abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2005 @ 09:43:36 #1
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_31889300
DE MAKERS: www.sigames.com

SYSTEEMEISEN

Minimaal:

Windows 98, ME of XP
600mhz processor
128mb systeem ram
100% DirectX8.1-compatible geluidskaart
4x cd-romspeler
1024x768 32bits kleurenscherm
650mb vrije schijfruimte

Aanbevolen:

Win XP SP2
2,0ghz processor
256mb systeem ram
8x cd-romspeler

PATCHES

De eerste patch is ook al uit:
Patch 6.01 -> Te loaden op www.sigames.com

WAT IS ER NIEUW TOV FM05??

Training: Het spel bevat een nieuw opgezette trainingsmodule met vereenvoudigde schema's, een beter hanteerbaar trainingsysteem en verbeterde feedback over de ontwikkeling van je spelers. Dus niet langer meer tientallen mogelijkheden en trainingsvormen, nee enkel 9. Duelkracht, Aerobic, Doelman, Tactiek, Balaanname, Verdediging, Aanvallen, Afwerking, Vrije trappen. Deze kun je natuurlijk aanpassen naar eigen inzicht door een nieuw schema te maken. Er is een belastingsbalkje bijgevoegd die aangeeft hoe licht/zwaar de training is (ivm overbelasting/conditie etc.). Voorbeeldscreen

Onderhandelen over je eigen contract: Niet langer hoef je alleen maar met je spelers en stafleden te onderhandelen over een contract, je moet nu ook zelf onderhandelen over je eigen contract. Dit betekent wel dat je zult moeten presteren. Geef het bestuur anders eens een reden om je contract te verlengen Realistisch!

Verder zijn er talloze anders kleine (enkele zeer nuttige) vernieuwingen.
(geef ze vooral door, ik post ze hier wel)

Snelheid + overzicht: dat zijn ook twee sleutelwoorden van FM06. Enkele voorgaande versies waren vaak wat traag met toch relatief goede computers, ook de bediening liet vaak te wensen over. Dat is met een klap ongedaan gemaakt door SI Games. De snelheid is zienderogen verbetert en de bediening is zonder twijfel overzichtelijk te noemen.

[ Bericht 52% gewijzigd door sr_firewire op 02-11-2005 10:54:11 ]
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
pi_31889317
Mooie OP
pi_31889508
Foei lelijke KUT OP !
pi_31889718
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:53 schreef Apekoek het volgende:
Foei lelijke KUT OP !
nou nou, die kan nog wel aangepast worden lijkt me...
We sure are cute for two ugly people.
  woensdag 2 november 2005 @ 10:25:06 #5
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_31890181
Zeikwijven.... Het gaat toch om de Game, niet om de OP......
Of spelen jullie geen FM en hebben jullie alleen maar wat te zeiken...

Ik zet er wel wat anders neer
pi_31890346
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:28 schreef sr_firewire het volgende:
DaMart: Zo onrealistisch vind ik dit niet. Hoevaak zie je niet in real-life dat een club een speler niet wil laten gaan, en dat ze er absurd veel voor vragen. Kijk maar naar Kalou en Dirk Kuyt afgelopen zomer bij Feyenoord. Daar werd ook een X aantal keren de waarde gevraagd naar mijn idee.
Moet je mij straks eens vertellen of Groningen de vraagprijs laat zaken nu je de media erbij haalt !
Ik doe het zelf ook wel hoor, ik ben het alleen niet gewend van computerteams in CM/FM... meestal kostte het minder (moeite).

Ik zal wel laten weten hoe dat mediagedoe afloopt. In ieder geval verloor Ajax spontaan een wedstrijd tegen AZ toen ik Blind openlijk en zonder directe aanleiding begon af te kraken in de media

En over de OP: mijn naam staat er in, dus ik heb er geen problemen mee , maar ik denk dat men linkjes en zo wil
pi_31890437

Hup Tottenham!

Ik heb maar 14 goeie veldspelers en 5 goeie keepers, maar doe t wel erg goed.
Gelukkig is het seizoen bijna afgelopen...
  woensdag 2 november 2005 @ 10:40:26 #8
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_31890525
BobRooney en ApeKoek................. Zo beter jongens ? Of laten jullie nu je gezicht niet meer zien.

Ps. als jullie nog niet tevreden zijn. Stuur me maar een PM met jullie gewenste OP, dan pas ik deze aan naar jullie normen.
  woensdag 2 november 2005 @ 10:43:30 #9
36326 Freezor
Cold as stone
pi_31890587
Ik hoop dat er snel een 2e patch uitkomt want ik vind het af en toe nog wel erg buggy. Ik scoorde laatst een doelpunt van halverwege m'n eigen helft en de keeper keek gewoon toe hoe de bal het doel in rolde
Something for your mind, your body and your soul.
pi_31890709
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:40 schreef sr_firewire het volgende:
BobRooney en ApeKoek................. Zo beter jongens ? Of laten jullie nu je gezicht niet meer zien.

Ps. als jullie nog niet tevreden zijn. Stuur me maar een PM met jullie gewenste OP, dan pas ik deze aan naar jullie normen.
Ik denk dat ze bedoelen dat je zoiets als deel 1 moet maken:

edit: voor een groot deel aangepast

[ Bericht 68% gewijzigd door Neoktheone op 02-11-2005 10:56:19 ]
  woensdag 2 november 2005 @ 10:50:35 #11
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_31890773
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:32 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik doe het zelf ook wel hoor, ik ben het alleen niet gewend van computerteams in CM/FM... meestal kostte het minder (moeite).

Ik zal wel laten weten hoe dat mediagedoe afloopt. In ieder geval verloor Ajax spontaan een wedstrijd tegen AZ toen ik Blind openlijk en zonder directe aanleiding begon af te kraken in de media

En over de OP: mijn naam staat er in, dus ik heb er geen problemen mee , maar ik denk dat men linkjes en zo wil
Ik moet zeggen dat het op taktisch gebied naar mijn mening soms te moeilijk en te onrealistisch is geworden. Zoals spelen met Chelsea: Je wint in de CL tegen Real Madrid. De 2 weken erop verlies je kansloos tegen de nummer laatst en voorlaatst in de PL, terwijl taktiek bijna hetzelfde was en spelers 100% fit.
Met het transfergedeelte heb ik minder moeite, vind het zelf wel realistisch. Alhoewel ik me er soms aan stoor dat clubs als Den Haag, Vitesse etc. spelers gaan huren van Dordrecht of Eindhoven....

En wat betreft de OP, hij is aangepast, en als ze het niet goed vinden moeten ze voorgaande post van me lezen . PS als ik hem nu aanpas, dan ben ik de nieuwe tekst kwijt en staat er mijn allereerste OP die ik had geschreven. Erg vreemd..
pi_31891380
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:40 schreef sr_firewire het volgende:

Ik vind hem prima zo...ik dacht alleen altijd dat er een template was voor de OP.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:21:10 #13
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_31891568
Hebben jullie het team 'Harchester' al ontdekt? Het is een grapje van de makers dat ze een verzonnen team erin hebben gezet met TE goede spelers, die ook nog gratis te halen zijn.
Dit team hebben ze uit een serie genaamd "Dream Team" gehaald.
Beetje jammer dat je op deze manier hele goede spelers voor niks binnen kan halen en dat terwijl ze niet eens echt bestaan!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 2 november 2005 @ 11:32:35 #14
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_31891880
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:21 schreef Bullet-tooth het volgende:
Hebben jullie het team 'Harchester' al ontdekt? Het is een grapje van de makers dat ze een verzonnen team erin hebben gezet met TE goede spelers, die ook nog gratis te halen zijn.
Dit team hebben ze uit een serie genaamd "Dream Team" gehaald.
Beetje jammer dat je op deze manier hele goede spelers voor niks binnen kan halen en dat terwijl ze niet eens echt bestaan!
Klopt !
Afgelopen jaren hebben ze altijd een team erin gezet, met de makers van het spel zelf. Dit jaar gekozen voor een team uit de televisieserie, die volgens mij hier ook een tijd uitgezonden is geworden. Met die Italiaan, die overspel speelde en al die lekkere spelersvrouwen die met Jan en alleman lagen te krikken. Vond het wel een leuke serie, maar die Italiaan ga ik me iig niet kopen. Die komt de sfeer id groep niet ten goede met zn overspel
pi_31892019
Was me nog niet opgevallen

Ben wel even benieuwd, heb nog wel wat spelers nodig
pi_31892094
Heb alleen de Nederlandse competities geselecteerd, en kan de Harchester-spelers niet kopen . . Vorm van cheaten is het ook. . PS: Las ergens dat je Harchester ook uit het spel kan laten.
Hoi.
  Moderator woensdag 2 november 2005 @ 12:02:10 #17
42184 crew  DaMart
pi_31892653
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:50 schreef sr_firewire het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het op taktisch gebied naar mijn mening soms te moeilijk en te onrealistisch is geworden. Zoals spelen met Chelsea: Je wint in de CL tegen Real Madrid. De 2 weken erop verlies je kansloos tegen de nummer laatst en voorlaatst in de PL, terwijl taktiek bijna hetzelfde was en spelers 100% fit.
Met het transfergedeelte heb ik minder moeite, vind het zelf wel realistisch. Alhoewel ik me er soms aan stoor dat clubs als Den Haag, Vitesse etc. spelers gaan huren van Dordrecht of Eindhoven....
Ergens is dat met die tactiek ook wel logisch hoor. iedere tactiek is wel te 'kraken' namelijk, hoe goed je spelers ook zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het Nederlands elftal dat het standaard moeilijk heeft tegen kleine landen die zich ingraven in het eigen strafschopgebied.
  woensdag 2 november 2005 @ 13:51:41 #18
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_31895325
Mwoh DaMart, je hebt wel gelijk. Maar als een klein ploegie je taktiek "kraakt" dan verlies teen topclub als Chelsea of Milan nog niet met 3-0 thuis tegen bijv. Reginna of Livorno of Southampton
pi_31896524
Ik merk dat een tactiek nogwel lang mee gaat hoor, ik gebruik het hele seizoen al dezelfde tactiek. Af en toe de jeugd de kans geven kan namelijk ook verrassende gevolgen hebben In dit spel merk ik dat meer dan voorheen spelers die er normaal niet instaan en ineens een kans krijgen goed presteren. (Dit geld natuurlijk alleen als de desbetreffende speler wel enige kwaliteiten heeft)
Maar het rouleren met spelers bevalt me prima en houd de boel scherp.

Inmiddels kampioen geworden met Feyenoord en de Uefa-Cup finale tegen Roma gewonnen
Met 2-1 na verlenging, twee keer Mokoena. Ik was de hele wedstrijd de mindere, ook de cijfers van de spelers waren niet hoog. Maar ja, toch gewonnen
Mark Rutte for President!
pi_31897556
Wel raar, dat ze zoiets doen, met dat Harchester. Terwijl ze toch bekend staan om hun realisme.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 2 november 2005 @ 15:51:00 #21
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_31899151
Zoals ik al zei: Dat was voorgaande jaren ook zo. Alleen hadden ze toen een team met eigen mensen van het spel erin. Die speelden in Wales geloof ik
pi_31901017
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:02 schreef methodmich het volgende:
Wel raar, dat ze zoiets doen, met dat Harchester. Terwijl ze toch bekend staan om hun realisme.
Wat is Harchester dan voor een club?

Ik speel overigens FIFA manager. Ik geloof best dat FM een hele goede game is, maar ik wil meer dan cijfertjes. En ik geloof dat FM 2006 mij dat opnieuw niet kan bieden aangezien ik FM 2005 wel eens heb gedaan/geprobeerd.
pi_31901057
Ik kan www.sigames.com niet bereiken. Hopelijk door te druk verkeer of omdat de nieuwe patch in aantocht is?! Zal wel neit..zou wel erg snel zijn.
pi_31901095
Vinden jullie eht spel neit te moeilijk? op de offociele site wordt er geklaagd dat t een lieve lust is...nog nooit was een spel van si zo lastig.
pi_31901136
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat is Harchester dan voor een club?

Ik speel overigens FIFA manager. Ik geloof best dat FM een hele goede game is, maar ik wil meer dan cijfertjes. En ik geloof dat FM 2006 mij dat opnieuw niet kan bieden aangezien ik FM 2005 wel eens heb gedaan/geprobeerd.
Voor de 100ste keer opdonderen met manager game flop nummer 3 (of is het al 4) van EA, dat spel mag gewoon niet genoemd worden in het topic over de beste manager game

Trouwens ben 4e geworden met NAC, maar verlies volgend seizoen nog al wat spelers, dus ben benieuwd. Wel Ueropees voetbal iig, kan ik de financiën wat meer opkrikken
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')