abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32048360
zeg voordat we met sterlisatie gaan schermen, zou ts toch volgende keer beter kunnen vrijen mét condoom en gewoon op tijd de pil slikken. de kans dat ze dan zwanger zou worden is nihil.

beetje eigen risico vind ik het.
♥ K, N, R en F ♥
pi_32048363
als vrouw zit je natuurlijk ook nog met het probleem dat artsen niet zo happig zijn op sterilisatie als je een 'nullipara' en onder de 35 bent...

magoed, ik vind persoonlijk bij een wat langere relatie pil en condoom niet echt een optie. maar ik ben ook niet zo bang voor een abortus, dus mocht ik een keer zwanger raken, dan is dat wat mij betreft zo opgelost.
pi_32048369
quote:
op maandag 7 november 2005 09:03 schreef sc0rpi0n het volgende:
zeg voordat we met sterlisatie gaan schermen, zou ts toch volgende keer beter kunnen vrijen mét condoom en gewoon op tijd de pil slikken. de kans dat ze dan zwanger zou worden is nihil.

beetje eigen risico vind ik het.
jij gaat jarenlang met condoom neuken? ik dus niet. en ik vind het ook niet nodig, want ik zie abortus niet als een groot kwaad ofzo.
  maandag 7 november 2005 @ 09:04:43 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048372
quote:
op maandag 7 november 2005 09:01 schreef lupa_solitaria het volgende:

als je je realiseert dat een embryo van vier weken allesbehalve een 'baby' is, dan lijkt het me toch een stuk makkelijker.
de vraag is of je gevoel datzelfde zegt. bij een zwangerschap verandert ook je hormoonhuishouding, waardoor je je toch anders zult voelen, en ook moederlijke gevoelens zult ontwikkelen, ondanks het feit dat datgene wat er is niet veel meer is dan een klompje cellen.
  maandag 7 november 2005 @ 09:05:35 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048387
quote:
op maandag 7 november 2005 09:03 schreef lupa_solitaria het volgende:

maar ik ben ook niet zo bang voor een abortus, dus mocht ik een keer zwanger raken, dan is dat wat mij betreft zo opgelost.
ook lichamelijk schijnt een abortus niet echt prettig te zijn.
pi_32048410
quote:
op maandag 7 november 2005 09:05 schreef alicey het volgende:
in de eerste paar weken stelt het niet zoveel voor (zuigcurettage). beetje stevige kramp tijdens het zuigen, even uitrusten, weer naar huis en (voor mijn gevoel) je hebt je vrijheid terug.

soms zou ik willen dat ik een man was.
pi_32048429
quote:
op maandag 7 november 2005 09:04 schreef alicey het volgende:
de vraag is of je gevoel datzelfde zegt. bij een zwangerschap verandert ook je hormoonhuishouding, waardoor je je toch anders zult voelen, en ook moederlijke gevoelens zult ontwikkelen, ondanks het feit dat datgene wat er is niet veel meer is dan een klompje cellen.
als je dat weet, kun je daar wellicht bovenuit stijgen en een rationeel besluit nemen.
  maandag 7 november 2005 @ 09:10:51 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048452
quote:
op maandag 7 november 2005 09:09 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

als je dat weet, kun je daar wellicht bovenuit stijgen en een rationeel besluit nemen.
ik vraag me dat af. rationaliteit is vanaf afstand, terwijl emoties die vrijkomen in dat geval toch 'gebonden' zijn. die emoties ervaar je echt, terwijl die rationaliteit slechts uit gedachten bestaat die los van jezelf staan...
  maandag 7 november 2005 @ 09:11:57 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048467
quote:
op maandag 7 november 2005 09:07 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

in de eerste paar weken stelt het niet zoveel voor (zuigcurettage). beetje stevige kramp tijdens het zuigen, even uitrusten, weer naar huis en (voor mijn gevoel) je hebt je vrijheid terug.
hoe eerder hoe beter wel, ja..
quote:
soms zou ik willen dat ik een man was.
zoiets is mogelijk hoor.
pi_32048496
quote:
op maandag 7 november 2005 09:10 schreef alicey het volgende:
ik vraag me dat af. rationaliteit is vanaf afstand, terwijl emoties die vrijkomen in dat geval toch 'gebonden' zijn. die emoties ervaar je echt, terwijl die rationaliteit slechts uit gedachten bestaat die los van jezelf staan...
jij neemt nooit een besluit 'van een afstand'? je doet nooit iets wat je gevoel eigenlijk niet wil maar wat toch moet gebeuren omdat het verstandiger is?

kijk, ik ben nog nooit zwanger geweest (goddank), dus in die zin weet ik niet hoe ik zou reageren. ik weet niet hoezeer die gevoelens al in de eerste paar weken de kop opsteken. maar het hebben van kinderen is iets wat ik zo verschrikkelijk niet wil, dat ik me maar moeilijk kan voorstellen dat ik me in zo'n geval door sentimenten zou laten leiden. het zou (in mijn idee) mijn hele leven verkloten.
pi_32048504
quote:
op maandag 7 november 2005 09:11 schreef alicey het volgende:
zoiets is mogelijk hoor.
het gaat me dan vooral om het feit dat je dan niet zwanger kunt raken. ik heb weinig last van penisnijd verder.
  maandag 7 november 2005 @ 09:19:46 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048592
quote:
op maandag 7 november 2005 09:13 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

jij neemt nooit een besluit 'van een afstand'? je doet nooit iets wat je gevoel eigenlijk niet wil maar wat toch moet gebeuren omdat het verstandiger is?
vaak genoeg, maar of ik dat in dit geval ook zou doen weet ik niet. in dit geval zou het iets zijn wat mij persoonlijk aangaat en aan blijft gaan. in die gevallen ben ik doorgaans juist niet rationeel, hoewel ik vaak wel naderhand een rationele inslag kan vinden om mijn gedrag te legitimeren, maar dat is weer iets anders.
quote:
kijk, ik ben nog nooit zwanger geweest (goddank), dus in die zin weet ik niet hoe ik zou reageren. ik weet niet hoezeer die gevoelens al in de eerste paar weken de kop opsteken.
ik ben zelf ook nooit zwanger geweest, maar ik weet wel uit ervaring dat hormonen hele gekke dingen kunnen doen met hoe je dingen ervaart.
quote:
maar het hebben van kinderen is iets wat ik zo verschrikkelijk niet wil, dat ik me maar moeilijk kan voorstellen dat ik me in zo'n geval door sentimenten zou laten leiden. het zou (in mijn idee) mijn hele leven verkloten.
bij jou is dat denk ik heel sterk aanwezig, dus de kans is groot dat je zou laten aborteren. het ligt naar mijn mening ook niet in jouw persoonlijkheid om een "moeder" te zijn. aan de andere kant kan het bij een zwangerschap allemaal in een keer omslaan, dus echt 100% zeker weten doe je het nooit..
  maandag 7 november 2005 @ 09:20:15 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048598
quote:
op maandag 7 november 2005 09:14 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

het gaat me dan vooral om het feit dat je dan niet zwanger kunt raken. ik heb weinig last van penisnijd verder.
een man kan wel iemand zwanger maken, en vervolgens opdraaien voor de gevolgen.. dus of dat nou zo heel erg veel uitmaakt..
pi_32048632
quote:
op maandag 7 november 2005 09:20 schreef alicey het volgende:
een man kan wel iemand zwanger maken, en vervolgens opdraaien voor de gevolgen.. dus of dat nou zo heel erg veel uitmaakt..
ik zou dan ook het liefst een homoseksuele man zijn.

en ik zou bijna zeggen dat je dan ook geen last hebt van een partner die nooit zin heeft, maar die stelling is inmiddels achterhaald.
  maandag 7 november 2005 @ 09:23:30 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048658
quote:
op maandag 7 november 2005 09:22 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

ik zou dan ook het liefst een homoseksuele man zijn.
en dan zeker verliefd worden op doffy?
quote:
en ik zou bijna zeggen dat je dan ook geen last hebt van een partner die nooit zin heeft, maar die stelling is inmiddels achterhaald.
ja.
pi_32048665
quote:
op maandag 7 november 2005 09:19 schreef alicey het volgende:
ik ben zelf ook nooit zwanger geweest, maar ik weet wel uit ervaring dat hormonen hele gekke dingen kunnen doen met hoe je dingen ervaart.
dat is waar.
quote:
bij jou is dat denk ik heel sterk aanwezig, dus de kans is groot dat je zou laten aborteren. het ligt naar mijn mening ook niet in jouw persoonlijkheid om een "moeder" te zijn. aan de andere kant kan het bij een zwangerschap allemaal in een keer omslaan, dus echt 100% zeker weten doe je het nooit..
en dat is ook waar. maar op de momenten dat ik heb gedacht dat ik misschien wel zwanger was (tweemaal voorgekomen) waren de vervolgstappen voor mij overduidelijk. maar zeker weten doe je dingen nooit inderdaad, al geldt dat voor alles.
pi_32048668
quote:
op maandag 7 november 2005 09:23 schreef alicey het volgende:
en dan zeker verliefd worden op doffy?
dat was ik al.
  maandag 7 november 2005 @ 09:25:26 #168
66825 Reya
Fier Wallon
pi_32048685
quote:
op maandag 7 november 2005 09:09 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

dat lijkt me praktisch onmogelijk bij een dergelijk besluit
  maandag 7 november 2005 @ 09:25:35 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048688
quote:
op maandag 7 november 2005 09:23 schreef lupa_solitaria het volgende:

en dat is ook waar. maar op de momenten dat ik heb gedacht dat ik misschien wel zwanger was (tweemaal voorgekomen) waren de vervolgstappen voor mij overduidelijk.
was je toen ook zwanger? waarom dacht je dat je zwanger was, voelde je je anders, of was het omdat menstruatie uitbleef?
quote:
maar zeker weten doe je dingen nooit inderdaad, al geldt dat voor alles.
het is inderdaad een dooddoener.
pi_32048725
quote:
op maandag 7 november 2005 09:25 schreef alicey het volgende:
was je toen ook zwanger? waarom dacht je dat je zwanger was, voelde je je anders, of was het omdat menstruatie uitbleef?
menstruatie bleef uit idd. eenmaal een zwangerschapstest gedaan omdat het echt lang uitbleef.
pi_32048741
quote:
op maandag 7 november 2005 09:25 schreef reya het volgende:
dat lijkt me praktisch onmogelijk bij een dergelijk besluit
je kunt in elk geval proberen te zorgen dat je je besluit niet alleen maar op basis van sentimenten neemt.

volgens mij scheelt het als je de beslissing al hebt genomen voordat de situatie zich voordoet.
  maandag 7 november 2005 @ 09:47:33 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32049057
quote:
op maandag 7 november 2005 09:28 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

je kunt in elk geval proberen te zorgen dat je je besluit niet alleen maar op basis van sentimenten neemt.
dat ben ik zeker met je eens. maar ik denk dat die sentimenten niet onbelangrijk zijn.
quote:
volgens mij scheelt het als je de beslissing al hebt genomen voordat de situatie zich voordoet.
het is dan wel een beslissing die genomen is zonder kennis te hebben van optredende emoties en gevoelens. kan dat dan nog wel een overwogen beslissing worden genoemd?
pi_32049179
quote:
op maandag 7 november 2005 09:47 schreef alicey het volgende:
dat ben ik zeker met je eens. maar ik denk dat die sentimenten niet onbelangrijk zijn.
dat zijn ze ook niet, ze spelen altijd wel mee. maar ik denk dat een beslissing altijd makkelijker is als je een bepaalde mogelijke situatie al eens in je hoofd hebt afgespeeld en als je de voors en tegens al eens (hoe hypothetisch ook) hebt afgewogen.
quote:
het is dan wel een beslissing die genomen is zonder kennis te hebben van optredende emoties en gevoelens. kan dat dan nog wel een overwogen beslissing worden genoemd?
in mijn ogen juist wel, omdat ik het idee heb dat sentimenten vaak vals zijn en dus een beslissing kunnen 'vervuilen'. een adhoc-beslissing die puur genomen is op basis van een sterke emotie van dat moment, is lang niet altijd een goede beslissing...
pi_32049200
magoed, weet je wat het ook is, voor bijna elke vrouw geldt waarschijnlijk dat je zo'n kind echt niet meer kwijt wilt als het er eenmaal is. en dat je dus bijna nooit kunt zeggen dat het een verkeerde beslissing was om het kind te krijgen. al denk ik dat er ook best mensen zijn die er spijt van hebben dat ze ooit kinderen hebben gekregen. maar dat is een enorm taboe.
  maandag 7 november 2005 @ 09:58:24 #175
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32049256
quote:
op maandag 7 november 2005 09:53 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

dat zijn ze ook niet, ze spelen altijd wel mee. maar ik denk dat een beslissing altijd makkelijker is als je een bepaalde mogelijke situatie al eens in je hoofd hebt afgespeeld en als je de voors en tegens al eens (hoe hypothetisch ook) hebt afgewogen.
dat ben ik met je eens. het scheelt als je in ieder geval weet waar het over gaat.
quote:
in mijn ogen juist wel, omdat ik het idee heb dat sentimenten vaak vals zijn en dus een beslissing kunnen 'vervuilen'. een adhoc-beslissing die puur genomen is op basis van een sterke emotie van dat moment, is lang niet altijd een goede beslissing...
dat is dan weer het andere uiterste, wat imo ook niet goed is. ik denk zelf niet dat sentimenten vals hoeven te zijn. rationaliteit is iets wat niet uniek is. zelfs een apparaat is volledig rationeel te maken. uiteindelijk bepalen sentimenten voor een groot deel wie en wat je bent, en ik denk dat daar tegenin gaan soms serieuze problemen kan geven. wanneer wel en niet is iets waar je zelfkennis voor nodig hebt, want ik denk niet dat daar een formule voor te geven is..
  maandag 7 november 2005 @ 10:00:46 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32049293
quote:
op maandag 7 november 2005 09:55 schreef lupa_solitaria het volgende:
magoed, weet je wat het ook is, voor bijna elke vrouw geldt waarschijnlijk dat je zo'n kind echt niet meer kwijt wilt als het er eenmaal is. en dat je dus bijna nooit kunt zeggen dat het een verkeerde beslissing was om het kind te krijgen.
ik denk dat dat inderdaad wel waar is.. met je eigen kinderen heb je denk ik toch wel een bepaalde band en uitwisseling van liefde die je alleen met je eigen kinderen kunt hebben.. iets wat je naderhand niet meer wilt missen.
quote:
al denk ik dat er ook best mensen zijn die er spijt van hebben dat ze ooit kinderen hebben gekregen. maar dat is een enorm taboe.
dat geloof ik ook zeker. al is het maar omdat sommige kinderen nooit volwassen worden, en altijd problemen blijven opleveren. hoewel dat vaak komt doordat de moeders in kwestie hun kind nooit een schop onder de hol hebben gegeven, maar ook dat is weer een andere kwestie.
pi_32049316
ik denk ook niet dat sentimenten per definitie vals zijn, maar ze zijn het regelmatig wel. dan kun je nog discussieren over de vraag of een sentiment ooit vals is omdat het gewoon wordt veroorzaakt door stofjes in je lijf enzo. hoe ik het dan min of meer zie: stel, je raakt zwanger en je krijgt allerlei gevoelens door de hormonen die door je lijf razen. ergens is het dan alsof je onder invloed van drugs bent en dan kun je dus geen rationele beslissing meer nemen. magoed, dan nog kun je spijt krijgen als je verstand weer terug is. alleen denk ik wel dat die spijt vaak ook gebaseerd is op sentimenten en meestal niet op rationele argumenten.

ik en mijn worsteling tussen gevoel en verstand altijd. ik vind rationele besluiten 'beter', maar ik neem vaak genoeg niet-rationele besluiten.
  maandag 7 november 2005 @ 10:09:20 #178
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32049441
quote:
op maandag 7 november 2005 10:02 schreef lupa_solitaria het volgende:
ik denk ook niet dat sentimenten per definitie vals zijn, maar ze zijn het regelmatig wel. dan kun je nog discussieren over de vraag of een sentiment ooit vals is omdat het gewoon wordt veroorzaakt door stofjes in je lijf enzo.
je doelt waarschijnlijk op gevoelens die later verdwijnen..
quote:
hoe ik het dan min of meer zie: stel, je raakt zwanger en je krijgt allerlei gevoelens door de hormonen die door je lijf razen. ergens is het dan alsof je onder invloed van drugs bent en dan kun je dus geen rationele beslissing meer nemen. magoed, dan nog kun je spijt krijgen als je verstand weer terug is. alleen denk ik wel dat die spijt vaak ook gebaseerd is op sentimenten en meestal niet op rationele argumenten.
sowieso gaat het hier om levensloop, en een leven maak je niet met harde feiten, maar ook juist door een stukje onverwachte gebeurtenissen, dingen die anders lopen. spijt heb ik eigenlijk ook weinig, en zeker rationeel gezien niet, omdat als iets anders was gelopen, alles anders was gelopen, en het zowel goede als slechte ervaringen had gescheeld.. met kinderen denk ik net zo. ik denk als je ze eenmaal hebt, dat je er mee kunt leven.
quote:
ik en mijn worsteling tussen gevoel en verstand altijd. ik vind rationele besluiten 'beter', maar ik neem vaak genoeg niet-rationele besluiten.
ik heb dat zelf ook.. het meest erge is ook nog dat ik vaak mood swings heb, en het ene moment ergens volkomen rationeel tegen aan kan kijken, en een paar uur later weer puur emotioneel.

dat de rationale inslag altijd beter is wil ik in ieder geval niet zeggen. een rationele inslag die tegen emotie ingaat, krijg je vroeger of later op je bordje terug..
pi_32049542
ik ga je niet zeggen wat je moet doen, is je eigen keuze, die kan niemand anders voor jullie maken.. wel wil ik zeggen: denk de gevolgen van beide situaties goed over, zowel bij abortus als wanneer je het kind zou krijgen en kies met je hersens en zo weinig mogelijk met je hart..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  maandag 7 november 2005 @ 10:26:15 #180
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32049748
ik ben geen voorstander van abortus. maar in een situatie die zo slecht kan uitpakken dat het kind totaal geen kans heeft op een goed leven dan zou ik zeggen, hou het kind niet. abortus klinkt als, ik ben onvoorzichtig geweest en kom niet uit voor mijn verantwoordelijkheden. tis ook de makkelijkste oplossing. hoewel het misschien van de andere kant de moeilijkste oplossing kan zijn. verantwoordelijkheid nemen ook in de zin van, ik heb sex gehad en de kans was sowieso al aanwezig op een kind.

heb je het idee dat je het kind een mooie toekomst kan bieden en heb je ook maar 10 procent het idee dat je het kind wilt houden, dan zou ik zeggen, probeer het en wees een goede moeder.

weet je nu al dat het een mislukking gaat worden die opvoeding en zeg je van, ik heb er totaal geen zin in. dan zou abortus wel aan de orde kunnen komen.

dan kun je als laatste nog altijd het kind baren en afstaan ter adoptie. maar of dat mogelijkheden biedt weet ik niet en of dat vaak wordt toegepast weet ik niet en of het mag weet ik ook niet. dan heb je tenminste niet het idee dat je iets levends vermoord hebt.

moeilijk

sterkte ermee!!!!

verstand volgen lijkt me inderdaad het beste, afwegen en afwegen. wikken en wegen en de knoop doorhakken.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 7 november 2005 @ 10:31:00 #181
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32049860
quote:
op maandag 7 november 2005 09:05 schreef alicey het volgende:

[..]

stelt niks voor hoor. een overtijdbehandeling iig.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_32050123
quote:
op maandag 7 november 2005 10:26 schreef dromenvanger het volgende:
abortus klinkt als, ik ben onvoorzichtig geweest en kom niet uit voor mijn verantwoordelijkheden.
ben je 'onvoorzichtig' als je elke dag keurig de pil slikt maar toch zwanger blijkt te zijn? en zo nog duizend mogelijke situaties waarin mensen wel 'voorzichtig' zijn, maar toch voor verrassingen komen te staan.
quote:
tis ook de makkelijkste oplossing.
is er iets mis met 'makkelijkste oplossingen'?
quote:
dan heb je tenminste niet het idee dat je iets levends vermoord hebt.
alsof iedereen die een abortus heeft ondergaan 'het idee heeft dat ze iets levends vermoord heeft'. heb jij ook elke avond het idee dat je iets levends vermoord hebt als je een biefstuk eet? een volwassen koe is een stuk 'levender' en zeker bewuster dan een embryo van een paar weken.
pi_32050175
quote:
op maandag 7 november 2005 10:26 schreef dromenvanger het volgende:
idan kun je als laatste nog altijd het kind baren en afstaan ter adoptie. maar of dat mogelijkheden biedt weet ik niet en of dat vaak wordt toegepast weet ik niet en of het mag weet ik ook niet. dan heb je tenminste niet het idee dat je iets levends vermoord hebt.
adoptie mag altijd, maar er worden in nederland maar 40 tot 60 baby's per jaar afgestaan. heel weinig dus.

kan ik me ook wel voorstellen. ik weet nu dat ik niet voor een kind kan zorgen, maar ook dat ik sowieso de zwangerschap niet aan zou kunnen. je krijgt toch, buiten een dikke buik, waarschijnlijk een hoop kwaaltjes. die kan ik op dit moment niet echt kwijt in mijn leven, en ik heb ook geen zin om die kwaaltjes te krijgen voor een kindje dat ik toch niet houd. daarnaast houd je dan helemaal van die vragen als "wat als ik...", meer nog dan bij abortus denk ik. wellicht ook de hoop dat je je kindje ooit terug krijgt, als je spijt krijgt van de beslissing oid. en wat doe je je kind er mee aan? er zijn een hoop geadopteerde kinderen die daar op latere leeftijd moeite mee krijgen.
pi_32050237
leuk voor die gozer.

"hey, frits, ik ben zwanger, maar haal je maar niets in je hoofd want ik hou het kindje. je kunt kiezen, my way or the highway".
pi_32050275
quote:
op maandag 7 november 2005 10:48 schreef roellio het volgende:
leuk voor die gozer.

"hey, frits, ik ben zwanger, maar haal je maar niets in je hoofd want ik hou het kindje. je kunt kiezen, my way or the highway".
dat is nu eenmaal het 'privilege' van de zwangere vrouw. maar hij kan vertrekken.
pi_32050277
quote:
leuk voor die gozer.

ja nou! wat moet je dan doen? ik zou het ook echt niet weten hoor..
  maandag 7 november 2005 @ 10:53:41 #187
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32050363
quote:
op maandag 7 november 2005 10:42 schreef lupa_solitaria het volgende:

alsof iedereen die een abortus heeft ondergaan 'het idee heeft dat ze iets levends vermoord heeft'. heb jij ook elke avond het idee dat je iets levends vermoord hebt als je een biefstuk eet? een volwassen koe is een stuk 'levender' en zeker bewuster dan een embryo van een paar weken.
toch, een kind kan zich ontwikkelen tot een of ander talent. kan van alles zijn. maar dan nog is opvoeding van belang. schort de opvoeding en is er geen liefde te bekennen in de opvoeding dan groeit het kind toch op voor galg en rat waarschijnlijk. of is dat niet zo? ik bedoel, opvoeding is toch de basis. als je het kind het leven niet echt gunt, dan zal hij zichzelf het leven ook niet snel gunnen en krijg je weer te maken met problemen op latere leeftijd.

ik wilde ook al zeggen een embryo is weinig levends, maar in de toekomst groeit die embryo uit tot een mooi iets. wat voor zichzelf kan denken, met bewustzijn en ziel en alles erop en eraan. dus in principe is het wel moord, maar geen echte moord als je gaat zorgen dat het kind een crimineel of psychopaat gaat worden of chronisch depressief zonder uitzicht op gelukkige tijden. ( af en toe overdrijf ik wel eens om te accentueren)

een koe vergelijk ik niet snel met een mens. een koe is van een heel ander ras. hoewel een koe vast en zeker ook enig mate van bewustzijn zal hebben.
pi_32050377
quote:
leuk voor die gozer.

tja, als je dat van tevoren al aan hebt gegeven dan weet "frits" waar hij aan toe is en neemt hij zelf bewust het risico, of hij kan kiezen voor condooms als extraatje. dan vind ik daar niks op tegen.

maar over het algemeen, als je dit van tevoren niet besproken hebt, dan vind ik dat de stem van man en vrouw even zwaar wegen en dat je daar samen een oplossing voor moet vinden. lukt dat niet, dan is uiteindelijk de vrouw degene met het laatste woord, omdat het haar lichaam is. maar in eerste instantie ben ik voor eerlijke en open communicatie.
pi_32050399
quote:
op maandag 7 november 2005 10:49 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

dat is nu eenmaal het 'privilege' van de zwangere vrouw. maar hij kan vertrekken.
tsja... je omdraaien en vertrekken is dan ook weer zoiets.

ik vind dat je als man aardig het zaadje bent! ik zou er niet enorm op aandringen maar absoluut vóór abortus zijn. ik ben namelijk van mening dat het niet alleen de vraag is of je zélf het kindje wil, maar ook of je het kindje een stabiele veilige omgeving kan bieden om in op te groeien.

meestal is er sprake van thuiswonend, studies etc. dan laat je de rest van je leven èn dat van je kindje toch niet verprutsen door zoiets
pi_32050454
quote:
op maandag 7 november 2005 10:55 schreef roellio het volgende:
tsja... je omdraaien en vertrekken is dan ook weer zoiets.
ik zou het dus wel doen. ik zou niet willen opdraaien voor een kind dat ik niet wil. als zij dat kind dan zo nodig wil, dan zoekt ze het maar lekker zelf uit.
quote:
meestal is er sprake van thuiswonend, studies etc. dan laat je de rest van je leven èn dat van je kindje toch niet verprutsen door zoiets
da's ook mijn idee, maar ja, als je morele / gevoelsmatige bezwaren tegen abortus an sich hebt...
pi_32050470
quote:
op maandag 7 november 2005 10:53 schreef dromenvanger het volgende:
toch, een kind kan zich ontwikkelen tot een of ander talent. kan van alles zijn. maar dan nog is opvoeding van belang. schort de opvoeding en is er geen liefde te bekennen in de opvoeding dan groeit het kind toch op voor galg en rat waarschijnlijk. of is dat niet zo? ik bedoel, opvoeding is toch de basis. als je het kind het leven niet echt gunt, dan zal hij zichzelf het leven ook niet snel gunnen en krijg je weer te maken met problemen op latere leeftijd.

ik wilde ook al zeggen een embryo is weinig levends, maar in de toekomst groeit die embryo uit tot een mooi iets. wat voor zichzelf kan denken, met bewustzijn en ziel en alles erop en eraan.
wat je dood maakt is een potentieel mens, dat klopt ja. echter, er kan zoveel gebeuren. je kunt nog een miskraam krijgen, of het gaat dood bij de geboorte, dat weet je niet. je weet alleen dat er op dat moment een klompje sneldelende cellen in je baarmoeder zit zonder bewustzijn, dat ooit een mens zouden kunnen vormen.

en wat voor een mens dat wordt is natuurlijk nog maar de vraag, voor het zelfde geld wordt het een seriemoordenaar... tja...

en idd, opvoeding is de basis. als je ongepland zwanger raakt heb je god zij dank keuzemogelijkheden in nederland. je hoeft gelukkig dat kind niet te houden en het te haten, je mag het weg laten halen. want er zijn genoeg meiden en vrouwen die hun ongewenste kind vol liefde kunnen opvoeden, maar dat zijn wel degenen die in tweede instantie alsnog bewust voor dat kind hebben gekozen. kun je er niet vol voor kiezen, doe het dan alsjeblieft niet. liever een abortus dan levenslange (psychische) mishandeling. want ik vind een liefdeloze of liefdesarme opvoeding veel erger dan een abortus, persoonlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door innovative op 07-11-2005 11:09:56 ]
  maandag 7 november 2005 @ 10:58:31 #192
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32050483
quote:
op maandag 7 november 2005 10:45 schreef innovative het volgende:

[..]

adoptie mag altijd, maar er worden in nederland maar 40 tot 60 baby's per jaar afgestaan. heel weinig dus.

kan ik me ook wel voorstellen. ik weet nu dat ik niet voor een kind kan zorgen, maar ook dat ik sowieso de zwangerschap niet aan zou kunnen. je krijgt toch, buiten een dikke buik, waarschijnlijk een hoop kwaaltjes. die kan ik op dit moment niet echt kwijt in mijn leven, en ik heb ook geen zin om die kwaaltjes te krijgen voor een kindje dat ik toch niet houd. daarnaast houd je dan helemaal van die vragen als "wat als ik...", meer nog dan bij abortus denk ik. wellicht ook de hoop dat je je kindje ooit terug krijgt, als je spijt krijgt van de beslissing oid. en wat doe je je kind er mee aan? er zijn een hoop geadopteerde kinderen die daar op latere leeftijd moeite mee krijgen.
klopt.

pfff ben blij dat ik niet in de situatie zit van dit stelletje ik zou dus echt geen zin hebben in zulke kopzorgen. en het is een kwestie van leven en dood ook. en zulke beslissingen blijven moeilijk denk ik.

ook al is het maar een klein organisme nog. sommigen hebben al last als ze een vlieg kapot slaan.
  maandag 7 november 2005 @ 11:01:30 #193
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32050554
quote:
op maandag 7 november 2005 10:58 schreef innovative het volgende:

want ik vind een liefdeloze of liefdesarme opvoeding veel erger dan een abortus, persoonlijk.
inderdaad en dan gaat het kind zijn moeder haten zoals in ciske de rat en krijg je pas echt problemen

maar ik denk dat op deze manier dus de probleem-jongeren ontstaan. doordat ze niet echt gewenst zijn geweest op een bepaalde manier. logisch ook, ze hebben niet voldoende aandacht gehad en gaan op een andere manier aandacht vragen door destructief bezig te zijn zonder verantwoordelijkheid. bij teveel aandacht in de opvoeding krijg je ook problemen. het is de balans weer.

dus zo'n abortus kun je dan weer zien als een investering in de toekomst als je er geen zin in hebt. maar dat is wederom overdreven gebracht
pi_32050560
quote:
op maandag 7 november 2005 10:58 schreef innovative het volgende:
wat je dood maakt is een potentieel mens, dat klopt ja. echter, er kan zoveel gebeuren. je kunt nog een miskraam krijgen, of het gaat dood bij de geboorte, dat weet je niet. je weet alleen dat er op dat moment een klompje sneldelende cellen in je baarmoeder zitten zonder bewustzijn, die ooit een mens zouden kunnen vormen.

en wat voor een mens dat wordt is natuurlijk nog maar de vraag, voor het zelfde geld wordt het een seriemoordenaar... tja...

en idd, opvoeding is de basis. als je ongepland zwanger raakt heb je god zij dank keuzemogelijkheden in nederland. je hoeft gelukkig dat kind niet te houden en het te haten, je mag het weg laten halen. want er zijn genoeg meiden en vrouwen die hun ongewenste kind vol liefde kunnen opvoeden, maar dat zijn wel degenen die in tweede instantie alsnog bewust voor dat kind hebben gekozen. kun je er niet vol voor kiezen, doe het dan alsjeblieft niet. liever een abortus dan levenslange (psychische) mishandeling. want ik vind een liefdeloze of liefdesarme opvoeding veel erger dan een abortus, persoonlijk.
mooi gezegd.
pi_32050594
quote:
op maandag 7 november 2005 11:01 schreef dromenvanger het volgende:

inderdaad en dan gaat het kind zijn moeder haten zoals in ciske de rat en krijg je pas echt problemen
pi_32050617
quote:
op maandag 7 november 2005 10:53 schreef dromenvanger het volgende:
een koe vergelijk ik niet snel met een mens. een koe is van een heel ander ras. hoewel een koe vast en zeker ook enig mate van bewustzijn zal hebben.
een embryo is wmb geen mens. pas op het moment dat er bewustzijn bij komt kijken, begint het op een leven wezen te lijken. de eerste weken van een zwangerschap heeft een embryo geen bewustzijn en dus is het in mijn ogen 'minder' dan een koe, want die kent wel angst, genegenheid, pijn etc.
  maandag 7 november 2005 @ 11:06:31 #197
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32050693
quote:
op maandag 7 november 2005 11:03 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

een embryo is wmb geen mens. pas op het moment dat er bewustzijn bij komt kijken, begint het op een leven wezen te lijken. de eerste weken van een zwangerschap heeft een embryo geen bewustzijn en dus is het in mijn ogen 'minder' dan een koe, want die kent wel angst, genegenheid, pijn etc.
rationeel gezien geef ik je hierin gelijk. wanneer het in je eigen buik groeit is het echter heel anders denk ik..
pi_32050738
quote:
op maandag 7 november 2005 11:06 schreef alicey het volgende:
rationeel gezien geef ik je hierin gelijk. wanneer het in je eigen buik groeit is het echter heel anders denk ik..
dat weet ik niet. op de momenten dat ik dacht zwanger te zijn, was het enige wat ik kon denken: "weg ermee, en zo snel mogelijk".
pi_32050749
maar toen waren die verdomde hormonen er tuuk niet aangezien ik niet werkelijk zwanger was.
  maandag 7 november 2005 @ 11:08:48 #200
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32050752
quote:
op maandag 7 november 2005 11:03 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

okey, het is een potentieel mens

het is wel mooi de snelste spermacel geweest die de race gewonnen heeft en alsnog verliest wegens diskwalificatie of iets dergelijks geen beloning tot leven, maar straf staat op zijn inspanning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')