abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31967837
Tot voor kort wou ik altijd kunstmatige intelligentie doen, het lijkt me ook een leuke studie. Maar toenet bedacht ik me opeens: als ik dat ga doen, zit ik waarshcijnlijk tot mijn 65e achter een computer in een kantoor. En dat beangstigd me toch een beetje

Eigenlijk zou filmregisseur echt mijn droombaan zijn, of documentairemaker. Maar tenzij je echt heel erg geweldig bent (wat ik niet pretendeer te zijn ) is daar erg weinig werk in. En om nou tot mijn 65e een uitkering te trekken, dat is ook niet mijn ideale toekomstbeeld.

Wat denken jullie hiervan? Welke opleiding moet ik volgen?

Waar kan je trouwens uberhaupt een opleiding tot regisseur volgen?
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:45:41 #2
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_31967849
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_31968240
opleiding alleen voor regisseur is er niet, wel opleiding media op hogeschool utrecht. www.hku.nl
pi_31968344
Ik heb inmiddels de filmacademie gevonden

Nu alleen nog advies op de vraag die Google niet kan beantwoorden
pi_31968347
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:59 schreef StephanL het volgende:
opleiding alleen voor regisseur is er niet, wel opleiding media op hogeschool utrecht. www.hku.nl
In plaats van die pruts hype opleidingen kun je beter kiezen voor de filmacademie. Geen idee waar die zit overigens....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:04:35 #6
134177 Tormentus
Bloed, wreed en pijnen.
pi_31968406
filmacademie is denk ik de beste keus ja.
Verdeel en spuit bloed!
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:05:47 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31968453
Filmacademie en dan de studierichting Regie lijkt me 't meest logisch. Maar om op de filmacademie toegelaten te worden heb je wel véél materiaal nodig. Ze nemen, volgens mij, mensen aan die ervaring hebben met de materie en zichzelf al tot op een bepaald punt ontplooid hebben, geen kersverse VWO dondersteen die net besloten heeft dat 'ie regisseur wil worden.

Dit is niet als kritiek bedoeld, maar wel om je een beetje een realistisch beeld te geven .
pi_31968566
De een wil brandweerman worden, de ander astronaut.
Ieder zijn dromen. Je kan beter een echte studie kiezen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_31968575
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
Filmacademie en dan de studierichting Regie lijkt me 't meest logisch. Maar om op de filmacademie toegelaten te worden heb je wel véél materiaal nodig. Ze nemen, volgens mij, mensen aan die ervaring hebben met de materie en zichzelf al tot op een bepaald punt ontplooid hebben, geen kersverse VWO dondersteen die net besloten heeft dat 'ie regisseur wil worden.

Dit is niet als kritiek bedoeld, maar wel om je een beetje een realistisch beeld te geven .
Ja, dat had ik ook al gehoord, dat je hele portfolio's moest inleveren e.d.

Ik ga eens naar de voorlichtingsdag op 12 november
pi_31968628
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:08 schreef Overlast het volgende:
De een wil brandweerman worden, de ander astronaut.
Ieder zijn dromen. Je kan beter een echte studie kiezen.
Brandweerman is best realistisch

Maar als niemand zijn droom zou volgen, en als alle mensen dachten: "Hm, regisseur lijkt me een topbaan, maar het lukt toch niet." zouden er geen regisseurs zijn nietwaar?
pi_31968789
Regie Verplicht: films (max. 2) en scenario s en/of verhalen (max. 3). Eventueel: max. 10 foto s (géén vakantiefoto's) van min. 13x18 cm. Géén geluidsdragers, dia´s en teken- en schilderwerk.

Eigen werk dat je moet hebben om toegelaten te worden tot de opleiding regisseur op de filmacademie.

Valt me nog best mee
pi_31969733
Alleen maximum-eisen.
Toppie.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_31970749
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:02 schreef existenz het volgende:

[..]

In plaats van die pruts hype opleidingen kun je beter kiezen voor de filmacademie. Geen idee waar die zit overigens....
Precies HKU is een prutsopleiding, Kunst en Techniek is beter
pi_31977943
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:12 schreef wegwerp2004 het volgende:

[..]

Precies HKU is een prutsopleiding, Kunst en Techniek is beter
Al die opleidingen die ik tot nu toe heb gezien in die hoek zijn troep, omdat de studenten veels te weinig techniek leren, omdat ze zogenaamd vrij gelaten moeten worden in hun creativiteit. Na 4 jaar studeren ze af en kunnen ze nog steeds alleen maar Photoshoppen....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:35:48 #16
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31991934
Filmregisseur is misschien wel een onbereikbare droom, maar daar lijkt me niets mis mee. Al moet je het niet erg vinden om een paar treden lager uit te komen. Cameraman/vrouw is gewoon een vak wat je moet leren en waar mensen voor nodig zijn. AT5 heeft daar op dit moment zelfs nog eens stageplek voor open staan. Hetzelfde geldt voor regisseur van reclame's. Je zult er geen geschiedenis mee schrijven, maar een leuke baan kan het zeker zijn. Dus er is heus wel werk. Of je echt doorstroomt tot de hoge regio's zal van je talent afhangen.
I am a black hole shitting into the void
pi_31992717
camera man wordt je helaas ook niet zomaar
pi_31993691
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:04 schreef StephanL het volgende:
camera man wordt je helaas ook niet zomaar
Hoezo niet?

Lijkt me ook een heel vet beroep
pi_31994046
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:42 schreef yootje het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Lijkt me ook een heel vet beroep
Meestal moet je dus ook een opleiding doen, Dat is niet moeilijk, maar de procedure om er bij te komen. Meestal twee eigen werken laten zien. Dan denk ik laat dan maar, want thuis hebben we geen camera. Wel jammer, anders had ik het wellicht overwogen om zoiets te doen.
pi_32023343
Als je het academisch wilt proberen kan je Media en cultuur aan de UvA, of Film- en Televisiewetenschappen aan de UU studeren...
pi_32172690
Jaarlijks zijnder 300-400 aanmeldingen voor de filmacademie in adam.
En dat alleen voor regie al, en er mogen maar 6 aangenomen worden. 3 voor fictie en 3 non-fictie.
Allereerst moet je idd veel materiaal hebben, gerelateerd werk. En je moet een film maken, komt niet met homevideo's aanzetten die bewerkt zijn met iMovie ofzo .
Een vriend van mij, bijna vers van de middelbareschool, heeft 1 keer geprobeerd en is nu bezig op de filmacademie
pi_32199929
Een vriendin van mij is ook bezig. Ik moet zeggen dat ik ook best, dat ik best jaloer op haar ben
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')