Dat vind ik altijd zo genant, dan kan je je gaan verontschuldigen omdat jij er goed uitziet. Ik doe bij twijfelgevallen meestal een pak met jasje maar dan zonder stropdas. Merk je dat je overdressed bent, vraag of je even je jasje mag ophangen want het is zo warm.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:23 schreef Gitarist het volgende:
Gewoon strak in het pak, en als de persoon tegen over je in "stofjas" zit, kan je altijd nog je verontschuldigingen aanbieden en zeggen dat je niet precies wist wat je moest aantrekken (door de redenen die je in de OP noemde), kunnen ze nooit wat tegen inbrengen!
Dan zou ik niks zeggen, je zet ze met zo'n opmerking behoorlijk voor lul. Kijk je kan er een soort waarde merk aanhangen, hoe serieus neem jij het gesprek, voor jou is het erg belangrijk dus jij doet iig je stinkende best, jasje-dasje, nette schoenen, spullen die bij elkaar passen, een goede knoop. Noem maar op. geen 3 delig, ook geen krijtstreep dat is "te", maar een mooi groen, bruin, blauw pak moet prima kunnen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:23 schreef Gitarist het volgende:
Gewoon strak in het pak, en als de persoon tegen over je in "stofjas" zit, kan je altijd nog je verontschuldigingen aanbieden en zeggen dat je niet precies wist wat je moest aantrekken (door de redenen die je in de OP noemde), kunnen ze nooit wat tegen inbrengen!
Daar zijn de meningen een beetje over verdeeldquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:26 schreef mhr-zip het volgende:
Je doet een technische opleiding, geen rechten![]()
Bullshit!quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:31 schreef Solitarias het volgende:
Hoe oud ben je? En knulletje van 20 in jasje/dasje is natuurlijk geen porum i.h.a.....
Da's bull, een pak met een goede maat (of op maat) staat perfect en het is wel waar dat je er een beetje de kop voor moet hebben, maar het staat praktisch altijd goed.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:31 schreef Solitarias het volgende:
Hoe oud ben je? En knulletje van 20 in jasje/dasje is natuurlijk geen porum i.h.a.....
Nou, da's niet helemaal waar.. je ziet soms wel eens heren waarbij het nogal vloekt, omdat ze een te onvolwassen snuit hebben. Gaat vanzelf over hoor, daar niet van.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:41 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Da's bull, een pak met een goede maat (of op maat) staat perfect en het is wel waar dat je er een beetje de kop voor moet hebben, maar het staat praktisch altijd goed.
Ooohhquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:47 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb een hekel aan een pak en stropdas![]()
en een goede die me ooit zo'n ding om zal krijgen!
In mijn ogen tel je mee als je goed voor de dag komt duidelijk ben en precies weet waar je het over heb...
en niet of je zo'n kostuum aan heb...
(Ik heb nog nooit in m'n hele leven een stropdas omgehad, en dat gaat ook nooit voorkomen)![]()
Ik zie eruit als een skateboarder ietsdus dat is totaal anders dan gewoon casual of basic maar er is nog nooit iemand geweest die dat afgevallen is.
Je moet gewoon denken, ze hebben mij nodig ik hun niet![]()
quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ooohh
liev!
Je groeit er nog wel overheen
Ja precies, je moet er de kop voor hebben. Hoe oud je ook bent, bij sommigen kan het gewoon nietquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, da's niet helemaal waar.. je ziet soms wel eens heren waarbij het nogal vloekt, omdat ze een te onvolwassen snuit hebben. Gaat vanzelf over hoor, daar niet van.
Ik ben zelf trouwens 26.
Reken er maar op dat dat toch echt wel vaak zal gaan gebeurenquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:47 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Ik zie eruit als een skateboarder ietsdus dat is totaal anders dan gewoon casual of basic maar er is nog nooit iemand geweest die dat afgevallen is.
Ow jij hoeft geen werk? Nee dan heb je gelijkquote:Je moet gewoon denken, ze hebben mij nodig ik hun niet![]()
Sluit ik me helemaal bij aanquote:
Was je vijgenblad te groot?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik heb een keer gesolliciteerd in adamskostuum, mooi dat ik niet werd aangenomen (ik was te "overdressed" zeiden ze). Dat doe ik dus nooit meer![]()
quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen een beetje over verdeeld
"TBK, dat ga je toch doen als je werktuigbouw te moeilijk vind.. "
Ben ik het helemaal mee eens,nette blouse erop..en voor het extra wat netter temaken, trek je ut jasje van een pak erop aan..quote:Kan ook in een nette spijkerbroek..
Fijn om te zien dat je hormoontjes ervan op hol slaan. Nu dus nog maar even hopen op een vrouwelijke personeelschefquote:Op zondag 6 november 2005 23:44 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens,nette blouse erop..en voor het extra wat netter temaken, trek je ut jasje van een pak erop aan..
![]()
quote:Op maandag 7 november 2005 00:23 schreef Woffel het volgende:
Ik zou ook nog even naar de kapper gaan..
quote:Op maandag 7 november 2005 00:14 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Fijn om te zien dat je hormoontjes ervan op hol slaan. Nu dus nog maar even hopen op een vrouwelijke personeelschef
Eens. Overdressed is nooit verkeerd, of je moet de situatie echt enorm slecht ingeschat hebben.... In een productie omgeving is het echt niet bijzonder...quote:Op maandag 7 november 2005 13:36 schreef SeLang het volgende:
Ik zou sowieso netjes in pak + stropdas gaan.
Zelfs als dat overdressed zou zijn, je geeft er tenminste mee aan dat je het gesprek belangrijk vindt en dat je er moeite voor hebt gedaan om er iets van te maken. Dat kun je alleen maar positief uitleggen.
Wat betreft die stofjas: in industriele omgeving zijn die meestal verplicht in bepaalde ruimtes maar niet overal (ik heb zelf ook in productie omgevingen gewerkt). Als je bij personeelszaken bent of bij sales/ logistiek etc dragen die echt geen stofjas. En als je ruimtes binnengaat waar de stofjas verplicht is, daar worden die jassen gewoon beschikbaar gesteld voor bezoekers en die gaat dus zo over je nette pak heen. Zo doet iedereen het, niks bijzonders aan dus.
Conclusie: ga gewoon netjes in pak + strop
quote:Op maandag 7 november 2005 14:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eens. Overdressed is nooit verkeerd, of je moet de situatie echt enorm slecht ingeschat hebben.... In een productie omgeving is het echt niet bijzonder...
Ik zie er het probleem niet van... Ze begrijpen heus wel hoe dat gaat. Als je je verontschuldigd laat je juist blijken dat je het stagegesprek serieus neemt! Het zou erger zijn als je er niet over zou malen (in het geval dat jij in je nette pak tegenover mensen in "gewone" kleren zit).quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:53 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Dan zou ik niks zeggen, je zet ze met zo'n opmerking behoorlijk voor lul. Kijk je kan er een soort waarde merk aanhangen, hoe serieus neem jij het gesprek, voor jou is het erg belangrijk dus jij doet iig je stinkende best, jasje-dasje, nette schoenen, spullen die bij elkaar passen, een goede knoop. Noem maar op. geen 3 delig, ook geen krijtstreep dat is "te", maar een mooi groen, bruin, blauw pak moet prima kunnen.
Laat de tegenpartij dit na is dat toch enigzins hun aan te merken, nemen ze je minder serieus? gaat het "MAAR" om een stage? Goed manager/stagebegeleider zorgt dat hij er ook representatief uit ziet tijdens zo'n gesprek.
en draag je pak niet zoals je een spijkerbroek doet. loop netter, strakker, formeler.Ze ziet vaak bij opleidingen als bouwkunde en ICT mensen in pakken lopen dat je denkt
het is geen overall
![]()
Bij mijn laatste sollicitatie was ik ook zeer zwaar overdressed. Had het gesprek met de financieeel directeur, dus ik hijs me in een 3-delig pak inclusief strop. Ik kom daar aan loopt hij in een spijkerbroek met een blouse!quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:42 schreef bankrupcy het volgende:
Bij mijn stagesollicitatie was ik gruwelijk overdressed. Bij de sollicitatie naar mijn huidige baan was ik underdressed. In beide gevallen gewoon aangenomen. Het is echt niet zo belangrijk als iedereen beweerd. wat je te vertellen hebt is veel belangrijker.
Concreet: een nette broek (GEEN SPIJKERBROEK!) met overhemd is in bijna alle gevallen prima.
Hallo zeg, drie-delig is wel echt over-the-top. Dat verwachten ze echt nergens van je. Bij mijn stage sollicitatie moest ik wel echt in pak, maar dat was dan bij een bank in Londen....quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Bij mijn laatste sollicitatie was ik ook zeer zwaar overdressed. Had het gesprek met de financieeel directeur, dus ik hijs me in een 3-delig pak inclusief strop. Ik kom daar aan loopt hij in een spijkerbroek met een blouse!
Voelde me daardoor niet echt op me gemak. Maar hij maakte er wel een compliment over. Al zei hij meteen erachter aan dat ik de volgende dag niet zo gekleed hoefde te komen, maar dat het wel gewaardeerd zou worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |