abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 6 november 2005 @ 19:28:09 #1
21636 Feestkabouter
pi_32033258
Ik reed vanmiddag tegen 15 uur over de Norbruislaan richting centrum, en kwam bij het Bernhardplein. Dat is in Zuilen (volgens mij).
Op die hoek (aparte kruising met verkeerslichten) zag ik op de weg een agent staan (snel gordel om), maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat zijn aandacht naar iets anders uitging: op de stoep lagen 4 of 5 kerels (waarvan 2 volgens mij rond de 14 jaar) met de armen en benen gespreid, 2 agenten hielden ze onder schot, en een andere agent was ze 1 voor 1 van een setje boeien aan het voorzien. Volgens mij waren er overigens op dat moment nog maar 4 agenten ter plekke, ik kreeg echt de indruk dat het echt net gaande was.
Terwijl ik verder reed (Prins Bernhardlaan en Burg. van Tuyllkade) kwam ik nog wat politiewagens met zwaailichten aan tegen.

De grote vraag is natuurlijk: iemand een idee wat er gaande was?
Ik ga eens even op de sites van de politie, gemeente en de lokale radio/tv kijken, als ik wat vind post ik het meteen.

Zou het trouwens misschien hiermee te maken kunnen hebben?
Heli cirkelt boven Overvecht en Zuilen (utrecht)
......... gezien het verschil in tijdstip waarschijnlijk niet.
  † In Memoriam † zondag 6 november 2005 @ 19:42:39 #2
21636 Feestkabouter
pi_32033684
ik weet trouwens dat een fokker daar om de hoek woont (=aan het Bernhardplein)........ ik weet alleen effe niet meer wie het is (heb lang geleden eens iets van hem gekocht of aan hem verkocht).
pi_32033977
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:42 schreef Feestkabouter het volgende:
ik weet trouwens dat een fokker daar om de hoek woont (=aan het Bernhardplein)........ ik weet alleen effe niet meer wie het is (heb lang geleden eens iets van hem gekocht of aan hem verkocht).
Lekker vaag...
  † In Memoriam † zondag 6 november 2005 @ 19:52:45 #4
21636 Feestkabouter
pi_32034003
nergens nieuws te vinden over deze actie........ misschien later, ik houd het in de gaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Feestkabouter op 06-11-2005 20:36:53 ]
pi_32034369
Fc Den Haag kwam vandaag op bezoek, dat zal het wel zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  † In Memoriam † zondag 6 november 2005 @ 20:36:03 #6
21636 Feestkabouter
pi_32035378
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:51 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Lekker vaag...
ik bedoelde (maar dat vergat ik erbij te zeggen): misschien kunnen we hem oproepen rond te vragen in zijn buurt....
pi_32035679
ik woon in de norbruislaan (en ja ik ben degene van die post over die heli). Ik heb alleen nix gemerkt... ik woon dan ook in buurt van tankstation, net te ver uit de buurt. Een vriendin van me die tegen 3en bij mij was en via die route is gereden, heb ik er niet over gehoord.... maar heb geen idee wat er gebeurd is...
  † In Memoriam † maandag 7 november 2005 @ 10:27:58 #8
21636 Feestkabouter
pi_32049792
Mogelijk vuurwapen gezien

UTRECHT- Na een melding zondagmiddag omstreeks 14.50 uur op de Burgemeester Norbruislaan dat er een persoon met een vuurwapen zou hebben gezwaaid, ziet de politie op de hoek van de genoemde straat met het Prins Bernhardplein vijf personen staan waarvan twee voldeden aan het signalement.

Hierop werd de groep door de politiemensen met getrokken wapen gesommeerd op de grond te gaan liggen. Deze procedure werd gevolgd om op veilige wijze te kunnen werken. Vier verdachten werkten gewillig mee en volgden de aanwijzingen op, maar een verdachte, een 15-jarige Utrechter, gedroeg zich zeer recalcitrant en moest met enig aanwenden van geweld onder controle gebracht worden teneinde hem ook te kunnen fouilleren.

Bij de vijf werd geen (vuur)wapen aangetroffen. Ook na grondig onderzoek in de omgeving waaronder bossages, werd geen (vuur)wapen aangetroffen. Op het bureau werden de ouders van de vier minderjarige verdachten in kennis gesteld. Hierna werden de verachten in vrijheid gesteld en mochten de ouders hun kind weer mee naar huis nemen.

http://www.politie.nl/utrecht/nieuws/051107stad_utrecht.asp
pi_32066419
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:27 schreef Feestkabouter het volgende:
Mogelijk vuurwapen gezien

UTRECHT- Na een melding zondagmiddag omstreeks 14.50 uur op de Burgemeester Norbruislaan dat er een persoon met een vuurwapen zou hebben gezwaaid, ziet de politie op de hoek van de genoemde straat met het Prins Bernhardplein vijf personen staan waarvan twee voldeden aan het signalement.

Hierop werd de groep door de politiemensen met getrokken wapen gesommeerd op de grond te gaan liggen. Deze procedure werd gevolgd om op veilige wijze te kunnen werken. Vier verdachten werkten gewillig mee en volgden de aanwijzingen op, maar een verdachte, een 15-jarige Utrechter, gedroeg zich zeer recalcitrant en moest met enig aanwenden van geweld onder controle gebracht worden teneinde hem ook te kunnen fouilleren.

Bij de vijf werd geen (vuur)wapen aangetroffen. Ook na grondig onderzoek in de omgeving waaronder bossages, werd geen (vuur)wapen aangetroffen. Op het bureau werden de ouders van de vier minderjarige verdachten in kennis gesteld. Hierna werden de verachten in vrijheid gesteld en mochten de ouders hun kind weer mee naar huis nemen.

http://www.politie.nl/utrecht/nieuws/051107stad_utrecht.asp
Goed gehandeld kijkende naar de informatie die ze hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')