abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31957096
Hey,

Ik speur een beetje door muh pc heen, door een paar oude documenten en kwam toevallig dit stukje tussen. We moesten het over belastingen hebben op school toen:
quote:
Op dit moment verwacht ik in principe niet veel bijzonders van het huidige kabinet. Betalen, betalen en nog eens betalen. Dat is wat wij Nederlanders op dit moment aan het doen zijn. Zoals u weet betaald Nederland het meeste aan het EU, maar waarom Nederland dan ? En waarom hebben wij hier als Nederlanders geen profijt van ? Waarom moeten wij ondanks dit, nog meer betalen dan wat we al doen ? Besparen op dit, besparen op dat.. op dit moment word er zoveel mogelijk bezuinigd, ten koste van ons burgers.

Merendeels van het volk is het zat om steeds maar weer te betalen aan het Rijk, de belastingaanslagen worden met name steeds hoger en het kan niemand echt iets schelen, tijd om hier wat aan te doen, zo denkt de VVD tenminste. Samen met het CDA en de PvdA hebben zij de meeste zetels.

Een zeer goed idee qua betalingen vind ik het dat diegene die veel geld verdient het in zijn zak kan houden, met niet zoveel aanslagen, en diegene die arm is maar moet leren te werken en geld te verdienen en niet zielig gaan zitten te doen bij het Rijk. Deze mensen moeten ook belastingen betalen, maar dan niet op minimumheffingen.

Als het op uitkeringen (WW) komt kan ik furieus worden, ik kan het niet uitstaan dan mensen maar een uitkering gaan trekken omdat ze, of niet willen werken, of gewoon te lui zijn om te gaan werken. Diegene die een uitkering verdienen te krijgen, natuurlijk krijgen zij die. Maar er zijn ook veel personen die het gewoon niet verdienen, hoe zieliger je doet in Nederland des te meer aandacht je uiteindelijk zal krijgen. Ben je zielig, dan leef je goed.
Ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland hebben een arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. Dat is ongeveer 12% van de Nederlandse bevolking. Meestal zijn deze uitkeringen gewoon terecht omdat deze personen niet kunnen werken.
U heeft in uw les verteld dat ongeveer 10% van de personen die een uitkering (nu heb ik het over een WW) hebben niet terecht is, 10% is zo idioot veel als het om de bedragen gaat van ongeveer (neem een huishouden met een man, een vrouw en 2 kinderen) ¤ 1000 per maand. Nederland telt ongeveer een half miljoen werklozen. Jaarlijks varieert de stijging hiervan, een daling zie je niet zo snel tegemoet komen. Dit betekend dat ongeveer 6.6% van de bevolking een WW uitkering heeft. 10% zou dus daarvan niet terecht kunnen zijn, 10% van 500.000 is 50.000, ¤ 1000 X 50.000 = ¤ 50.000.000. Absurd teveel geld (VIJFTIG MILJOEN EURO!), terwijl die mensen gewoon rustig thuis zitten met hun voeten op de tafel naar de TV te staren en ondertussen hun sleutels van hun Mercedes C klasse auto lopen te poetsen totdat het glimt! Zodra er feiten en cijfers op tafel komen schrik je je letterlijk gewoon kapot..
pi_31957327
en dat stond op juh pc?
pi_31957337
Manier van schrijven is slecht, inhoudelijk is het bijna tot helemaal niet onderbouwd, maar toch ben ik het eens met de gedachtengang achter het verhaal

Als ik het een cijfer moest geven was het in ieder geval een vette onvoldoende. Wat vond de leraar er van?
pi_31957370
Ik vind dat je als rijke Nederlander uit sociaal oogpunt best wat mag afdragen. Natuurlijk kost dat geld, en natuurlijk heeft Nederland daar weinig van nodig t.o.v. andere landen in Europa. Ik vind dat niet erg. Ook het feit dat er misbruik van wordt gemaakt vind ik niet erg. Dat neem ik voor lief in ruil voor een samenleving waarin men elkaar een gelukkig leven gunt. Maar deze mening heb ik in een ander topic al gegeven volgens mij.
pi_31957466
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:56 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind dat je als rijke Nederlander uit sociaal oogpunt best wat mag afdragen. Natuurlijk kost dat geld, en natuurlijk heeft Nederland daar weinig van nodig t.o.v. andere landen in Europa. Ik vind dat niet erg. Ook het feit dat er misbruik van wordt gemaakt vind ik niet erg. Dat neem ik voor lief in ruil voor een samenleving waarin men elkaar een gelukkig leven gunt. Maar deze mening heb ik in een ander topic al gegeven volgens mij.
Dat het rijke Nederland meer moet betalen dan de nieuwe, arme landjes in de EU, daar kan ik goed inkomen. Maar waarom we ook veel meer moeten betalen dan de andere rijke landen binnen de EU is mij wel een raadsel. En het misbruik voor lief nemen? Ben je toevallig ambtenaar?
pi_31957528
Ik vind dat er nogal wat taalfouten in staan.
Jesus saves but death prevails.
pi_31957615
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:01 schreef Shivo het volgende:
Ik vind dat er nogal wat taalfouten in staan.
En dat vond ik nou juist het minst erge van het stuk. De manier van schrijven staat me helemaal niet aan, erg informeel, veel vanuit de 'ik-vorm', op de persoon gericht, geen onderbouwing. Nee, hier kun je op het VMBO niet mee aan komen zetten.
pi_31957811
Maak van schrijven inderdaad maar niet juh beroep
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:11:17 #10
51024 Esco
Ondertitel
pi_31957875
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:56 schreef Triangeljosti het volgende:
veel spelvouten
Ya, inderdaat besd feel spelfauten sech.
Het leest ook nog eens ontzettend onprettig.

Wees blij dat mensen die niet veel verdienen in ieder geval werken. Als je hen verhoudingsgewijs meer belasting gaat laten betalen dan de veel verdieners, dan ga je stimuleren dat ook zij straks uitkering gaan trekken............

En er zijn ontzettend veel mensen die niet eens veel WILLEN verdienen of ze zijn daar niet capabel genoeg voor.

Maar dit bewijst dus ook dat jij je inzicht ook nog behoorlijk moet ontwikkelen, als dat ooit gaat gebeuren.
Signature
pi_31958570
50 miljoen, da's dus nog geen 3,50 per persoon... goh goh
beter 10 procent onterecht dan 10 procent die het niet krijgt maar het wel nodig heeft
maar laat me raden, jij hebt het niet nodig want je bent gezond en hebt een goed toekomst perspectief?
dat kan van de ene dag op de andere veranderen hoor...
pi_31960233
wat heeft dit met de opleiding LTS Zwakstroom te maken???
'The Less you know, The more you believe'
pi_31962475
LTS Zwakstroom ?

*me is zoekend naar het cijfer, ga wel even op zolder kijken, hehe

(is alweer wel 4 jaar geleden hey)
pi_31962962
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:38 schreef Doron het volgende:
LTS Zwakstroom ?

*me is zoekend naar het cijfer, ga wel even op zolder kijken, hehe

(is alweer wel 4 jaar geleden hey)
het is