abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32172047
[Op vrijdag 11 november 2005 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:
Was het een voorwaarde dat het een landelijke algemene krant was dan? Schuttevaer, FD, regionale kranten vallen af?
Nee, maar het FD is nou niet bepaald een allround 'van alle markten thuis'-krant. En een écht goede krant is dat natuurlijk wel. (Ik noem een Neue Züricher Zeitung. )
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:27:40 #102
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32172506
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:02 schreef Nadine26 het volgende:
De Volkskrant is een papenkrant. En links. Tel uit je winst.
Echt neutrale kranten zijn er ook niet Nadine. Een krant is altijd wel meer links of meer rechts dan een ander. En om 'links' dan als reden aan te voeren waarom de Volkskrant niks zou zijn..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:40:38 #103
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_32172788
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:02 schreef Nadine26 het volgende:

Hier win je geen discussies mee, dat weet je zelf ook wel.
[..]

De Volkskrant is een papenkrant. En links. Tel uit je winst.
Onder economie verstaan de meeste kranten óók bedrijfseconomisch nieuws - behalve dan de Volkskrant.
Even een greep uit de koppen van het economische gedeelte van De Volkskrant van vandaag: "Zwak management legt TNT in handen speculanten", "Winstrecord ING door hogere rente", "Endemol krijgt weer dividendjagers". Geen bedrijfseconomisch nieuws zei je? .
Beet ik in mijn bier
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:10:58 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32173517
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef Nadine26 het volgende:
[Op vrijdag 11 november 2005 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Nee, maar het FD is nou niet bepaald een allround 'van alle markten thuis'-krant. En een écht goede krant is dat natuurlijk wel. (Ik noem een Neue Züricher Zeitung. )
Nou, NZZ heeft weer verdomt weinig human intrest en showbusiness, allrounder betekend dat je nergens echt goed in bent.
FAZ heeft zwaartepunten in Cultuur, Politiek en Economie, en is daar heel goed in, maar kom daar ook niet om lokaal nieuws uit frankfurt of leuke dagjes uit met de kinderen.
Volkskrant doet weer niets aan filosofie of religie, dat doet de Trouw weer wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 11-11-2005 11:28:31 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32173583
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
En om 'links' dan als reden aan te voeren waarom de Volkskrant niks zou zijn..
'Links' in combinatie met 'Rooms' - dát is de clou.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:14:04 #106
45206 Pietverdriet
pi_32173587
Deze kan hier natuurlijk niet ontbreken:
quote:
ear Volkskrant, this is for not even publishing the link:

De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant en een plaag voor het gezin
De Volkskrant wordt steeds dikker en d'r staat steeds minder in
Vroeger was 'ie katholiek, een pijler van bedrog
Nu is 'ie niet meer katholiek, maar toch maar toch maar toch
De Volkskrant is een kutkrant, 't is mij niet gauw te dol
Maar als ik 'ns een krant lees, als ik 'ns een krant lees
Dan wil ik ook een krant en geen papieren drol
Waar de redaktie drijft op drank en zelfcensuur
Je krijgt de halve waarheid, maar wel twee keer zo duur
De Volkskrant is een kutkrant, ik houd hem voor gezien
De Volkskrant heeft geen mening, de Volkskrant heeft er tien
De Volkskrant is een pokkeblad, een geitenwollen-sokkenblad
Een jouno-ego-kokke-blad, het lijkt wel een riool
De Volkskrant is een kutkrant, geef mij maar Trouw
pi_32173610
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:49 schreef Nadine26 het volgende:
Trouw. Er bestaan dus mensen die Trouw lezen?
Dat is verrassend nieuws.
Oh, dat was je nog niet te binnen geschoten toen je deze krant in de schappen zag liggen bij *willekeurige boekenwinkel/supermarkt/...*?
quote:
Alleen al het lettertype. Een gereformeerd lettertype. Gefrustreerd. Als je iets te melden hebt, zorg dan dat het leesbaar is.
Het is goed dat je een mening hebt, maar dit vind ik belachelijk. Een gereformeerd lettertype? Ik heb nooit problemen met de ontcijfering gehad.
pi_32173677
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:40 schreef Bolkonsky het volgende:
Even een greep uit de koppen van het economische gedeelte van De Volkskrant van vandaag: "Zwak management legt TNT in handen speculanten", "Winstrecord ING door hogere rente", "Endemol krijgt weer dividendjagers". Geen bedrijfseconomisch nieuws zei je? .
Toeval, Bolkonsky... allemaal toeval.

Als je erop let, brengt de Volkskrant gekleurd (economisch) nieuws; het is altijd goed als mensen opkomen voor de zwakkeren in de samenleving, maar een KRANT hoort objectief te zijn.
pi_32173754
Op vrijdag 11 november 2005 11:15 schreef p-etr-a het volgende:
quote:
Oh, dat was je nog niet te binnen geschoten toen je deze krant in de schappen zag liggen bij *willekeurige boekenwinkel/supermarkt/...*?
Mensen hebben toch kattenbakken?
quote:
Het is goed dat je een mening hebt, maar dit vind ik belachelijk. Een gereformeerd lettertype? Ik heb nooit problemen met de ontcijfering gehad.
Gefeliciteerd, je bent geslaagd voor de oogtest.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:26:56 #110
45206 Pietverdriet
pi_32173908
Ik heb niets tegen dat een krant links is, of rooms, maar kom er dan gewoon voor uit en probeer niet te beweren dat je objectief en neutraal bent. Wat ik tegen de volkskrant heb, en tegen de meeste Nederlandse kranten is het gebrek aan diepgang, de oppervlakkigheid, het hype gehalte en het allemaal in het midden zitten tussen boulevard blad en kwaliteitskrant. Het NRC hyped net zo goed en de Telegraaf heeft ook goede journalistiek, maar het is allemaal net niets, het is middenmoot.
De Verschillen tussen de Telegraaf en het NRC zijn marginaal, en voornamelijk in layout en toon van de artikelen. In diepgravendheid, objectiviteit en inhoudelijkheid verschillen ze nauwlijks.
Leg eens een FAZ aan de ene kant en een bild of Express aan de andere kant, dan kan je het gebied er tussen opvullen met NRZ, Berliner Morgenpost, Kölner Rundschau, Die Welt, Neues Deutschland, Süddeutsche, etc etc
Het verschil tussen Telegraaf en NRC is dan een enorm stuk kleiner.

Wat ik in Nederland mis is een degelijke kwaliteitskrant, een FD met wat meer ander nieuws, maar wel in die kwaliteit. En een échte boulevard krant, a la Bild of the Sun, nog steeds een droom van mij om zo een krant op te zetten. Een krant die schandalen brengt, verkiezingen kan maken of breken, en het gesprek van de dag bepaald bij tankstation en koffieautomaat.
Eentje die altijd direct, plat en eerlijk is in haar mening, niet een bepaalde partij aanhangt, maar lekker schopt tegen alles wat fout is.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:29:08 #111
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32173975
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Als je erop let, brengt de Volkskrant gekleurd (economisch) nieuws; het is altijd goed als mensen opkomen voor de zwakkeren in de samenleving, maar een KRANT hoort objectief te zijn.
Zoals ik net al zei; objectieve kranten bestaan niet...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:39:01 #112
45206 Pietverdriet
pi_32174236
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Zoals ik net al zei; objectieve kranten bestaan niet...
Nee, iedere mening is gekleurd, dat is ook niet erg, als je maar weet welke kleur je hebt en die toegeeft.
pi_32174469
Op vrijdag 11 november 2005 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:
Het NRC hyped net zo goed en de Telegraaf heeft ook goede journalistiek, maar het is allemaal net niets, het is middenmoot.
NRC is wel even een ander verhaal dan de Telegraaf, waar dagelijks ongeveer zeven letters in staan, tussen alle plaatjes in.
Maar dan de NRC. De kwaliteitskrant! Uit de categorie 'Geachte Redactie':

"Het valt mij vies tegen dat een kwaliteitskrant als NRC Handelsblad..."
"Hoewel ik nóóit ingezonden brieven schrijf, moet mij nu van het hart dat ik zeer teleurgesteld ben in mijn kwaliteitskrant..."
"U zou, als hoofdredacteur van de enige kwaliteitskrant van Nederland..."
"Foei! Zo'n vulgaire foto! En dat in een kwaliteitskrant als NRC!"
"Vroeger beschouwde ik de NRC als een kwaliteitsmedium, maar tegenwoordig..."
"Het past een kwaltieitskrant niet om..."
Enzovoort. Enzovoort.

Daar wil uiteindelijk ook niemand mee geassocieerd worden, met zo'n kwaliteitskrant. Ik ben het dus met je eens: we missen in Nederland een écht goede krant. En een goede Boulevardkrant zou ook leuk zijn, ja. (Het Nieuws van de Dag was toch ooit een poging in die richting? Maar ja... die kwam uit de koker van de Telegraaf... wat een treurnis.)
pi_32174647
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:20 schreef Nadine26 het volgende:
Op vrijdag 11 november 2005 11:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]

Mensen hebben toch kattenbakken?
[..]

Gefeliciteerd, je bent geslaagd voor de oogtest.
Erg flauw.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:57:11 #115
45206 Pietverdriet
pi_32174708
Kranten die niet objectief zijn, wel heel gekleurd, en waarvan dat duidelijk is en daarom niet erg en leuk om te lezen.
http://www.granma.cu/ingles/index.html , de cubaanse waarheid.
http://www.newsoftheworld.co.uk/ waar minstens de helft van de artikelen volledig verzonnen is
http://www.nationalenquirer.com, The National Enquirer, helaas ff ofline, maar een spanning en sensatieblad, wat, tegenstaande wat de meeste mensen denken, heel goede research uitvoeren en vaak met de meest geweldige scoops komen.
http://www.vatican.va/news_services/or/or_eng/045w01.pdf L´Osservatore Romano, de spreekbuis van de paus, zie ook www.katholieknieuwsblad.nl
http://www.refdag.nl/rubrieken/hoofdpunten.html, het reformatorisch dagblad, die op zondag hun website dicht hebben omdat het dan zondag is.
pi_32175773
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:55 schreef p-etr-a het volgende:
Erg flauw.
Beetje peper bij?
pi_32176131
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.nationalenquirer.com, The National Enquirer, helaas ff ofline, maar een spanning en sensatieblad, wat, tegenstaande wat de meeste mensen denken, heel goede research uitvoeren en vaak met de meest geweldige scoops komen.
The National Enquirer is geweldig! Ze komen regelmatig met keihard bewijs voor gesignaleerde ufo's & oversekste maanmannetjes; de Vrouw met de Vier Borsten (plus foto's & diepte-interview); de Man die Een Hamster Bij Zijn Vrouw Verwekte - en meer van dat soort fascinerende nieuwsfeiten. Maar het is allemaal goed geschreven, en daar gaat het om.
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:57:02 #118
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32176206
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Toeval, Bolkonsky... allemaal toeval.

Da's niet waar. Ik heb een paar jaar bij de Volkskrant gewerkt, en weet dat één van de mission statements daar 'emancipatie' is. Ze kiezen dus een bewuste redactionele formule die, inderdaad, links is; dwz. opkomen voor de zwakkeren, gelijke verdeling van welvaart etc etc. Je ziet het de afgelopen weken met die heisa rond de schipholbrand; volgens mij had de VK vrijwel elke dag een stuk op de voorpagina over overlevenden die al dan niet slecht behandeld waren, uitgezet moesten worden ja/nee etc, een duidelijke positionering vanuit de slachtofferpositie.
Van De Telegraaf kun je verder zeggen wat je wil, maar dat een krant voor domme mensen bedoeld is, wil niet zeggen dat hij ook door domme mensen gemaakt wordt. Integendeel zelfs.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:58:37 #119
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32176246
edit: dubbelpost
Check mijn band Glorybox
pi_32176349
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:57 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb een paar jaar bij de Volkskrant gewerkt...
... van De Telegraaf kun je verder zeggen wat je wil, maar dat een krant voor domme mensen bedoeld is, wil niet zeggen dat hij ook door domme mensen gemaakt wordt. Integendeel zelfs.
Dus je nieuwe baan bevalt goed?
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:06:57 #121
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32176457
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:03 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dus je nieuwe baan bevalt goed?
Hehe. Die zag ik aankomen. Ik werk niet bij de Telegraaf hoor, (al schijnt het wel een fijne werkgever te zijn qua salaris etc) maar bij een rechts weekblaadje. Het gaat hier alleen over kranten
Check mijn band Glorybox
pi_32176572
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:06 schreef Svyatagor het volgende:

Hehe. Die zag ik aankomen. Ik werk niet bij de Telegraaf hoor, (al schijnt het wel een fijne werkgever te zijn qua salaris etc) maar bij een rechts weekblaadje. Het gaat hier alleen over kranten
Niet zo bescheiden. Met HP/De Tijd is ook niet zoveel mis.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:12:47 #123
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32176642
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:10 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Niet zo bescheiden. Met HP/De Tijd is ook niet zoveel mis.
En met Elsevier ?
Check mijn band Glorybox
pi_32176669
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:12 schreef Svyatagor het volgende:

En met Elsevier ?
Ja, hehe, die zag ik aankomen!

Eerlijk? Met Elsevier wél.
pi_32176671
NRC gevolgd door Volkskrant.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:40:05 #126
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32177433
Het limburgs dagblad

Jaja, ik woon in Limburg. Ik lees niet vaak de krant omdat ik nog steeds vaak ongeduldig ben. Maar neem ik de tijd dan leest het wel lekker weg. Zou in principe meer tijd moeten nemen om de krant te lezen.

's morgens lekker met bakkie koffie alles doornemen

Regionale krant is overigens fijn om op de hoogte te blijven van het plaatselijke nieuws. Daarom is het Limburgs dagblad af en toe goed, het grote wereldwijde nieuws wilt wel eens overkomen als erg ver van de bed show. Bij een regionale krant hou ik nog enige band met de omgeving.

Limburgs dagblad schenkt ook aandacht aan het grote nieuws, aan wetenschappelijke zaken en er worden persoonlijke stukken ingezonden van mensen die een mening hebben over iets of iets speciaals hebben meegemaakt.

In principe is het dus van alles wat daar.

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-11-2005 13:47:43 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 11 november 2005 @ 22:42:36 #127
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_32192420
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:49 schreef Nadine26 het volgende:
Het AD is de Telegraaf voor analfabeten - zo heb ik het altijd begrepen. Wel lekker veel plaatjes.
.
...dass wir fliegen.
pi_32197337
BN De Stem lees ik af en toe wel eens, krant nl. van mijn ouders, de NRC lees ik als eerste in bibliotheken als ik de kans heb, ik vind dat dan ook de beste krant van Nederland
  zondag 13 november 2005 @ 21:47:36 #129
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32243283
ik ga voor NRC

goede economie bijlage,
niet zo links als de Volkskrant,
plaatsen niet op de voorpagina dat een HBO scholier een eeuwenoud wiskundige stelling heeft gekraakt ,
harde recenties van CDs waar de artiest wordt afgekraakt

[ Bericht 22% gewijzigd door McCarthy op 13-11-2005 22:35:00 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 13 november 2005 @ 21:50:34 #130
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32243387
doet het financieel dagblad eigenlijk ook mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door McCarthy op 13-11-2005 22:27:32 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 13 november 2005 @ 21:54:17 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32243511
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:50 schreef McCarthy het volgende:
doet het financiele dagblad eigenlijk ook mee?
Ja, en het Agrarisch Dagblad ook. .
pi_32243571
Om het Reformatorisch Dagblad maar niet te vergeten.
  zondag 13 november 2005 @ 22:04:24 #133
45206 Pietverdriet
pi_32243854
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:50 schreef McCarthy het volgende:
doet het financiele dagblad eigenlijk ook mee?
Door mij al benoemd als de beste krant.
Het is trouwens het financieel dagblad,
pi_32251360
De NRC natuurlijk. Alleen al omdat de columns van Bas Heijne een oase van verstandigheid zijn. Wisten jullie trouwens dat ik iemand ken die iemand kent die bevriend is met Bas Heijne? Ja! Echt! Wat een weldaad zijn de stukken van die man: geengageerd, genuanceerd en toch keihard, prettig geschreven en dringt vrijwel altijd door tot in de nerf van het onderwerp.

Om deze post te vervolgen op een toon die wat beter bij de Telegraaf past : ik heb me laten vertellen dat Bas Heijne een nicht is, maar dat boeit natuurlijk niks, het gaat namelijk niet om zijn geaardheid, maar om wat hij schrijft. Het feit dat hij een flikker is doet er verder dus niet veel toe.
pi_32256355
Trouwens, waarom ziet men niet in dat MeneerTim een onzettend geestige post geplaatst heeft? Hij maakte een grapje. Om te lachen. Ha ha, enzo. Zelfs de moderator kan het niet laten om er een domme opmerking tegenaan te gooien. Zonde.
  maandag 14 november 2005 @ 14:27:32 #136
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32258008
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:20 schreef zodiakk het volgende:
Trouwens, waarom ziet men niet in dat MeneerTim een onzettend geestige post geplaatst heeft? Hij maakte een grapje. Om te lachen. Ha ha, enzo. Zelfs de moderator kan het niet laten om er een domme opmerking tegenaan te gooien. Zonde.
Zodiakk, mijn madeliefje tussen de paardenbloemen, ik voel me onbegrepen.
  maandag 14 november 2005 @ 15:16:06 #137
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_32259363
Je moet er in het vervolg een plaatje van zoenende vrouwen bij doen, MeneerTim.
Dan lees ik er tenminste niet overheen.
...dass wir fliegen.
  maandag 14 november 2005 @ 22:52:37 #138
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32273122
De NRC vind ik de beste krant van Nederland. Omdat het imo de enige krant is met een beetje fatsoenlijke buitenlands katern. Al vind ik die zelfs in de NRC te klein.
Al moet ik toegeven dat ik die elke dag krijg en de keren dat ik de Volkskrant, Financieel Dagblad en Algemeen Dagblad heb gelezen in het afgelopen jaar niet heel vaak is. En mijn mening dus niet echt objectief is.

Verder koop ik vaak the Economist Daarin staan pas echt goed met feiten onderbouwde artikelen. Daar kan elke Nederlandse krant (en tijdschrift) alleen maar van dromen.
En kijk ik regelmatig op de sites van The New York Times, voor Amerikaans nieuws en The International Herald Tribune voor internationaal nieuws.
  maandag 14 november 2005 @ 23:33:13 #139
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_32274341
Playboy, maar dat is geen krant.

Het NRC Handelsblad en het financieel dagblad zijn de enige Nederlandse dagbladen die ik lees.
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')