koop dan maar braaf verder-.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:30 schreef BUG80 het volgende:
Serieus:Ik denk dat massale media-aandacht meer oplevert voor de consument dan een boycot.
Dat kan ik dan weer niet aan mezelf verkopen. Ik ben al te vaak door ze teleurgesteld door allerlei limieten en functies die niet bleken te werken zoals ze zouden moeten werken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
koop dan maar braaf verder-.
Jup, Duitsland is over het algemeen beschouwd toch wat technischer ingesteld.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:34 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dat kan ik dan weer niet aan mezelf verkopen. Ik ben al te vaak door ze teleurgesteld door allerlei limieten en functies die niet bleken te werken zoals ze zouden moeten werken.
Het probleem met de media is denk ik inderdaad dat de kern van wat Sony (fout) doet vaak te technisch is voor de gemiddelde lezer. Of voor de gemiddelde journalist.
Drie jaar geleden maakte men zich ook geen zorgen over wormen, virussen en spyware. Toch waren die toen ook al ongerief. Misschien moeten de AV-makers hier ook maar eens achteraan.quote:Opvallend in deze zaak is de uitspraak van Thomas Hessa van Sony BMG's Global Digital Business tegenover NPR: "De meeste mensen weten niet eens wat een rootkit is, dus waarom zullen zij zich er zorgen om maken?"
quote:Op maandag 7 november 2005 23:44 schreef RonaldV het volgende:
En lekker arrogant gaat Sony verder: http://webwereld.nl/articles/38218
[..]
Drie jaar geleden maakte men zich ook geen zorgen over wormen, virussen en spyware. Toch waren die toen ook al ongerief. Misschien moeten de AV-makers hier ook maar eens achteraan.
Minstens zo effectief: de eerste AV-producent die deze beschouwt als malware is er inmiddels ook: Computer Associates zal de rootkit onder handen nemen vanaf de eerstkomende update van PestPatrol. Dat zal waarschijnlijk wel wat herrie gaan opleveren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:44 schreef Lucille het volgende:
Ik koop gewoon op dit moment geen Sony CDs meer. Dat is de enige manier die effectief is, mits iedereen dit gaat doen natuurlijk.
Oeeh, iquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:39 schreef RonaldV het volgende:
Italiaanse privacywaakhond klaagt Sony aan
En da's één.
TWO CLASS ACTION LAWSUITS HAVE BEEN FILED AGAINST SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT
En dat zijn twee en drie.
Leuk, zo'n grote industriële lobby in Brussel, kwamen die op voor de burgers waar het voor bedoeld is, of voor die stinkend rijke aziaat?quote:Wat Sony doet is een overtreding van de Italiaanse wet", stelt Andrea Monti van de ALCEI-EFI (Association for Freedom in Electronic Interactive Communications - Electronic Frontiers Italy). De groep wil tevens dat de Europese Unie de zaak gaat onderzoeken. "De ironie is dat een sterke industriële lobby heeft geleid tot rare wetgeving, waardoor kopiëren illegaal is. Wanneer bedrijven zoals Sony virusachtige software verspreiden, vallen zij echter onder een veel coulantere wet."
P'don? Weten hun wat deformatie is? Als Sony het niet weet, mag ik het dan uitoefenen op Sony?quote:Sony maakt sinds begin dit jaar gebruik van de zogeheten xcp-technologie op audio-cd's. Deze technologie licenseert het bedrijf van het Engelse First 4 Internet. Volgens Sony zijn er twintig titels voorzien van de kopieerbeveiliging. Deze cd's installeren stiekem software die niet zichtbaar is voor de gebruiker. Tevens staat de software in contact met Sony. Gebruikers kunnen de rootkit amper verwijderen. Doen zij dat toch, dan lopen ze kans dat het systeem crasht.
Storm
Sony zelf ziet het probleem niet, getuige een uitspraak van Thomas Hessa van Sony BMG's Global Digital Business tegenover NPR: "De meeste mensen weten niet eens wat een rootkit is, dus waarom zullen zij zich er zorgen om maken?" De directeur van First 4 Internet noemde alle commotie eerder ook al 'een storm in een glas water'.
Geweldigquote:Beveiligingsbedrijf Computer Associates (CA) gaat niet wachten op een gerechtelijke uitspraak. Het bedrijf kwalificeert de xcp-software als spyware. Hun eTrust PestPatrol-software zal de software dan ook middels een update vanaf 12 november verwijderen van de pc. Saillant detail is dat ook de door Sony vrijgegeven patch als spyware gekwalificeerd wordt. Deze patch is voor gebruikers die de onzichtbare software zichtbaar willen maken. "De patch vertelt je niet wat het doet en het kan zelfs systemen doen crashen", stelt Sam Curry van CA.
Onverwacht neveneffect.quote:Rippen dankzij drm
Sommige gebruikers zijn juist blij met de rootkit. Zo kan er met behulp van de software valsgespeeld worden in het online spel World of Warcraft. Anderen beweren dat dankzij de software van Sony de beschermde cd's juist geript kunnen worden. Met een kleine aanpassing maken zij de ripsoftware onzichtbaar, waarna ze de audio-cd probleemloos kunnen omzetten in mp3-bestanden. Deze bewering is nog niet gereproduceerd
Het rippen van je muziek mogelijk maken door je eigen beveiliging, oh heerlijke ironiequote:Rippen dankzij drm
Sommige gebruikers zijn juist blij met de rootkit. Zo kan er met behulp van de software valsgespeeld worden in het online spel World of Warcraft. Anderen beweren dat dankzij de software van Sony de beschermde cd's juist geript kunnen worden. Met een kleine aanpassing maken zij de ripsoftware onzichtbaar, waarna ze de audio-cd probleemloos kunnen omzetten in mp3-bestanden. Deze bewering is nog niet gereproduceerd.
Ah, we moeten dus maar wachten totdat de eerste trojans die gebruik maken van de exploit die dit stukje "beveiliging" mogelijk maakt onze computers binnen vallen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:37 schreef versteegrob het volgende:
Waar maakt iedereen zich zo druk om? Heeft er iemand al hinder van ondervonden? Ja nu het pas bekent is.
Vent... Bleef het daar maar bij, de mogelijkheden gaan wel even iets verder... Sony hoort van je computer af te blijven en het netjes in de EULA te vermelden als ze wel aan je PC komen.quote:Alleen het is wel slecht dat je nu kan cheaten met WoW
Ze leveren ander 'gratis' de tool voor virus en spyware schrijvers. Als je de sony zooi hebt geinstalleerd, zijn de virussen en spyware onzichtbaar.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:37 schreef versteegrob het volgende:
Waar maakt iedereen zich zo druk om? Heeft er iemand al hinder van ondervonden? Ja nu het pas bekent is.
Alsof het trouwens helpt dat iedereen nu geen cd's meer gaat kopen, die paar nederlanders.
Ik wil het even voor Sony opnemen want ze leveren dus echt wel goeie cd's. Op mijn werk worden miljoenen cd'sper week ingekocht. Altijd perfecte kwaliteit.
Alleen het is wel slecht dat je nu kan cheaten met WoW
'T valt verder niet op dat je werk en daarmee je leven afhankelijk is van Sony.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:37 schreef versteegrob het volgende:
Alsof het trouwens helpt dat iedereen nu geen cd's meer gaat kopen, die paar nederlanders.
Ik wil het even voor Sony opnemen want ze leveren dus echt wel goeie cd's. Op mijn werk worden miljoenen cd'sper week ingekocht. Altijd perfecte kwaliteit.
Alleen het is wel slecht dat je nu kan cheaten met WoW
T zou zomaar kunnen, kreeg net ook die updatequote:Op woensdag 9 november 2005 01:49 schreef Dr_Crouton het volgende:
En natuurlijk de hypocrisie ervan; mensen die downloaden bangmaken met rechtszaken, gestapo-achtige propaganda van de door o.a. Sony gefinancieerde clubjes omdat downloaden gevaarlijke software kan verspreiden, je gehackt kan worden, terrorisme financieert en andere bangmakerij. Nu installeren ze zelf illegaal, zonder toestemming, een rootkit dat misbruikt kan worden door ongure of puisterige figuren met teveel script/programmeertijd voor handen.
Hmm, kreeg net een auto-update van Microsoft... Zou dit ermee te maken zijn? En is Microsoft er echt zo snel bij?
Nee heeft er niets mee te maken:quote:Op woensdag 9 november 2005 13:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
T zou zomaar kunnen, kreeg net ook die update
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |