Tja... Grove fouten zijn er toen gemaakt, dat weet ik welquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Idd, want VCV Zeeland/ Vlissingen was een geweldige aanvulling toen!![]()
Gewoon verplicht promoveren voor clubs die eerste worden. En de regels versoepelen in de gouden gids. Als je trouwens de eerste divisie kleiner maakt, 16 clubs bijvoorbeeld. Degraderen er dus clubs die wel alle voorwaarden die verplicht zijn, vervuld hebben. Maak je daar een tussenklasse onder, met deels de eerste divisie, en deels de hoofdklasse eisen, een soort overgangsklasse, dan wordt de stap ook een stuk kleiner. Als je trouwens zelf geen stadion hebt, zou je altijd nog het stadion van de dichtsbijzijnde profclub kunnen gebruiken.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:22 schreef methodmich het volgende:
Als promotie verplicht gaat worden, zullen de beste amateurclubs afhaken denk ik. Want juist die groep is grotendeels tegen, zoals ik in een eerdere post schreef.
Waardoor je dan straks krijgt dat er clubs gaan promoveren die in de hoofdklasse amper een rol van betekenis speelden.
Niet echt, er zijn als profclub veel meer eisen waar je aan moet voldoen. Het is niet alleen het niveau van het voetbal.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jammer dat telkens weer de scheidslijn betaald/amateur zo scherp wordt getrokken. Veel hoofdklassers zijn al semi-profclubs. Volgens mij vloeit het prima in elkaar over als je eerste divisie en hoofdklasse aan elkaar linkt. Alsof een club als FC Eindhoven of Omniworld zoveel professioneler is als IJsselmeervogels.
Juist. Ik hoop dat het er dus niet van komt. De meeste clubs hebben helemaal geen plannen om hogerop te komen. Ik denk ook dat de supporters er niet blij mee zijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:12 schreef methodmich het volgende:
Dat denk ik eigenlijk niet, dat laatste. Juist het regionale aspect is één van de krachten van het hoofdklassevoetbal. Dat valt grotendeels weg als je zou moeten gaan spelen in een topklasse / eerste divisie.
Daar zeg je ook nog wat. Zaterdag / zondagclubs. Lijkt mij in het betaald voetbal niet mogelijk of haalbaar om NIET op zondag te spelen. In de Eerste Divisie gebeurd het al soms dat afgelaste wedstrijden op zondag ingehaald worden. Of misschien gaat de Eerste Divisie over een paar jaar ook weer "gewoon" in het weekend voetballen. Mocht een zaterdagclub "per ongeluk" in de Eredivisie terecht komen, dan is dat helemaal onhaalbaar.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:27 schreef pfaf het volgende:
Ik blijf het allemaal maar lastig vinden. Er valt veel voor te zeggen, maar er zitten zo veel ogen en haken aan... Ik ben dan ook erg benieuwd wat de plannen zullen zijn. Zeker met het oog op zaterdag/zondag, regio's en accomodaties.
Het zijn allemaal al aangekochte spelers bij amateurclubs, die bij de betere amateurs beter verdienen dan bij sommige profclubs. Dat lijkt me het probleem niet zo. Als je die plannen hebt om hoger te gaan, of het risico loopt in ieder geval, kun je je selectie daarop afstemmen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:25 schreef DRD het volgende:
[..]
Daar zeg je ook nog wat. Zaterdag / zondagclubs. Lijkt mij in het betaald voetbal niet mogelijk of haalbaar om NIET op zondag te spelen. In de Eerste Divisie gebeurd het al soms dat afgelaste wedstrijden op zondag ingehaald worden. Of misschien gaat de Eerste Divisie over een paar jaar ook weer "gewoon" in het weekend voetballen. Mocht een zaterdagclub "per ongeluk" in de Eredivisie terecht komen, dan is dat helemaal onhaalbaar.
Ergens ben ik wel voorstander van het volledig opengooien, maar met de Nederlandse regels die we zo graag bedenken, is het geen realistisch en haalbaar idee.
Het zijn niet de spelers, ook de cultuur en achterban van de club is een reden om op zaterdag of zondag te voetballen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:16 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het zijn allemaal al aangekochte spelers bij amateurclubs, die bij de betere amateurs beter verdienen dan bij sommige profclubs. Dat lijkt me het probleem niet zo. Als je die plannen hebt om hoger te gaan, of het risico loopt in ieder geval, kun je je selectie daarop afstemmen.
Als spelers zouden leven en trainen als profs zijn er met de huidige selecties zo een club of 8 te noemen in de zaterdaghoofdklasse die sowieso in het rechterrijtje van de eerste divisie mee kunnen. Maar moet je dat willen, nog meer van die clubs?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:57 schreef borisz het volgende:
Ik zou het erg leuk vinden als dat gebeurd, alleen ik denk dat de amateurclubs niet mee gaan werken en dan heb je niks. Een club als Ijsselmeervogels zie ik nog redelijk meedraaien in de eerste divisie.
Uit de column van Henk Kesler vandaag.quote:"Terwijl de laatste dag van de overschrijvingsperiode is aangebroken en wellicht nog een aantal interessante transfers op stapel staat, speelt op de achtergrond nog de discussie over de voetbalpiramide, met als centrale vraag hoe de toekomstige voetbalstructuur eruit moet komen te zien. In juni van dit jaar zal hierover meer duidelijkheid komen.
Hervormingen in met name de Eerste Divisie zijn naar ons aller mening absoluut noodzakelijk, omdat een gezondmakingproces ertoe moet leiden dat de top van de Eerste Divisie een betere aansluiting vindt bij de Eredivisie. Gelukkig realiseert men zich binnen de Eerste Divisie zelf ook dat verregaande maatregelen noodzakelijk zijn om de positie van de Eerste Divisie te versterken en de sportieve en financiële aansluiting naar de Eredivisie te hervinden. Deze discussie wordt overigens niet alleen binnen het Nederlandse betaalde voetbal gevoerd, maar ook daarbuiten. De FIFA heeft namelijk in een brief kenbaar gemaakt dat er - wereldwijd - verplicht sprake zou moeten zijn van promotie en degradatie in de nationale competities."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |