Heeft iemand van de zomer voor Van Dijk boeken ingenomen op middelbare scholen? Dit is half een KLB topic, maar ik post het toch even hier omdat hier misschien meer mensen bekend zijn met de situatie en het bedrijf. Want wat een lamers zijn het.
Ik heb dus van de zomer 1 dag via hen gewerkt (I needed the money, dachtik...) meer werk was er helaas niet. Dat er op de dag zelf al niets geregeld was laat ik maar even achterwege want daar gaat het verder niet om. Ik heb dus 5 schamele uurtjes gewerkt (meer was er niet) en had na een paar weken mijn loon nog niet ontvangen.
Het rare was dat ik dus dacht dat alles via het uitzendbureau (Randstad) zou gaan maar blijkbaar doet op een of andere rare manier Capac de hele uitbetaling voor Van Dijk Schoolboeken. Nogal onbeschoft werd mij te verstaan gegeven dat ik mijn gegevens maar had moeten inleveren, dat had ik natuurlijk al lang gedaan en men ging het uitzoeken. Ik heb 2x terug moeten bellen op 2 verschillende dagen waarna men mij zei "ja ik wilde je net bellen" (ja hoor om 5 voor 5, heel geloofwaardig...). We zijn toen maar overeengekomen dat ik bij de dichtsbijzijnde vestiging van het uitzendbureau de gegevens opnieuw zou inleveren. (Ik werkte ondertussen natuurlijk al ergens anders en heb zelfs een extra half uur vrij genomen.)
Aangezien ik toen weer alles heb gedaan wat men vroeg dachtik; dat zit wel goed nu en die paar tientjes zouden wel op mijn rekening verschijnen. Wat ben ik naief natuurlijk, want nu kreeg ik een anderhalve maand geleden een brief dat men voor hun administratie mijn gegevens nodig hadden zodat ze hun eindafrekening konden maken (jaaropgave enzo).
Ik moest natuurlijk smakelijk lachen; al die moeite voor een paar uurtjes, en heb het briefje dan ook lekke rop een grote stapel geflikkerd. Nu werd ik laatst weer gebeld door de paupers van Van Dijk die mijn kostbare tijd bij een excursie wilden vullen met de vraag waarom ik mijn gegevens niet had gestuurd. Ik vertelde ze natuurlijk dat ik mijn gegevns al 2x had gegeven bij het uitzendbureau en dat het mijn zaak niet is als ze dat niet bewaren. Nu werden ze echt onvriendelijk en werd me te verstaan gegeven dat ik illegaal bezig was als ik mijn gegevens niet gaf; ik moest ze geven en het kwma er min of meer op neer dat ze me een gunst hadden gedaan doro me alvast uit te betalen. (Waarbij er aan voorbij werd gegaan dat ik natuurlijk wel al die gegevens had verstrekt, en er van een alvast dus geen sprake kon zijn.)
Weer werd me te verstaan gegevn dat ik verpkicht was mijn gegevens wer te verstrekken; het was strafbaar dat niet te doen ofzo, waarbij ik het dan wel erg vreemd vond dat zij blijkbaar niet strafbaar waren als ze mijn gegevens niet gewoon bewaarden. De vrouw probeerde het nu vriendelijk,maar je kon horen dat ze zich ergerde dat ik niet gewoon weer alles wilde opgeven. ik heb maar gezegd dat ik naar zou kijken.
Omdat ik van een goede grap houd ben ik maar eens naar mijn rekening overzicht gaan kijken; ik ben een beetej lui geweest en heb blijkbaar scheel gekeken, want je raad het al; niet alleen was het "alvast" storten niet echt een gunst geweest; er is voor die 5 pauperige uurtjes nog helemaal geen ene cent op mijn rekening bijgeschreven.
Ik ben maar een student en wil dat geld toch wel graag zien en wil wel eens zien wat ze nu straks weer als excuus hebben, dus ik ga ze maandag maar weer eens bellen. Tevens zal ik een fikse brief voorbereiden, want ik vind het erg vervelend dat ik niet alleen onder werktijd wordt lastig gevallen, het is nogal ergerlijk dat men mij erg onvriendelijk te woord staat, medewerkers liegen aan de telefoon (komnou, hij wilde helemaal niet "net terugbellen"), me later te verstaan geven dat ik illegaal bezig ben tewrwijl ze me toch een gunst deden (welke?) en dat er als klap op de vuurpijl ook nog eens 0 cent blijkt te zijn gestort.
Je snapt wel dat ik eigenlijk niets meer wil opgeven voor ik mijn geld heb al zal het niet veel zijn, maar ik ben wel benieuwd wat ze verder te zeggen hebben, en aangezien ik niet zoveel college heb en nog teveel belminuten wil ik weleens gaan bekijken hoeveel ik van hun kostbare arbeidstijd ik kan verspillen. (Naast een uiterst serieuze brief naar de directie van dat stelletje huichelaars natuurlijk.)
Ohja; wat doet dit topic hier? Ten eerste een waarschuwing voor deze werkgever die afspraken niet nakomt, niet uitbetaalt en je onbeschoft te woord staat. Ten tweede wil ik wel tips en evt andere ervaringen met deze jongens horen.
[KNE]-Mod