abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:49:23 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31962766
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat dit dan ook enigszins om religieus geinspireerd geweld gaat, je mag best denken dat dat zo is. Maar dan is dat geen feit, slechts een mening. Net zoals IK van mening ben dat het koloniale verleden een rol zou heben kunnen spelen bij deze rellen. Ook dat is GEEN feit, maar een mening.
en ik hoop ook geen waardeoordeel..
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31962898
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

In die link wordt verwezen naar een moskee. Die immigranten zijn voornamelijk islamitisch, dat is bekend, en een moskee is over het algemeen belangrijk in hun geloof. Dat is allemaal bekend en verandert de situatie niet. Hoe zijn deze rellen dan een islam issue?
Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:57:57 #183
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31963025
Het is al overgewaaid naar Normandie. Ik vraag me af of het bij de Franse grenzen ophoudt of dat ook Belgie en Nederland bereikt worden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_31963039
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan moet je de rest van mijn posts lezen waarin ik het uitgelegd heb, als je vind dat het niet zo is, moet je dat melden.
Ik zie slechts enkele posts van jouw hand waarin je (op een erg voorspelbare wijze) aangeeft waarom, in jouw optiek, Arabieren 'boos' mogen zijn op Fransen. Ik zie je echter nergens een link leggen naar de misdrijven die nu in Parijs en andere steden gepleegd worden? Of is de koloniale geschiedenis van Frankrijk een 'excuus' voor alle (gewelds)misdrijven gepleegd door Arabieren in Frankrijk?
Komt minister Zalm bij de bakker...
Zalm: Mag ik 1 brood? Bakker: Dat wordt dan 23 euro alstublieft.
Zalm: ... Bakker: Eigen schuld.
pi_31963069
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Vraag de relschoppers wat ze zich in de eerste plaats voelen, Moslim of Fransman - en je hebt je antwoord. De Islam creëert onderscheid tussen Islamieten en 'de rest'. Hierdoor ontstaat logischerwijs een zekere mate van sociale uitsluiting. Dit blijkt alleen al uit het feit dat er talloze andere minderheden in Europa zich wel hebben weten op te klimmen en niet naar geweld hebben gegrepen.
Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem) eens wel waarderen, wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31963119
Misselijkmakend dat die lui nu een vrouw in brand hebben gestoken.
Dit moet toch een teken zijn voor de overheid om nu keihard op te treden, dus met geweld!
Wat zal anders de volgende stap zijn?
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:01:21 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is al overgewaaid naar Normandie. Ik vraag me af of het bij de Franse grenzen ophoudt of dat ook Belgie en Nederland bereikt worden.
ik denk dat de golf en aanmoediging dat de overheid niks kan doen bij bepaalde agressie niet ophoudt bij frankrijk. totdat het leger gewoon keihard met scherp gaat schieten.

maar ook sommigen, die niet zo gek intelligent zijn, zullen inzien dat ze hun kruit te vroeg verschieten.
pi_31963136
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:58 schreef DrieMaalDrie het volgende:

[..]

Ik zie slechts enkele posts van jouw hand waarin je (op een erg voorspelbare wijze) aangeeft waarom, in jouw optiek, Arabieren 'boos' mogen zijn op Fransen. Ik zie je echter nergens een link leggen naar de misdrijven die nu in Parijs en andere steden gepleegd worden? Of is de koloniale geschiedenis van Frankrijk een 'excuus' voor alle (gewelds)misdrijven gepleegd door Arabieren in Frankrijk?
Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31963177
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt het dat ze zich in de eerste plaats moslim voelen?
Is opnieuw een tweezijdige wisselwerking. Pull: islam onderscheidt wij en zij. Push: Franse maatschappij mot ze helemaal niet.
Tja, wat krijg je dan? Rellen dus.
En zo simpel als ik het hierboven voorstel is het dus helaas niet, er speelt nog een hoop oud en nieuw zeer mee.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:04:07 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963230
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Boos kunnen zijn. Dat is iets anders dan boos mogen zijn, dit soort geweld is nooit te tolereren, wat voor reden cq excuus ervoor wordt gegeven maakt dus totaal niet uit. Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is. En ik denk dat dat voortvloeit uit het koloniale verleden, ik vermeld een mogelijke oorzaak, dont shoot the messenger.
ik denk nog steeds dat het koloniale verleden een rotte stok achter de deur is om je positie heden ten dage te versterken, terwijl je nooit iets hebt gedaan aan studie of je mogelijkheden in een land waar je gewoon dezelfde kansen krijgt.
pi_31963246
quote:

[..]

Wederom faal je om een link te leggen tussen de door jezelf aangehaalde 'mogelijke oorzaak' en de hier in het topic besproken gebeurtenissen. Jammer maar te verwachten.
Komt minister Zalm bij de bakker...
Zalm: Mag ik 1 brood? Bakker: Dat wordt dan 23 euro alstublieft.
Zalm: ... Bakker: Eigen schuld.
pi_31963279
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nonsens vergelijking, er namelijk ook talloze NIET-islamietische bevolkingsgroepen te vinden die zich ook sociaal buitengesloten voelen. Het probleem verschuiven naar "Islam cq moslim" is niets minder dan het probleem dat de Franse regering uiteindelijk zelf gecreeerd heeft te verdoezelen en af te schuiven op andere personen. Fortuyn wist de fouten van zowel de regering als de bevolking te benoemen, daardoor kon ik hem (ook al was ik het niet met hem eens wel waarderen), wat jij nu doet is alles wat er mis gaat op de bevolkingsgroep afschuiven en zit je op de lijn van "het vlaams belang" qua gedachtegang, kortizichtig hokjesdenken.
Je schuift me eerst in een hokje ("het vlaams belang") en warempel in dezelfde zin beschuldig je me van 'hokjesdenken'. Beetje hypocriet denk je niet?
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_31963301
En het heeft ook echt zin om maar geweld te gaan gebruiken als je je achtergesteld voelt, of het gevoel hebt geen eerlijke kansen te krijgen. Dat zal helpen.
pi_31963327
Zieke gasten daar ... een gehandicapte vrouw in fik steken. Dan verdien je werkelijk niets anders dan gaatje tussen je ogen. Wellicht nog beter om dat soort ongedierte ouderwets te vierendelen.

Deze rellen zijn een logisch gevolg van jarenlang links immigratiebeleid. Wel mensen binnenlaten en de bevolking een multireligieuze samenleving opdringen, maar de immigranten vervolgens zwak houden met allerhande subsidies.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31963490
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misselijkmakend dat die lui nu een vrouw in brand hebben gestoken.

Waar gaat het heen met de wereld * dramatisch handen in de lucht gooit

ik ga wat doen
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:13:11 #196
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31963509
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt het dat ze zich in de eerste plaats moslim voelen?
Is opnieuw een tweezijdige wisselwerking. Pull: islam onderscheidt wij en zij. Push: Franse maatschappij mot ze helemaal niet.
Tja, wat krijg je dan? Rellen dus.
En zo simpel als ik het hierboven voorstel is het dus helaas niet, er speelt nog een hoop oud en nieuw zeer mee.
Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.

Zie hier: het probleem in een notendop...
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:15:37 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31963596
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Demophon het volgende:

[..]

Pull: islam onderscheidt wij en zij. Wij moslims voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Fransen (lees: het Westen, lees: de christenen). Wij hebben dus gewoon geen zin om ons aan te passen, c.q. de Franse normen & waarden (geheel) over te nemen/aanvaarden. Wij motten de Fransen niet (helemaal). Push: Wij Fransen voelen ons ideologisch verheven t.o.v. de Noord-Afrikanen (lees: de moslims). Wij hebben dus gewoon geen zin om (geheel) hun normen & waarden te aanvaarden, c.q. (helemaal) rekening te houden met de moslims.

ik vind je vergelijking prima, maar dan met het verschil dat de franse normen en waarden al eeuwen gelden en die van moslims pas een korte tijd. denk dat dat toch wel enigszins uitmaakt, anders hadden die moslims niet gekozen voor frankrijk.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:15:56 #198
3542 Gia
User under construction
pi_31963609
quote:

Ik denk gewoon dat de visie die bijvoorbeeld de gemiddelde algerijn heeft jegens frankrijk, niet erg positief is.
`
Wat doet hij er dan? Moet hij lekker in Algerije gaan wonen!
pi_31963693
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Demophon het volgende:

[..]

Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:20:37 #200
3542 Gia
User under construction
pi_31963767
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zijn Fransen zo? Ik dacht dat de gemiddelde Fransman behoorlijk tolerant is.
Fransen zijn best wel gesloten. Eigen kringetje en zo.

Maar aan de andere kant, de meeste Turken en Marokkanen gaan ook liever met eigen volk om, dus dat is niet anders.

Beetje de pot en de ketel enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')