abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31993286
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:09 schreef Gia het volgende:
Gisteren tijdens dat interview zeiden ze dat ze een heleboel wapens hebben en dat het mogelijk is dat ze die nog gaan gebruiken. Er zouden dan zelfs doden kunnen vallen.

Grijpen ze dan nog niet in?
eerst maar eens afwachten, dit is wel heel erg voorbarig lijkt me
pi_31993315
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:26 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik ben niet zo into voetbal. Het was eerder een subjectieve indruk (Anderlecht heeft toch de reputatie van "rijke" club? Nou ja, in ieder geval...)
Zou goed kunnen ik heb geen verstand van geschiedenisachtergronden van clubs. Ik hou ook niet van voetbal, maar weet wel wat er een beetje leeft onder de sups.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31993317
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Flikker toch een tiefusend op met die kutgeneralisaties van je, man. Alsof elke immigrant uiteindelijk een uitkeringstrekkende crimineel is.
u draait het om.

daar in Frankrijk is blijkbaar vrijwel elke uitkeringstrekkende crimineel een immigrant,. tenminste als je de nieuwsberichten mag geloven
pi_31993352
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:29 schreef schanuleke het volgende:

[..]

u draait het om.

daar in Frankrijk is blijkbaar vrijwel elke uitkeringstrekkende crimineel een immigrant,. tenminste als je de nieuwsberichten mag geloven
ohnee toch niet. gebruiker McCarthy draait het om inderdaad, niet u
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:32:25 #30
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31993406
quote:

[..]

Flikker toch een tiefusend op met die kutgeneralisaties van je, man. Alsof elke immigrant uiteindelijk een uitkeringstrekkende crimineel is.
alleen voor dombos zoals jij moet ik uitleggen dat ik natuurlijk niet bedoel "iedere" maar "een te groot percentage".

Mensen zoals jij die meteen in deze houding te schieten zullen nooit in zien dat allochtonen een zware kostenpost voor de maatschappij zijn. Liever doorgaan met vertroetelen en ergens anders de schuld zoeken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:33:14 #31
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_31993429
Dagonet is nog zo'n overgebleven linkse dromer, die het met de mantel der liefde bedekt.
pi_31993514
quote:

[..]

Mijn god, wat heb ik een hekel aan die politieke discussies met fortuyn/van gogh wannabe's op fok, verspilde moeite.
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:36:53 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31993545
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:32 schreef McCarthy het volgende:

[..]

alleen voor dombos zoals jij moet ik uitleggen dat ik natuurlijk niet bedoel "iedere" maar "een relatief groot percentage".

Mensen zoals jij die meteen in deze houding te schieten zullen nooit in zien dat allochtonen een zware kostenpost voor de maatschappij zijn. Liever doorgaan met vertroetelen en ergens anders de schuld zoeken.
Ik vertroetel niets of niemand, maar het posten in generalisaties draagt totaal niets bij aan de discussie. Wees secuurder in wat je post, zal een heleboel schelen, chargeren is nergens voor nodig.

Sowieso is roepen dat we het toen op die en die manier hadden moeten doen, dan zouden we nu geen problemen gehad hebben een beetje erg nutteloos he? Want we hebben het niet gedaan en dus hebben we wel een probleem.

Maar goed, daar gaat het in dit topic niet om, of wel, is er nog nieuws uit Frankrijk?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:37:20 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31993565
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:33 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dagonet is nog zo'n overgebleven linkse dromer, die het met de mantel der liefde bedekt.
Vergis jij je even lelijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31993667
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:36 schreef Dagonet het volgende:
Sowieso is roepen dat we het toen op die en die manier hadden moeten doen, dan zouden we nu geen problemen gehad hebben een beetje erg nutteloos he? Want we hebben het niet gedaan en dus hebben we wel een probleem.
het is natuurlijk wel zo dat diegenen die het toen verkeerd hebben gedaan nu nog steeds veel macht hebben. en dus mag het best gezegd worden, om ervoor te zorgen dat mensen op andere mensen stemmen die het nu hopenlijk beter doen.

zoals bij Anne Marie Hoogland
pi_31993795
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:12 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat Europa, want dit is niet alleen een Franse kwestie natuurlijk, moet gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn om dit soort jongeren tot hun 23ste uit de samenleving te halen om ze te herprogrammeren. Overigens ALLE criminele jongeren.

Dan kan dáár, Frankrijk, het leger ingrijpen en ze allemaal oppakken.
Herprogrammeren? Help ze liever aan werk.
pi_31993866
er zijn tijdens de rellen al 1260 auto’s in de brand gestoken,
en zijn er ruim 440 confrontaties geweest, en verbleken deze cijfers bij
de maar liefst 30.000 auto’s, ja je leest het goed, dertigduizend auto’s
die vanaf begin dit jaar in de brand gestoken zijn, dus al 300 nachten
lang 100 auto’s per nacht.
Het zijn niet alleen de arme voorsteden van parijs waar de moslims
voor problemen zorgen, want dat doet zich in maar liefst 900 wijken
in heel frankrijk voor.

pi_31993910
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:46 schreef SCH het volgende:

[..]

lekker hoor, zo'n crimineel op de werkvloer
pi_31993934
twee dingen snap ik nog steeds niet.

1) waarom zijn de joden in europa steeds de lul als moslims gaan rellen? volgens mij staan ze los van israel en leven ze een leven waarbij ze normale europeanen zijn zonder dat je ze kunt herkennen als jood.

2) mensen die moslims blijven verdedigen... de moslims in frankrijk zijn de rellen toch echt begonnen en steken een gehandicapte in de hens.

en dat gezeur dat we moeten blijven knuffelen. samir a. en consorten bereidden een terroristische aanslag voor maar kunnen nauwelijks aangepakt worden met de huidige wetgeving. dus eigenlijk willen de linksen bloed zien. lekker zo'n aanslag straks...
Islam=facisme
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:50:46 #40
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31993936
quote:

[..]

kunnen ze dat zelf niet?
IPV elke nacht fikkie te steken kunnen ze kranten gaan bezorgen of markkraampjes opbouwen. Er is echt genoeg werk alleen de wil ontbreekt vaak.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31993966
Interessant artikel uit de NRC van vandaag

Socioloog Laurent Mucchielli over de rellen in Parijse voorsteden

Vernederingen zijn hier een dagelijkse ervaring

De slechte economische situatie vormt volgens socioloog Laurent Mucchielli de echte oorzaak voor de rellen in de Parijse voorsteden. Politie en politiek willen dat liever niet horen.

Door onze correspondent René Moerland

PARIJS, 5 NOV. Als er gevochten wordt in de voorsteden, en er dan ook nog politieke strijd uitbreekt over de benadering van jongeren, heeft Laurent Mucchielli (37) het druk. De socioloog en historicus, directeur van het Instituut voor sociologisch onderzoek naar recht en strafrechtelijke instituties, geldt als kenner van geweld in de voorsteden en het publieke debat daarover. Hij publiceerde onder meer Violences et insécurité. Fantasmes et réalités dans le débat français. Per e-mail beantwoordde hij enige vragen.

In Nederland zijn zorgen over radicalisering van islamitische jongeren, in Groot-Brittannië zijn er rassenrellen. Wat is er specifiek aan de Franse rellen?

,,Het gaat niet om etniciteit en religie bij de rellen die we nu zien. Dat zijn verklaringen die voortkomen uit angst en onbegrip voor de echte problemen die sinds zo'n twintig jaar de toestand in de volkswijken heeft verslechterd. Het grootste probleem is de economische situatie. In politiek en media gaan de commentaren over de kleine schommelingen in werkloosheid tussen acht en negen procent onder de gehele beroepsbevolking.

,,Maar die cijfers zeggen niets over de dagelijkse werkelijkheid van werkloosheid van jongeren in de volkswijken.In sommige wijken bedraagt de werkloosheid van jonge mannen zonder diploma's en met laagopgeleide vaders rond de 50 procent En als we de gevolgen konden meten van discriminatie naar woonplaats en huidskleur, zou dat werkloosheidpercentage waarschijnlijk nog groter zijn. Die economische realiteit is cruciaal om te begrijpen hoe de gevoelens van woede, onrechtvaardigheid en uitsluiting van die jongeren permanent worden gevoed.''

Berust de haat tegen de politie in de voorsteden daadwerkelijk op misstanden of op de behoefte om eigen wangedrag te maskeren?

,,Het debat over het geweld waarmee de politie optreedt is de vertaling van het bredere conflict tussen een deel van de jongeren en de politie, dat ook een echt probleem is. Sinds het eerste effect van het repressievere optreden in 2002 en 2003 is weggeëbd, wordt de dagelijkse praktijk bepaald door politiecontroles die jongeren ervaren als controles gebaseerd op uiterlijk, en dus als vernederingen. En dan er is ook het kat-en-muisspel tussen opgeschoten jongens en agenten, wat kennelijk ook de achtergrond was van het drama in Clichy-sous-Bois.

,,Zo is er al jaren sprake van een vicieuze cirkel, waarin de politie gevangen zit. Niemand heeft de politieke moed om die cirkel te benoemen en te doorbreken, want dat zou kunnen leiden tot een grondige hervorming van het politieoptreden in Frankrijk. En dat zou zonder twijfel niet goed vallen bij de politiebonden, zeker niet bij de bond van politiecommissarissen, de belangrijkste gesprekspartner en raadgever van de minister van Binnenlandse Zaken, die ook een rol heeft gespeeld in het mislukken van de invoering van wijkpolitie.''

Leidt de ferme taal van Sarkozy alleen tot woede, of dwingt hij zo ook respect af?

,,Dat is nog een vernedering erbij, bovenop de dagelijkse vernederingen in het economische leven en de contacten met de politie. Die jongeren ervaren een algehele politieke en symbolische vernedering, die rechtstreeks voorvloeit uit de uitlatingen van de minister van Binnenlandse Zaken, die mensen te pas en te onpas uitmaakt voor 'gespuis' en 'bandieten'.

Waarom verbreiden de onlusten zich dit keer zo?

,,Door de gecombineerde ervaring van de drie typen vernederingen die ik noemde. Die ervaring is wijd verbreid in al die wijken waar nu rellen zijn. En het risico bestaat dat nieuwe dramatische gebeurtenissen de komende maanden weer diezelfde collectieve emoties zullen losmaken. Dat is trouwens al vaker gebeurd, zoals in oktober in de Vaulx-en-Velin, de regio rond Lyon, maar die gebeurtenissen hebben niet zoveel aandacht van media en politiek gekregen.''

Volgens Sarkozy is het geweld niet spontaan, maar goed georganiseerd. Werkt dat zo, bij zulke rellen?

,,Dat verhaal is tegelijk onjuist, schandalig en contraproductief. Het is onjuist omdat het aantal jongeren dat in opstand komt veel groter is dan het kleine aantal dat gewend is crimineel gedrag te vertonen. Natuurlijk, er zijn groepjes kleine criminelen die van de situatie gebruik maken om hun gewelddadigheid de vrije loop te laten. Maar het is schandalig de rellen terug te brengen tot een probleem van criminaliteit. Daarmee ontken je al die echte problemen. Zo ga je door met het vernederen van die jongeren, in plaats van te proberen een antwoord te vinden op de vragen die zij oproepen.

,,De minister van Binnenlandse Zaken is ongetwijfeld intelligent genoeg om dat te begrijpen, maar hij verkoopt dat soort praat kennelijk met een electoraal doel. Zulke taal is contraproductief omdat ze wrok van de jongeren alleen maar erger kan maken.''

Hoe groot acht u de kans dat de haat tegen de overheid leidt tot de groei van invloed van moslim-radicalen, zoals wordt gesuggereerd?

,,Er is een enorm verschil tussen de angst voor de islam en de werkelijke aard van de invloed van de islam in de volkswijken. Die radicale groepen zijn splinters waar de politie voortdurend op let. De meeste gelovigen hebben niets gewelddadigs. Zij spelen juist een rol in het voorkomen van geweld en het oplossen van criminaliteit. Het is tijd om op te houden met het demoniseren van de islam en begrip op te gaan brengen voor de behoefte aan begrip en waardigheid, die de bevolkingsgroepen uit Noord-Afrika nodig hebben.''

Is er een terechte vrees voor het ontstaan van een langdurige stadsguerrilla, voor het steeds verder uitbreiden van de opstand?

,,Als we willen dat de jongeren rustiger worden, moeten we ze eerst zeggen dat ze gehoord worden, en dat men hun woede en vernedering begrijpt. Dat wil niet zeggen dat men criminele daden moet goedpraten, maar wel dat men hun schreeuw van revolte en leed serieus neemt. En daarna moet aan hen worden uitgelegd wat er gedaan wordt om daadwerkelijk hun kansen te vergroten om een plaats te vinden in het economische en sociale leven. Dat betekent echt iets gaan doen aan de schooluitval en de werkgelegenheid, want zonder oplossingen daarvoor blijft voor hen de deur gesloten naar sociale integratie en zelfontplooiing, via huisvesting, consumptie en het stichten van een gezin.''

-------------------------------------------------------------------------------------------

Kom maar weer op met het kopje thee-geleuter.

In mijn ogen slaat deze man de spijker op de kop.
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:51:59 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31993977
quote:

[..]

Zal er eerst werk moeten komen, dus, harde sociale hervormingen a la thatcher, dan heb je volledige werkgelegenheid met een jaar of 15
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31994051
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:51 schreef SCH het volgende:
,,Maar die cijfers zeggen niets over de dagelijkse werkelijkheid van werkloosheid van jongeren in de volkswijken. In sommige wijken bedraagt de werkloosheid van jonge mannen zonder diploma's en met laagopgeleide vaders rond de 50 procent
ik zei hety al in het vorige topic. het gaat hier om voortijdige schoolverlaters en andere losers. niet zo gek dat die geen werk krijgen, eigen schuld.

de rest van het artikel is slap jaren zeventig gezever. ontkennen van eigen verantwoordelijkheid. laat me niet lachen aub
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:55:06 #44
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31994067
quote:
De slechte economische situatie vormt volgens socioloog Laurent Mucchielli de echte oorzaak voor de rellen in de Parijse voorsteden. Politie en politiek willen dat liever niet horen.
en daarom zijn er ook zoveel blanken die aan het rellen zijn.
pi_31994084
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:50 schreef DarkDancer het volgende:
twee dingen snap ik nog steeds niet.

1) waarom zijn de joden in europa steeds de lul als moslims gaan rellen? volgens mij staan ze los van israel en leven ze een leven waarbij ze normale europeanen zijn zonder dat je ze kunt herkennen als jood.

2) mensen die moslims blijven verdedigen... de moslims in frankrijk zijn de rellen toch echt begonnen en steken een gehandicapte in de hens.

en dat gezeur dat we moeten blijven knuffelen. samir a. en consorten bereidden een terroristische aanslag voor maar kunnen nauwelijks aangepakt worden met de huidige wetgeving. dus eigenlijk willen de linksen bloed zien. lekker zo'n aanslag straks...
Vraagje: waar baseer je dat laatste zinnetje op? Hebben de "linksen" de grondwet in de pocket ofzo?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31994088
kom net binnen, dus heb de eerste 4 gemist, maar ff recapituleren;
2 jochies zijn op de vlucht van de politie, verstoppen zich in een transformatorhuisje, krijgen een electric boogy, en de pleuris breekt uit in de voorsteden.

Heb ik het zo redelijk samengevat?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:59:09 #47
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31994191
er zijn genoeg noord afrikanen in frankrijk om een eigen economie op te zetten. Hoeven ze niks meer met die enge blanke man te maken te hebben. Handje uit de zak steken is toch niet teveel gevraagd voor ze?
pi_31994206
tja, een goede toekomst begint toch echt bij jezelf.
rijk arm .... mijn ouders zijn ook vermogend. als ik de zaken van mijn ouders overneem dan hoef ik ook niet meer te werken.

helaas bereik ik met dat geld niks op mijn studie. moet toch echt zelf studeren aangezien docenten niet omkoopbaar zijn

ik heb altijd voor mijn zakgeld moeten werken, als 14 jarige lag ik op mijn knietjes in een broeikas van 50 graden kutwerk te doen. daarnaast heb ik een hekel om mijn handje bij paps en mams op te houden dus heb ik een dikke lening en werk er in weekend nog steeds bij.

dus economische situatie is bullshit. mijn ouders draaiden weken van 80 tot 100 uur. en dan gaat de 25% ook nog naar parasieten die niet willen werken...eigenlijk had ik liever een stel werkloze ouders gehad. elke dag thuis en altijd tijd voor je. flikker maar mooi op met je linkse achterlijke kutredenatie. als je iets wilt bereiken dan moet dat uit jezelf komen.

en als je ouders rijk zijn dan heb je het ook niet makkelijk aangezien afgunst onder mensen je jeugd er ook niet beter op maakt. dus niet zo zeiken.
Islam=facisme
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:59:32 #49
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31994209
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:55 schreef SocialDisorder het volgende:
2 jochies zijn op de vlucht van de politie, verstoppen zich in een transformatorhuisje, krijgen een electric boogy, en de pleuris breekt uit in de voorsteden.

ja
pi_31994238
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:55 schreef SocialDisorder het volgende:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')