Nee, maar het FD is nou niet bepaald een allround 'van alle markten thuis'-krant. En een écht goede krant is dat natuurlijk wel. (Ik noem een Neue Züricher Zeitung.quote:Was het een voorwaarde dat het een landelijke algemene krant was dan? Schuttevaer, FD, regionale kranten vallen af?
Echt neutrale kranten zijn er ook niet Nadine. Een krant is altijd wel meer links of meer rechts dan een ander. En om 'links' dan als reden aan te voeren waarom de Volkskrant niks zou zijn..quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:02 schreef Nadine26 het volgende:
De Volkskrant is een papenkrant. En links. Tel uit je winst.
Even een greep uit de koppen van het economische gedeelte van De Volkskrant van vandaag: "Zwak management legt TNT in handen speculanten", "Winstrecord ING door hogere rente", "Endemol krijgt weer dividendjagers". Geen bedrijfseconomisch nieuws zei je?quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:02 schreef Nadine26 het volgende:
Hier win je geen discussies mee, dat weet je zelf ook wel.![]()
[..]
De Volkskrant is een papenkrant. En links. Tel uit je winst.
Onder economie verstaan de meeste kranten óók bedrijfseconomisch nieuws - behalve dan de Volkskrant.
Nou, NZZ heeft weer verdomt weinig human intrest en showbusiness, allrounder betekend dat je nergens echt goed in bent.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef Nadine26 het volgende:
[Op vrijdag 11 november 2005 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar het FD is nou niet bepaald een allround 'van alle markten thuis'-krant. En een écht goede krant is dat natuurlijk wel. (Ik noem een Neue Züricher Zeitung.)
'Links' in combinatie met 'Rooms' - dát is de clou.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
En om 'links' dan als reden aan te voeren waarom de Volkskrant niks zou zijn..
quote:ear Volkskrant, this is for not even publishing the link:
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant en een plaag voor het gezin
De Volkskrant wordt steeds dikker en d'r staat steeds minder in
Vroeger was 'ie katholiek, een pijler van bedrog
Nu is 'ie niet meer katholiek, maar toch maar toch maar toch
De Volkskrant is een kutkrant, 't is mij niet gauw te dol
Maar als ik 'ns een krant lees, als ik 'ns een krant lees
Dan wil ik ook een krant en geen papieren drol
Waar de redaktie drijft op drank en zelfcensuur
Je krijgt de halve waarheid, maar wel twee keer zo duur
De Volkskrant is een kutkrant, ik houd hem voor gezien
De Volkskrant heeft geen mening, de Volkskrant heeft er tien
De Volkskrant is een pokkeblad, een geitenwollen-sokkenblad
Een jouno-ego-kokke-blad, het lijkt wel een riool
De Volkskrant is een kutkrant, geef mij maar Trouw
Oh, dat was je nog niet te binnen geschoten toen je deze krant in de schappen zag liggen bij *willekeurige boekenwinkel/supermarkt/...*?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:49 schreef Nadine26 het volgende:
Trouw. Er bestaan dus mensen die Trouw lezen?
Dat is verrassend nieuws.
Het is goed dat je een mening hebt, maar dit vind ik belachelijk. Een gereformeerd lettertype? Ik heb nooit problemen met de ontcijfering gehad.quote:Alleen al het lettertype. Een gereformeerd lettertype. Gefrustreerd. Als je iets te melden hebt, zorg dan dat het leesbaar is.
Toeval, Bolkonsky... allemaal toeval.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:40 schreef Bolkonsky het volgende:
Even een greep uit de koppen van het economische gedeelte van De Volkskrant van vandaag: "Zwak management legt TNT in handen speculanten", "Winstrecord ING door hogere rente", "Endemol krijgt weer dividendjagers". Geen bedrijfseconomisch nieuws zei je?.
Mensen hebben toch kattenbakken?quote:Oh, dat was je nog niet te binnen geschoten toen je deze krant in de schappen zag liggen bij *willekeurige boekenwinkel/supermarkt/...*?
Gefeliciteerd, je bent geslaagd voor de oogtest.quote:Het is goed dat je een mening hebt, maar dit vind ik belachelijk. Een gereformeerd lettertype? Ik heb nooit problemen met de ontcijfering gehad.
Zoals ik net al zei; objectieve kranten bestaan niet...quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:18 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Als je erop let, brengt de Volkskrant gekleurd (economisch) nieuws; het is altijd goed als mensen opkomen voor de zwakkeren in de samenleving, maar een KRANT hoort objectief te zijn.
Nee, iedere mening is gekleurd, dat is ook niet erg, als je maar weet welke kleur je hebt en die toegeeft.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei; objectieve kranten bestaan niet...
NRC is wel even een ander verhaal dan de Telegraaf, waar dagelijks ongeveer zeven letters in staan, tussen alle plaatjes in.quote:Het NRC hyped net zo goed en de Telegraaf heeft ook goede journalistiek, maar het is allemaal net niets, het is middenmoot.
Erg flauw.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:20 schreef Nadine26 het volgende:
Op vrijdag 11 november 2005 11:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Mensen hebben toch kattenbakken?
[..]
Gefeliciteerd, je bent geslaagd voor de oogtest.![]()
The National Enquirer is geweldig! Ze komen regelmatig met keihard bewijs voor gesignaleerde ufo's & oversekste maanmannetjes; de Vrouw met de Vier Borsten (plus foto's & diepte-interview); de Man die Een Hamster Bij Zijn Vrouw Verwekte - en meer van dat soort fascinerende nieuwsfeiten. Maar het is allemaal goed geschreven, en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.nationalenquirer.com, The National Enquirer, helaas ff ofline, maar een spanning en sensatieblad, wat, tegenstaande wat de meeste mensen denken, heel goede research uitvoeren en vaak met de meest geweldige scoops komen.
Da's niet waar. Ik heb een paar jaar bij de Volkskrant gewerkt, en weet dat één van de mission statements daar 'emancipatie' is. Ze kiezen dus een bewuste redactionele formule die, inderdaad, links is; dwz. opkomen voor de zwakkeren, gelijke verdeling van welvaart etc etc. Je ziet het de afgelopen weken met die heisa rond de schipholbrand; volgens mij had de VK vrijwel elke dag een stuk op de voorpagina over overlevenden die al dan niet slecht behandeld waren, uitgezet moesten worden ja/nee etc, een duidelijke positionering vanuit de slachtofferpositie.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:18 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Toeval, Bolkonsky... allemaal toeval.![]()
Als je erop let, brengt de Volkskrant gekleurd (economisch) nieuws; het is altijd goed als mensen opkomen voor de zwakkeren in de samenleving, maar een KRANT hoort objectief te zijn.
Dus je nieuwe baan bevalt goed?quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:57 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb een paar jaar bij de Volkskrant gewerkt...
... van De Telegraaf kun je verder zeggen wat je wil, maar dat een krant voor domme mensen bedoeld is, wil niet zeggen dat hij ook door domme mensen gemaakt wordt. Integendeel zelfs.
Hehe. Die zag ik aankomen. Ik werk niet bij de Telegraaf hoor, (al schijnt het wel een fijne werkgever te zijn qua salaris etc) maar bij een rechts weekblaadje. Het gaat hier alleen over krantenquote:
Niet zo bescheiden. Met HP/De Tijd is ook niet zoveel mis.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:06 schreef Svyatagor het volgende:
Hehe. Die zag ik aankomen. Ik werk niet bij de Telegraaf hoor, (al schijnt het wel een fijne werkgever te zijn qua salaris etc) maar bij een rechts weekblaadje. Het gaat hier alleen over kranten![]()
En met Elsevierquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:10 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Niet zo bescheiden. Met HP/De Tijd is ook niet zoveel mis.![]()
quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:49 schreef Nadine26 het volgende:
Het AD is de Telegraaf voor analfabeten - zo heb ik het altijd begrepen. Wel lekker veel plaatjes.
Ja, en het Agrarisch Dagblad ook.quote:Op zondag 13 november 2005 21:50 schreef McCarthy het volgende:
doet het financiele dagblad eigenlijk ook mee?
Door mij al benoemd als de beste krant.quote:Op zondag 13 november 2005 21:50 schreef McCarthy het volgende:
doet het financiele dagblad eigenlijk ook mee?
Zodiakk, mijn madeliefje tussen de paardenbloemen, ik voel me onbegrepen.quote:Op maandag 14 november 2005 13:20 schreef zodiakk het volgende:
Trouwens, waarom ziet men niet in dat MeneerTim een onzettend geestige post geplaatst heeft? Hij maakte een grapje. Om te lachen. Ha ha, enzo. Zelfs de moderator kan het niet laten om er een domme opmerking tegenaan te gooien. Zonde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |