Hm die vind ik wel goedquote:Op donderdag 3 november 2005 14:27 schreef DzjieDub het volgende:
of je doet 4 maal een hoek van 27, en 9 maal een hoek van 28 graden. Die 6/10e graad verschil zie je echt niet .
Hm dat vind ik tof, bedankt voor je tekening... En dan gewoon de straal x 2 en daarna x Piquote:Op donderdag 3 november 2005 14:30 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Straal cirkel bepalen (groen)
Cirkel tekenen
Afstand tussen punten bepalen (rood), en om de x centimeter een stipje op de cirkel zetten
"Driehoeken" tekenen tussen deze punten (blauw)
Zoiets
Wat is hier simpel aanquote:Op donderdag 3 november 2005 14:31 schreef wdn het volgende:
Het is veeeeeeeeeel simpeler dan jij denkt
Java required: http://www.cut-the-knot.o(...)Parts.shtml#solution
En nog 1: http://mathforum.org/library/drmath/view/60774.html maar dan met een pizza
Ik heb het net even geprobeerd op jou manier, maar telkens hou ik wat ruimte over als ik de laatste stip wil zetten.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:30 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Straal cirkel bepalen (groen)
Cirkel tekenen
Afstand tussen punten bepalen (rood), en om de x centimeter een stipje op de cirkel zetten
"Driehoeken" tekenen tussen deze punten (blauw)
Zoiets
Ja das wel zo, maar hoe hebben ze dat bij die graancirkel gedaan dan, ik dacht dat er een vrachtwa... ehh truck voor zou zijn...quote:Op donderdag 3 november 2005 15:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Een truck is een vrachwagen
Ontopic: je kan toch gewoon 27,nogwat meten, zo nauwkeurig mogelijk?
Tja als wij wisten hoe ze die graancirkels precies maakten (en wie) was er al een boel opgelostquote:Op donderdag 3 november 2005 15:03 schreef mythbuster het volgende:
[..]
Ja das wel zo, maar hoe hebben ze dat bij die graancirkel gedaan dan, ik dacht dat er een vrachtwa... ehh truck voor zou zijn...
quote:Op donderdag 3 november 2005 15:08 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Tja als wij wisten hoe ze die graancirkels precies maakten (en wie) was er al een boel opgelost
Klinkt wel logisch, maar ik denk dat het moeilijk wordt om een touw van 68 meter 100% strak te houden. Ik heb gemerkt dat als je met een touwtje en een potlood een cirkel op een muur wil zetten je bijna nooit precies uitkomt omdat het touw altijd een stukje uitrekt, en je het potlood bijna niet in dezelfde hoek kunt houden.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:32 schreef DzjieDub het volgende:
nog veel simpeler: Je begint met een cirkel te maken. In het graancirkelvoorbeeld doe je dat met een stok in het midden en een touw eraan vast. De lengte van dit touw maal 2 maal pi is de totale lengte van de cirkel. Bij een straal van 10 meter is dit dus 62,8 meter (afgerond). Dit getal deel je door 13 = 4,83 meter. Je knipt dan een stuk touw van 4,83 meter lengte, begint op een punt te meten en iedere touwlengte maak je een markering voor weer een hoekpunt.
Op papier kan dit vast ook wel maar is het onnauwkeuriger.
Nadeel is dat je het touw redelijk exact langs de cirkel moet leggen; maar er zijn vast wel mensen die wel hebben opgelet met wiskunde en daarom weten wat de "rechte" lengte is tussen de hoekpunten (de rode lijn op de tekening van JDude)
Best zwaar een metale kabel van 68 meterquote:Op donderdag 3 november 2005 15:45 schreef TarrelErik het volgende:
Neem je een metalen kabel, die rek je niet zo makkelijk uit. Probleem is echter dat je bij deze cirkel geen enkel spoor ziet in het middelpunt... daar is niemand geweest. Aliens dus![]()
Beter lezen. De straal is 10 meter... 10 meter touw strak houden moet te doen zijn. Wie zegt trouwens dat de cirkelmakers in hun eentje zijn?quote:Op donderdag 3 november 2005 15:37 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch, maar ik denk dat het moeilijk wordt om een touw van 68 meter 100% strak te houden. Ik heb gemerkt dat als je met een touwtje en een potlood een cirkel op een muur wil zetten je bijna nooit precies uitkomt omdat het touw altijd een stukje uitrekt, en je het potlood bijna niet in dezelfde hoek kunt houden.
Denk niet dat dit gaat werken dus
Jij kan goed kijken zegquote:Op donderdag 3 november 2005 15:45 schreef TarrelErik het volgende:
Neem je een metalen kabel, die rek je niet zo makkelijk uit. Probleem is echter dat je bij deze cirkel geen enkel spoor ziet in het middelpunt... daar is niemand geweest. Aliens dus![]()
Das waar, had niet goed gekeken. Maar er worden af en toe cirkels gevonden met een diameter van 150 meter. Dat wordt dan wat moeilijkerquote:Op donderdag 3 november 2005 15:52 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Beter lezen. De straal is 10 meter... 10 meter touw strak houden moet te doen zijn. Wie zegt trouwens dat de cirkelmakers in hun eentje zijn?
Tja, nogmaals wij weten niet hoe die dingen gemaakt wordenquote:Op donderdag 3 november 2005 15:57 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Das waar, had niet goed gekeken. Maar er worden af en toe cirkels gevonden met een diameter van 150 meter. Dat wordt dan wat moeilijker
helicopter met beamer.... duhquote:Op donderdag 3 november 2005 15:59 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Tja, nogmaals wij weten niet hoe die dingen gemaakt worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |