Tuurlijk, LIEVER Nederlanders, maar alleen als de Nederlander net zo goed of beter is dan de buitenlander natuurlijk.quote:Op maandag 7 november 2005 21:02 schreef D1 het volgende:
Kan me wel voorstellen dat ze qua buitenlanders ff een pas op de plaats maken. Als je kjkt naar wat voor salaris die buitenlandse gasten vangen, dan kan je daar beter een Nederlandse equivalent voor hebben.
Het Ajax van 1995 stond er ook niet zo maar ineens hoor. Dat was een proces dat een aantal jaar heeft geduurd. Pas vanaf het seizoen 1991-1992 zag je dat er iets heel moois aan het groeien wasquote:Op maandag 7 november 2005 21:07 schreef jna het volgende:
Je kan beter vragen waar het nieuwe "1995" is...
Mwah, het Ajax van 1992-1993 was ook vaak genieten hoor. 0-5, 0-3 in de kuip, 5-2 thuis tegen Feyenoord. Alleen een paar lullige en domme nederlagen kostte Ajax de titel. Dat jaar waren Bergkamp, Jonk, Vink en Petterson d'r nog bij. Daarnaast braken Davids en Seedorf dat jaar al door en werd R. de Boer teruggehaald.quote:Op maandag 7 november 2005 21:16 schreef twi het volgende:
Sterker nog, na 1991-1992 viel dat team compleet uit elkaar. Jonk, Bergkamp, Petterson, Menzo, Winter, Van 't Schip en Roy hebben de UEFA Cup bij elkaar gevoetbald. Dat heeft dus ongeveer 3 seizoenen geduurd voordat er wat echt moois weer stond.
Misten ze toen het kampioenschap op doelsaldo?quote:Op maandag 7 november 2005 21:23 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mwah, het Ajax van 1992-1993 was ook vaak genieten hoor. 0-5, 0-3 in de kuip, 5-2 thuis tegen Feyenoord. Alleen een paar lullige en domme nederlagen kostte Ajax de titel. Dat jaar waren Bergkamp, Jonk, Vink en Petterson d'r nog bij. Daarnaast braken Davids en Seedorf dat jaar al door en werd R. de Boer teruggehaald.
Het jaar daarna werd Ajax zonder Bergkamp en Jonk maar met Rijkaard overtuigend landskampioen.
Ook in de jaren tussen het winnen van de Uefa Cup en de CL ( 3 jaar maar ) stond er een erg goed elftal en wist iedereen dat er iets heel moois zat aan te komen.
In 1990-1991 wel ja. Omdat Ajax in de voorlaatste wedstrijd stompzinnig met 1-0 verloor bij SVV. In 1991-1992 begon Ajax zwak aan de competitie en was psv te stabiel om nog in te halen. De 1-0 winst in Amsterdam was de enige nederlaag die de Eindhovenaren dat jaar weggaven.quote:Op maandag 7 november 2005 21:30 schreef rompompom het volgende:
[..]
Misten ze toen het kampioenschap op doelsaldo?
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=73947/sc=a455f8quote:Ajax richt zich op Nederlandse markt
7/11/2005 20:54
EXCLUSIEF- Het zwaartepunt van de transferbeleid van Ajax komt te liggen in Nederland. Het aantrekken van Ron Vlaar en Klaas Jan Huntelaar past daarin.
In plaats van de internationale transfermarkt af te stropen op zoek naar versterkingen wil Ajax zich gaan richten op spelers die bekend zijn met het Nederlandse voetbal.
De (jeugd-)internationals Vlaar (AZ) en Huntelaar (SC Heerenveen) zijn dan ook serieus in beeld als versterkingen voor komend seizoen. Ook verdediger Gijs Luirink van FC Groningen mag zich verheugen op de Amsterdamse interesse.
Ah, dan was ik daar mee in de war. Ik zie de TV beelden nog voor me, dat Bergkamp afdruipt van het veld in het Olympisch stadion, waar ze die laatste competitiewedstrijd speeldenquote:Op maandag 7 november 2005 21:37 schreef StarGazer het volgende:
[..]
In 1990-1991 wel ja. Omdat Ajax in de voorlaatste wedstrijd stompzinnig met 1-0 verloor bij SVV. In 1991-1992 begon Ajax zwak aan de competitie en was psv te stabiel om nog in te halen. De 1-0 winst in Amsterdam was de enige nederlaag die de Eindhovenaren dat jaar weggaven.
In 1992-1993 was er te vaak sprake van wisselvalligheid. Feyenoord 3 keer wegspelen, maar wel thuis tegen mvv en volendam gelijk spelen.
Tsja, da's toch wel het risico van het vak een beetje, hoe lullig ook. Maar wie zegt dat-ie uit Nederland vertrekt als-ie weg moet?quote:Op maandag 7 november 2005 22:06 schreef Roeni3 het volgende:(..)
PS2: Ik vind het trouwens serieus zielig en balen voor Charisteas dat hij dan mss na 1,5 seizoen alweer weg moet bij Ajax. Ik denk dan altijd terug aan het interview met hem op de tv (Sport Journaal oid), waarin hij zegt dat hij een huis heeft gekocht en dat hij en zijn vrouw hopen zo snel mogelijk te kunnen settelen. Dan moet je na 1 jaartje alweer weg.![]()
![]()
Best typerend dat de geblesseerde spits de beste is danquote:Op maandag 7 november 2005 22:24 schreef Erwtensoep het volgende:
Charisteas is mischien wel onze beste spits op het moment
Hoezo dat? Maxwell is onze beste linksback en die is ook geblesseerd.quote:Op maandag 7 november 2005 22:28 schreef rompompom het volgende:
[..]
Best typerend dat de geblesseerde spits de beste is dan
Ik begreep het wel hoor. Je hebt denk wel gelijk ookquote:Op maandag 7 november 2005 22:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Als hij weer fit is bedoel ik natuurlijk (zegt wel genoeg over de rest)
Ik vind wel dat het heel erg lang duurt voor een hersenschudding of ligt dat aan mij
Da's al beter.quote:Op maandag 7 november 2005 22:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Jong Ajax heeft 0-0 gespeelt tegen Jong NEC
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |