abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32046061
quote:
Op maandag 7 november 2005 02:27 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Gewoon tegen moslims in het algemeen. Niet deze relschoppers.
tegen alle gelovigen. maar ja, moslims weten elke keer weer de aandacht op zich te focussen he...

maar ga filmpje kijken en slapen
Islam=facisme
  maandag 7 november 2005 @ 02:31:15 #219
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32046077
quote:
Op maandag 7 november 2005 02:29 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

tegen alle gelovigen. maar ja, moslims weten elke keer weer de aandacht op zich te focussen he...

maar ga filmpje kijken en slapen
wat moet je dan met een Israelische vlag in je icoon?
pi_32046084
quote:
Op maandag 7 november 2005 02:31 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

wat moet je dan met een Israelische vlag in je icoon?
echt laatste reactie voor vannacht:

linkse users en users als meki en bullshitboy irriteren
Islam=facisme
  maandag 7 november 2005 @ 02:34:36 #221
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32046092
trusten
pi_32046156
quote:
Op maandag 7 november 2005 02:28 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

inderdaad. haat de mensen die dergelijke dingen doen. Van mij mag je. Ik zie echter niet in waarom je dan alle andere mensen die toevallig hetzelfde huidskleurtje of geloof hebben bij deze criminelen op een hoop schuift
Tuurlijk speelt religie een centrale rol bij deze problemen. Frankrijk is al decennia bezig met allerlei projecten om die buurten aan de gang te krijgen, maar de mensen moeten ook willen. Daarbij zijn het niet politici die banen uitdelen, behalve dan als ambtenaar, daarvoor moet je bij het bedrijfsleven zijn. En als je daar aan de bak wil moet je voldoen aan een aantal minimum vereisten, of eigenlijk maar één vereiste, de wil om een baan tot een succes te maken. En blijkbaar zijn werkgevers helemaal niet zo happig om deze mensen aan te nemen, of te investeren in deze buurten. En dan kun je als overheid wel druk gaan lopen doen, het zal niet helpen. En naar het schijnt hebben 25 jaar van sociale projecten ook geen klap geholpen.
Vervolgens is het dan mischien nuttig om eens wat nauwkeuriger naar die mensen zelf te kijken, en waarom werkgevers niet zo happig zijn op deze immigranten, en niet als een gebedsmolen dezelfde mantra's van uitsluiting en discriminatie af te draaien. Dat wordt al enkele decennia gedaan zonder enig succes.

zo, ik heb gezegd
pi_32046245
Waar blijft nou godverdomme het applaus? Heb ik hier om eventjes voor drie uur snachts een briljante post in elkaar gezet waarin in één keer de gehele problematiek van de afgelopen dertig jaar beknopt wordt samengevat, is iedereen al naar bed, mietjes

jezus wat ben ik ladder, ik pis bijna in mijn broek.
Doei!!!
  maandag 7 november 2005 @ 02:54:07 #224
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32046256
Applaus.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 7 november 2005 @ 03:32:08 #225
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  maandag 7 november 2005 @ 03:47:10 #226
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32046594
quote:
Op maandag 7 november 2005 02:41 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Tuurlijk speelt religie een centrale rol bij deze problemen.
Nou volgt hierna een prachtig verhaal. Maar niets wat er op wijst dat het met religie te maken heeft

Eigenlijk beschrijf je gewoon het verhaal van de algemen verpauperde buurt overal in West-Europa.
pi_32046656
De algemene gedachtengang in een notendop:

"zei hebben meer... dat willen wij ook!!" Terwijl Mohamed naar MTV kijkt en nummers over bling bling in zijn hoofd gestrampt krijgt.....

"Soliciteren? Waarom zouden we, we krijgen een uitkering. Naar school toe? Waarom? School is niet stoer!"

"Ik krijg toch een uitkering, geen zin in moeilijk doenerij.. mijn bijbaantje als drugs courier levert genoeg op voor mij om merkkleding te kopen" (goed kijken naar de beelden uit Parijs... allemaal merkkleding)

"De blanke (die ons onderhoudt) is zijn een stelletje varkens en homeaux, dood moeten ze! Allah Akhbar!"

Dus dikke BS
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 7 november 2005 @ 04:03:51 #228
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32046671
quote:
Op maandag 7 november 2005 03:59 schreef Vampier het volgende:
De algemene gedachtengang in een notendop:

"zei hebben meer... dat willen wij ook!!" Terwijl Mohamed naar MTV kijkt en nummers over bling bling in zijn hoofd gestrampt krijgt.....

"Soliciteren? Waarom zouden we, we krijgen een uitkering. Naar school toe? Waarom? School is niet stoer!"

"Ik krijg toch een uitkering, geen zin in moeilijk doenerij.. mijn bijbaantje als drugs courier levert genoeg op voor mij om merkkleding te kopen" (goed kijken naar de beelden uit Parijs... allemaal merkkleding)

"De blanke (die ons onderhoudt) is zijn een stelletje varkens en homeaux, dood moeten ze! Allah Akhbar!"

Dus dikke BS
Je hebt weer eens niet verder gekeken dan wat fox news zegt?

Dit zijn gewoon rellen om het rellen. Dat heeft niks met ras, gebrek aan werk of religie te maken. Gewoon bij gebrek aan beschafing bij achterbuurtbewoners.
pi_32046878
ik kijk geen fox news, te links. En tjah beshaving loopt minstens 800 jaar achter bij het (ik quote) "tuig"
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 7 november 2005 @ 04:51:17 #230
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32046906
Ze hebben het zo moeilijk en zijn jaren genegeerd door de politiek en nou zijn twee jongetjes dood die achtervolgd werden door de politie, ow ow, wat een ellende.

Maar dat is geen excuus om veldslagen te organiseren, brand te stichten en zelfs met scherp te schieten. De aandacht heeft de reljeugd nu en de leiders zijn wakker geschud. Nu nog hard optreden zodat dit wangedrag niet beloond wordt.
The Internets, I needs it..
pi_32046936
quote:
Op maandag 7 november 2005 04:45 schreef Vampier het volgende:
ik kijk geen fox news, te links. En tjah beshaving loopt minstens 800 jaar achter bij het (ik quote) "tuig"
Fox news is juist uiterst rechts praktisch BUSH propaganda alom.

Sterker nog geen enkele mainstream media in Amerika verteld de volledige waarheid en dan lopen mensen te zeiken over Rusland lol.
In de states is het idem maar dan iets ingewikkelder/slimmer zodat het minder opvalt voor de doelgroepen.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_32046974
quote:
(...)

I first saw l’insécurité for myself about eight months ago. It was just off the Boulevard Saint-Germain, in a neighborhood where a tolerably spacious apartment would cost $1 million. Three youths—Rumanians—were attempting quite openly to break into a parking meter with large screwdrivers to steal the coins. It was four o’clock in the afternoon; the sidewalks were crowded, and the nearby cafés were full. The youths behaved as if they were simply pursuing a normal and legitimate activity, with nothing to fear.

Eventually, two women in their sixties told them to stop. The youths, laughing until then, turned murderously angry, insulted the women, and brandished their screwdrivers. The women retreated, and the youths resumed their “work.”

A man of about 70 then told them to stop. They berated him still more threateningly, one of them holding a screwdriver as if to stab him in the stomach. I moved forward to help the man, but the youths, still shouting abuse and genuinely outraged at being interrupted in the pursuit of their livelihood, decided to run off. But it all could have ended very differently.

Several things struck me about the incident: the youths’ sense of invulnerability in broad daylight; the indifference to their behavior of large numbers of people who would never dream of behaving in the same way; that only the elderly tried to do anything about the situation, though physically least suited to do so. Could it be that only they had a view of right and wrong clear enough to wish to intervene? That everyone younger than they thought something like: “Refugees . . . hard life . . . very poor . . . too young to know right from wrong and anyway never taught . . . no choice for them . . . punishment cruel and useless”? The real criminals, indeed, were the drivers whose coins filled the parking meters: were they not polluting the world with their cars?

(...)

It is the private complaint of everyone, however, that the police have become impotent to suppress and detect crime. Horror stories abound. A Parisian acquaintance told me how one recent evening he had seen two criminals attack a car in which a woman was waiting for her husband. They smashed her side window and tried to grab her purse, but she resisted. My acquaintance went to her aid and managed to pin down one of the assailants, the other running off. Fortunately, some police passed by, but to my acquaintance’s dismay let the assailant go, giving him only a warning.

My acquaintance said to the police that he would make a complaint. The senior among them advised him against wasting his time. At that time of night, there would be no one to complain to in the local commissariat. He would have to go the following day and would have to wait on line for three hours. He would have to return several times, with a long wait each time. And in the end, nothing would be done.

As for the police, he added, they did not want to make an arrest in a case like this. There would be too much paperwork. And even if the case came to court, the judge would give no proper punishment. Moreover, such an arrest would retard their careers. The local police chiefs were paid by results—by the crime rates in their areas of jurisdiction. The last thing they wanted was for policemen to go around finding and recording crime.

Not long afterward, I heard of another case in which the police simply refused to record the occurrence of a burglary, much less try to catch the culprits.

(...)

No one should underestimate the danger that this failure poses, not only for France but also for the world. The inhabitants of the cités are exceptionally well armed. When the professional robbers among them raid a bank or an armored car delivering cash, they do so with bazookas and rocket launchers, and dress in paramilitary uniforms. From time to time, the police discover whole arsenals of Kalashnikovs in the cités. There is a vigorous informal trade between France and post-communist Eastern Europe: workshops in underground garages in the cités change the serial numbers of stolen luxury cars prior to export to the East, in exchange for sophisticated weaponry.

(...)
http://www.city-journal.org/html/12_4_the_barbarians.html

PS Artikel van een paar jaar oud.

[ Bericht 5% gewijzigd door Keromane op 07-11-2005 06:21:29 ]
pi_32046977
Vergeleken met rellen in de VS valt het nog wel mee

In de drie avonden volgend op de vrijspraak in de Rodney King zaak:

LA: 38 doden, 1250 gewonden, 3600 branden.
Northern California: 1400 arrestaties.
Las Vegas: brandstichtingen, snipers, drive-by shootings.
Seattle: plunderingen, 5 gebouwen in de fik.
Rellen en brandstichtingen in een dozijn andere steden (tot in Toronto Canada).

Uiteindelijke balans in LA: 10.000 arrestaties, 50 tot 60 doden, 2000 gewonden, 1100 gebouwen in de as gelegd, schade 800 miljoen tot één miljard dollar.
pi_32047276
goeiemorgen deel 9 alweer. Ik zie dat het kaartje bij de OP al niet meer werkt
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 7 november 2005 @ 07:15:21 #236
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32047599
De stand:
Bij rellen in Franse steden zijn vannacht 34 agenten gewond geraakt, minstens 839 auto's in vlammen opgegaan en zeker 186 jongeren gearresteerd.In de Parijse voorstad Grigny raakten twee politieagenten gewond door een schot hagel uit een jachtgeweer.
pi_32047607
Dit is de stand tot nu toe, het moet nog licht worden, gisteren liep het ook nog wat op, zaterdag begon het als minimaal en werd het de tot dan toe zwaarste dag. Ik ben benieuwd. Die gewonden is natuurlijk ook een teken aan de wand.
pi_32047628
quote:
Boven Parijs vlogen zondagavond politiehelikopters met schijnwerpers op zoek naar brandstichters die op scooters wegvluchtten. Jongeren zeiden in interviews voor de televisie dat er een soort wedstrijd aan de gang is tussen bendes uit verschillende voorsteden om de aandacht van de media te krijgen.
Och ja, da's wel een goede reden.
pi_32047664
(Novum/AP) - Hier volgt een chronologie van de rellen die in de Parijse voorstad Clichy-sous-Bois zijn begonnen en die zich tot verpauperde voorsteden in heel Frankrijk hebben uitgebreid:

27 oktober - Bouna Traore (15) en Zyed Benna (17) worden geëlektrocuteerd als zij zich op de vlucht voor de politie verstoppen in een transformatorhuisje. Een metgezel raakt gewond. Honderden jongeren richten vernielingen aan en steken auto's en winkels in brand in Clichy-sous-Bois.

28 oktober - De rellen escaleren. In Clichy-sous-Bois wordt een politieauto beschoten.

30 oktober - Een traangasgranaat van de politie belandt in een moskee in Clichy-sous-Bois, tot woede van moslims in nabijgelegen voorsteden.

31 oktober - De onrust breidt zich uit tot negen Parijse voorsteden, waarbij jongeren auto's, winkels en gemeentekantoren bestoken met benzinebommen. De politie slaat terug met traangas en rubberkogels.

2 november - President Jacques Chirac maant via een woordvoerder tot kalmte. De rellen breiden zich uit tot een twintigtal voorsteden in de regio Parijs. Op vier plaatsen worden politieagenten en brandweerlieden beschoten; niemand raakt gewond. Een vrouw van middelbare leeftijd op krukken wordt met een brandbare stof overgoten en aangestoken; zij wordt met ernstige brandwonden opgenomen in een ziekenhuis.

3 november - Een voorlopig rapport van de politie pleit de politie vrij van de dood van de twee tieners in Clichy-sous-Bois: niemand zat de jongens achterna toen zij zich in het transformatorhuisje verstopten. Brandstichters steken in de voorsteden van Parijs 520 auto's in brand.

4 november - 750 auto's gaan in vlammen op. Ambulancepersoneel wordt met stenen bekogeld en het geweld slaat over naar andere voorsteden. De politie verricht meer dan tweehonderd arrestaties.

5 november - In de tiende nacht verhevigt het geweld en treft het voor het eerst ook het centrum van de Franse hoofdstad. In het hele land worden 1.295 auto's aangestoken.

6 november - President Chirac kondigt na crisisberaad met de nationale veiligheidsraad aan dat herstel van de openbare orde ,,absolute prioriteit" krijgt. Bij botsingen met 250-300 relschoppers in Grigny ten zuiden van Parijs raken tien agenten gewond, twee van hen ernstig. Er zou met hagel op de agenten zijn geschoten.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 7 november 2005 @ 08:13:08 #240
23107 dolle_hond
topicverkoper
  maandag 7 november 2005 @ 08:33:54 #241
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_32048052
Van een belgische nieuws-site:
quote:
Vijf brandende auto's in Brussel

Ook in ons land zijn auto's in brand gestoken. Dat gebeurde gisteravond in de Brusselse gemeente Sint-Gillis, vlakbij het Zuidstation. Vijf auto's brandden uit, er vielen geen gewonden. De politie benadrukt dat er nog geen rellen gemeld zijn in de hoofdstad.
pi_32048103
quote:
Op maandag 7 november 2005 08:33 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het bij dit incident blijft.
pi_32048146
quote:
Op maandag 7 november 2005 08:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ben benieuwd of het bij dit incident blijft.
Naar schatting twee miljoen vuurwapens in België. We zijn op alles voorbereid
pi_32048152
quote:
Op maandag 7 november 2005 08:44 schreef Doderok het volgende:

[..]

Naar schatting twee miljoen vuurwapens in België. We zijn op alles voorbereid
ooh.. laat dus er ligt een stevige buffer tussen Parijs en Rotterdam
  maandag 7 november 2005 @ 08:47:23 #245
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32048174
quote:
Op maandag 7 november 2005 08:33 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
ik hoorde t net op studio brussel
pi_32048442
Vreemd eigenlijk dat er met hagel wordt geschoten op die agenten terwijl die gastjes zelf al dagenlang dreigen met "en er zijn zoveel wapens in onze wijken, we kunnen een burgeroorlog beginnen!".
Iets zegt met dat de bezitters van de nuttige wapens a) geen trek hebben in het schieten op de politie en zichzelf bloot te geven en b) niet willen dat de chaos in die wijken verandert, want dan kunnen ze zich er niet meer schuilhouden.
Ik denk dat die rellen op een bepaald (laag) niveau georganiseerd zijn voor het voetvolk (de kansloze inwisselbare jongeren) en dat de grote jongens (gangsters en fundi's) er hun handen niet aan vuilmaken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32048482
Tijd voor het leger. Avondklok hanteren. Iedereen die zich daarna nog op straat bevind en een grote smoel heeft gewoon uitschakelen d.m.v. precisie bombardementen en scherpschutters.
Zie ondertitel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')