abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32010565
Ok ik weet dat het hier al de zoveelste Nostradamus is in dit forum. En we geraken er maar niet uit of die man het wel bij het rechte eind heeft of niet. Zijn verhalen zijn inderdaad sterk interpreteerbaar en het is gemakkelijk om ze aan reeds gebeurde feiten te koppelen doordat men er als het ware met zijn woorden en zinnen kan spelen.

Ik weet trouwens ook niet hoe men zijn kwatrijnen precies moet lezen en aan elkaar moet linken, laat staan in welke volgorde.

Maar om de eer van deze bekende man hoog te houden en er voor onszelf eventjes de spanning in te houden. Toch deze 2 opmerkelijke fok-links in navolging van actuele gebeurtenissen vandaag de dag.

nostradamus voorspelde oorlog 2005-2015
Dit is de eerste link waarin hij een zogezegde islamitisch europese oorlog voorspelt vanaf 2005
Voorspellingen van Nostradamus.
Hier heeft hij het blijkbaar over een oorlog in het westen en het jaar erna zou de pest uitbreken

Oordeel zelf
pi_32010964
uit het tweede topic:
quote:
In het volgende jaar zal de pest uitbreken.
Zo vreselijk, dat jong en oud en dier en niet aan ontkomen.
Dat lijk me dan eerder de vogelpest ofzo
  zondag 6 november 2005 @ 01:33:18 #3
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32011536
John Titor voorspelde al een burgeroorlog in 2005.

Kiek uut: Rommelige site met warrige, doch vermakelijke, verhalen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zondag 6 november 2005 @ 01:43:10 #4
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32011869
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:33 schreef sooty het volgende:
John Titor voorspelde al een burgeroorlog in 2005.

Kiek uut: Rommelige site met warrige, doch vermakelijke, verhalen.
Die hoax is al een tijdje ontmaskerd.
En hij voorspelde een burgeroorlog in de VS, hij zegt niets in dat opzicht over Europa.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32012712
Op de halve aardkloot is oorlog, dus das niet zo moeilijk voorspellen dan he
pi_32013823
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:03 schreef daffyduck het volgende:
Ok ik weet dat het hier al de zoveelste Nostradamus is in dit forum. En we geraken er maar niet uit of die man het wel bij het rechte eind heeft of niet. Zijn verhalen zijn inderdaad sterk interpreteerbaar en het is gemakkelijk om ze aan reeds gebeurde feiten te koppelen doordat men er als het ware met zijn woorden en zinnen kan spelen.

Ik weet trouwens ook niet hoe men zijn kwatrijnen precies moet lezen en aan elkaar moet linken, laat staan in welke volgorde.

Maar om de eer van deze bekende man hoog te houden en er voor onszelf eventjes de spanning in te houden. Toch deze 2 opmerkelijke fok-links in navolging van actuele gebeurtenissen vandaag de dag.

nostradamus voorspelde oorlog 2005-2015
Dit is de eerste link waarin hij een zogezegde islamitisch europese oorlog voorspelt vanaf 2005
Voorspellingen van Nostradamus.
Hier heeft hij het blijkbaar over een oorlog in het westen en het jaar erna zou de pest uitbreken

Oordeel zelf
De teksten van Nostradamus zijn erg oud. Ik denk dat huidige litratuur zoals de berichten van Matthew Ward of de informatie die op whale.to en educate-yourself.org te vinden is betrouwbaarder is.

De berichten van Matthew Ward geven bijvoorbeeld informatie over de huidige en de toekomstige gebeurtenissen vanuit een universeel perspectief.
pi_32014542
quote:
Seventeen year old Matthew Ward died in an auto accident on April 17, 1980. His mother, Suzanne Ward, initiated contact with her son in the early months and years following his death with the help of mediums, but was later (1994) able to establish direct telepathic communications with Matthew by typing out their conversations using her computer.
O tof! Zittie ook wel 'es op Fok! dan?
pi_32014658
Even een aanvulling, ik wil niet té scherp overkomen: Ik ken de kwatrijnen van Nostradamus omdat iedereen die zoekt naar antwoorden er simpelweg wel een keer tegenaan loopt.
Maar met alle respect voor de beste man (met zijn strakke groene broek ); je kan het zó ruim interpreteren - van al die kwatrijnen zijn er een paar die met een beetje fantasie op gebeurtenissen uit de geschiedenis passen. Ik ben er nogal sceptisch over...

En over berichten van dode jongetjes die door z'n moeder worden uitgetikt met Word ... tja the truth is in here, out there...
  zondag 6 november 2005 @ 03:48:40 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32015203
edit
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 6 november 2005 @ 03:49:55 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32015223
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:21 schreef Nemephis het volgende:

En over berichten van dode jongetjes die door z'n moeder worden uitgetikt met Word ... tja the truth is in here, out there...
je kan duidelijk lezen dat die vrouw nog niet helemaal over de dood van haar zoontje is en wel een beetje schizofreen van verdriet is geworden, wat een onzin!
pi_32056010
Nostradamus zijn voorspellingen zijn zo vaag en zo veel dat er altijd wel iets uitkomt.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  maandag 7 november 2005 @ 14:21:42 #12
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_32056472
Overigens:
De vreselijke oorlog, die in het westen zich voorbereidt.
Bloed, vuur, Mercurius, Mars, Jupiter in Frankrijk.

WO I --> Spaanse griep??
1918 einde --> 1919

Al lang geweest dus
silence can say more than thousand words
  maandag 7 november 2005 @ 14:22:32 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32056496
vogelpest?
pi_32056613
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:21 schreef 61neorej het volgende:
Overigens:

WO I --> Spaanse griep??
1918 einde --> 1919

Al lang geweest dus
Nee hoor. Het kan. Maar niet perse. Zou willen dat dat zo zeker was.
In die periode bereidde zich geen oorlog voor maar woedde die. Daarna kwam idd de spaanse griep.

Ik durf best te stellen dat zich een oorlog in het westen voorbereidt op dit moment. En met de vogelgriep in aantocht. Of de spaanse griep die in laboratoria weer tot leven gewekt is. Combinaties daarvan? Niet ondenkbaar dat dit doemscenario zich weer zou kunnen afspelen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 7 november 2005 @ 14:38:51 #15
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_32056935
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Nee hoor. Het kan. Maar niet perse. Zou willen dat dat zo zeker was.
In die periode bereidde zich geen oorlog voor maar woedde die. Daarna kwam idd de spaanse griep.

Ik durf best te stellen dat zich een oorlog in het westen voorbereidt op dit moment. En met de vogelgriep in aantocht. Of de spaanse griep die in laboratoria weer tot leven gewekt is. Combinaties daarvan? Niet ondenkbaar dat dit doemscenario zich weer zou kunnen afspelen.
Dat is waar, maar je kan dus altijd heel veel dingen in zijn voorspelling zien, want in principe berreide zich hier wel een oorlog voor natuurlijk, het eind van WO I was toch een beetje de basis van het ontstaatn van WO II, er staat nergens welke voorbereidingen er zijn.

Zo kan de koude oorlog ook gezien worden als de voorbereiding op een grote oorlog (ok, die kwam nooit.) en in die periode had je oa. de hongkong griep, zou het ook kunnen zijn, deze voorspelling kunnen op zoveel wijzen uitkomen dat er altijd wel een kern van waarheid inkomt denk ik.
silence can say more than thousand words
pi_32062753
Het zou wel eens aardig zijn als er eens iemand van te voren zegt: dit voorspelt Nostradamus en dat het dan uitkomt, in plaats van zoals nu weer achteraf er in te gaan zoeken en tot de conclusie komen dat Nostradamus 't heeft voorspeld.

Voorspellingen die zo vaag zijn dat je er van te voren niets mee aankunt, hebben geen nut. En dat lijkt toch wel te gelden bij die van Nostradamus.
  maandag 7 november 2005 @ 18:00:04 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32062781
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:59 schreef Wombcat het volgende:
Het zou wel eens aardig zijn als er eens iemand van te voren zegt: dit voorspelt Nostradamus en dat het dan uitkomt, in plaats van zoals nu weer achteraf er in te gaan zoeken en tot de conclusie komen dat Nostradamus 't heeft voorspeld.

Voorspellingen die zo vaag zijn dat je er van te voren niets mee aankunt, hebben geen nut. En dat lijkt toch wel te gelden bij die van Nostradamus.
bij die ward is het nog erger gesteld.
pi_32062830
Vogelgriep en vogelpest zijn 2 verschillende dingen toch?
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_32062864
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bij die ward is het nog erger gesteld.
ward
pi_32062917
Ik zeg niet dat ik een voorstander ben. wanneer ik deze text lees dan haal ik dit er uit.

(Dit klinkt als voorbereiden van terroristisch oorlog)

(hij gebruikt het woord pest geen andere woord. Zou dan een pest soort moeten zijn. Hij geeft een tijds aanduiding)

(een pest soort voor mens en dier. Die oorlog is al erg...)

(Volgens mij is dit ook een tijds aanduiding. Hij heeft al verteld dat er een oorlog zal komen en dat het vreselijk is misschien planeten die in conjunctie staan of metaforen.)
  maandag 7 november 2005 @ 18:05:50 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32062953
quote:
Op zondag 6 november 2005 02:48 schreef junkie19 het volgende:

De berichten van Matthew Ward geven bijvoorbeeld informatie over de huidige en de toekomstige gebeurtenissen vanuit een universeel perspectief.
deze gekte bedoel ik.
pi_32063416
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:59 schreef Wombcat het volgende:

Dat heeft ie er ook zelf over geschreven. Dat zijn voorspellingen pas geinterpreteerd zouden kunnen worden als ze al hadden plaatsgevonden. Als ik me niet vergis in een brief aan zijn zoon.

Dit omdat het in die tijd levensgevaarlijk zou zijn geweest als bepaalde dingen toen al duidelijk aan het licht zouden zijn gekomen. In het kader van: don´t shoot the messenger.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_32063601
Wat ik zeg: lekker nutteloos die voorspellingen dan, als je er alleen achteraf iets aan hebt.
pi_32063683
Tja, niemand gelooft je tot het gebeurt ... en dan nog ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_32064606
Bijbel verhaal (Genesis 41) van een droom 7 dikke en magere koeien en 7 dikke mooie, 7 dunne aren. Ook toekomst voorspellend.
De kunst is het begrijpen. Z'n voorspelling kun je vast ook in vele verschillende situaties achteraf toepassen.

Ook al geloof ik niet in de bijbel maar sluit het niet uit. Net zo als nostradamus voorspellingen. We begrijpen ze nog niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')