abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:32:05 #126
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32572252
persoonlijk vind ik geluidjes bij knoppen een van de meest hinderlijke dingen die ik in websites tegen kom. zit ik lekker een muziekje te luisteren, krijg ik een harde tik erdoorheen terwijl ik l genoeg feedback krijg in de vorm van een mouseover en zelfs een verandering als ik erop klik.

voor de rest ziet 't er prima uit, voor zover het af is
pi_32572324
quote:
op vrijdag 25 november 2005 12:41 schreef pat-man het volgende:
ok, ik vind 't niet veel beter geworden. het ziet er nog steeds heel goedkoop en amateuristisch uit. je moet echt wat aan het font doen. neem een schreefloos font (iets als verdana ofzow) en maak de regels iets korter. neem ook wat meer wit ruimte tussen het kader en de tekst, dit maakt 't al een stuk prettiger leesbaar.

probeer gewoon een egale kleuren te gebruiken. het ziet er met al die kleine randjes, vlekjes en weet ik veel wat heel erg druk en niet duidelijker. als het voor jongeren is gebruik dan ook wat fellere kleuren en wees niet bang voor lege ruimtes. afbeeldingen maken de site ook een stuk aantrekkelijker. zet er een kleur verloopje in op de achtergrond of maak een herhalend motief.
als grootste tip heb ik: kijk naar andere websites die voor je doelgroep zijn gebruikt. al is het maar als bijv. www.startpagina.nl, dat geeft al veel meer duidelijkheid en iets meer professionaliteit.

dit is niet als afzeik reactie maar als je iets in design post moet het er ook wel mee te maken hebben en dat ontbreekt er nu nog aan!
oke. ik had zelf wel het gevoel dat het een stuk beter was geworden. ik begrijp zelf ook wel dat het er amateuristisch uitziet maar ik denk dat het voor de gemiddelde persoon uit mijn doelgroep toch wel een mooie site is... ik zou juist zeggen dat ik niet meer kleurtjes moet gebruiken omdat het dan juist echt te druk wordt.

en ik weet niet of je startpagina en de rest van de sites in mijn doelgroep hetzelfde kan beoordelen hoor. kijk maar eens rond, dan zie je dat die sites niet bepaald veel beter zijn, althans dat is mijn mening en van enkele andere personen.

en trouwens, je pakt nu direct ook iets aan waar ik over val. is dat zakelijke en profesionele namelijk wel goed? ik ken een site die er erg professioneel uitziet maar als je naar de statistieken kijkt dan zie je dat heel veel mensen niet eens bij de pagina met de programma's komen omdat het allemaal zo klein en beperkt is gehouden...

dat van die lettertypes en witte ruimte zal je ongetwijfeld gelijk in hebben, maar over dat amateuristische heb ik mijn vraagtekens. is dat niet gewoon een verschil in het idee van de doelgroep en van wat belangrijk is voor die doelgroep?
pi_32572547
leen, ik heb het idee dat jij je doelgroep totaal mist. het bruin, het donkere groen lijkt mij meer iets voor ouderen. gebruik wat frisse kleuren die er als het ware uitspringen.
door die randjes en vlekjes komt het wat "overdone" over, beetje kitcherig naar mijn mening.

vervang het huidige lettertype voor iets als arial of verdana oid, dit komt ook beter over vind ik.
dit is natuurlijk slechts mijn mening, maar ik zou het zo proberen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:02:23 #129
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_32573127
ludo, zijn het zulke zeikerds dan waarvoor je die site moet maken?
ik zou persoonlijk inderdaad ok niet kiezen voor 'lelijke gradient buttons' zoals je ze zelf ook al noemt
maar ja, de klant zen wil is wet he...
zal zo dat andere topic ook effe doorlezen
oh, btw, kan je niet gewoon kiezen voor groentinten ipv. die blaadjes inderdaad?
want het wordt net effe te druk enzo. maar op zich misstaat dat groen ook weer niet, hoewel ik me afvraag of het niet lelijk wordt als je ee groene gradient maakt ipv die blaadjes.
zwart naar grijs, of lichtgrijs naar wit ben ik persoonlijk ook altijd wel gecharmeerd van
ok, het wordt wel veel gebruikt, maar mooi vind k het zeker, hoewel gradients op sommige (ja, er zijn nog steeds mensen met oude baggercomputers) computers niet zichtbaar zijn (als achtergrond kleur). misschien kan je kiezen voor een egale achtergrondkleur, maar egaal groen is het ook niet denk ik
anyway, als je er nog wat mee gekloot hebt, wil ik het resultaat wel effe zien nog!!!
mvg, eer-ik
Signature.
pi_32573810
zelf dacht hij aan een zachte kleur geel
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:58:43 #131
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_32574968
zoiets?


ja, het is slecht afgewerkt, maar ik heb het gewoon effe snel 1,2,3 gedaan zeg maar
er staan wat rare lijnen enzo, maar let daar niet op.
op zich vind ik het nog niet eens verkeerd, alleen moet je effe wat regelen met het 'content' gedeelte dan, aangezien dat ook wit is..
of gradient andersom o.i.d. maar op zich vind ik een grijze kleur mooier...
Signature.
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:21:07 #132
83951 rashudo
project 2501
pi_32575626
quote:
op vrijdag 25 november 2005 12:02 schreef #ANONIEM het volgende:
mijn website

ik heb hem net nog aangepast, iedereen zei dat hij er blitser uit moest zien en dat heb ik nu (voor mijn gevoel) gedaan. het is allemaal met paint gemaakt en het design is bedoeld voor jongens van 14 tot 18 jaar (ook voor meiden natuurlijk maar die gaan minder snel naar zo'n website op zoek lijkt me).

ik vind het design zo wel aardig gelukt maar vraag me af of het niet te druk is nu... bedoel de achtergrond. leest het nog wel prettig? is het eigenlijk wel echt mooi?

kritiek is erg welkom hoor dus laat je gaan alvast bedankt, groetjes leen
hoi leen,

je site ziet er al een stuk beter uit als aan het begin. de rode randjes maken het wat mooier. het is trouwens leuk dat je ook echt op een normale manier op de kritiek reageert! ik zal je vertellen waarom de site op mij amateuristisch over komt.

1. het grijze relief achtergrond ziet er nogal oubollig uit. ik zou alleen maar vlakke kleuren gebruiken. verder zou ik een kleur als grijs bijna compleet vermijden. ik ben niet zo'n kleurexpert, dus ik durf je niet echt een alternatief als achtergrond te geven, misschien wil iemand anders zich daar aan wagen maar je kan natuurlijk een beetje experimenteren met iets wat je zelf leuk vind.

2. het menu ziet er qua achtergrond wel ok uit (zelfs met grijs, dat zou ik zo laten). ik vind echter dat dat groen er niet zo goed bij past qua kleur. ik zou de blauwe kleur van het "hoofdpagina" knopje helemaal doorvoeren.

3. sommige stukken tekst beginnen met hoofdletters, andere niet. gebruik of altijd hoofdletters of nooit, maar zo door elkaar heen staat dat een beetje rommelig. als je een nette indruk wilt maken (en dat wil je denk ik wel, vooral als je over geld gaat praten) gebruik dan gewoon hoofdletters aan het begin van de zin enz. enz.

4. de stukken tekst zijn nu erg breed. dit heeft als effect dat je ogen tijdens het lezen een behoorlijke afstand moeten afleggen. ook is het moeilijker om bij te houden waar je gebleven bent. ik zou voorstellen om die kaders een stuk minder breed te maken. je zou er bijvoorbeeld 2 kolommen van kunnen maken.

5. je gebruikt de standaard borders van html. dit zou ik niet doen.. samen met het grijze relief zorgt dit bijna helemaal alleen voor de amateuristische indruk. gebruik geen borders of maak ze zelf.

verder een klein puntje, je website ziet er niet helemaal goed in firefox, dat is eigenlijk best wel belangrijk, maar ik zou daar geen uren in gaan steken.
Their eyes opaque.
pi_32576190
quote:
op vrijdag 25 november 2005 18:58 schreef eer-ik het volgende:
zoiets?
[afbeelding]

ja, het is slecht afgewerkt, maar ik heb het gewoon effe snel 1,2,3 gedaan zeg maar
er staan wat rare lijnen enzo, maar let daar niet op.
op zich vind ik het nog niet eens verkeerd, alleen moet je effe wat regelen met het 'content' gedeelte dan, aangezien dat ook wit is..
of gradient andersom o.i.d. maar op zich vind ik een grijze kleur mooier...
ik vind het gele er niet echt bij passen. ik heb liever een iets groter contrast tussen de "site" en de achtergrond. hierdoor springt hij er niet echt uit en dat vind ik wel mooi.
in mijn portfolio komt iig deze versie met donkere achtergrond voordat we hem gaan verminken .
maar bedankt voor de hulp iig en ik houd je op de hoogte
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:51:45 #134
83951 rashudo
project 2501
pi_32576618
quote:
op vrijdag 25 november 2005 19:38 schreef ludosanders het volgende:

[..]

ik vind het gele er niet echt bij passen. ik heb liever een iets groter contrast tussen de "site" en de achtergrond. hierdoor springt hij er niet echt uit en dat vind ik wel mooi.
in mijn portfolio komt iig deze versie met donkere achtergrond voordat we hem gaan verminken .
maar bedankt voor de hulp iig en ik houd je op de hoogte
ik denk ook dat een donkere achtergrond mooier zou zijn. ik zou de blaadjes nemen, vervagen, en er dan 1 kleur van maken, en nog wat donkerder. maar dat is mijn persoonlijke, amateuristische mening
Their eyes opaque.
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:00:09 #135
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_32576889
dan moet je inderdaad een donkere achtergrond nemen. donkergroen dan ofzo, en wat egaler dan die blaadjes. met die blaadjes wordt het wat druk enzo nml...
ben het ook wel met jullie eens dat een donkere achergrond mooier zou zijn, maar dan moet je wel een toepasselijke kleur vinden. voor het contrast is het sowieso beter idd. maar ja, dan meot je wel een kleur vinden die de toekomstige eigenaar mooi vindt... anders krijg je daar weer gemekker over...
Signature.
pi_32577302
klopt helemaal, we zullen maandag weer wel eens wat proberen. eerst zelf hobby'en .
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:15:04 #137
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_32577347
top.
guud lock
ohja, btw, wat is nou helemaal de bedoeling met die knoppen?
ik zou zeggen: maak er knetterlelijke gradients van, zodat ie dat niet neemt. of wil ie van die apple achtige knoppen?

edit: oh, dat is het al een beetje zie ik nu
Signature.
pi_32577553
de man vindt deze helaas al mooi ....
alleen dan iets lichtere kleurtjes misschien, maar het principe is zo wel duidelijk lijkt me.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:22:31 #139
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_32577604
wtf?
dat meen je niet serieus toch?
niemand, maar dan ook echt niemand kan dat écht mooi vinden...
ik vind het zelfs ranzig
het past ook gewoon totaal niet bij de rest van de site...
Signature.
pi_32577748
de enige die dat mooi vind is natuurlijk weer net onze opdrachtgever. we zullen allebei wat water bij de wijn moeten doen. 1 ding is zeker, zoiets ga ik echt niet afleveren.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_32578963
nog 1 klein puntje van inhoudelijk probleempje,
onder de knop algemene informatie staat een linkje naar de website van pckr onderwijs, deze opent in eigen frame (self) misschien in nieuwe pagina laten openen? (blank)
pi_32580592
klopt, het meeste van de content is nog niet aangeleverd dus hebben we het zelf een beetje opgevuld. dus deze content is maar tijdelijk.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')