abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:30:15 #51
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31999272
Ik boycot ze nu ongeveer een half jaar en ik heb nog steeds geen telefoontje gekregen of ik mijn beslissing misschien wil heroverwegen in ruil voor een Playstation

Serieus:Ik denk dat massale media-aandacht meer oplevert voor de consument dan een boycot.
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:31:40 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31999325
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:30 schreef BUG80 het volgende:

Serieus:Ik denk dat massale media-aandacht meer oplevert voor de consument dan een boycot.
koop dan maar braaf verder-.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:34:40 #53
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31999437
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

koop dan maar braaf verder-.
Dat kan ik dan weer niet aan mezelf verkopen. Ik ben al te vaak door ze teleurgesteld door allerlei limieten en functies die niet bleken te werken zoals ze zouden moeten werken.

Het probleem met de media is denk ik inderdaad dat de kern van wat Sony (fout) doet vaak te technisch is voor de gemiddelde lezer. Of voor de gemiddelde journalist.
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:38:19 #54
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32001820
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:34 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat kan ik dan weer niet aan mezelf verkopen. Ik ben al te vaak door ze teleurgesteld door allerlei limieten en functies die niet bleken te werken zoals ze zouden moeten werken.

Het probleem met de media is denk ik inderdaad dat de kern van wat Sony (fout) doet vaak te technisch is voor de gemiddelde lezer. Of voor de gemiddelde journalist.
Jup, Duitsland is over het algemeen beschouwd toch wat technischer ingesteld.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 7 november 2005 @ 23:44:52 #55
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32074103
En lekker arrogant gaat Sony verder: http://webwereld.nl/articles/38218
quote:
Opvallend in deze zaak is de uitspraak van Thomas Hessa van Sony BMG's Global Digital Business tegenover NPR: "De meeste mensen weten niet eens wat een rootkit is, dus waarom zullen zij zich er zorgen om maken?"
Drie jaar geleden maakte men zich ook geen zorgen over wormen, virussen en spyware. Toch waren die toen ook al ongerief. Misschien moeten de AV-makers hier ook maar eens achteraan.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 8 november 2005 @ 01:10:53 #56
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32076949
woeps, verkeerde.
pi_32078335
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:44 schreef RonaldV het volgende:
En lekker arrogant gaat Sony verder: http://webwereld.nl/articles/38218
[..]

Drie jaar geleden maakte men zich ook geen zorgen over wormen, virussen en spyware. Toch waren die toen ook al ongerief. Misschien moeten de AV-makers hier ook maar eens achteraan.
Wat een loser, ongelofelijk. Ach gossie, die mensen weten toch niet wat een rootkit is, dus waar maken ze zich druk om? Alsof die klojo het wel weet, mr. ik-knip-lintjes-door-en-woon-vergaderingen-bij sukkel.

Misschien ga ik morgen maar eens een programmaatje uitvinden dat iedereen met internet bankieren automatisch 10 euro naar mijn rekening overmaakt. 99.9% snapt dat toch niet, dus dan mag het. De Sony baas heeft immers gezegd dat zoiets mag.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 8 november 2005 @ 03:05:22 #58
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32078410
Tja, zeggen dat het illegaal downloaden van muziek schadelijke spyware kan verspreiden en zelf ongevraagd rotzooi installeren in de pc's van de consument.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:39:17 #59
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32088242
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32088348
Ik koop gewoon op dit moment geen Sony CDs meer. Dat is de enige manier die effectief is, mits iedereen dit gaat doen natuurlijk.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:50:13 #61
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32088481
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:44 schreef Lucille het volgende:
Ik koop gewoon op dit moment geen Sony CDs meer. Dat is de enige manier die effectief is, mits iedereen dit gaat doen natuurlijk.
Minstens zo effectief: de eerste AV-producent die deze beschouwt als malware is er inmiddels ook: Computer Associates zal de rootkit onder handen nemen vanaf de eerstkomende update van PestPatrol. Dat zal waarschijnlijk wel wat herrie gaan opleveren.
- Privacy Matters
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:03:37 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32088818
quote:
Oeeh, i resistance
quote:
Wat Sony doet is een overtreding van de Italiaanse wet", stelt Andrea Monti van de ALCEI-EFI (Association for Freedom in Electronic Interactive Communications - Electronic Frontiers Italy). De groep wil tevens dat de Europese Unie de zaak gaat onderzoeken. "De ironie is dat een sterke industriële lobby heeft geleid tot rare wetgeving, waardoor kopiëren illegaal is. Wanneer bedrijven zoals Sony virusachtige software verspreiden, vallen zij echter onder een veel coulantere wet."
Leuk, zo'n grote industriële lobby in Brussel, kwamen die op voor de burgers waar het voor bedoeld is, of voor die stinkend rijke aziaat?
quote:
Sony maakt sinds begin dit jaar gebruik van de zogeheten xcp-technologie op audio-cd's. Deze technologie licenseert het bedrijf van het Engelse First 4 Internet. Volgens Sony zijn er twintig titels voorzien van de kopieerbeveiliging. Deze cd's installeren stiekem software die niet zichtbaar is voor de gebruiker. Tevens staat de software in contact met Sony. Gebruikers kunnen de rootkit amper verwijderen. Doen zij dat toch, dan lopen ze kans dat het systeem crasht.

Storm
Sony zelf ziet het probleem niet, getuige een uitspraak van Thomas Hessa van Sony BMG's Global Digital Business tegenover NPR: "De meeste mensen weten niet eens wat een rootkit is, dus waarom zullen zij zich er zorgen om maken?" De directeur van First 4 Internet noemde alle commotie eerder ook al 'een storm in een glas water'.
P'don? Weten hun wat deformatie is? Als Sony het niet weet, mag ik het dan uitoefenen op Sony?
Nee toch? Dat doe ik dan ook niet. Sony wel, vrij vreemd.
quote:
Beveiligingsbedrijf Computer Associates (CA) gaat niet wachten op een gerechtelijke uitspraak. Het bedrijf kwalificeert de xcp-software als spyware. Hun eTrust PestPatrol-software zal de software dan ook middels een update vanaf 12 november verwijderen van de pc. Saillant detail is dat ook de door Sony vrijgegeven patch als spyware gekwalificeerd wordt. Deze patch is voor gebruikers die de onzichtbare software zichtbaar willen maken. "De patch vertelt je niet wat het doet en het kan zelfs systemen doen crashen", stelt Sam Curry van CA.
Geweldig
quote:
Rippen dankzij drm
Sommige gebruikers zijn juist blij met de rootkit. Zo kan er met behulp van de software valsgespeeld worden in het online spel World of Warcraft. Anderen beweren dat dankzij de software van Sony de beschermde cd's juist geript kunnen worden. Met een kleine aanpassing maken zij de ripsoftware onzichtbaar, waarna ze de audio-cd probleemloos kunnen omzetten in mp3-bestanden. Deze bewering is nog niet gereproduceerd
Onverwacht neveneffect.

En ondertussen weten we allemaal dat de grote kopieer-boys hier toch geen last van hebben, desnoods pakken ze n goede cd-speler, met n optische line-out, en vangen het signaal weer op.

De normale consument die er niet om zit te springen om de wet te breken wordt er dan weer wel de dupe van. Terecht dat o.a. Italie dit hard aanpakt. Ik hoop dat er meer volgen.
pi_32092063
Dit is dan natuurlijk wel weer lachen:
quote:
Rippen dankzij drm
Sommige gebruikers zijn juist blij met de rootkit. Zo kan er met behulp van de software valsgespeeld worden in het online spel World of Warcraft. Anderen beweren dat dankzij de software van Sony de beschermde cd's juist geript kunnen worden. Met een kleine aanpassing maken zij de ripsoftware onzichtbaar, waarna ze de audio-cd probleemloos kunnen omzetten in mp3-bestanden. Deze bewering is nog niet gereproduceerd.
Het rippen van je muziek mogelijk maken door je eigen beveiliging, oh heerlijke ironie .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_32097991
Waar maakt iedereen zich zo druk om? Heeft er iemand al hinder van ondervonden? Ja nu het pas bekent is.

Alsof het trouwens helpt dat iedereen nu geen cd's meer gaat kopen, die paar nederlanders.

Ik wil het even voor Sony opnemen want ze leveren dus echt wel goeie cd's. Op mijn werk worden miljoenen cd'sper week ingekocht. Altijd perfecte kwaliteit.

Alleen het is wel slecht dat je nu kan cheaten met WoW
pi_32098355
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:37 schreef versteegrob het volgende:
Waar maakt iedereen zich zo druk om? Heeft er iemand al hinder van ondervonden? Ja nu het pas bekent is.
Ah, we moeten dus maar wachten totdat de eerste trojans die gebruik maken van de exploit die dit stukje "beveiliging" mogelijk maakt onze computers binnen vallen?
quote:
Vent... Bleef het daar maar bij, de mogelijkheden gaan wel even iets verder... Sony hoort van je computer af te blijven en het netjes in de EULA te vermelden als ze wel aan je PC komen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 9 november 2005 @ 00:33:48 #66
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32105449
quote:

Alsof het trouwens helpt dat iedereen nu geen cd's meer gaat kopen, die paar nederlanders.

Ik wil het even voor Sony opnemen want ze leveren dus echt wel goeie cd's. Op mijn werk worden miljoenen cd'sper week ingekocht. Altijd perfecte kwaliteit.

Ze leveren ander 'gratis' de tool voor virus en spyware schrijvers. Als je de sony zooi hebt geinstalleerd, zijn de virussen en spyware onzichtbaar.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  woensdag 9 november 2005 @ 01:06:39 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32106181
quote:

'T valt verder niet op dat je werk en daarmee je leven afhankelijk is van Sony.
  woensdag 9 november 2005 @ 01:49:11 #68
6290 Dr_Crouton
pi_32106814
En natuurlijk de hypocrisie ervan; mensen die downloaden bangmaken met rechtszaken, gestapo-achtige propaganda van de door o.a. Sony gefinancieerde clubjes omdat downloaden gevaarlijke software kan verspreiden, je gehackt kan worden, terrorisme financieert en andere bangmakerij. Nu installeren ze zelf illegaal, zonder toestemming, een rootkit dat misbruikt kan worden door ongure of puisterige figuren met teveel script/programmeertijd voor handen.

Hmm, kreeg net een auto-update van Microsoft... Zou dit ermee te maken zijn? En is Microsoft er echt zo snel bij?
  woensdag 9 november 2005 @ 13:07:33 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32115078
quote:
Op woensdag 9 november 2005 01:49 schreef Dr_Crouton het volgende:
En natuurlijk de hypocrisie ervan; mensen die downloaden bangmaken met rechtszaken, gestapo-achtige propaganda van de door o.a. Sony gefinancieerde clubjes omdat downloaden gevaarlijke software kan verspreiden, je gehackt kan worden, terrorisme financieert en andere bangmakerij. Nu installeren ze zelf illegaal, zonder toestemming, een rootkit dat misbruikt kan worden door ongure of puisterige figuren met teveel script/programmeertijd voor handen.

Hmm, kreeg net een auto-update van Microsoft... Zou dit ermee te maken zijn? En is Microsoft er echt zo snel bij?
T zou zomaar kunnen, kreeg net ook die update
  woensdag 9 november 2005 @ 13:25:39 #70
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32115624
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

T zou zomaar kunnen, kreeg net ook die update
[afbeelding]
Nee heeft er niets mee te maken:
http://support.microsoft.com/?kbid=890830
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_32157802
http://tweakers.net/nieuws/39801

Het lijkt er op dat dit een hele rel gaat worden en dat Sony de gebeten hond is, iets wat ze aan hun zelf te danken hebben. Ik vind het een goede zaak dat Sony aangepakt wordt, dus ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Are you nuts??
  donderdag 10 november 2005 @ 21:06:22 #72
6290 Dr_Crouton
pi_32159650
En nu heb ik een SonyEricsson foon. Hypocriete zak dat ik ben.

pi_32160889
Sony is de lul!
  donderdag 10 november 2005 @ 22:11:29 #74
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32161867
En daar bovenop nog dit nieuws

Sony heeft verschillende stukken Open Source software gebruikt in deze applicatie, en volgens de bijbehorende licentie hoor je bij gebruik aan allerlei voorwaarden te voldoen. Je raadt het al: Sony voldoet daar op geen enkel manier aan.
- Privacy Matters
pi_32162418
Ik hoop dat dit Sony VEEL geld gaat kosten, misschien wordt er dan eindelijk eens iets gedaan aan het klantautistische gedrag.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')