep" vallen? Ik denk het niet. Trouwens, met deze wens leggen we niemand een beperking op. Dat doen die Franse poedels wel, en nog wel op een heel schijnheilige manier: ik heb in mijn hele leven geen kind gezien die een keppeltje op school aan had, een kruis zie ik ook zelden, ware het niet dat deze waarschijnlijk onder de kleding gedragen wordt en dus niet zichtbaar is. De hoofddoek daarentegen is een (zichtbare) religieuze plicht. Heel dom dus om miljoenen Moslims met deze rare wet op te schepen en dan te verwachten dat er geen acties zullen plaatsvinden.²
Dat is een zinloze discussie. Als je religie eenduidig en voor iedereen acceptabel zou kunnen uitleggen zouden er binnen de verschillende geloven niet zoveel stromingen zijn. Sterker nog, dan zouden het joden-, christendom en de islam gewoon één religie zijn.quote:Op maandag 7 november 2005 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het grappige is is dat dat helemaal geen religieuze plicht is.
en 10% is een kleine groep
Dus luiheid is volgens jou de diepe oorzaak? Ik vraag me dat af. Die groep mensen zou dus veel luier zijn als een andere groep mensen??? Hoe komt dat dan volgens jou?quote:Op maandag 7 november 2005 11:53 schreef Strolie75 het volgende:
Theorie? Het is een excuus. Net als werkloosheid en discriminatie. Dat tuig is alleen moslim in naam. Net zoals voetbalsupporters waarschijnlijk christenen genoemd kunnen worden.
Het is gewoon een grote groep tuig die het vooral aan zichzelf te danken hebben dat ze niks bereiken in het leven. Westerse landen bieden dit soort kansarme bevolkingsgroepen genoeg mogelijkheden, zeker wat onderwijs betreft. Dat ze vervolgens te lui zijn om er iets met deze kansen te doen wanneer ze beseffen dat het Westen toch niet het Walhalla is waar je gratis geld krijgt, kan de overheid niet worden aangerekend.
Maar goed, naar zichzelf kijken is voor sommige bevolkingsgroepen erg moeilijk. Gelukkig staan er altijd gesubsidieerde instellingen of politici die wat extra zetels ruiken klaar om hun gevoel van zelfmedelijden te versterken door te verklaren dat het toch vooral niet hun schuld is dat ze gehandicapte meisjes in de brand steken en politieagenten neerschieten. Walgelijk.![]()
Inderdaad, het is tuig dat het allemaal aan zichzelf te danken heeft. Ondankbare honden zijn het die de luiheid hebben uitgevonden.quote:Op maandag 7 november 2005 11:54 schreef kippenek het volgende:
Maar goed, laten we vooral niet luisteren naar deze enorme groep mensen. Laten we ze terugschoppen in de hokken waar ze vandaan komen en wachten op de volgende uitbarsting. Laten we niet nadenken of we goed bezig zijn door mensen in betonnen voorsteden te dumpen. Laten we niet nadenken over wat het met iemand doet als al drie generaties werkeloos is en er alleen maar criminaliteit loont.
Dát is toch de FOK! manier?
Met andere woorden het komt door het pappen en natten.quote:
Plicht? Dacht dat er geen dwang was in de Islam.quote:Op maandag 7 november 2005 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
De hoofddoek daarentegen is een religieuze plicht.
Nou ja, ze zijn dan weer niet te lui om nachten aaneen de straat op te gaan.quote:Op maandag 7 november 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus luiheid is volgens jou de diepe oorzaak? Ik vraag me dat af. Die groep mensen zou dus veel luier zijn als een andere groep mensen??? Hoe komt dat dan volgens jou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |