FOK!forum / Gaming / The kkrieger (een game van 96 kb)
Drugshondwoensdag 2 november 2005 @ 02:07
Toch een beetje een spammail. Maar wat voor eentje.
Een stel whizkids hebben een spel gemaakt waar ik bijzonder veel respect voor heb.
Het spel lijkt een beetje op een doom variant en bevat wat flaws, maar als je het spel ziet en afzet tegen de size van het progje (slechts 96 kb). Is het niet verwonderlijk dat ze daarmee een aantal prijzen hebben gewonnen.

Bekijk het resultaat

Ik heb er 1 woord voor...... handz down. Daar zit veel gedegen knutselwerk achter.


[ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 02-11-2005 08:38:28 ]
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 02:08
Ik ken 3 van de lui die eraan hebben gewerkt.
Drugshondwoensdag 2 november 2005 @ 02:10
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:08 schreef cerror het volgende:
Ik ken 3 van de lui die eraan hebben gewerkt.
Heb je ook wat achtergrond informatie...

Hoe , waarmee, hoelang zijn ze daar mee bezig geweest ?
GoLLeMwoensdag 2 november 2005 @ 02:12
wel van dit project gehoord ooit
stond in de kijk dacht ik.
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 02:19
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Heb je ook wat achtergrond informatie...

Hoe , waarmee, hoelang zijn ze daar mee bezig geweest ?
Qua techniek een aardig tijdje.
Ze gebruikten hun welgeprezen Werkzeug en zo ik schat een nieuwere packer.

Groep hun demo's: http://www.pouet.net/groups.php?which=322 of http://www.farb-rausch.com/
Voorbeeld voor een 64k demo: http://www.pouet.net/prod.php?which=5569

kb_ is een programmeur oa. voor de synth en verdere coding.
Ryg: Programmeur.
Chaos: Programmeur.
Wayfinder: Muziek.
__Saviour__woensdag 2 november 2005 @ 02:22
Dat heb ik wel eens gedownload. Echt enorm cool gedaan!
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 02:24
http://www.pouet.net/prodlist.php?page=1&type=64k&platform=Windows&order=thumbup

Download hier nog meer staaltjes puik werk!
Drugshondwoensdag 2 november 2005 @ 02:26
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:19 schreef cerror het volgende:
Qua techniek een aardig tijdje.
Ze gebruikten hun welgeprezen Werkzeug en zo ik schat een nieuwere packer.

Groep hun demo's: http://www.pouet.net/groups.php?which=322 of http://www.farb-rausch.com/
Voorbeeld voor een 64k demo: http://www.pouet.net/prod.php?which=5569

kb_ is een programmeur oa. voor de synth en verdere coding.
Ryg: Programmeur.
Chaos: Programmeur.
Wayfinder: Muziek.
Thx, en ze verdienen alle respect en lof. Ik wist werkelijk niet wat ik zag en wat er theoretisch mogelijk is (met zo'n belachelijk klein progje). I feel dumb als ik zoiets zie.
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 02:29
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Thx, en ze verdienen alle respect en lof. Ik wist werkelijk niet wat ik zag en wat er theoretisch mogelijk is (met zo'n belachelijk klein progje). I feel dumb als ik zoiets zie.
Er zijn zoveel dingen gedaan op dat niveau.
Alleen niemand kent het.

Check daarom pouet.net eens.
Ik heb zelf muzak gemaakt voor een 12k
erikkllwoensdag 2 november 2005 @ 02:31
wow 100 kb
P8woensdag 2 november 2005 @ 02:32
wat ik me dan afvraag, als het zo klein kan, waarom moet alles tegenwoordig dan zo groot
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 02:35
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:32 schreef P8 het volgende:
wat ik me dan afvraag, als het zo klein kan, waarom moet alles tegenwoordig dan zo groot
Laad-tijd.
Het schreeuwt cpu.

Plus het is natuurlijk niet zo gedetailleerd als een full-size spel.
Maar er komen veranderingen aan.
Conspiracy (ook zo'n 64k groep) is aan het samenwerken met een games-bedrijf.
Drugshondwoensdag 2 november 2005 @ 02:38
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:29 schreef cerror het volgende:
Er zijn zoveel dingen gedaan op dat niveau.
Alleen niemand kent het.

Check daarom pouet.net eens.
Ik heb zelf muzak gemaakt voor een 12k
Wellicht is dit topic wel een leuke eye-opener, om dergelijk soort werk opnieuw onder de aandacht te plaatsen.

Ik zal de genoemde site zeker besnuffelen......

Ik wordt er gewoon zeldzaam stil van, terwijl ik al bijna 10 jr met computers klooi.
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 02:40
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wellicht is dit topic wel een leuke eye-opener, om dergelijk soort werk opnieuw onder de aandacht te plaatsen.

Ik zal de genoemde site zeker besnuffelen......

Ik wordt er gewoon zeldzaam stil van, terwijl ik al bijna 10 jr met computers klooi.
Tja ik zit sinds '96 in de demoscene (waar dit dus een onderdeel van is) dus ik weet er een beetje over.

En het moet inderdaad bekender worden.,
Finder_elf_townswoensdag 2 november 2005 @ 03:49
WOW!
wobbelwoensdag 2 november 2005 @ 06:51
Ziet er wel leuk uit zeker voor die filesize
Gewoonikwoensdag 2 november 2005 @ 07:25
Stond laatst ook in de kijk.
Kebabwoensdag 2 november 2005 @ 07:51
In één dag uitgespeeld
BaggerUserwoensdag 2 november 2005 @ 08:04
quote:
Op woensdag 2 november 2005 07:51 schreef Kebab het volgende:
In één dag uitgespeeld
van een 12 urige dag uitgaande is dat maar 8kb per uur
Aaargh!woensdag 2 november 2005 @ 10:19
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:32 schreef P8 het volgende:
wat ik me dan afvraag, als het zo klein kan, waarom moet alles tegenwoordig dan zo groot
Omdat schijfruimte/geheugen geen reet kost en je je spel wel mooier kan maken als je b.v. echte textures gebruikt ipv. gegenereerde.
nyny83woensdag 2 november 2005 @ 10:21
nice hoor
Boes-Poeswoensdag 2 november 2005 @ 10:32
Inderdaad een ontzettend knap staaltje werk. Ik heb ooit een presentatie gezien (op video) van een van die farb-rausch leden over Werkzeugg waarin bepaalde technieken worden toegelicht.

Bijvoorbeeld het hergebruiken van bepaalde vormen. Met dat programma slaan ze de bewerkingen die je ergens op uitvoert op, in plaats van het echte eindmodel.

Dingen als een lichtgevende kubus zal in sommige 3D programma's ontzettend veel rendertijd vragen. Omdat zij het in realtime gebruiken, gebruiken daar dan bijvoorbeeld 1 kubus voor, die dan word uitvergroot. Dan eroverheen plakken, maar dan lichter gemaakt.

Als ik me niet vergis natuurlijk het is alweer een tijd geleden dat ik die presentatie heb gezien.
Het is altijd mooi om naar zulke demo's te kijken. Er is ook een webtv station waar ze worden uitgezonden. http://www.demoscene.tv/
En natuurlijk de muziekjes Ook een webradio van te vinden: http://www.scenemusic.net/listen.htm
Of luister eens naar de muziek van Cerror
Tafkahswoensdag 2 november 2005 @ 10:43
Wat ongelooflijk gaaf. En het crasht geeneens

Ik hoop dat de scene weer wat nieuw leven wordt ingeblazen.
pberendswoensdag 2 november 2005 @ 10:54
't maakt toch slechts gebruik van de standaard opties die direct X biedt?
Drugshondwoensdag 2 november 2005 @ 10:56
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:19 schreef cerror het volgende:
Voorbeeld voor een 64k demo: http://www.pouet.net/prod.php?which=5569
Ademloos

Waarom moet ik elke keer denken aan het "Jan Sloot Mysterie", als ik zoiets zie.
JohnnyKnoxvillewoensdag 2 november 2005 @ 11:02
Cool! Vanavond maar eens uitproberen!
vossswoensdag 2 november 2005 @ 11:10
Ik heb die een hele tijd geleden al eens gedownload.
Ongelofelijk hoe ze het voor elkaar krijgen he

Die demo's zijn ook geweldig

Vroeger had je (op de amiga500) ook veel demo's, maar die waren wel groter dan 64k, stukken groter zelfs. Toen de pc een beetje qua grafisch gebeuren steeds mooier en beter werd zag je ook vaak in winkels van die demo's lopen om te laten zien waar een pc allemaal toe in staat was.

Een hele tijd later weer had je hele bergen 3d screensavers (ik noem een voodoolights bv ), ten tijde van het 3dfx gebeuren was dat.

Dat mis ik eigenlijk een beetje. Zulke screensavers lijken niet meer te bestaan en zulke demo's ook niet.

Juist nu lijkt het me hartstikke gaaf als er demo's gemaakt worden (niet in 64k, no offence) die je GPU flink laten zweten! Weet iemand misschien een paar van zulke demo's of screensavers te vinden?? Cerror misschien, omdat die kennelijk in the scene zit??

Jumpwoensdag 2 november 2005 @ 11:14
Schopje DIG > GAM
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 14:42
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:10 schreef vosss het volgende:
Ik heb die een hele tijd geleden al eens gedownload.
Ongelofelijk hoe ze het voor elkaar krijgen he

Die demo's zijn ook geweldig

Vroeger had je (op de amiga500) ook veel demo's, maar die waren wel groter dan 64k, stukken groter zelfs. Toen de pc een beetje qua grafisch gebeuren steeds mooier en beter werd zag je ook vaak in winkels van die demo's lopen om te laten zien waar een pc allemaal toe in staat was.

Een hele tijd later weer had je hele bergen 3d screensavers (ik noem een voodoolights bv ), ten tijde van het 3dfx gebeuren was dat.

