Jammerlijke opmerking. Ik ben nu en voor altijd Ajax fan. En tegen Thun zat ook ik ook met mijn handen in het haar te zweten en te flippen, maar Ajacied zal ik altijd blijvenquote:Op maandag 7 november 2005 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Niet gemakkelijk?
Da's ook al zo'n wazige opmerking. Zo van, ik verberg wel even dat ik voor Ajax ben. Nou, dat dus nooit.
quote:Van Geel blijft Blind steunen
JOP VAN KEMPEN
NIJMEGEN - De situatie bij Ajax wordt steeds treuriger, maar trainer Danny Blind staat niet ter discussie. Dat zegt zijn baas, technisch directeur Martin van Geel.
''Blind hoeft zich geen zorgen te maken om zijn positie,'' aldus Van Geel gisteravond na de 1-0 nederlaag tegen NEC. ''De resultaten zijn teleurstellend, maar Blind is een uitstekende trainer-coach voor Ajax. We weten welke kant we op willen en daar nemen we de tijd voor. Tot aan de winterstop kunnen we geen aankopen doen, maar het komt allemaal goed met Ajax.''
De competitiestart van de Amsterdammers was echter nog nooit zo droevig. De nummer twee van vorig seizoen heeft nu al een achterstand van dertien punten op koploper PSV.
De Ajax-fans beleefden gisteren opnieuw een zware middag. De wedstrijd tegen NEC was voor de Amsterdamse supporters een masochistische aangelegenheid. Dat was het trouwens ook voor neutrale toeschouwers.
Waar Ajax in Zwitserland nog tactisch uit het lood liep, klopte het strijdplan tegen NEC wel. De uitvoering was echter bar en boos. Ajax leek bang om fouten te maken. Hoewel Romano Denneboom vlak na rust de 1-0 binnenschoot, duurde het nog een kwartier voordat Ajax de indruk wekte dat het wilde winnen. ''Pas als we achterstaan, komt er agressie los in het team,'' zei Blind. ''Terwijl die drive er vanaf de eerste minuut moet zijn.''
De Ajax-trainer had geen pasklare antwoorden op de vraag hoe zijn team nu verder moet. ''We moeten gewoon hard ons best blijven doen,'' zei hij. ''Maar het is natuurlijk wel zorgwekkend. Bovendien is het vervelend dat er interlands zijn. We missen komende week zeventien internationals.''
Dat Ajax over zeventien internationals beschikt, was gisteren niet te zien. Waren de laatste competitiewedstrijden nog redelijk tot goed, tegen NEC was het armoe troef. De aanvalslinie (Mauro Rosales, Yannis Anastasiou, Ryan Babel) was machteloos. Ook aanvallende middenvelder Wesley Sneijder kwam niet uit de verf.
Pas in de slotfase waren Rosales en Hedwiges Maduro dichtbij een doelpunt. Gabor Babos redde twee keer fraai. Ook de in de 73ste minuut ingebrachte Markus Rosenberg bracht geen verlossing.
Met de driemansachterhoede en een nummer tien probeerde Ajax het 4-4-2 van de Nijmegenaren te bestrijden. Linksback Urby Emanuelson schoof door naar het middenveld. Hatem Trabelsi en Tomás Galásek ontbraken vanwege blessures. Grygera droeg de aanvoerdersband. Na Galásek en Julien Escudé is hij dit seizoen al de derde captain van Ajax.
Bij afwezigheid van Galásek mocht Maduro gisteren op het middenveld spelen. Op de plek van de Tsjech beleefde de jonge Nederlandse international een moeilijke middag. Toen Maduro na een aantal omzettingen als rechtshalf kwam te voetballen, groeide hij in zijn spel en was hij twee keer gevaarlijk. Eén keer redde Babos en een kopbal ging rakelings over.
Met cynisme prees Blind kort geleden het play-off systeem. Hij is een fervent tegenstander van de nieuwe competitieopzet, maar gezien de lage klassering zou zijn club zich via 'die geweldige play-offs' toch kunnen kwalificeren voor de Champions League.
Als Ajax echter niet beter gaat voetballen, speelt het in de play-offs niet voor een plek in de Champions League (nummers twee tot en met vijf), maar voor een plek in het Uefa-Cup-toernooi (zes tot en met negen).
© Het Parool, 07-11-2005
2002-2003 . Prachtige fotoquote:Op maandag 7 november 2005 19:23 schreef Roeni3 het volgende:
[afbeelding]
Is die foto niet van toen Van der Meyde na 34 seconden scoorde in de CL, iets van 3 jaar geleden uit tegen AS Roma?
Ja, Radegast. Van Geel zit er tegenwoordig, dan is die link snel gelegd.quote:
Het rotte vlees moet idd weg, dat geeft rust (of iig niet bij de wedstrijdselectie en op de transferlijst)quote:Op maandag 7 november 2005 17:53 schreef D1 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik principieel tegen overdadig gebruik van bold, maar dat terzijde.
Ik zie niet wat je hier mee oplost. Wat jij voorsteld is dat de huidige selectie in tact blijft, waarvan het rotte vlees wordt weggesneden, maar ik zie geen kwaliteit impuls. Heitinga speelt absoluut zonder vertrouwen, en in zijn huidige staat kan hij ons eerder punten kosten dan dat hij punten wint. Grygera is geen rechtsachter, net als Maduro geen rechtsmidden is. Galasek en Lindenbergh doen het leuk, maar missen de dominantie die Ajax op dit moment zo nodig heeft. Rosales en Babel hebben nog op geen moment aangetoont de benodigde aanvoer voor de spits ook werkelijk te kunnen leveren, en Rosenberg heeft nog steeds niet aangetoont de sporadische aanvoer die hij krijgt ook in goals te kunnen omzetten.
Dus ik denk dat ik samenvattend kan zeggen dat ik het niks vind...
Waar had zijn vader nou gespeeld?? Heb het ff gemist.....quote:
quote:Op maandag 7 november 2005 20:41 schreef _moder8or_ het volgende:
Volgens NSE (Talpa) heeft Trabelsi aangegeven weg te willen bij Ajax
Robinhood, daarna Ajax weggespeeld, de wedstrijd uitgeschopt door Suurbier, paar jaar later op proef bij o.a. Ajax en Feyenoord maar geen contract gekregen. Heeft toen nog in Belgie gevoetbald voor Niklaas, maar is in Nederland voor Fokker gaan werken.quote:Op maandag 7 november 2005 20:38 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Waar had zijn vader nou gespeeld?? Heb het ff gemist.....
Dat stond vorig jaar zomer al vast.quote:Op maandag 7 november 2005 20:41 schreef _moder8or_ het volgende:
Volgens NSE (Talpa) heeft Trabelsi aangegeven weg te willen bij Ajax
Waarom denken ze bij Ajax alleen maar in zwart/wit?quote:Op maandag 7 november 2005 20:44 schreef SoA-Holic het volgende:
Ajax gaat zich volledig op de Nederlandse markt richten, aldus j Derksen.
Tja, deed psv dat ook niet een paar jaar geleden? met vd schaaf, lamey , smit etc. Niet echt gewerkt.
edit:
Derksen: nieuw Ajax-beleid: alleen Nederlandse versterkingen, Vlaar, Huntelaar en Luirink in de picture
Volgens Johan Derksen heeft Ajax als gevolg van de sportieve problemen het laatste jaar besloten het transferbeleid te veranderen. Volgens de hoofdredacteur van VI heeft Ajax besloten zich alleen nog maar op de Nederlandse transfermarkt te gaan richten. Vlaar, Huntelaar en Luirink zouden nadrukkelijk in de picture staan bij Ajax
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |