En als je daar dan in gaat graven?quote:Op donderdag 10 november 2005 17:00 schreef Parabola het volgende:
Een hele grote hoop extra droog stof
Briljant.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:25 schreef Gellius het volgende:
Hm. 'n Archeoloog?
Ach, het is maar een werkje van een allang vergeten mooie-verhalen-verteller.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:36 schreef Gellius het volgende:
Belcampisme? Maakt het fixeren van overleden grootmeesters van de taal daar deel van uit?
'Fixeren' kan ook betekenen: doordringend aankijken. Zoals we treffend geïllustreerd zien in die plaatje van Ollie.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:07 schreef plunk het volgende:
[..]
Ach, het is maar een werkje van een allang vergeten mooie-verhalen-verteller.
Hoe doe je dat eigenlijk: 'fixeren van overleden grootmeesters van de taal'? Overleden grootmeester opstoppen en opzetten achter een notenhouten bureau, mijmerend voor zich uit laten kijken, en suggereren dat hij zich suf peinst over een legendarische openingszin?
Ja ik!quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:36 schreef Gellius het volgende:
Iemand nog iets over de hoofdplaat?
Je hebt het nu over dat draaikonterende geblokte bereschepsel? Lijkt me nou niet echt een treffend voorbeeld van fixeren in de betekenis van doordringend aankijken. Kan me vergissen hoor.quote:'Fixeren' kan ook betekenen: doordringend aankijken. Zoals we treffend geïllustreerd zien in die plaatje van Ollie.
...de volgende hoofdplaat?quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:02 schreef Gellius het volgende:
(Een tussenplaat is voor tussen deze mijnheer en... eh... eh...? help effe.)
[afbeelding]
Of de meneer was trots op zijn oren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:17 schreef Z het volgende:
Een makkie dan.
[afbeelding]
Meneers oren fascineren mij. Mensen werden vaak 'mooier' afgebeeld dan ze waren. Hoe groot zouden meneers oren dan wel niet in het echt geweest zijn. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de schilder inkwestie niet zo goed was in oren.
Overbodig om op te merken dat dit natuurlijk volkomen correct is.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:15 schreef plunk het volgende:
Ah, Belcampo!
..
.De filosofie van het belcampisme
.
quote:
Heb je wel gehoord van de zilv'ren vloot,
De zilv'ren vloot uit Spanje,
Die hadden de Spaanse matten aan boord,
En appeltjes van Oranje.
Piet Hein, Piet Hein,
Piet Hein, zijn naam is klein,
Zijn daden bennen groot
Zijn daden bennen groot
Hij heeft gewonnen de Zilveren Vloot,
Hij heeft gewonnen, gewonnen de Zilveren Vloot.
Hij heeft gewonnen de Zilvervloot.
quote:
Ach, allemaal ijdelheid en aanstellerij beste Ollie, laten we er vooral geen punt van maken (seborikaward).quote:Zeg plunk, waarom zet jij eigenlijk een dikke en een dunne punt achter een kopje koffie. De zin daarvan ontgaat me volledig. Zou je daar eens een doorwrocht schrijven aan kunnen wijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |