Hun werk als FSOL ligt naar mijn mening in een heel ander straatje, maar is ook prachtig en vind ik eerlijk gezegd veel beter te pruimen dan hun AA werk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:36 schreef Subterranean het volgende:
Ik moet de cd nog aanschaffen, maar dat gaat zeker eens gebeuren. Tevens ga ik eens op zoek naar hun andere werken, want ik ben benieuwd of dit in hetzelfde straatje ligt.
(Officiele) albums:quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:36 schreef Subterranean het volgende:
Ik had nog nooit gehoord van deze band of van The Future Sound Of London, maar ik had een aantal weken geleden Alice In Ultraland gedownload. Dit is eigenlijk volledig uit nieuwsgierigheid gebeurd, door de rare naam van de band en de supermooie cover.
Na een aantal keer luisteren kan ik maar een ding concluderen: Wat een pracht cd! Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan deze cd. Het gebruik van al die stijlen en de composities zijn allemaal zo mooi.
Persoonlijke favoriet van deze cd is het nummer All Is Harvest (wat een prachtnummer is dat), maar eigenlijk zijn het stuk voor stuk prachtige nummers.
Ik moet de cd nog aanschaffen, maar dat gaat zeker eens gebeuren. Tevens ga ik eens op zoek naar hun andere werken, want ik ben benieuwd of dit in hetzelfde straatje ligt.
Goed topic!![]()
Deze albums heb ik en vind ik echt heel goed, ligt wat ze maken als AA in hetzelfde straatje? Ik vind die site wel echt mooiquote:Op vrijdag 4 november 2005 13:05 schreef PDOA het volgende:
[..]
(Officiele) albums:
Als The Future Sound Of London:
- ISDN (live)
- Lifeforms
- Dead Cities
- The Isness (Abbey Road Version)
Het album AA 'Tales Of Ephidrina' (uit '94 geloof ik) staat vol met 'afdankertjes' van het FSOL 'Lifeforms' album, dus dat klinkt nog heel erg FSOL. Maar AA's 'The Isness' en 'Alice In Ultraland' is eigenlijk gewoon psychedelische rockmuziek en klinkt heel anders dan we doorgaans van ze gewend zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:22 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Deze albums heb ik en vind ik echt heel goed, ligt wat ze maken als AA in hetzelfde straatje? Ik vind die site wel echt mooi
Je moet 'm ook niet nuchter beluisteren!quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:25 schreef Hexagon het volgende:
hmm helaas is de plaat toch minder goed bevallen dat ik ha gedacht. Er staat wat teveel gedreutel op. Beter blazeb ze FSOL eens nieuw leven in.
jamaar dit is toch gewoon fsol??? ik hoor gewoon lifeforms maar dan in een seventiesjasje. er gebeurt precies hetzelfde. ik vind dat juist wel gaaf eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:25 schreef Hexagon het volgende:
hmm helaas is de plaat toch minder goed bevallen dat ik hade gedacht. Er staat wat teveel gedreutel op. Beter blazen ze FSOL eens nieuw leven in.
Mwah, het blijven dezelfde mensen die erachter zitten en daardoor zijn een aantal productionele trukjes en patroontjes herkenbaar, maar verder vind ik het erg weinig tot niet op FSOL lijken. Het lijkt dan eerder nog op Pink Floyd restmateriaal waarbij ze iets te ver aan het doortrippen waren of zo.quote:Op zaterdag 5 november 2005 08:16 schreef rheingold het volgende:
jamaar dit is toch gewoon fsol??? ik hoor gewoon lifeforms maar dan in een seventiesjasje. er gebeurt precies hetzelfde. ik vind dat juist wel gaaf eigenlijk.
Inderdaad tof album.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:56 schreef Zanderrr het volgende:
Ben er nu naar aan 't luisteren, eerste indrukken hier ook best wel goed. Toch wel een fijn trippie muziekje met een hoog jaren 70 gehalte.
Inderdaad. En dat is een enorm compliment. Galaxial Pharmaceuticals zijn een pre !quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:30 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je moet 'm ook niet nuchter beluisteren!
Er moet eigenlijk een sticker op met de volgende tekst: 'alleen beluisteren wanneer knetterstoned'
Oeh! Eens ff gaan zoeken waar ze die verkopen en liefst een site die niet in de UK zit, want met pakketjes daar vandaan heb ik de laatste tijd gruwelijke problemenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:59 schreef PDOA het volgende:
Er zijn nu 3 nieuwe cd's met FSOL materiaal verkrijgbaar! From The Archives... Echt dope dingen zitten ertussen, en altijd goed om onuitgebracht werk te horen! FSOL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |