Er gaan geruchten dat jij een nieuwe identiteit hebt aangenomen en dat je eigenlijk ouder bent dan nu in je paspoort staat. Wat vind je daarvan?
Frank Aa-Ieveedee, Steenbergen, 12 jaar
Een nieuwe identiteit... tja ik maak daar liever geen woorden aan vuil. Voordat je het weet zit de AIVD op je dak, de buurt onveilig te maken etc. Maar mijn paspoort klopt gewoon helemaal, ik ben 18 jaartjes jong. De enige metamorfose is van Inq naar VoreG, maar dat zijn van die kleine details daar moet je niet op letten.
Welke spitsen zijn jouw voorbeeld?
Marius Bester, Heeswijk-Dinther, 9 jaar
Toen ik in de jeugd zat was ik altijd al een groot bewonderaar van Dylan Dog. De meester in het afmaken, wat een geweldenaar zeg! Ik lette dan tijdens de wedstrijden altijd op hoe hij liep en scoorde, daar heb ik veel van geleerd. Dat ik nu samen mag voetballen met DD is natuurlijk geweldig!
Waarom speel jij altijd op groene schoenen?
Sjra Rogge, Cadier en Keer, 10 jaar
Dat is een eerbetoon aan mijn jeugd. Ik stond altijd op het grasveldje voor te voetballen en zoals ieder kind weet, dan kunnen je schoenen best groen van worden! Daarom ben ik ook op groene schoenen gaan voetballen, dan worden ze niet zo vies! Ook is het een subtiele verwijzing naar groene vingers.
Het schijnt dat jij vaak lang blijft hangen in het spelershome en ook wel eens meiden binnenlaat en daarmee verdwijnt. Klopt dat?
Priscilla Rijs, Papendrecht, 15 jaar
Ik blijf inderdaad vaak hangen. Komt door de grote gezelligheid die daar altijd tot in de late vroege heerst. En het deel van meiden binnenlaten draagt vaak veel bij aan de gezelligheid.
Hoe vind je het dat supporters van de tegenpartij vaak pesterige liedjes over je studentenhoofd zingen?
Muus Geeuwis, Eindhoven, 13 jaar
Agh ik zie het als een compliment! Het studentenleven is namelijk een en al feest, dat ik daar een goed gelukt prototype van ben vind ik geweldig om te horen.
Hoe ben je bij deze club terechtgekomen?
Maarten Staartjes, Zierikzee, 12 jaar
Ik ben vroeger op schoolkamp ontdekt door meester Jaap. Een geweldige leraar die wist wat hij wilde. Hij heeft mij toen goed begeleid naar deze club.
Doen jullie bij ACFU aan voetbalhumor en wie verzinnen dan vaak de grappen?
Lesley Crohn, Amstelveen, 11 jaar
Natuurlijk doen wij aan voetbalhumor, heerlijk humor! SCH is vaak van de kleedkamer humor, dat is vaak ook wel te merken want hij staat altijd als eerste onder de douche. Verder wisselen de grappenmakers heel vaak af.
Heb je huisdieren?
Marianne Thieme, Deventer, 10 jaar
Maar natuurlijk! Ik heb een geweldige hond, Beau genaamd. Ook een voetballer in hart en nieren, een behoorlijke verdediger, zodra hij de bal heeft laat hij ook niet meer los.
Klopt het dat je ontdekt bent tijdens schoolvoetbal door meester Jaap?
Filemon Tiggelaar, Aagtekerke, 8 jaar
Wat toevallig! Daar had ik het net over! Ja ik ben inderdaad ontdekt door meester Jaap. Toffe peer.
Jij had laatst in een wedstrijd ruzie met een tegenstander. Dat zien we vaker. Hoe komt dat?
Mark & Rufus de Serière, Willemstad, 10 jaar
Ik ben behoorlijk gedreven in de sport, dat pikt de tegenstander vaak niet en dan krijg je soms een schop na. Daar kan ik behoorlijk slecht tegen en dan ontstaan die ruzies.
Leuke vragen weer!
Kids denk eraan, zet je in en je kan bereiken wat je wil!