abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32057472
Ik *peins* er niet over om me meer in religie te verdiepen dan hetgeen ik al ongewild via radio en televisie krijg opgedrongen. Ook moeten moslims eens wat meer bij zichzelf te rade gaan: in plaats van steeds maar te benadrukken hoe vreedzaam hun religie wel niet is, zouden ze zich eens wat krachtiger moeten verzetten tegen terreurdaden die door geloofsgenoten worden gepleegd. Dat gebeurt veel te incidenteel (dat verzetten).
pi_32058230
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik heb het meer over 'incidenten' zoals de hand weigerende Imam, verdacht ophoudende moslims in een trein, hoofddoekjes etc.
Pechtold bedoelt dus dat je je moet verdiepen voordat je daar algemene conclusies aan trekt. Hoe fout ook, die imam is maar een imam.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32059165
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:21 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Pechtold bedoelt dus dat je je moet verdiepen voordat je daar algemene conclusies aan trekt. Hoe fout ook, die imam is maar een imam.
Juist. En ik zeg dat die Imam zich in de Nederlandse cultuur moet verdiepen en er werk van moet maken zijn 'afwijkingen' te integreren. Laat Mohammed maar naar de (Nederlandse) berg komen!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32059295
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:08 schreef sizzler het volgende:

Ik heb het meer over 'incidenten' zoals de hand weigerende Imam, verdacht ophoudende moslims in een trein, hoofddoekjes etc.
Het 'verdacht verblijven in een trein' is geen religieuse regel.
Net zoals bommen op Bagdad gooien geen christelijk of westers regeltje is.
Integratie komt van 2 kanten dus... en dat was Pechtold beoogde met meer kennis over de achtergronden opdoen.
Ondertussen weten veel nederlanders dat een paar ultra-conservatieven een vrouw geen hand willen geven omdat ze dat zien als 'met je fikken aan andermans vrouw zitten'
En bijna iedereen weet nu toch wel de achtergrond van het dragen van hoofddoekjes en wie het niet weet is niet goed geintegreerd wbt algemene ontwikkeling.
pi_32059416
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:51 schreef sizzler het volgende:

Juist. En ik zeg dat die Imam zich in de Nederlandse cultuur moet verdiepen en er werk van moet maken zijn 'afwijkingen' te integreren. Laat Mohammed maar naar de (Nederlandse) berg komen!
Wanneer zijn 'afwijkingen' geintegreerd?
Als ze gemeengoed geworden zijn en dat willen we niet wbt het geen hand schudden van een vrouw.
Integratie komt van 2 kanten en impliceert de bereidwilligheid die 'andere gewoonte' te zien in zijn context.
Wbt dat niet handjes geven hoorde je een maatschappelijke stemming dat het heel onbeschoft was, schandalig etcc.... en dat was een bullshit-standpunt en anti-integratie.
pi_32059529
quote:

[..]

Die imam oordeelt niet over Nederlanders die wel de hand schudden van vrouwen, en daar gaat het hier over.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32059970
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wanneer zijn 'afwijkingen' geintegreerd?
Wanneer we niet meer spreken van een afwijking.

Mevrouw Seçil Arda (lid van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO), een adviesorgaan voor de regering) zei dat eens heel treffend:

"De integratie van vrouwen en hun ontwikkeling tot volwaardig burger binnen onze samenleving wordt verhinderd omdat de conservatieve islamieten zeer selectief omgaan met de Nederlandse samenleving. Zij staan niet open voor de Nederlandse waarden, delen de Nederlandse normen niet. Ze verwachten wel dat men begrip opbrengt voor hun conservatieve standpunten, terwijl ze zich zelf afsluiten."

Integratie in NL: Conclusies van de commissie-Blok
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32060045
quote:

[..]

Vergeet het maar. Een islamitisch religieus voorganger moet de sharia van voor naar achter bestuderen en kennen, een studie van vaak meer dan 10 jaar. Dat is een soort van selectie proces. Alleen de allervreemdste weirdo's ronden zo'n studie af. Dit zijn géén mensen die vervolgens de sharia terzijde zullen schuiven. Zo iemand zal nóóit in een liberale democratie integreren, Die is namelijk volstrekt in tegenspraak met de sharia. Van imams heif je niets te verwachten.
pi_32060884
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:38 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Onzin praten over onzin
Kan toch?
pi_32061507
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Kan toch?
vaak ook best gezellig
pi_32061677
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:17 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

vaak ook best gezellig
Mja, ik kan best zeggen dat Donald Duck paars is...
pi_32063325
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:56 schreef dVTB het volgende:
Ik *peins* er niet over om me meer in religie te verdiepen
Raar. Wat is er mis mee om je te vormen, om meer te weten van iets. Ik verdiep me in alles wat van belang is voor meningsvorming.
  maandag 7 november 2005 @ 19:00:06 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_32064634
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:18 schreef SCH het volgende:

[..]

.... Ik verdiep me in alles wat van belang is voor meningsvorming.
Ik niet; daar heb ik geen tijd voor!

Als mij debiele religies van de Veluwe al niet kunnen boeien waarom zou ik een dan nog achterlijker godsdienst wel serieus nemen; omdat er nog meer debielen blind achteraan hobbelen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_32064861
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik niet; daar heb ik geen tijd voor!

Als mij debiele religies van de Veluwe al niet kunnen boeien waarom zou ik een dan nog achterlijker godsdienst wel serieus nemen; omdat er nog meer debielen blind achteraan hobbelen?
Als je je er wel wat meer in zou verdiepen dan had je deze post wellicht niet geplaatst. Want wat bedoel je met debielen en in welke zin hobbelen die blind, en waar achteraan precies?

Je geeft eigenlijk een heel goed voorbeeld van wat Pechtold bedoelt.
pi_32065031
Religie zou onderhand maar's afgeschaft moeten worden, weg met die waanzin.
  maandag 7 november 2005 @ 20:26:10 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_32067350
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je je er wel wat meer in zou verdiepen dan had je deze post wellicht niet geplaatst. Want wat bedoel je met debielen en in welke zin hobbelen die blind, en waar achteraan precies?

Je geeft eigenlijk een heel goed voorbeeld van wat Pechtold bedoelt.
mi. is religie een psychische of psychiatrische afwijking, dat is mijn mening.
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn, dat is jou mening.

Waarom zou ik mij verdiepen in allerlei hersenspinsels die mij totaal niet boeien en waar ik alleen maar last van heb?

Voetbalsupporters, autoliefhebbers, CSI fans, katholieken, protestanten, moslims, homo's, pedo's hetero's.Iedereen moet lekker doen waar ie zelf zin in heeft als ik er maar geen last van heb en niet bekeerd moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 07-11-2005 20:36:33 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_32077761
ok dat is na vanavond(BvD) voor de one-issue-partij 0 zetels

Jantje m is de laatste tijd wel scherp, eerst helpt hij (in de eerste instantie) onbewust PrdV naar de klote en net hakte hij de kop van d66 er af. Respect.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32084648
Die Pechtold toch. Als hij daad bij het woord had gevoegd had ie beter moeten. De Ahmadiyya's vormen maar 1% van de moslimgemeenschap en worden door andere moslims geeneens als moslims gezien, maar als ongelovigen beschouwd. Ze beschouwen mohammed niet als de laatste profeet en stellen de letterlijke vertalingen van enkele verzen in de koran ter discussie. Op zich hebben zij een positieve visie, maar met hun hebben geen problemen. Dat zijn de soennieten en sjieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')