abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32026445
snap nooit wat mensen nou moeilijk doen over abortus. als je zo begaan bent met al het leven zeg je zeker ook een gebedje voor elke spermacel die je vriend z'n condoom normaal gesproken (deze x dus niet) in schiet. je zal nooit een man zien die zich verzet tegen abortus, waarom vrouwen wel? als je het moord ofzo vindt is de morning after pil net zo goed moord, of een condoom dan.. massa-moord.
  zondag 6 november 2005 @ 16:02:26 #127
64781 bonke
pipo koeie
pi_32026958
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:28 schreef sweetdreams het volgende:
abortus is voor hem wel bespreekbaar maar voor mij niet.
waarom zijn er hier eigenlijk users die toch zeggen om maar abortus te plegen ??
pies on joe toe
pi_32028397
adoptie.
pi_32029488
quote:
op zondag 6 november 2005 16:02 schreef bonke het volgende:

[..]

waarom zijn er hier eigenlijk users die toch zeggen om maar abortus te plegen ??
omdat er niet zoiets bestaat als onbespreekbaar (imo).
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_32029525
een kind maak je niet
  zondag 6 november 2005 @ 19:45:08 #131
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32033769
quote:
op zondag 6 november 2005 16:02 schreef bonke het volgende:

[..]

gelukkig is dat voor haar niet bespreekbaar...we hebben het niet over een pakje boter wat je terugbrengt, omdat je het niet nodig hebt...
(vind ik dan)
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_32034254
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sc0rPi0n op 06-11-2005 21:47:06 (offtopic) ]
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32037443
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sc0rPi0n op 06-11-2005 21:47:36 (offtopic) ]
Gewoon, omdat het kan.
  zondag 6 november 2005 @ 21:35:18 #134
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_32037616
quote:
op zondag 6 november 2005 17:22 schreef ayaxola het volgende:
een kind maak je niet
kinderen maak je, die krijg je niet
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
pi_32038303
het zegt veel over iemands bekrompen gedachtengang om zonder goed argument "abortus" te roepen. als je overal hoort hoeveel mensen moeite moeten doen om alleen al zwanger te worden, dan zou je ook de optie adoptie kunnen overwegen als je het echt niet ziet zitten.

dan maak je in ieder geval iemand anders blij en heeft je 'kindje' toch nog een leven.
je vertelt trouwens ook niet waarom je zwanger bent geworden. wat is er 'fout' gegaan, condoom kapot, pil vergeten? anders is het in mijn ogen (en bijna letterlijk ) eigen schuld dikke bult. in dat laatste geval kan ik echt geen medelijden met je hebben.

verder is het nog altijd een beslissing die jullie zelf moeten nemen en die je idd niet aan een internetgroep overlaat. we kennen jou en je situatie niet en kunnen ook nooit goed bepalen of jij en je vriend toezijn aan een kindje.
♥ K, N, R en F ♥
  maandag 7 november 2005 @ 06:52:22 #136
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_32047477
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:36 schreef stukovich het volgende:
"en doodt uw kinderen niet uit vrees voor armoede. wij zijn het die in hun behoeften en in de uwe voorzien. voorwaar, hen te doden is een grote zonde. " (hoofdstuk 17, vers 31)
whahahahahaaha

ontopic...ik vind het helemaal afhangen van jullie situatie..studeert 1 van jullie nog, of beiden? wonen jullie nog thuis, samen? vaste baan met vast contract? financiële situatie?
het blijft een afweging die jullie samen moeten maken...informeer je goed, praat er duidelijk over, en maak uiteindelijk samen de beslissing...

succes met jullie keuze..laat ons ook even weten wat het geworden is (de keuze bedoel ik dan)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_32047944
quote:
op maandag 7 november 2005 06:52 schreef deecruise het volgende:

[..]

ontopic...ik vind het helemaal afhangen van jullie situatie..studeert 1 van jullie nog, of beiden? wonen jullie nog thuis, samen? vaste baan met vast contract? financiële situatie?
ff terug lezen ! ze hebben een huis en vast werk.
pi_32047983
als voor ts abortus onbespreekbaar is snap ik niet dat ze hier nog een topic over opent. beter gaat ze met haar vriend praten en naar de huisarts. want daar moet je ook naartoe als je het wilt houden. wordt alvast besproken afspraken te maken in het ziekenhuis voor echo's enz.
pi_32048032
quote:
op maandag 7 november 2005 08:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
als voor ts abortus onbespreekbaar is snap ik niet dat ze hier nog een topic over opent. beter gaat ze met haar vriend praten en naar de huisarts. want daar moet je ook naartoe als je het wilt houden. wordt alvast besproken afspraken te maken in het ziekenhuis voor echo's enz.
ze wou het gewoon even anoniem kwijt....mag toch !
misschien is het ook "makkelijker" een beslissing te nemen als je alles even op een rijtje hebt gezet.
met negatieve reacties help je niemand hoor.
pi_32048065
quote:
op maandag 7 november 2005 08:32 schreef smittend het volgende:

[..]

ze wou het gewoon even anoniem kwijt....mag toch !
misschien is het ook "makkelijker" een beslissing te nemen als je alles even op een rijtje hebt gezet.
met negatieve reacties help je niemand hoor.
hoe kom je erbij dat dit een negatieve reactie is?
pi_32048214
quote:
op zondag 6 november 2005 13:29 schreef alicey het volgende:
nooit lijkt mij een groot woord. maar als dit zo is, waarom gebruik je dan geen condooms, of nog beter : laat je je steriliseren? waarom neem je het risico dat er een kind kan ontstaan?
sterilisatie is minder veilig dan de pil! je kunt nog steeds zwanger worden als je gesteriliseerd bent en de kans erop is groter dan bij de pil.
  maandag 7 november 2005 @ 08:52:10 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048221
quote:
op maandag 7 november 2005 08:51 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

sterilisatie is minder veilig dan de pil! je kunt nog steeds zwanger worden als je gesteriliseerd bent en de kans erop is groter dan bij de pil.
als een man zich laat steriliseren wordt de zaadbuis afgesneden. de kans dat hij dan iemand bevrucht lijkt mij nihil.
pi_32048249
quote:
op zondag 6 november 2005 13:28 schreef alicey het volgende:
heb je enig idee wat een abortus psychisch met je kan doen?
tja, dat hangt er maar van af hoe je ertegenaan kijkt natuurlijk. ts is vier weken zwanger. dat is dus inderdaad een klompje cellen en geen 'baby'. ik kan me persoonlijk helemaal niet voorstellen dat ik bij ongewenste zwangerschap (en in mijn geval zou het altijd ongewenst zijn aangezien ik geen kinderen wil) 'getraumatiseerd' zou worden door een abortus. in de eerste paar weken stelt een abortus (zuigcurettage) weinig voor. maar als jij er van overtuigd bent dat je 'je baby vermoordt', tja, dan liggen de trauma's wel op de loer ja.
pi_32048270
denk dat ze het dan wel moet doen vóórdat ze het hartje heeft horen kloppen.
wat _rally_ zegt, want als je dat hebt gehoord, dan acht ik de kans groot dat je het laat zitten.
♥ K, N, R en F ♥
pi_32048297
quote:
op zondag 6 november 2005 21:54 schreef sc0rpi0n het volgende:
het zegt veel over iemands bekrompen gedachtengang om zonder goed argument "abortus" te roepen. als je overal hoort hoeveel mensen moeite moeten doen om alleen al zwanger te worden, dan zou je ook de optie adoptie kunnen overwegen als je het echt niet ziet zitten.

dan maak je in ieder geval iemand anders blij en heeft je 'kindje' toch nog een leven.
je vertelt trouwens ook niet waarom je zwanger bent geworden. wat is er 'fout' gegaan, condoom kapot, pil vergeten? anders is het in mijn ogen (en bijna letterlijk ) eigen schuld dikke bult. in dat laatste geval kan ik echt geen medelijden met je hebben.
ik ga echt niet negen maanden zwanger lopen zijn om een volslagen onbekende 'blij te maken'. dat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen is reuzejammer voor ze, maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor. en om eerlijk te zijn vind ik het type mensen dat van mening is dat het leven niets meer waard is als er geen kinderen komen vrij triest... zulke ouders zou ik zo'n kind niet eens willen aan doen, want dat soort mensen verwacht dat hun kinderen verantwoordelijk zijn voor hun levensvervulling en hun geluk. daar ben je als kind ook mooi klaar mee.

en nee, ik beweer niet dat alle ongewenst kinderlozen zo zijn.
  maandag 7 november 2005 @ 08:58:11 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048301
quote:
op maandag 7 november 2005 08:53 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

tja, dat hangt er maar van af hoe je ertegenaan kijkt natuurlijk. ts is vier weken zwanger. dat is dus inderdaad een klompje cellen en geen 'baby'. ik kan me persoonlijk helemaal niet voorstellen dat ik bij ongewenste zwangerschap (en in mijn geval zou het altijd ongewenst zijn aangezien ik geen kinderen wil) 'getraumatiseerd' zou worden door een abortus. in de eerste paar weken stelt een abortus (zuigcurettage) weinig voor. maar als jij er van overtuigd bent dat je 'je baby vermoordt', tja, dan liggen de trauma's wel op de loer ja.
een verschil is wel dat jij weet dat je nooit kinderen wilt, en ik bij ts de indruk heb dat ze dat wel wil, maar dat ze het nu geen geschikt moment vindt. dat lijkt mij een heel andere situatie. verder gaat het er niet zo zeer om wat ik vind, maar om wat ts vindt. ik kan mezelf in ieder geval prima voorstellen dat een abortus om de reden dat een kind niet gelegen komt tot psychische problemen kan leiden op het moment dat de situatie is dat het wel gelegen zou zijn. natuurlijk is dit ook beredeneerd vanuit mijn eigen gevoel, en in die zin net zo min objectief als jouw redenatie..
pi_32048304
quote:
op maandag 7 november 2005 08:52 schreef alicey het volgende:
als een man zich laat steriliseren wordt de zaadbuis afgesneden. de kans dat hij dan iemand bevrucht lijkt mij nihil.
sterlisatie bij de man is idd veiliger. maar ik kan moeilijk elke volgende partner gaan vragen zich te steriliseren.
  maandag 7 november 2005 @ 09:00:15 #148
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048320
quote:
op maandag 7 november 2005 08:58 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

sterlisatie bij de man is idd veiliger. maar ik kan moeilijk elke volgende partner gaan vragen zich te steriliseren.
degene die dat postte was een man, dus vandaar. ik denk dat je inderdaad weinig kans maakt als je het iedere partner gaat vragen.
pi_32048324
quote:
op maandag 7 november 2005 08:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

hoe kom je erbij dat dit een negatieve reactie is?
ik vind het jammer dat er meerdere mensen zijn die commentaar hebben op waarom ze een topic opent. er worden veel onzinnigere topics geopend. dat is het enige wat ik negatief vind..was niet persoonlijk bedoeld voor jou..sorry..
pi_32048336
quote:
op maandag 7 november 2005 08:58 schreef alicey het volgende:
een verschil is wel dat jij weet dat je nooit kinderen wilt, en ik bij ts de indruk heb dat ze dat wel wil, maar dat ze het nu geen geschikt moment vindt. dat lijkt mij een heel andere situatie. verder gaat het er niet zo zeer om wat ik vind, maar om wat ts vindt. ik kan mezelf in ieder geval prima voorstellen dat een abortus om de reden dat een kind niet gelegen komt tot psychische problemen kan leiden op het moment dat de situatie is dat het wel gelegen zou zijn. natuurlijk is dit ook beredeneerd vanuit mijn eigen gevoel, en in die zin net zo min objectief als jouw redenatie..
ik dacht dat we nu meer 'in het algemeen' aan het spreken waren, gezien het feit dat ts 'm gepeerd is. maar natuurlijk is het een totaal andere situatie wanneer je uiteindelijk (en mss niet eens over heel lange tijd) wel kinderen wilt. maar dan nog is de vraag hoe je abortus an sich ziet, nogal van belang. als je je realiseert dat een embryo van vier weken allesbehalve een 'baby' is, dan lijkt het me toch een stuk makkelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')