quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:17 schreef existenz het volgende:
Google is your friend:
"They run aggressor training. also the scooters are one of the best aircraft to simulate cruise missiles. They're not the aerial equiv of Blackwater, they're trainers only."
Ok RDM was tot voor kort een door de overheid gecontroleerd bedrijf.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:20 schreef sp3c het volgende:
Nederlandse Leopards zijn toen ook aan RDM verkocht, die heeft ze zelf opgeknapt en aan Chile verkocht geloof ik
Als ze niet meer kunnen schieten mogen particulieren en bedrijven alles kopen volgens mij. Er is zelf een bedrijf in Amerika waar je luchtgevechten kunt meemaken heb ik ooit ergens gelezen. Ze werken dan met lasers en er vliegt een instructeur mee.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:23 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
, Dat vat ik niet.
Als bovenstaande gevechtsvliegtuigen zijn, is het natuurlijk heel dubieus dat een bedrijf ze kan kopen. Is er geen wet die zegt dat bedrijven geen bruikbaar legermaterieel in bezit mogen hebben? Ik neem aan dat een burger of bedrijf, ook in de VS, geen tank met alles erop en eraan in de schuur mag hebben staan.
Die oosteuropese -antieke- migs worden toch ook stuk voor stuk onklaar gemaakt?quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:14 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Als ze niet meer kunnen schieten mogen particulieren en bedrijven alles kopen volgens mij. Er is zelf een bedrijf in Amerika waar je luchtgevechten kunt meemaken heb ik ooit ergens gelezen. Ze werken dan met lasers en er vliegt een instructeur mee.
het is niet het nieuwste van het nieuwste. Idd.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:04 schreef nerd4sale het volgende:
We hebben het hier natuurlijk wel over vliegtuigen uit de jaren 60. Niet echt meer state of the art.
En ik neem aan dat de bewapening wordt verwijderd.
Het punt is is dat de NSAF juist ook nog eens een opknapbeurt gaat verzorgen. Lijkt me dus dat een en al gevechtsklaar word afgeleverd.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:14 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Als ze niet meer kunnen schieten mogen particulieren en bedrijven alles kopen volgens mij. Er is zelf een bedrijf in Amerika waar je luchtgevechten kunt meemaken heb ik ooit ergens gelezen. Ze werken dan met lasers en er vliegt een instructeur mee.
Doel slepen is niet voor de fun. Doelspelen kost een luchtmacht relatief veel geld. Het toestel wordt speciaal gepreareerd voor dit soort doeleinden en dan dus niet verder operationeel worden ingezet waardoor kosten de pan uit rijzen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor doelslepen lijkt me dit grapje wat aan de zeer dure kant.
En waarom zou men piloten moeten opleiden in gevechtsvliegtuigen zonder dat ze deel uitmaken van een reguliere strijdkracht? Wat is het doel daarvan? Voor de fun?
Jup dat van de quote klopt...dat zijn gewoon soort slots die ze op jaar basis krijgen. En als ze die inleveren door verkoop van toestellen komen ze vrij voor anderen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:Dat lijkt me dus niet aangezien ook de gewone reguliere luchtmachten al aan het quotum zit van vliegbewegingen. daarnaast zou men dus ook andere fun-flights willen registreren?
Nee, sorry, dat wilt er bij mij niet in.
Huur luchtmachten bestaan niet. Dat weet ik 100% zeker.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
De naam van de koper, "Tactical Air Services" doen mij vermoeden dat we praten over een iets andere organisatie welke tot doel heeft de vliegtuigen te gebruiken door overheden die zelf niet willen ingrijpen en dus een "bedrijf" inhuren. Zeg dus maar een soort van huurlingen luchtmacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |