abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 01:39:26 #1
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_31917784
Wij kennen elkaar niet maar het had heel makkelijk anders kunnen zijn.
Dit weekeinde hadden we elkaar kunnen leren kennen als het noodlot u geen kool had gestoofd.

Het was halverwege de nacht toen u en uw mijnheer een onenigheid kregen.
Kennelijk was het best een hevig meningsverschil want iets bracht die desbetreffende mijnheer ertoe om de hand aan u te slaan. U bleek geen partij. Zelfs toen u onmachtig ter aarde stortte was het einde van uw narigheid nog ver weg. U heeft er waarschijnlijk zelf nooit iets van gemerkt maar de mijnheer waarmee u de dag, misschien wel een dag als iedere andere, begon heeft minutenlang zijn woede op uw weerloze lichaam gekoeld terwijl niemand u te hulp kon schieten. Gelukkig belde iemand direct naar de mensen die nachtenlang op pad zijn om ongelukkigen als u te hulp te schieten.

Even leek het geluk u niet in de steek te laten omdat mijn maatje en ik slechts drie kilometer van u verwijderd waren. We waren juist klaar met de voorgaande klus maar wel de énige aanspreekbare eenheid op dat moment; het weekeinde is vooral in de nachten druk voor mensen als mijn maatje en ik moet u weten. Uw gegil was pas net gehoord. Drie kilometer maar. In een flits zouden we bij u zijn en u behoeden voor de ramp die u te wachten zou staan als niemand uw mijnheer zou doen ophouden.

Niets bleek echter minder waar.

Ik merkte het meteen; achteraf bij het instappen al.
De ferme trap die ik op het gaspedaal gaf deed de motor donker brommen en de auto langzaam en bonkend op gang komen. Stuurloos rammelden we de rijbaan op; de velgen aan de linkerzijde van de auto rinkelend over de klinkers. De lucht om ons heen vulde zich met de stank van verbrand rubber en het hoongelach van voorbijgangers terwijl ik ongelovig de messteken in de wangen van de banden bekeek. 'Het is niet te doen vriend. Beetje jammer wel.' Mijn maatje knikte gelaten.

Beste mevrouw ik ben de man die u tegen wil en dank aan uw lot heeft overgelaten.

Waarover de onenigheid ging zal ik waarschijnlijk nooit te weten komen. U kan het mij immers niet vertellen. U bent, terwijl u zich misschien nog afvroeg wanneer iemand u zou komen helpen, minutenlang als oud vuil geschandaliseerd. Iedereen kan nu alleen nog maar hopen dat u ooit weer uw bewustzijn terug zal krijgen. Uw mijnheer is ontkomen en tot op dit moment onvindbaar. Wellicht zal hij nooit verantwoording hoeven af te leggen over zijn daden in die nacht die u zo noodlottig werd.

De mijnheer of mevrouw die de banden vernielde en ik kennen elkaar ook niet. Het is zeer onwaarschijnlijk dat hij en ik ooit van elkaars bestaan af zullen weten; of hij van uw bestaan. Hij is degene die op feestjes het hoogste woord heeft en de lachers op zijn hand heeft wanneer hij vertelt hoe hij twee banden lek stak (of misschien wel vier; niet waar, maar wél leuker!). Toehoorders zullen hem bewonderen om zijn moed als hij vertelt dat hij rustig heeft staan toekijken hoe de auto als een manke eend de straat uit waggelde en rokend tot stilstand kwam. Het moment dat de klunzen die erin reden uitstapten en elkaar als twee sufferds aankeken zal hilarisch worden gevonden. Hun stapvoetse aftocht zal een mooi slot zijn van het betoog van de gangmaker van de avond.

Beste mevrouw, ik hoop dat u erom kan lachen.

Hij heeft u toch maar mooi beetgenomen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_31917945
Okee. Ik heb het echt helemaal gelezen... maar ik snap het punt van het topic nog net niet. Morgen tweede poging. Misschien.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31918205
De ene zijn lol is de ander haar dood?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31918400
Volgens mij spreekt hier een hulpverlener die graag hulp wilde verlenen maar niet bij machte was hulp te verlenen omdat onverlaten meenden het hulpverlenen te moeten beletten.

Het is te hopen dat toekomstige onverlaten in spé nu misschien beseffen dat een 'goede grap' misschien veel matiger uitpakt dan ze ooit hadden kunnen beseffen.
Best wrang te noemen dat Elsevier vorige week een artikel plaatste wat ging over het beletten van hulpverleners die hun beroep proberen uit te voeren. Voor deze mevrouw weer eens te laat.
shine on you crazy diamond
  donderdag 3 november 2005 @ 02:47:20 #5
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_31918403
> LIT.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  donderdag 3 november 2005 @ 06:08:25 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31919033
---> TTK
ik kan er wel om glimlachen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 3 november 2005 @ 06:39:42 #7
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_31919085
quote:
Op donderdag 3 november 2005 02:47 schreef bolivian het volgende:
> LIT.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_31925895
Sorry buzzer, ik vind dit geen TTK en literair heeft TS het ook niet bedoeld denk ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31928057
quote:
Op donderdag 3 november 2005 02:46 schreef turfie1 het volgende:
Volgens mij spreekt hier een hulpverlener die graag hulp wilde verlenen maar niet bij machte was hulp te verlenen omdat onverlaten meenden het hulpverlenen te moeten beletten.

Het is te hopen dat toekomstige onverlaten in spé nu misschien beseffen dat een 'goede grap' misschien veel matiger uitpakt dan ze ooit hadden kunnen beseffen.
Best wrang te noemen dat Elsevier vorige week een artikel plaatste wat ging over het beletten van hulpverleners die hun beroep proberen uit te voeren. Voor deze mevrouw weer eens te laat.
Denk het idd. Meneer is Politieagent aan zijn profiel te zien.
pi_31928237
Het is geen fictie?
nuff said.
  Moderator donderdag 3 november 2005 @ 14:38:25 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_31928453

mooi geschreven
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_31928572
Super mooi .
Jammer dat er zoveel klootzakken rondlopen, echt.
Dat ze die vieze mishandelende hond maar pakken .
  donderdag 3 november 2005 @ 14:42:47 #13
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31928591
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:18 schreef Isabeau het volgende:
Sorry buzzer, ik vind dit geen TTK en literair heeft TS het ook niet bedoeld denk ik.
ik zou niet weten hoe het anders bedoeld is, want ik neem aan dat het fictief is. Wel erg mooi gescheven, dat wel...

edit: ik heb het anders verwoord, zodat beter uitkomt wat ik bedoelde.

[ Bericht 13% gewijzigd door buzzer op 03-11-2005 15:28:25 ]
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_31928637
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:42 schreef buzzer het volgende:

[..]

ik zou niet weten hoe het anders bedoeld is, want serieus is het in ieder geval niet. Wel erg mooi gescheven, dat wel...
Waarom zou het niet serieus zijn?
nuff said.
  donderdag 3 november 2005 @ 14:46:55 #15
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_31928737
Waar gebeurd?
Zo ja, schandalig!
Zo nee, ook schandalig.
pi_31928774
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:44 schreef 0 het volgende:

[..]

Waarom zou het niet serieus zijn?
Dat vraag ik me ook af ja .
pi_31928821
Ik vrees dat het juist wel serieus is...

Ik kan het ook niet anders opvatten dan serieus. Maarja, wie ben ik?
  donderdag 3 november 2005 @ 14:51:59 #18
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_31928915
Ik denk persoonlijk dat het dus wel serieus is en dat is ook de reden dat ik hem op de blog heb gezet.
http://weblog.fok.nl/blog/8921
  donderdag 3 november 2005 @ 14:56:00 #20
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31929040
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:51 schreef GI het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het dus wel serieus is en dat is ook de reden dat ik hem op de blog heb gezet.
http://weblog.fok.nl/blog/8921
ik had hem niet op die manier gelezen, maar als je hem wel op die manier leest is het inderdaad heel erg, en is de tekst zelfs (hoe cynisch ook) nog briljanter. Misschien dat TS wat opheldeing kan bieden ?
pi_31929226
Hoe kun je dit nou niet serieus nemen buzzer?

Wel of niet gebeurd: het is niet bedoeld om om te (glim)lachen, lijkt me zo?
Het kan gebeuren, de gemene streken van het lot mag je het noemen, maar het is niet grappig, maar lijkt me diep tragisch.
Variety is the spice of life
  donderdag 3 november 2005 @ 15:22:33 #22
95832 Flo22
he wat??? ja denk
pi_31929802
goed geschreven
WORDT IS WAKKER MAN!!!!!!!!
dat slaat als een kut op Dirk!!!
  donderdag 3 november 2005 @ 15:26:47 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31929919
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:02 schreef nebelung het volgende:
Hoe kun je dit nou niet serieus nemen buzzer?

Wel of niet gebeurd: het is niet bedoeld om om te (glim)lachen, lijkt me zo?
Het kan gebeuren, de gemene streken van het lot mag je het noemen, maar het is niet grappig, maar lijkt me diep tragisch.
nee, begrijp me niet verkeerd. Niet serieus is in dit geval niet synoniem aan om te lachen. In tegendeel zelfs, het is heel ontroerend. En het verplaatsen was dan ook zeker als compliment beschouwd ! Ik zal mijn eerdere post even editten en Niet serieus vervangen door fictie, dat is eigenlijk wat ik bedoel..
  donderdag 3 november 2005 @ 15:29:05 #24
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31929985
En op hetzelfde feestje wordt er natuurlijk weer om het hardst om gezeken dat de politie zijn werk niet doet...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31930231
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En op hetzelfde feestje wordt er natuurlijk weer om het hardst om gezeken dat de politie zijn werk niet doet...
Heb je gelijk voor Innepin de achterliggende gedachte van het verhaal samengevat .
  donderdag 3 november 2005 @ 17:19:44 #26
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_31933158
Erg mooi geschreven, speelt erg in op het gevoel..
pi_31933307
Ik hoop dat dit niet waar is, maar het kan zo maar waarheid zijn of worden...

What goes around, comes around, alleen zou die mevrouw daar weinig aan hebben..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_31939796
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:42 schreef buzzer het volgende:

[..]

ik zou niet weten hoe het anders bedoeld is, want ik neem aan dat het fictief is. Wel erg mooi gescheven, dat wel...

edit: ik heb het anders verwoord, zodat beter uitkomt wat ik bedoelde.
Als het niet serieus was had het vast in onzin gestaan denk je niet ?
Ik ben in ieder geval blij dat het topic weer op het goede plekje staat.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_31940454
Tja, hoe erg het ook is, shit happens!
Wel treurig dit!
pi_31940762
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:36 schreef Bakkioli het volgende:
Tja, hoe erg het ook is, shit happens!
Wel treurig dit!

Iemand wordt doodgeslagen omdat de politie niet op tijd kan komen omdat iemand grappig wilde zijn...

Shit happens
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_31941059
Als er ook maar één iemand ....die op het punt staat zo'n 'practical joke' uit te voeren.... even aan dit verhaal denkt waardoor hij toch maar besluit de aktie niet door te zetten dan is dit topic al van grote waarde geweest.

Verdere reactie laat ik aan TS over.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_31941573
Ik hoop ook maar dat het geen echt gebeurd verhaal is...maar ik vrees het ergste.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31945831
In elk geval heel mooi verwoord..
pi_31946339
ik geloof het.
het kan gisteren zijn gebeurd en anders gebeurt het morgen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:38:30 #35
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_31946823
Het is een waar gebeurd verhaal.

Geen bron, geen link, geen stukje in de kantlijn van pagina 5.

Alleen een topic op Fok! over oorzaak en gevolg in de breedste zin van het woord.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_31946837
Mooi verhaal, goed geschreven, maakt een behoorlijke indruk.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:59:05 #37
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31951420
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:38 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het is een waar gebeurd verhaal.

Geen bron, geen link, geen stukje in de kantlijn van pagina 5.

Alleen een topic op Fok! over oorzaak en gevolg in de breedste zin van het woord.
jeetje....
ik kan me de frustratie heel goed voorstellen...
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:00:15 #38
133629 Mauro