abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31972412
Ik kwam er een maand geleden achter dat ik te weinig studiefinanciering kreeg...
i.p.v. een uitwonende beurs kreeg ik een inwonende beurs wat me uiteindlijk in twee maanden 300 euro scheelde...
Nu had ik me bij de tegemoetkoming tot het eind de middelbare school vanaf 1 augustus uitwonend ingeschreven.. Dit was de laatste maand dat ik deze tegemoetkoming kreeg en daarna zou ik mijn studiefinanciering krijgen...
Ik dacht dat ik me bij de studiefinanciering ook als uitwonend in had geschreven, maar blijkbaar is dat mislukt... Hierdoor kreeg ik na mijn eenmalige 'uitwonende' tegemoetkoming een 'inwonende' studiefinanciering in die tijd daarna. Toen ik het doorhad was het dus te laat, maar als ik doorgeef bij de IB-groep dat ik vanaf 1 augustus uitwonend ben kunnen ze dat toch ook aanhouden voor mijn studiefinanciering?
Kan ik dit geld nog terugkrijgen, of heb ik hier gewoonweg geen recht op??
pi_31972535
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:12 schreef Mighty_Mouse het volgende:
Ik kwam er een maand geleden achter dat ik te weinig studiefinanciering kreeg...
i.p.v. een uitwonende beurs kreeg ik een inwonende beurs wat me uiteindlijk in twee maanden 300 euro scheelde...
Nu had ik me bij de tegemoetkoming tot het eind de middelbare school vanaf 1 augustus uitwonend ingeschreven.. Dit was de laatste maand dat ik deze tegemoetkoming kreeg en daarna zou ik mijn studiefinanciering krijgen...
Ik dacht dat ik me bij de studiefinanciering ook als uitwonend in had geschreven, maar blijkbaar is dat mislukt... Hierdoor kreeg ik na mijn eenmalige 'uitwonende' tegemoetkoming een 'inwonende' studiefinanciering in die tijd daarna. Toen ik het doorhad was het dus te laat, maar als ik doorgeef bij de IB-groep dat ik vanaf 1 augustus uitwonend ben kunnen ze dat toch ook aanhouden voor mijn studiefinanciering?
Kan ik dit geld nog terugkrijgen, of heb ik hier gewoonweg geen recht op??
Als jij je huurcontract en of een uittreksel bevolkingsregister (dus dat je ergens anders dan bij je ouders ingeschreven stond) even kopieert zodat je kan "bewijzen" dat je uitwonend was, dan denk ik dat het zeker het proberen waard is.

Succes !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31972770
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:18 schreef Mirage het volgende:

[..]

Als jij je huurcontract en of een uittreksel bevolkingsregister (dus dat je ergens anders dan bij je ouders ingeschreven stond) even kopieert zodat je kan "bewijzen" dat je uitwonend was, dan denk ik dat het zeker het proberen waard is.

Succes !
Op die manier zou je het dan met terugwerkende kracht kunnen proberen terug te krijgen. Ik ben benieuwd naar wat de IBG zegt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31973187
Het is mij in het verleden ook gelukt. Bij mij was het zo dat het wijziging student formulier 2 kanten had. 1 was dus wijziging adres en de 2e wijziging studie (van middelbare school naar universiteit)
Ze hadden maar 1 kant verwerkt en dat heeft me 3 maand gekost om dat bij die lui duidelijk te maken. Uiteindelijk heb ik alles terug gekregen en is de boete wegens onterecht OV-bezig me kwijtgescholden.

Ik hoop alleen wel dat je voor jezelf een kopie gemaakt hebt, want anders kan het wel eens een stukje lastiger worden.
maat goed, een huurcontract kan al een hoop duidelijk maken.
pi_31973311
Ik verzeker je dat het misschien niet meevalt om dit voor elkaar te krijgen ,maar er zijn wel gevallen dat je het toch nog ontvangt. Maar meestal kost dat wel de nodige moeite.
Succes!
pi_31973787
Alvast allemaal bedankt...
Maandag bel ik de IBG op, en dan zien we wel...
Als er verder nog mensen zijn die willen reageren hoor ik dat natuulijk graag
pi_31973842
Ik zou geloof ik niet bellen maar met je papieren langs gaan bij de IB-groep (dat kan bij kantoren in de wat grotere steden) Wel zorgen dat je iets zwart op wit krijgt als ze je iets toezeggen, of dat je duidelijk ziet dat ze het helemaal verwerken. Want t wil nog wel s gebeuren dat je daar(of aan de telefoon) iets afspreekt en dat daar dan later niks van terecht komt.
pi_31973872
Ik heb het in ieder geval niet teruggekregen.

Mijn huurbaas is een lul van een vent. En ik had een formulier van hem nodig om me in te schrijven bij de gemeente op mijn nieuwe adres. Heb ik dus nooit gekregen ondanks herhaaldelijk gezeur van mijn kant. Hele verhaal uitgelegd bij de IB-groep (mondeling en brief) maar helaas ik kreeg het niet met terugwerkende kracht.

Ik zorg er nou wel steeds voor dat ik twee maanden achterstand heb
pi_31980612
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:57 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou geloof ik niet bellen maar met je papieren langs gaan bij de IB-groep (dat kan bij kantoren in de wat grotere steden) Wel zorgen dat je iets zwart op wit krijgt als ze je iets toezeggen, of dat je duidelijk ziet dat ze het helemaal verwerken. Want t wil nog wel s gebeuren dat je daar(of aan de telefoon) iets afspreekt en dat daar dan later niks van terecht komt.
Ok, bedankt voor de tip, aangezien ik nu in dé stad der IBG woon (Groningen) zal dat wel goed komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')