abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27142307
Als ik de wc doorspoelof de kraan sluit of als de wasmachine water toe heeft gevoerd, hoor ik een enorme knal in de waterleiding. Voor mij zelf is het niet zo eel erg vervelend maar mijn buren hebben zo weer reden tot klagen.

Is hier iets aan te doen? Of moet dan alles vervangen worden?
pi_27142868
waterslagdemper erop, verkopen ze in elke bouwmarkt.

weet zo gauw niet wat het precies is, en of er een andere oplossing is.

zal eens gaan zoeken
pi_27142885
Koop/installeer een waterslagdemper, dat helpt vaak. Te vinden bij Gamma e.d.
pi_27143029
ik heb wat gevonden erover:
quote:
Heeft u last van klappende en rammelende waterleidingen? Dit wordt veroorzaakt door waterslag, wat ontstaat door het plotseling tot stilstaand brengen van een hoeveelheid stromend water. Dit komt voor bij snelsluitende afsluiters, zoals in afwasmachines, wasmachines en snelsluitende kranen. Hierdoor ontstaat het hinderlijke geluid van 'slaande' leidingen, er bestaat ook kans oplekkende pijpverbindingen of schade aan apparaten. U kunt dit voorkomen door een waterslagdemper te plaatsen.

deze monteer je dmv een t-stuk op je waterleiding.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:12:08 #5
56875 dalet
zoekt altijd de grens op :)
pi_27143736
If it ain't Dutch... It ain't much!
pi_27143802
Ok, bedankt! Ik had er echt nog nooit van gehoord.
pi_27162489
die dingen zijn volgens mij ook niet eens zo duur , alleen het nadeel is dat je ze voor elke kraan moet plaatsen.... teminste dat6 hebben ze mij wijs gemaakt
when i die bury me up side down so the whole world kan kiss my ass
pi_27162540
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:32 schreef -KQwakie- het volgende:
die dingen zijn volgens mij ook niet eens zo duur , alleen het nadeel is dat je ze voor elke kraan moet plaatsen.... teminste dat6 hebben ze mij wijs gemaakt
Je moest ze vast per stuk betalen of niet?
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:58:07 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27166038
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:32 schreef -KQwakie- het volgende:
Nee moet ze in de knallende leiding plaatsen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:46:52 #10
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_27168293
Volgens mij zit hij bij mij net na de afsluiter. Dan dempt hij dus al je waterleidingen.
pi_27171836
Je hebt de waterslagdempers ook nog in een andere uitvoering, die je eventueel tussen wasmachinekraan en wateraanvoerpijp van de wasmachine kan zetten. Niet dat de TS daar wat aan heeft

Het knalprobleem met de WC is op te lossen door het aanvoerkraantje van de stortbak een (flink) stuk dicht te draaien. De stortbak loopt dan minder snel vol, waardoor de vlotter minder abrupt omhoog komt. Het nadeel is dat je stortbak minder snel vol is, maar daar heb je maar heel zelden haast mee...
pi_27172116
Soms knalt het omdat men aan de waterleiding heeft gesleuteld...Had onze flat, zonder mededeling.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:31:13 #13
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_27204179
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:50 schreef Gurb het volgende:
ik heb wat gevonden erover:
[..]

[afbeelding]
deze monteer je dmv een t-stuk op je waterleiding.
Klinkt als een heerlijke legionella broeiplek.

Overigens kun je je kraan ook gewoon wat minder hard dichtgooien, scheelt alweer een heleboel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')