abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32113560
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelfs inmiddels als meer dan 6 jaar een universitaire student wat niet ongebruikelijk is. Er wordt namelijk van je verwacht ervaring op te doen in besturen, commissies en flink wat van de wereld te zien. Studenten die nominaal lopen worden geregeld bij het solliciteren weggestuurd met de mededeling dat ze "maar eens wat van de wereld moeten zien". Sowieso vind ik de studententijd veel te tof en leuk om daar maar vier jaar over te doen en dan zonder enige relevante ervaring de arbeidsmarkt op te gaan.
Uitdrukkingen onder studenten (Wikipedia):
quote:
CV-rukker: iemand die allemaal bestuursfuncties doet voor zijn CV.(Nederland - algemeen)
bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)gden_onder_studenten

(Jullie moet de rest van die site ook 'ns lezen!)

Kijk, als zo'n afgestudeerde bij mij komt solliciteren en hij heeft twee jaar lang commissiewerk lopen te doen bij een studentenvereniging, waar je ook niet teveel van moet voorstellen, dit ten koste van de samenleving (beurs), dit puur om z'n CV 'op te leuken'..... Tja, als zo'n persoon zich vervolgens nog veel te serieus neemt (wat vaak het geval is) en gaat solliciteren op (te) hoge functies, dan wijs ik hem af. Kom maar terug als je wat volwassener bent, jonkie

[ Bericht 1% gewijzigd door Demophon op 09-11-2005 12:37:44 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32113642
quote:
Op woensdag 9 november 2005 12:20 schreef Demophon het volgende:

[..]

Uitdrukkingen onder studenten (Wikipedia):
[..]

bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)gden_onder_studenten

(Jullie moet de rest van die site ook 'ns lezen!)

Kijk, als zo'n afgestudeerde bij mij komt solliciteren en hij heeft twee jaar lang commissiewerk lopen te doen bij een studentenvereniging, waar je ook niet teveel van moet voorstellen, dit ten koste van de samenleving (beurs), dit puur om z'n CV 'op te leuken'..... Tja, als zo'n persoon zich vervolgens nog veel te serieus neemt (wat vaak het geval is) en gaat solliciteren op (te) hoge functies, dan wijs ik hem af. Kom maar terug als je wat volwassener bent, jonkie
Terecht
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 9 november 2005 @ 12:43:18 #78
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_32114314
quote:
Op woensdag 9 november 2005 12:20 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb bij elkaar 18 maanden aan beursen gehad en in de voorwaarde staat letterlijk dat je maximaal 6 ects mag halen in die periode. Dus ik begrijp niet hoe je dit als stimulerend kunt betitelen. Daarbij heb je tijdens een serieus bestuur er toch geen tijd voor, maar dat terzijde. Ik kreeg 6 maanden voor twee commissie waarbij ik wel gewoon door mocht studeren en heb dit dan ook nominaal gedaan. Tijdens mij hele jaar was het onmogelijk en niet toegestaan om meer da 6 ects te halen...
Idiote voorwaarde... Idioot beleid... Gelukkig was dat bij ons beter dan.
Offeuh.. Bij ons is de bestuursbeurs ook een studievertragingsbeurs. Het is geen vergoeding omdat je al dat bestuurswerk doet, het is een vergoeding voor de achterstand die je oploopt terwijl je dat bestuurswerk doet. Als je geen studieachterstand oploopt, krijg je die beurs ook niet (omdat je dan nog gewoon studiefinanciering krijgt). Dus als je in een jaar tijd 6 studiepunten haalt, heb je 10% van je studie gehaald, dus kreeg je maar 90% van de totale bestuursbeurs. Even uit interesse, zou jij niks krijgen als je meer dan 6 ects haalde, of minder?

Als je niks zou krijgen: wat een belachelijke regeling. Als je 10% minder zou krijgen: dan zie ik de logica (ook al word je dan, net als bij ons, nog steeds gestrafd voor hard werken).

En bij een serieus bestuur heb je er nog steeds wel tijd voor, niet voor een hele studie maar wel voor een deel ervan.
Of ik heb gewoon nog nooit een serieus bestuur meegemaakt, dat kan ook
pi_32116924
quote:
Op woensdag 9 november 2005 12:43 schreef Pie.er het volgende:

[..]

Idiote voorwaarde... Idioot beleid... Gelukkig was dat bij ons beter dan.
Offeuh.. Bij ons is de bestuursbeurs ook een studievertragingsbeurs. Het is geen vergoeding omdat je al dat bestuurswerk doet, het is een vergoeding voor de achterstand die je oploopt terwijl je dat bestuurswerk doet. Als je geen studieachterstand oploopt, krijg je die beurs ook niet (omdat je dan nog gewoon studiefinanciering krijgt). Dus als je in een jaar tijd 6 studiepunten haalt, heb je 10% van je studie gehaald, dus kreeg je maar 90% van de totale bestuursbeurs. Even uit interesse, zou jij niks krijgen als je meer dan 6 ects haalde, of minder?

Als je niks zou krijgen: wat een belachelijke regeling. Als je 10% minder zou krijgen: dan zie ik de logica (ook al word je dan, net als bij ons, nog steeds gestrafd voor hard werken).

En bij een serieus bestuur heb je er nog steeds wel tijd voor, niet voor een hele studie maar wel voor een deel ervan.
Of ik heb gewoon nog nooit een serieus bestuur meegemaakt, dat kan ook
Ik weet niet wat de exacte regeling was, maar ik hoop dat het inderdaad alleen om een korting ging. Ik was tijdens mijn bestuursjaar trouwens meer dan 80 uur in de week kwijt, dus studie was vrij onmogelijk. Maar goed, zeker bij studieverenigingen moet een beetje studie ernaast zeker kunnen. Ik ben het dan ook in het beginsel wel eens met je stelling, het gaat alleen niet altijd op.
pi_32118812
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de exacte regeling was, maar ik hoop dat het inderdaad alleen om een korting ging. Ik was tijdens mijn bestuursjaar trouwens meer dan 80 uur in de week kwijt, dus studie was vrij onmogelijk. Maar goed, zeker bij studieverenigingen moet een beetje studie ernaast zeker kunnen. Ik ben het dan ook in het beginsel wel eens met je stelling, het gaat alleen niet altijd op.
Ehm, dient het niet andersom te zijn? Bij je studie dient een studievereniging 'ernaast' te zijn?

Enne, overdrijf je niet een klein beetje met meer dan 80 uur in de week? Da's bij een werkweek meer dan 16 uur per dag of bij 7 dagen in de week meer dan 11 uur per dag!!! En dat een heel jaar lang! Wow....
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32119075
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:22 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ehm, dient het niet andersom te zijn? Bij je studie dient een studievereniging 'ernaast' te zijn?

Enne, overdrijf je niet een klein beetje met meer dan 80 uur in de week? Da's bij een werkweek meer dan 16 uur per dag of bij 7 dagen in de week meer dan 11 uur per dag!!! En dat een heel jaar lang! Wow....
Nee, ik overdrijf juist niet. Er werd ook bijna elke weekend een volle dag gedraaid en de doordeweeks dagen gingen tot heel laat door. Maar goed, dat is een ander verhaal. (Ik werk in mijn nieuwe baan trouwens gemiddelde meer dan 80 uur, maar da's helemaal een ander verhaal ).

Maar goed, meeste grote studieverenigingen die ik ken (ik deed zelf een jaar iets bij een studentenvereniging) zijn wel redelijk full-time bezig. Bij een beetje faculteit van 1000 man zijn er uiteindelijk maar 5 mensen die alles moeten regelen. Ik heb het ooit ook voor een kleine richting gedaan (70 man), maar je wordt direct door de profs in allerlei inderwijs rotzooi betrokken, slokt veel tijd op. Dit kon ik echter nog wel combineren, die 80 uur was onmogelijk...
pi_32122877
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:24 schreef Ingridh007 het volgende:
Uit nieuwsgierigheid, maar waarom die overstap Cultheld?
Nou, omdat:
Vrij Nederland wel als bron gebruikt mag worden en Elsevier en HP/De Tijd niet

je eigen mening er niet zo toe doet, daar je alles vanuit bestuurskundige hoek moet bekijken

bijna al mijn klasgenoten van een andere planeet lijken te komen: van die randdebielen die je dan stotterend opbellen en vragen of je op zaterdagavond mee zou willen naar een opera

je een carriereplafond hebt, wanneer je alleen hbo bestuurskunde af zou ronden

het bedrijfsleven me veel aantrekkelijker lijkt

de ambtenaren-mentaliteit niet de mijne is

je na 2 colleges te hebben gemist door ziekte, te horen krijgt dat je het vak volgend jaar moet inhalen

bestuurskunde
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32124121
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nou, omdat:
Vrij Nederland wel als bron gebruikt mag worden en Elsevier en HP/De Tijd niet

je eigen mening er niet zo toe doet, daar je alles vanuit bestuurskundige hoek moet bekijken

bijna al mijn klasgenoten van een andere planeet lijken te komen: van die randdebielen die je dan stotterend opbellen en vragen of je op zaterdagavond mee zou willen naar een opera

je een carriereplafond hebt, wanneer je alleen hbo bestuurskunde af zou ronden

het bedrijfsleven me veel aantrekkelijker lijkt

de ambtenaren-mentaliteit niet de mijne is

je na 2 colleges te hebben gemist door ziekte, te horen krijgt dat je het vak volgend jaar moet inhalen

bestuurskunde
Tijdens mijn studie deed ik 'op een blauwe maandag' bestuurskunde als keuzevak. Ik was in de veronderstelling dat het heel erg leek op management of bedrijfskunde NOT, was ik effe fout!
  woensdag 9 november 2005 @ 23:47:15 #84
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32134420
het ligt er aan waar je voor solliciteert of ze het leuk vinden als je lang over je studie. een zoon van knnissen van on heeft lekker veel gewerkt en betuurlijke ervaring opgedaan, maar werd wel afgewezen voor een promotieplaats omdat hij 7 jaar over zijn studie had gedaan.

Ik ben nu 5e jaars (engels, had wel in 4 jaar gekund...heb zelf lopen kloten met vakken ruilen enzo), ik studeer dit voorjaar af en heb al een promotieplaats bemachtigd, zonder dat ze problemen hadden met mijn korte loopbaan. Maar goed, ik had wel al ervaring als student-assistent.

het ligt echt aan wat je wilt welke extracurriculaire activiteiten belangrijk zijn....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 10 november 2005 @ 17:36:48 #85
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32153470
Ik vind het niet lang.... ik zit in het tweede jaar Natuurkunde op de UU nu en ik denk dat ik sowiezo al 3,5 jaar tot 4 jaar over mn bachelor ga doen, omdat ik dus idd moeilijke vakken heb die voor mij niet echt van toepassing zijn. Ik wil een master meteorologie doen en dat is qua natuurkunde eigenlijk de makkelijkste master, maar toch moet ik vakken als quantummechanica e.d. wel halen en dat kost tijd en moeite en misschien dus een jaartje extra Maar als mn pa dan gaat lopen zeiken, dan betaal ik zelf wel... 1 jaartje lenen kan geen kwaad...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32153767
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:36 schreef maniack28 het volgende:
Ik vind het niet lang.... ik zit in het tweede jaar Natuurkunde op de UU nu en ik denk dat ik sowiezo al 3,5 jaar tot 4 jaar over mn bachelor ga doen, omdat ik dus idd moeilijke vakken heb die voor mij niet echt van toepassing zijn. Ik wil een master meteorologie doen en dat is qua natuurkunde eigenlijk de makkelijkste master, maar toch moet ik vakken als quantummechanica e.d. wel halen en dat kost tijd en moeite en misschien dus een jaartje extra Maar als mn pa dan gaat lopen zeiken, dan betaal ik zelf wel... 1 jaartje lenen kan geen kwaad...
Ja maar, in jouw geval valt het uit te leggen. Je zegt het zelf al: natuurkunde, een van de zwaarste studies op een universiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')