quote:
Nadat er een aangifte is gedaan hoor je er vervolgens nooit meer iets van. De politie moet dus duidelijker uitdragen welke successen ze hebben behaald.
Het lijkt alsof je ervan uitgaat dat er successen zijn behaald. Men doet geen aangifte omdat de boef in het geval van een kleine misdaad gewoon inderdaad bijna nooit gepakt wordt.
quote:
Dit is een aantal redenen waarom ik pleit voor een actievere opstelling van de politie, wat bijvoorbeeld kan resulteren in het organiseren van halfjaarlijkse bijeenkomsten waarbij minimaal één lid van ieder huishouden in de wijk verplicht aanwezig moet zijn.
Gehandicapten, ouderen, werkende mensen, alleenstaanden zullen dit allemaal alleen irritant vinden. Bovendien wil ik gewoon niet door de staat lastig gevallen worden met een ongevraagd politierapport, en wat ik al helemaal niet wil, is dat de politie in een openbare bijeenkomst vertelt dat ik beroofd ben of dat er bij mij ingebroken is en wat daar aan gedaan is. Dat gaat niemand wat aan behalve mijzelf en de politie.
Slecht idee dus.