Als jij je huurcontract en of een uittreksel bevolkingsregister (dus dat je ergens anders dan bij je ouders ingeschreven stond) even kopieert zodat je kan "bewijzen" dat je uitwonend was, dan denk ik dat het zeker het proberen waard is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:12 schreef Mighty_Mouse het volgende:
Ik kwam er een maand geleden achter dat ik te weinig studiefinanciering kreeg...
i.p.v. een uitwonende beurs kreeg ik een inwonende beurs wat me uiteindlijk in twee maanden 300 euro scheelde...
Nu had ik me bij de tegemoetkoming tot het eind de middelbare school vanaf 1 augustus uitwonend ingeschreven.. Dit was de laatste maand dat ik deze tegemoetkoming kreeg en daarna zou ik mijn studiefinanciering krijgen...
Ik dacht dat ik me bij de studiefinanciering ook als uitwonend in had geschreven, maar blijkbaar is dat mislukt... Hierdoor kreeg ik na mijn eenmalige 'uitwonende' tegemoetkoming een 'inwonende' studiefinanciering in die tijd daarna. Toen ik het doorhad was het dus te laat, maar als ik doorgeef bij de IB-groep dat ik vanaf 1 augustus uitwonend ben kunnen ze dat toch ook aanhouden voor mijn studiefinanciering?
Kan ik dit geld nog terugkrijgen, of heb ik hier gewoonweg geen recht op??
Op die manier zou je het dan met terugwerkende kracht kunnen proberen terug te krijgen. Ik ben benieuwd naar wat de IBG zegt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:18 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als jij je huurcontract en of een uittreksel bevolkingsregister (dus dat je ergens anders dan bij je ouders ingeschreven stond) even kopieert zodat je kan "bewijzen" dat je uitwonend was, dan denk ik dat het zeker het proberen waard is.
Succes !
Ok, bedankt voor de tip, aangezien ik nu in dé stad der IBG woon (Groningen) zal dat wel goed komenquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:57 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou geloof ik niet bellen maar met je papieren langs gaan bij de IB-groep (dat kan bij kantoren in de wat grotere steden) Wel zorgen dat je iets zwart op wit krijgt als ze je iets toezeggen, of dat je duidelijk ziet dat ze het helemaal verwerken. Want t wil nog wel s gebeuren dat je daar(of aan de telefoon) iets afspreekt en dat daar dan later niks van terecht komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |