Ik dacht dat je daar slechts tijdens de ramadan mensen niet in verleiding mocht brengen door in het openbaar te eten/drinken?quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:35 schreef ZureMelk het volgende:
In Saudi-Arabië is het voor buitenlanders zelfs verplicht om aan de ramadan te doen. Laat staan dat de Saudi's zelf mogen skippen. Is dat hoe het in de authentieke islam hoort? Iedereen verplichten. Ik dacht dat mensen de keuze gelaten moesten worden. Blijkbaar denken Allah's volgelingen op aarde er anders over.
Als je op het werk of onderweg niet ergens kan eten, drinken of roken ben je praktisch gezien verplicht mee te doen. Er is een religieuze politie die hier zeer streng op toeziet. Bij overtreding volgt deportatie.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:48 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik dacht dat je daar slechts tijdens de ramadan mensen niet in verleiding mocht brengen door in het openbaar te eten/drinken?
In vergelijking met Saoedi-Arabië en Iran valt het nog mee in Algerije. Ik stond er eigenlijk een beetje van te kijken dat er straffen zijn uitgedeeld. Helaas zit er in Algerije een stelletje fundamentalistische idioten die denken dat ze hun ideeën aan de (doorgaans tolerante) bevolking opleggen. Zo te zien lukt het af en toe.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:17 schreef popolon het volgende:
Dat hangt van het land/de cultuur af lijkt me.
Maar in Algerije zijn ze vrij conservatief, de koran wordt lang niet overal hetzelfde geinterpreteerd, net zoals met de bijbel eigenlijk.
O ja, vandaar mijn verbazingquote:The BBC's Mohammed Areski Himeur in Algiers says this is the first time in Algeria that anyone has actually been tried and condemned for not observing the fast during Ramadan.
leer toch is lezen jongen, Nederland heeft nix met dit bericht te maken, het komt nota bene van de BBC.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:44 schreef Meki het volgende:
Nederland moet beter naar hun zelf kijken dan naar Algerije
Algerije hun zaken en daar hoeft NL niet mee te bemoeien
Algerije begint net een beetje los te komen van een jarenlange burgeroorlog nadat islamisten de verkiezingen hadden gewonnen en het leger ingreep. Hoe bedoel je verder?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:50 schreef amr_diab het volgende:
Bovendien dacht ik dat ze in Algerije al verder waren.
irrelevant deze oprmerking. OP is nergens aan nederland gerelateerdquote:Op donderdag 3 november 2005 11:44 schreef Meki het volgende:
Nederland moet beter naar hun zelf kijken dan naar Algerije
Algerije hun zaken en daar hoeft NL niet mee te bemoeien
Helaas lijkt het er op dat ze een stapje achteruit in de tijd gaan.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:50 schreef amr_diab het volgende:
... Bovendien dacht ik dat ze in Algerije al verder waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |