De poging is lovenswaardig, de uitkomst echter fout. Helaas. Jammer.quote:
Mijn meneer heeft ook een straat.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:12 schreef Gellius het volgende:
Daar weet ik een opgebroken straat van!!.
Hm, interessante seksuele toespeling. Maar het is een misrekening. Fout. Geen plakplaatje.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:25 schreef sooty het volgende:
Ik verschiet mijn kruit: Benedict de Spinoza.
quote:Op woensdag 16 november 2005 23:29 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, interessante seksuele toespeling. Maar het is een misrekening. Fout. Geen plakplaatje.
Je moet ook niet slaan, sooty. Je moet deuken in pakjes boter raden.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:37 schreef sooty het volgende:
[..]Ik vertrek weer naar dummies, hoewel ik daar ook geen deuk in een pakje boter sla.
Le-zen, Gel-lius! 16e eeuw.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:45 schreef Gellius het volgende:
Is het een soortement van 17e eeuwse Hieronymus van Alphen, Ollie? Zo'n bepotelaar van jonge jongetjes in hun dunne juten broekjes?
Helaas kan ik in dit geval niets bevestigen. Wel een nuttig advies. Gellius zou er goed aan doen zijn haviksoogh keurig verpakt in te leveren bij de opticiën zodat deze er een degelijk onderzoek op kan verrichten. Het functioneert niet geheel naar wens.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:36 schreef Vliegvrager het volgende:
Geheel in lijn met de meest recente aanpassing van het HR zal Ollie dit pas na geruime tijd bevestigen. Het is immers een hoofdplaatje en die dienen geruime tijd open te blijven staan. Een tussenplaatje dan maar?
[afbeelding
Wil je de wiskundige oplossing van dit probleem of de stamtafel-uitleg waarom de wiskundige uitleg niet juist kan zijn?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef OllieA het volgende:
Stel, een hond kan een geit in 5 uur opvreten, een wolf doet er 3 uur over, en een leeuw verslindt hem in 1 uur. Als deze drie verscheurende dieren alledrie tegelijk op het arme geitje (no-moslimpun intended) aanvallen, hoe lang duurt het dan tot het beestje geheel versnaperd is? Nou?
15/23ste uur, wat neerkomt op iets meer dan 39 minuten. Doe jij de stamtafel-uitleg even?quote:Op donderdag 17 november 2005 16:13 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Wil je de wiskundige oplossing van dit probleem of de stamtafel-uitleg waarom de wiskundige uitleg niet juist kan zijn?
39,130434782608695652173913043478 minuten, dacht ik.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:39 schreef Bolkonsky het volgende:
[..]
15/23ste uur, wat neerkomt op iets meer dan 39 minuten.
Ja! Daar ben ik ook nieuwsgierig naar.quote:Doe jij de stamtafel-uitleg even?.
Hoewel ik een teringhekel heb aan Mart Smeets, moet ik zeggen dat hij in dit geval gelijk heeft. Het is Bartjens, van het beroemde rekenboekje.quote:Op donderdag 17 november 2005 21:43 schreef Bolkonsky het volgende:
Misrekening, rekensommetje...Het is Bartjens, hè.![]()
Of zoals Mart Smeets zou zeggen: 'Volgens Bartjens moet het Bartjens zijn.'![]()
quote:‘Een onnoosel schaepken staende tusschen een grimmigen leeuw, tusschen eenen hongerigen wolf en eenen gierigen hond, om ghegeten te worden. De hond seght: in 5 uren wil ick ‘t alleen snappen, de wolft seght in 3 uren wil ick ‘t vernielen, de leeuw seght in 1 uur sal ick ‘t verscheuren. De vraghe is oft die wreede beesten ‘t bedroefde schaepken ghelijckelijck bestormend, in hoe korten tijdt sij dat opgeslokt souden hebben’.
De leeuw is dermate gulzig dat hij het geitje niet wil delen en stelt eerst wolf en hond buiten gevecht. Vervolgens wendt hij zich tot het geitje.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:39 schreef Bolkonsky het volgende:
[..]
15/23ste uur, wat neerkomt op iets meer dan 39 minuten. Doe jij de stamtafel-uitleg even?.
Dat laatse kan ik in ieder geval bevestigenquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:08 schreef Parabola het volgende:
Sorry heer leeuw, uw geitje is even een pintje vatten.
[afbeelding]
hmmmz, even ter zake: de hoofdplaat is een Hollander en de tussenplaat een Italiaan.
Hier ontbreekt het mij aan kennis over de hoofdplaat.quote:Afgezien van de eeuw waarin ze leefden zullen ze weinig gemeen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |