abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31947105
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:35 schreef ZureMelk het volgende:
In Saudi-Arabië is het voor buitenlanders zelfs verplicht om aan de ramadan te doen. Laat staan dat de Saudi's zelf mogen skippen. Is dat hoe het in de authentieke islam hoort? Iedereen verplichten. Ik dacht dat mensen de keuze gelaten moesten worden. Blijkbaar denken Allah's volgelingen op aarde er anders over.
Ik dacht dat je daar slechts tijdens de ramadan mensen niet in verleiding mocht brengen door in het openbaar te eten/drinken?
  vrijdag 4 november 2005 @ 01:03:44 #27
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_31947565
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:48 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik dacht dat je daar slechts tijdens de ramadan mensen niet in verleiding mocht brengen door in het openbaar te eten/drinken?
Als je op het werk of onderweg niet ergens kan eten, drinken of roken ben je praktisch gezien verplicht mee te doen. Er is een religieuze politie die hier zeer streng op toeziet. Bij overtreding volgt deportatie.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_31947852
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:17 schreef popolon het volgende:
Dat hangt van het land/de cultuur af lijkt me.

Maar in Algerije zijn ze vrij conservatief, de koran wordt lang niet overal hetzelfde geinterpreteerd, net zoals met de bijbel eigenlijk.
In vergelijking met Saoedi-Arabië en Iran valt het nog mee in Algerije. Ik stond er eigenlijk een beetje van te kijken dat er straffen zijn uitgedeeld. Helaas zit er in Algerije een stelletje fundamentalistische idioten die denken dat ze hun ideeën aan de (doorgaans tolerante) bevolking opleggen. Zo te zien lukt het af en toe.
quote:
The BBC's Mohammed Areski Himeur in Algiers says this is the first time in Algeria that anyone has actually been tried and condemned for not observing the fast during Ramadan.
O ja, vandaar mijn verbazing
  Moderator vrijdag 4 november 2005 @ 02:02:02 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31948976
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:44 schreef Meki het volgende:
Nederland moet beter naar hun zelf kijken dan naar Algerije

Algerije hun zaken en daar hoeft NL niet mee te bemoeien
leer toch is lezen jongen, Nederland heeft nix met dit bericht te maken, het komt nota bene van de BBC.
je hoeft niet per se in elk topic te posten, zeker niet als je dat enkel doet om over Nederland te jammeren als een klein kind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31952819
-edit: kap daar eens mee-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 04-11-2005 12:17:18 ]
pi_31970032
Vrijheid van godsdienst is in Algerije ver te zoeken. Als je christen bent, dan hang je dus gewoon in de ramadan. Bovendien dacht ik dat ze in Algerije al verder waren. Ik dacht dat er ook in de koran een regel met betrekking tot naastenliefde stond. Maar in dit geval is deze ver te zoeken.

De natte droom van de autoriteiten in dat land is voorzeker:
Soera 3:157 En als u voor de zaak van Allah wordt gedood of sterft, zal Allah's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren. 158 En indien u sterft of gedood wordt, voorzeker, tot Allah zult u worden teruggebracht.
pi_31970139
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:50 schreef amr_diab het volgende:
Bovendien dacht ik dat ze in Algerije al verder waren.
Algerije begint net een beetje los te komen van een jarenlange burgeroorlog nadat islamisten de verkiezingen hadden gewonnen en het leger ingreep. Hoe bedoel je verder?
pi_31971207
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:44 schreef Meki het volgende:
Nederland moet beter naar hun zelf kijken dan naar Algerije

Algerije hun zaken en daar hoeft NL niet mee te bemoeien
irrelevant deze oprmerking. OP is nergens aan nederland gerelateerd
pi_31978066
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:50 schreef amr_diab het volgende:
... Bovendien dacht ik dat ze in Algerije al verder waren.
Helaas lijkt het er op dat ze een stapje achteruit in de tijd gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')