abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:15:08 #76
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32086056
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:56 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

geen moord. het is namelijk niet beoogd. mogelijk wel dood door schuld
Welnee TS is toch niet van plan om de dader met cholera te besmetten ? Gewoon een stevige diarree voldoet
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_32086288
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Welnee TS is toch niet van plan om de dader met cholera te besmetten ? Gewoon een stevige diarree voldoet
Daar ondervindt hij zelf ook wel last van, het slachtoffer als huisgenoot zijnde.
pi_32087143
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

ik zeg dat het imho geen moord is en als tegenargument kom jij aanzetten met cholera en diarree?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_32087986
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Er mag van die koelkast dus ook door een ander gebruikgemaakt worden. Dan is het dus niet zo dat je huisgenoot er per definitie niks te zoeken heeft. Dan zou het dus kunnen dat je huisgenoot onopzettelijk iets van jou nuttigt, iets wat jij met opzet hebt 'vergiftigd'.
in principe mag dat inderdaad, maar niemand doet het, dus iedereen weet dat de spullen die erin staan van mij zijn.
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:32:54 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32088073
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:29 schreef joris007 het volgende:

[..]

in principe mag dat inderdaad, maar niemand doet het, dus iedereen weet dat de spullen die erin staan van mij zijn.
Je kunt niet uitsluiten dat iemand er wel iets in zal zetten (bijv. een pak melk omdat oma op bezoek komt en altijd oploskoffie aangemaakt met melk drinkt) en dan vervolgens abusievelijk jouw vergiftigde pak melk pakt in plaats van zijn eigen melk. Oma dood.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32090154
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt niet uitsluiten dat iemand er wel iets in zal zetten (bijv. een pak melk omdat oma op bezoek komt en altijd oploskoffie aangemaakt met melk drinkt) en dan vervolgens abusievelijk jouw vergiftigde pak melk pakt in plaats van zijn eigen melk. Oma dood.
oma dood, maar dat is in deze context volgens mij nog geen moord. blijft natuurlijk wel een feit dat het *nogal stom* is om je eigen eten te vergiftigen
  zaterdag 12 november 2005 @ 06:29:58 #82
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_32198622
Tis absoluut bullshit dat TS zomaar eten mag vergiftigen ook al is het van hemzelf.. zelfs niet als hij allerlei waarschuwingen geeft.

Je geeft aan dat de koelkast algemeen gebruik is, in dat geval moet je duidelijk aangeven dat het jou eigendom is, worden er dan nog steeds spullen ontvreemd, dan doe je aangifte bij je huisbaas en uiteindelijk bij de politie van diefstal.
Je speelt met je eigen toekomst en dat van een ander als je zoiets stoms en onvolwassens doet..

Maar ach, staat inderdaad erg stoer om er hier een topic over te openen hoor...

Weet niet wat voor student je ben, maar dit had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen...
User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
pi_32199045
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 06:29 schreef Casema het volgende:
dan doe je aangifte bij je huisbaas en uiteindelijk bij de politie van diefstal.
mag je nog even uitleggen wat de huisbaas er mee te maken heeft.
quote:
Je speelt met je eigen toekomst en dat van een ander als je zoiets stoms en onvolwassens doet..

Maar ach, staat inderdaad erg stoer om er hier een topic over te openen hoor...

Weet niet wat voor student je ben, maar dit had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen...
omfg of je neemt dit topic te serieus joh
  zondag 20 november 2005 @ 03:58:02 #84
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_32418179
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 09:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

mag je nog even uitleggen wat de huisbaas er mee te maken heeft.
[..]

omfg of je neemt dit topic te serieus joh
Beetje late reactie maar goed...

De huisbaas is eindverantwoordelijke in het huis en dus eerste aanspreek punt bij conflicten.

Verder is er een risico dat diegene die het voedsel eet er meer aan over houd dan in eerste instantie de bedoeling was.

Bijvoorbeeld als diegene die het vergiftigde eten nuttigt inene allergies blijjt te zijn voor datgene dat TS erin heeft gestopt.

Lang verhaal iets minder lang..
Alles wat er daarna gebeurt is de verantwoording van TS, als dat iets is wat tie mee wil dragen is dat zijn keus...
User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
  zondag 20 november 2005 @ 03:59:02 #85
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_32418185
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef joris007 het volgende:
en dat is een serieuze vraag...

Mag ik mijn eigen voedsel / drank vergiftigen? En als iemand anders, die hiervoor gewaarschuwd is, mijn eten op eet en vervolgens drie dagen boven de wc hangt, kan ik daar dan problemen mee krijgen (wettelijk gezien)?
Dus ja Kiwi, ik neem dit topic serieus.
pi_32420606
Ik begrijp de ergernis van TS wel, het is irritant als je eten op grote schaal wordt gejat. Zeker omdat je allemaal 'arme' studenten onder elkaar bent en er een parasiteert. Ik ben het niet eens met sommigen hier die vinden dat TS niet moet zeuren.

Het lijkt me duidelijk dat vergiftigen geen optie is. De kleurstof variant is geniaal: wat smurfenblauw door de cola en de dief is meteen ontmaskerd.

Als dat allemaal niet werkt, zou je een koelkast op je eigen kamer moeten zetten, dan weet je zeker dat niets meer wordt gejat.
pi_32421808
Kun je niet bij de smartshop wat paddo's halen en die door je voedsel mengen. Lijkt mij ook een legale actie. Heb je toch voor een euro of 10 een hoop gein.

Ipecacuana, dit is ook leuk spul, een plantaardig braak middel. Laatst een filmpje van gezien en die vent bleef maar doorkotsen, verder ongevaarlijk.

[ Bericht 34% gewijzigd door vidivici op 20-11-2005 12:56:42 ]
pi_32432054
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:58 schreef Casema het volgende:
De huisbaas is eindverantwoordelijke in het huis en dus eerste aanspreek punt bij conflicten.
De huisbaas is eindverantwoordelijk voor wat? voor diefstal van voedsel tussen huurders onderling? voor vergiftiging van voedsel door een huurder? (los van het feit dat je geen aangifte kunt doen bij een huisbaas)
quote:
Alles wat er daarna gebeurt is de verantwoording van TS, als dat iets is wat tie mee wil dragen is dat zijn keus...
Of hij het nu wil of niet vergiftiging is strafbaar
tenzij de dosis te laag zou zijn. (relatief ondeugdelijke poging)

Verder ben ik het met je eens hoor
  maandag 21 november 2005 @ 02:17:27 #89
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32443901
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:01 schreef Thisbe het volgende:
Lees het arrest van de Hoornse taart eens?
Doe maar niet, ook al waarschuw je ze.
Koop een eigen koelkast
Had ik al gezegd dat je het niet moest doen?
Doe maar niet
daar moest ik inderdaad ook aan denken.

dus TS ga vooral je gang

ik zou het zelf houden bij laxeermiddel trouwens of (minder leuk maar wel gegarandeerd effectief) gewoon een slot op die koelkast schroeven met een simpel hangslot, desnoods de delen ervan vast tapen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 21 november 2005 @ 08:43:26 #90
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_32445356
Zelden een topic waarin "Slotje" daadwerkelijk de enige oplossing is je zonder problemen kunt roepen.

Plaats een slot op je koelkast met een vrolijk briefje eraan. Iets in de sfeer "weggeefwinkel tijdelijk gesloten" "neem contact op met beheerder ingeval van honger" oid.

Het is jammer dat je je huisgenoten nu eenmaal ook niet onschuldig mag ziekmaken of anderzins schade mag toevoegen. Je spullen beter beschermen is het enige wat je kan doen. (en het starten van een brede maatschappelijke discussie op je afdeling over individueel eigendom. Schiet alleen niet zo op)
If at first you fail, re-define your objective.
pi_32445707
Het is toch officieël een gedeelde koelkast. Dus hij kan er niet zomaar een slot op zetten.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
pi_32447937
zet een koelkast op je eigen kamer, slot op je kamer en klaar. op marktplaats zijn die dingen zo duur nog niet. (moet je er natuurlijk wel plek voor hebben) webcammetje plaatsen is wel leuk ja, maar geheel onopvallend kan je dat waarschijnlijk niet. en wat een gedoe dat allemaal kost.
eten "veranderen" is wel een idee, maar ja. daar veroorzaak je ook niet veel goeds mee. er zijn zat plantaardige middeltjes die je haast niet proeft en die voor veel braakplezier zorgen. maar vergeet niet dat straks zij t zelfde bij jou doen.
gewoon lekker je eigen koelkast en klaar. tis lullig, maar blijkbaar werkt t bij jullie niet.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:58:14 #93
38509 Phate
But Seriously
pi_32474860
gewoon een fleske smurfenspray inbouwen, en een klein knopje aan de zijkant om 'm uit te zetten.
de smurf is de dader
Have a little phate in me... | Phate.nl > Lifelog
"Lazerus en toch al dagen lang niet in de kroeg"
pi_32475448
zet gewoon een slot op je koelkast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')