abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31945094
Ik woon hier in een eenkamerwoning in een huis met een stuk of 8 van dit soort kamers.

Eerste half jaar alleen last van mafketels boven mij die bijne elke dag wel aan het boren waren, maar nu zit ik elke dag met een waterleiding/pijp/afvoer die de hele tijd een 'KADUNK' geluid maakt.

kadunk.. kaDUNK.. ka-du-dunk.. dunk.. kadunk.. < zo gaat het de hele dag

Nu is het zo dat dat veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld de kraan open en dicht doen, het gebeurt ook als ik zelf de kraan gebruik of wasmachine aanheb.. maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen hier constant een wasmachine aanheeft.. en dan nog.. als ik mijn wasmachine aanheb veroorzaakt ie dat geluid iets van 15 keer, en alleen tijdens het spoelprogramma.. ik hoor het van anderen wel 200 keer per uur.. urenlang achter elkaar door.

wordt er nu echt zat van, want het gaat hard genoeg om er wakker van te worden, om er niet van terug in slaap te kunnen vallen en om je genoeg te irriteren dat je je nergens op kan concentreren.

Maargoed, eerste half jaar was het geluid er niet.. en toen werd er heus ook wel water gebruikt dus ik vraag me af of een loodgieter ofzo zoiets kan verhelpen? ik zou zelf begod niet weten wat je zou kunnen aanpassen om ervan af te komen

iemand ervaring hiermee en die wat weet te zeggen over wat het probleem kan zijn en of een loodgieter mij kan helpen? of dat ik zelf iets kan proberen?
pi_31945333
Het kan zijn dat de leidingen niet goed gebeugeld zijn. Ook een waterslagdemper wil nog wel eens helpen, hoewel dat hier niet de opslossing lijkt.

Probeer proef ondervindelijk vast te stellen waar de leiding klappert, en daar alles goed vast (te laten) zetten.

Maaaaar, in ene denk ik er aan, is het wel de waterleiding? Maar is het misschien de verwarmingsleiding die te strak door een muur of plafond heen gaat en e.e.a. laat "knallen"?
pi_31945335
Je kan een demper in de leiding zetten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31945460
Geluid lijkt te klinken in een leiding die door de gangkast loopt waar alle meters voor gas/water/elec zitten. Die kast zit weer achter de tegels van m'n keuken en dat versterkt het geluid

maarja daar lopen nogal wat leidingen
pi_31945723
Als jij je kraan open draait hoor je het ook ?
Is er verschil bij warm en koud water ?

Het zou een terugslag klep kunnen zijn in de meter omdat je zeg dat het bij de meter kast is ?
Dan moet je gewoon waterleidings bedrijf bellen, ontluchten wil in sommige gevallen wel werken
doe van boven naar beneden de kranen open maar ik geloof niet dat je daar echt de mogelijkheid voor had.

En een waterslagdemper kun je wel aanschaffen maar kan niet wilekeurig geplaats worden , je moet dus de exacte plek weten.

Maar ik gok op een losse leiding
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_31945773
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:52 schreef Hertog_Martin het volgende:
Geluid lijkt te klinken in een leiding die door de gangkast loopt waar alle meters voor gas/water/elec zitten. Die kast zit weer achter de tegels van m'n keuken en dat versterkt het geluid

maarja daar lopen nogal wat leidingen
Als daar onlangs nog een installateur aan het werk is geweest en niet alles netjes heeft vast gezet, dan heb je het klappen van de waterleiding te pakken.

Als je in die kast er bij kunt komen, dan kan je proberen te voelen welke leiding het is? Maar is het niet een probleem voor de verhuurder ipv voor de huurder(s)?
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:03:51 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31945840
Dat geluid is veel harder met een dicht-gooi-kraan. Een ouderwetse draai-knop sluit langzamer, waardoor de waterslag zachter is. Maar als je het uren achter elkaar hoort is wel raar...
censuur :O
pi_31945916
Ik heb het soms ook ja als ik zelf de kraan gebruik, zal ff testen of er verschil is tussen warm en koud

heb hier trouwens draai-knoppen
pi_31945946
OK, net 5 keer de warm water kraan open en dicht gedraait.. niets
5 keer de koud water kraan open en dicht.. elke keer bij dicht draaien KADONK

blijft trouwens wel raar dat het geluid ZOVAAK voorkomt... zelfs 10 wasmachines kunnen dat niet voor elkaar krijgen

Ook vreemd; als ik de kraan in de douche gebruik lijkt het geluid wel uit een andere leiding te komen.. lijkt wel alsof het zowel in leidingen die van woning bovenaf komen als die van naast mij.. meer dan een leiding dus ?

merk overigens geen verschil als ik de verwarming uitzet

[ Bericht 21% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-11-2005 00:13:07 ]
pi_31946192
Ik heb ook zo'n geluid, maar alleen bij gebruik van warm water (op moment dat het water warm begint te worden zegmaar, dan begint het). Het heeft vooral dan met het wegspoelen van het water te maken lijkt het wel. Want als ik er een bak onder zet waar het water inkomt is er niets aan de hand.
pi_31946250
Komt dat niet omdat er lucht in de leidingen zit?
underground forever baby
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:35:30 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31967583
Wat weird... maar waarom, zoals hierboven al gesuggereerd, niet via de huisbaas een vakman laten komen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31987875
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')