abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2005 @ 13:19:10 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32229252
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:09 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Het broeikaseffect ontkennen staat gelijk aan het geloven dat de aarde plat is.

Het broeikaseffect bestaat al sinds de aarde bestaat, door de mens wordt het broeikaseffect alleen maar sterker.
En dan zelf zeggen dat de mensen dom zijn en het voor zoete zoek slikken.
Twee dingen
Ten eerste, de hockeystick van kyoto is een leugen
Ten tweede, er is een verschil tussen betekenis en referentie. Het broeikas effect betekend dat er warmte wordt vastgehouden en dat bestaat al zolang we een atmosfeer hebben, echter, in het spraakgebruik refereerd broeikaseffect aan het versterkte broeikaseffect wat zou ontstaan door meer CO2 in de lucht en daardoor een sterke klimaat verandering. De referentie staat ter discussie, niet de betekenis.
Dus wie is hier nu eigenlijk een beetje dom? mmm?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 november 2005 @ 13:21:38 #52
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32229309
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

. De referentie staat ter discussie, niet de betekenis.
Dus wie is hier nu eigenlijk een beetje dom? mmm?
De gewone man denkt nog steeds aan 'het broeikaseffect' en niet aan de 'versterking van het broeikaseffect'. Misschien moet je maar eens meer onder de mensen komen.
Era Vulgaris
  zondag 13 november 2005 @ 13:27:06 #53
45206 Pietverdriet
pi_32229446
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

De gewone man denkt nog steeds aan 'het broeikaseffect' en niet aan de 'versterking van het broeikaseffect'. Misschien moet je maar eens meer onder de mensen komen.
Ik denk dat je eens moet proberen dit artikel te begrijpen, dan snap je mischien mijn post.
http://www.gavagai.de/HHP31.htm
pi_32229671
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Twee dingen
Ten eerste, de hockeystick van kyoto is een leugen
Toch wat beter je in de materie verdiepen, er komen 2 onderzoeken aan die het geneuzel van Mc intyre en Mc kitrick onderuit gaan halen.

1 van peter huybers
2 van eugene wahl
pi_32229757
komt dit door de oceaanstroming? Ik had gehoord omdat elders het ijs smelt, komt er meer zoet water in de zee, en deze stopt te toevoer van warme oceaan water naar het noorden(groenland).
daardoor is het klimaat daar kouder geworden.
-
  zondag 13 november 2005 @ 13:46:52 #56
45206 Pietverdriet
pi_32229941
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch wat beter je in de materie verdiepen, er komen 2 onderzoeken aan die het geneuzel van Mc intyre en Mc kitrick onderuit gaan halen.

1 van peter huybers
2 van eugene wahl
Ze zijn er dus nog niet, en voorlopig staat de falsificatie van de hockeystick als een huis.
pi_32230033
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn er dus nog niet, en voorlopig staat de falsificatie van de hockeystick als een huis.
Ze zijn ingedient voor een peer review bij het GRL (waar ook M&M hun publicatie hadden), dus zullen daar wel binnen niet al te lange tijd in verschijnen.
  zondag 13 november 2005 @ 13:55:44 #58
45206 Pietverdriet
pi_32230137
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze zijn ingedient voor een peer review bij het GRL (waar ook M&M hun publicatie hadden), dus zullen daar wel binnen niet al te lange tijd in verschijnen.
En tot die tijd dat ze er zijn neem jij er vast een voorproefje op door die canadezen voor neuzelaars uit te maken. WoW, jij bent echt een waarheidsvinder, niet?
pi_32230273
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En tot die tijd dat ze er zijn neem jij er vast een voorproefje op door die canadezen voor neuzelaars uit te maken. WoW, jij bent echt een waarheidsvinder, niet?
En jij kunt alleen op de man spelen?

Ik heb al meteen verklaard dat ik M&M een stel neuzelaars vond. Alleen al door het feit dat men uitspraken gedaan heeft over het wel of niet kloppen van de hockeystick grafiek tot 1000 jaar terug. Maar bij hun eigen falcificatie niet meer dan 500 jaar met hun model terug gaan, terwijl er wel gegevens tot 1000 jaar terug zijn. Dit stinkt dan in mijn optiek.
  zondag 13 november 2005 @ 15:24:57 #60
45206 Pietverdriet
pi_32232757
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En jij kunt alleen op de man spelen?

Ik heb al meteen verklaard dat ik M&M een stel neuzelaars vond. Alleen al door het feit dat men uitspraken gedaan heeft over het wel of niet kloppen van de hockeystick grafiek tot 1000 jaar terug. Maar bij hun eigen falcificatie niet meer dan 500 jaar met hun model terug gaan, terwijl er wel gegevens tot 1000 jaar terug zijn. Dit stinkt dan in mijn optiek.
En je gaat er ff aan voorbij dat je in het statistische model zelfs random data in kon voeren, er kwam altijd een hockeystick uit.
pi_32255833
Het onderzoek van McKitrick en McIntyre, respectievelijk assistent hoogleraar economie en directeur van een mijnbouwbedrijf, is niet geloofwaardig en wordt daarom ook niet serieus genomen in de wetenschappelijke wereld. Maar er zijn nog wat meer problemen. 'Kyoto' is niet gebaseerd op de hockeystick, die dus niet is ontkracht, aangezien het beruchte onderzoek uit 1998 stamt. Het is behalve niet de basis ook bij lange na niet het enige bewijs en feit in de onderzoeken van het IPCC, waarop geconcludeerd is dat de mens een grote factor is in het versterkte broeikaseffect. Ook zou, als bewezen zou zijn dat de hockeystock niet klopt, de conclusie dat we tegenwoordig een historisch ongekende stijging van de mondiale temperatuur meemaken nog steeds kloppen.

Maar nu terug naar het onderwerp. Dat er meer neerslag zal komen in bepaalde gebieden, is ook de voorspelling van klimaatmodellen. Dit is te wijten aan de opwarming van de aarde. Het noordpoolgebied wordt ondanks dat er meer sneeuw valt in bepaalde gebieden van Groenland nog steeds warmer, het ijs smelt daarom ook nog steeds en dit allemaal zoals klimaatmodellen voorspellen.

Dit nieuwsbericht is daarom wederom een bewijs dat het versterkte broeikaseffect een feit is en dat klimaatmodellen redelijk kloppen.
  maandag 14 november 2005 @ 13:05:00 #62
45206 Pietverdriet
pi_32255978
quote:
Op maandag 14 november 2005 12:58 schreef Monidique het volgende:
Het onderzoek van McKitrick en McIntyre, respectievelijk assistent hoogleraar economie en directeur van een mijnbouwbedrijf, is niet geloofwaardig
Oh, verklaar, waarom is dat? Is het weerlegt dan?
quote:
en wordt daarom ook niet serieus genomen in de wetenschappelijke wereld.
vertel
pi_32259673
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, verklaar, waarom is dat? Is het weerlegt dan?
aangezien u niet eens de moeite neemt om de namen na te trekken die ik heb gegeven zal ik het maar even geven.

http://www.mit.edu/~phuybers/
http://web.mit.edu/~phuybers/www/Hockey/Huybers_Comment.pdf

http://www.climateaudit.org

Wat completere onderbouwing met enkele wetenschappers er tussen, dus niet zoals wij wat geinformeerde mensen die tegen elkaar opboksen en wel weten dat er iets met het klimaat geberud , maar de ene zegt dat het natuurlijk is en de andere dat de mens een gedeelte veroorzaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')