Autoliefhebbers zijn vaak op hun staart getrapt, een auto die erg vlot oogt voor een schijntje terwijlk ze zelf bakken met geld voor iets anders neertellen. Jah, het is een kut auto indien je aan reparaties toe bent, daarom is zelf kunnen sleutelen bij deze auto (eigenlijk bij alle) een pluspunt.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:45 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Gelukkig onderbouw je je mening ook goed
Ik ben 1.90, als de stoel helemaal naar achter staat kan ik amper bij de pedalen dus dat zit wel goed met je lengte, de auto staat inderdaad in Leeuwarden. Testrit etc geen probleem. Mijn vader gebruikt hem nu als boodschappen wagen.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:53 schreef Herkauwer het volgende:
Ja, dat van die audi motor dat wist ik wel. Maar volgens jouw profiel woon je in Leeuwarden, daar staat die auto ook?
Je kunt hier zowieso 3 jaar in rijden naar mijn mening, mogelijk langer. Dit afhankelijk van je rijstijl. Voordeel is dat het een oldtimer is en die worden steeds populairder gezien afschaffen van het grijs kenteken...quote:Op donderdag 3 november 2005 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Jammer dat die krengen zo gruwelijk duur zijn in onderhoud... Anders had ik spontaan een auto willen hebben
(ik weet dus niks van auto's...)
- Lek uitlaat systeem (duur)quote:Op donderdag 3 november 2005 15:05 schreef Herkauwer het volgende:
Hmm, zijn de onderdelen dan zo duur? Zijn er nog vaak voorkomende kwaaltjes?
9 en een halve s, nog niet eens zo slecht hoorquote:Op donderdag 3 november 2005 17:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
Je kunt voor 1100 euro wel roepen dat je een Porsche rijd als student zijnde.![]()
Wat doet zo'n ding nog van 0 - 100?![]()
Klopt... maar bedenk wel dat er ook best wat van deze auto's zijn gemaakt....quote:Op donderdag 3 november 2005 16:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik herinner me een statistisch gegeven: van alle auto's ouder dan 10 of 11 jaar, zijn de Porsches het betrouwbaarst!
En: 65% van alle Porsches die ooit gebouwd zijn, rijdt nog steeds
Hij trekt mijn Subaru er uit als deze in hoge gearing (standaard) en op gas staat. Maar ehm.... die 626... geef me eens wat specs, en wat zijn de kosten van de wegenbelasting van deze bak? Jaartal?quote:Op donderdag 3 november 2005 20:28 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
9 en een halve s, nog niet eens zo slecht hoor
lol, nog geïnteresseers ookquote:Op donderdag 3 november 2005 23:47 schreef MrReaL het volgende:
[..]
Hij trekt mijn Subaru er uit als deze in hoge gearing (standaard) en op gas staat. Maar ehm.... die 626... geef me eens wat specs, en wat zijn de kosten van de wegenbelasting van deze bak? Jaartal?
Zonder teveel in discussie te willen treden, ze worden via internet gewoon verkocht, zelfs Nederlandse websites....quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:30 schreef ElisaB het volgende:
Horloge uit de OP verwijderd; mag niet worden verkocht via V&A
Die wegenbelasting is me te hoog, daarom zoek ik ook een oude auto die vrijwel gratis rijdquote:Op vrijdag 4 november 2005 08:28 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
lol, nog geïnteresseers ook
Mazda 626 1.8HB LX uit 1994, 122000 op de teller. APK tot en met feb 06, bij APK 05 zijn er nieuwe bandjes onder gekomen, heeft de auto een grote beurt gehad. In mei is er een nieuwe waterpomp ingegaan en 2 weken verleden is de auto voorzien van nieuwe snaren en roller.
Rijdt prima, ongeveer 1 op 13,5 Zit nu een sportstuur in, ik pas er namelijk niet in met het gewone stuur
Ik betaal nu ¤38 per maand, kreng weegt 1170 kg
Wat voor auto heb je nu?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:44 schreef Jill-RMC het volgende:
oeh dis wel een gave bak. Staat hier om de hoek er al eentje 2 jaar te roestenWilde die al bijna kopen gewoon omdat ik m zielig vond.
Jammer dat ik pas in januari voor een andere auto ga kijken (omdat die ik nu heb ws dan erg veel geld gaat kosten qua APK) anders had dit zeker wat geweest. Mocht je m tegen die tijd nog hebben, hou ik me aanbevolen.
Ik weet er alles van, maar hier heeft Danny zich persoonlijk over uitgesproken en gezegd dat dit op FOK! niet gewenst is. Dus dan doen we het zo.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:18 schreef MrReaL het volgende:
Zonder teveel in discussie te willen treden, ze worden via internet gewoon verkocht, zelfs Nederlandse websites....
Tik maar eens replica in combinatie met een bekend horloge merk in Google...
Okquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik weet er alles van, maar hier heeft Danny zich persoonlijk over uitgesproken en gezegd dat dit op FOK! niet gewenst is. Dus dan doen we het zo.
Renault Clio 1.2. uit 1992 met 117.000 op de teller.quote:
Welke kleur heeft deze auto en wat zijn de te verwachten APK punten? Wegenbelasting? Afhankelijk mag je hem inruilen, uiteraard wel met bijbetaling.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:50 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Renault Clio 1.2. uit 1992 met 117.000 op de teller.
Fijn studentenwagentje, lekker goedkoop ook. Maar mist toch wat pittigheid.
Denk alleen dat het nodige vervangen moet worden bij de APK, heb m voor 700euri gekocht, dus ik had zoiets van als het meer dan de helft gaat kosten dan wat ik ervoor betaald heb dan koop ik liever wat anders. En ik zit dan toch aan zo een Porsche te denken.
Als je een beetje normaal rijd, en niet het gas iedere keer als een bezetene intrapt zou het met gemak de eerste 4 jaar zonder noemenswaardig onderhoud zijn. Grote beurt moet je een oude auto echter wel altijd geven.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je enig idee wat deze 924 jaarlijks kost aan onderhoud...?
Fotootje:quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:45 schreef MrReaL het volgende:
[..]
Welke kleur heeft deze auto en wat zijn de te verwachten APK punten? Wegenbelasting? Afhankelijk mag je hem inruilen, uiteraard wel met bijbetaling.
Ik ben geen student, ik doe wel een HBO opleiding maar werk 40 uur bij de Luchtmacht en heb een eigen bedrijf. Als je secuur zou hebben gelezen weet je dat ik deze auto voor mijn vriendin heb gekocht.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik nog niet snap... als deze auto zo zuinig rijdt, geen wegenbelasting kost, redelijk zonder veel onderhoud kan, en qua verzekering 10% kost van wat je als beginnende rijder voor een "normale" auto zou betalen..... waarom doe je hem dan weg als student?
Dan maakt het logica...quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik bedoelde ook voor je vriendin (als studente), jaja, heb het wel gelezen
Sterkte met je relatiequote:Vrouw + Inparkeren = Drama
Vrouw + Inparkeren + Porsche = Catastrofaal
Om die reden mocht mijn ex niet meer in mijn Alfa rijdenquote:Op zaterdag 12 november 2005 21:10 schreef MrReaL het volgende:
[..]
Dan maakt het logica...
Zoals ik al bij een ander omschreef, een simpele rekensom:
Vrouw + Inparkeren = Drama
Vertel eens iets over deze somquote:Op zaterdag 12 november 2005 21:10 schreef MrReaL het volgende:
[..]
Geen echte mankementen, paar kleine dingetjes die het niet doen in het display... maar niets ernstigs, en zeker niets wat invloed heeft op de APK.quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Om die reden mocht mijn ex niet meer in mijn Alfa rijdenMaar zijn er nog echte mankementen (of ik ben gewoon blind)
Complex, zéér complex..... een van die vragen die de wetenschap al sinds het begin der tijden voor een raadsel staatquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:14 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Vertel eens iets over deze som
quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:37 schreef SnowBite het volgende:
Heb je nog wat recente foto's met het nummerbord erop? Of gewoon het nummerbord?
In mijn subaru wel, en "in" mijn BMW R1100S ookquote:Op maandag 14 november 2005 09:55 schreef T42 het volgende:
jammer dat er geen boxer in ligt in deze types
Die scheur in de stoel is gewoon een brute duidelijk aanwezige scheur. Ik zou gewoon nette stoelhoezen kopen, ben je voor 12,50 euro klaar (Aldi)quote:Op maandag 14 november 2005 10:12 schreef Herkauwer het volgende:
Trouwens, welke lampjes werken niet? En heb je alsnog een foto van die scheur in de bestuurderstoel?
We kunnen wel vrijblijvend een stukje samen rijden....quote:Op woensdag 16 november 2005 16:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Vette auto!! (TVP)
25 per maand is ongeveer 20 teveel... komt nog verzekering overheen denk ik? Met een oldtimer zit ik aan vaste lasten op max 65 per jaar...quote:Op woensdag 16 november 2005 16:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Inruil van een Volvo 440 is zeker niet mogelijk?
Edit: zo ja, tis een 440 GL uit '89, 176.000km gelopen, recent vervangen zijn: uitlaat, startmotor, nieuwe voorbanden en nog wat klein grut.Is bij een aantal verzekeringsmaatschappijen als oldtimer te verzekeren. Wegenbelasting is 25 Euro per maand.
Oudere Alfa's hebben roepen bij mij roest op... 8v = 8 cilinder? Hoe duur is dit ding in gebruik, WB, VERZ, Verbruik?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:56 schreef PeuRac het volgende:
Ik wil wel 1 op 1 ruilen met een '93 155 1.8 8v met net over de 200d km op de teller, is nog vrij luxe ookmaar ik denk niet dat dat is wat je voor je vriendin zoekt? Ohja, net grote beurt, deels nieuwe uitlaat (de rest is ter preventie bijgelast). Tip top in orde.
Dat is excl. verzekering ja, maar ik heb een site gevonden waar je kan verzekeren én dagelijks mag gebruiken als oldtimer. Dan zit je op circa 25 euro per maand gok ik, dus totaal 50 Euro per maand.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:15 schreef MrReaL het volgende:
[..]
25 per maand is ongeveer 20 teveel... komt nog verzekering overheen denk ik? Met een oldtimer zit ik aan vaste lasten op max 65 per jaar...
quote:Op woensdag 16 november 2005 20:20 schreef MrReaL het volgende:
[..]
Oudere Alfa's roepen bij mij roest op... 8v = 8 cilinder? Hoe duur is dit ding in gebruik, WB, VERZ, Verbruik?
Niet snel? Snel genoeg hoorquote:Op woensdag 16 november 2005 20:33 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
8 cilinder?? hahah is gewoon een 1.8 4 cilinder met 8 kleppen. Niet eens snel of onzuinig dat ding.
Ik gaf antwoord op je vraag...quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:55 schreef MrReaL het volgende:
kick
75 euro weegt niet op tegen 5,50 euro per maand bij een oldtimer. 75 is veelte duur voor mijn vriendin!quote:
Oke, thanksquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:28 schreef MrReaL het volgende:
[..]
75 euro weegt niet op tegen 5,50 euro per maand bij een oldtimer. 75 is veelte duur voor mijn vriendin!
Jij bedankt voor je aanbod. Ik heb inmiddels best veel reacties via de mail, maar niemand die de moeite neemt te kijken. Daarom, wie het eerst komt die het eerst maalt.quote:
Ik heb dit weekend besloten om mijn auto technisch perfect te maken en door te blijven rijden totdat ik ander werk heb. Nu zit ik er namenlijk mee dat ik elke keer een auto koop, paar maanden tot 3/4 jaar mee rij, veel investeer en verlies bij verkoop. Dus wil ik niet nog een keer het risico lopen dat ik een auto koop waar misschien niet direct, maar uiteindelijk toch, reparatie's aan zitten.quote:Op zondag 20 november 2005 13:21 schreef MrReaL het volgende:
[..]
Jij bedankt voor je aanbod. Ik heb inmiddels best veel reacties via de mail, maar niemand die de moeite neemt te kijken. Daarom, wie het eerst komt die het eerst maalt.
Zonder de auto te kennen schat ik toch wel 3 keer de aanschafwaarde...quote:Stel ze rijdt ongeveer 9000 km per jaar en daarvan 50% korte stadsritjes.. hoeveel schat je dat ze kwijt is aan onderhoud? Geef een schatting in euro's?
deze auto houdt zich niet zo goed in de stad denk ik..quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:44 schreef spooky1234 het volgende:
Misschien is het wel iets voor mijn vriendin! Ze is ook student en heeft niet echt geld over voor een auto maar dit is wel een leuke.
Mijn zorgen is toch een beetje over onderhoud.. want eerst zei je 2-3 jaar en later zelfs 4 jaar zonder noemenswaardig onderhoud.. maar wat versta je daaronder?
Stel ze rijdt ongeveer 9000 km per jaar en daarvan 50% korte stadsritjes.. hoeveel schat je dat ze kwijt is aan onderhoud? Geef een schatting in euro's?
Klopt dit? Dat reduceert mijn interesse in deze bak toch wel enigszins.quote:Op zondag 13 november 2005 17:18 schreef FOKke-H het volgende:
Er zit een goede kans in dat per Januari de oldtimerregeling voor de wegenbelasting komt te vervallen toch? Of ben ik verkeerd geinformeerd. Dan zou het hebben van deze auto opeens flink duurder worden. Let wel; ik wil niet flamen, slechts informeren
Ik mag hopen dat je deze mogelijke conclusie niet trekt aan de hand van de wijsheden die remco tengehore brengt? Lees de hele post maar eens door.... ik quote:quote:Op woensdag 23 november 2005 09:50 schreef Murazor4096 het volgende:
[..]
Klopt dit? Dat reduceert mijn interesse in deze bak toch wel enigszins.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |