quote:
Inderdaad. De meesten zijn makkelijk te weerleggen!
Reason #1: The Blu-ray PlayerOké. Dit is een leuke optie. Hoewel ik denk dat de eerste golf (en de tweede golf waarschijnlijk ook) games voorlopig nog gewoon op (dvd-rom) zullen verschijnen. Zelfs nú zijn er amper games die op een dubbellaags dvd staan! Dit is een leuke optie voor mensen die al in bezit zijn van een HDTV en zitten te wachten op blu-ray films. Maarja... hoeveel mensen zijn dat nou?
![]()
Games hebben deze opslagruimte nog niet nodig, tenzij er veel FMV bij de game zit. Maarja... next-gen moet zo mooi worden dat alles er realtime toch al uit moet zien als FMV's!
![]()
Hoe dan ook is blu-ray voorbereid op de toekomst.
Reason #2: Metal Gear Solid 4: Guns of the PatriotsDit is een verrekte goede reden om een PS3 te halen! Maar moet je er daarom op wachten?
![]()
MGS4 wordt toch geen launchgame en misschien verschijnt 'ie pas in 2008! Dan zou je wel èrg lang moeten wachten!
Reason #3: Stronger Japanese Developer SupportOké. Playstation heeft altijd de grootste (Japanse) developer support gehad. Maar andere consoles hebben die ook. Misschien niet zo veel, maar wederom geen reden om te wachten
Reason #4: Full Backwards CompatibilityDeze reden is alleen geldig als je nú Playstation en Playstation 2 games hebt, waarvan je verwacht dat je die later nog veel zult spelen. Als je nu al geen playstation-fan bent, dan boeit die bwc natuurlijk geen hol!
Reason #5: The HD IP CameraTja... Leuke accessoire, maar niet dè reden om op de PS3 te wachten.
Reason #6: Seven-Player Wireless SupportLeuk dat het kàn. De PS2 ondersteunt àcht controllers (als je twee multitaps hebt), maar hoevaak maak je hier nou gebruik van?!
Reason #7: You Can Still Pre-OrderDeze reden is te achterlijk voor woorden.
Reason #8: Hefty Expandability / Connectivity OptionsKijk, dit is wel een leuke optie van de PS3.
Reason #9: Dual-Screen and 1080p SupportDat dual screen gebeuren zal
niemand ooit gebruiken!
![]()
Ik zie Sony er zelfs nog voor aan om in een later stadium één van die twee HDMI uitgangen eraf te halen! 1080p vind ik echter wel een goede reden. Oké nu zijn er nog amper tv's die het ondersteunen en degene dié het ondersteunen zijn onbetaalbaar. Maar in de toekomst gaat dat allemaal veranderen en het is fijn om te weten dat de PS3 daarop voorbereid is.
Reason #10: Xbox 360 Doesn't Have a Killer AppVoor zover ik weet gaat
iedere console launch gepaard met waardeloze tot matige launchgames, met de PS3 zal dit niet anders zijn. Ook de PS3 zal bij de launch geen "Killer App's" hebben, terwijl de xbox 360 er tegen die tijd er waarschijnlijk al wel een of meerdere heeft.
Kortom... je zult alleen wachten als je toch al Playstation-fan bent.
![]()
Ben je dat niet dan heb je geen reden om te wachten. Als je nu voor het eerst een console zou gaan kopen èn je niet van plan bent meerdere consoles aan te schaffen (en er dus nooit eerder een gehad hebt) zou ik inderdaad wachten... maar dan wel tot ruim een jaar nádat de PS3 is gelaunched omdat dan de eerste prijsdalingen zijn doorgevoerd en omdat het gamesaanbod dan een stuk groter zal zijn.