Dat mis ik eigenlijk een beetje. Zulke screensavers lijken niet meer te bestaan en zulke demo's ook niet.

Juist nu lijkt het me hartstikke gaaf als er demo's gemaakt worden (niet in 64k, no offence) die je GPU flink laten zweten! Weet iemand misschien een paar van zulke demo's of screensavers te vinden?? Cerror misschien, omdat die kennelijk in the scene zit??

Zo moeilijk zijn ze niet te vinden hoor!
http://www.pouet.net/prodlist.php?page=1&type=demo&platform=Windows&order=thumbup
Met name http://www.pouet.net/prod.php?which=13032 en http://www.pouet.net/prod.php?which=12850 zijn tamelijk zware geloof ik.

Gewoon even doorbladeren en downloaden.
Zitten soms oudjes tussen, maar ook nieuwe.

Paar screens:






^^ een van mijn favo's klik




Gewoon even hier kijken dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door cerror op 02-11-2005 14:51:49 ]
PieDobbelJoewoensdag 2 november 2005 @ 14:52
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:40 schreef cerror het volgende:

[..]

Tja ik zit sinds '96 in de demoscene (waar dit dus een onderdeel van is) dus ik weet er een beetje over.

En het moet inderdaad bekender worden.,
Vroeger ...mijn Atari tijd (dat ze net met de 1040STF uit kwamen), had je enorm veel grafische demo's staan op de alternatief verkregen software en dat op diskettes. Toen al een kunst en veelal beginnend op de bootsector en in machinetaal.
Ook al gaaf om te zien, als je dat ging debuggen hoe ze destijds de boel al aan het packen waren.

Daarom vraaf ik me na bovenstaand lezend af, welke programmeertaal men dan nu gebruikt.

Pie had destijds voor dat al veel respect, maar dit alles is history
Grrrrrrrrwoensdag 2 november 2005 @ 14:55
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:35 schreef cerror het volgende:

[..]

Laad-tijd.
Het schreeuwt cpu.
yup, ooit eens gerund op een XP 2500+ met 1 GB ram en een fatsoenlijke videokaart, en het liep nog niet eens echt soepel, wel speelbaar, maar niet echt heel vloeiend.

Toch was ik er behoorlijk van onder de indruk.
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 15:00
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:52 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Vroeger ...mijn Atari tijd (dat ze net met de 1040STF uit kwamen), had je enorm veel grafische demo's staan op de alternatief verkregen software en dat op diskettes. Toen al een kunst en veelal beginnend op de bootsector en in machinetaal.
Ook al gaaf om te zien, als je dat ging debuggen hoe ze destijds de boel al aan het packen waren.

Daarom vraaf ik me na bovenstaand lezend af, welke programmeertaal men dan nu gebruikt.

Pie had destijds voor dat al veel respect, maar dit alles is history
Assembler en machinetaal voor de atari nog steeds geloof ik.

Zie hier wat screenshots van atari ST demos:





Meer demo's
PieDobbelJoewoensdag 2 november 2005 @ 15:04
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:00 schreef cerror het volgende:

[..]

Assembler en machinetaal nog steeds geloof ik.
Nog steeds dus en is ook de kortste en snelste weg om alles uit de kast te halen aan mogelijkheden
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 15:06
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:04 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Nog steeds dus en is ook de kortste en snelste weg om alles uit de kast te halen aan mogelijkheden
Ik programmeer niets op m'n atari 1040STf, maar ik maak er wel muziek op.
Kitelesswoensdag 2 november 2005 @ 15:08
Pfff, dit is pas geschiedenis
http://www.pouet.net/prod.php?which=3218



cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 15:22
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:08 schreef Kiteless het volgende:
Pfff, dit is pas geschiedenis
http://www.pouet.net/prod.php?which=3218

[afbeelding]

Ook nog steeds een klassieker. klik


Kitelesswoensdag 2 november 2005 @ 15:27
LALALALALALA ROB IS JARIG
cerrorwoensdag 2 november 2005 @ 15:28
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:27 schreef Kiteless het volgende:
LALALALALALA ROB IS JARIG
JARIG, ROB IS JA-RIG EN O OH WAT VIEREN WIJ FEEST!
Brentmeisterwoensdag 2 november 2005 @ 15:31
Hij knalt eruit bij het laden
Bupatihwoensdag 2 november 2005 @ 15:33
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:31 schreef Brentmeister het volgende:
Hij knalt eruit bij het laden
Bij mij ook.
Foo_nikswoensdag 2 november 2005 @ 15:36
theeveepee
vossswoensdag 2 november 2005 @ 15:58
oi cerror!!! Ik zie daar hele demopacks staan!!!
vossswoensdag 2 november 2005 @ 16:23
quote:
Work sucks, scrollers suck, society sucks, we rule
PieDobbelJoewoensdag 2 november 2005 @ 16:30
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:00 schreef cerror het volgende:

[..]

Assembler en machinetaal voor de atari nog steeds geloof ik.

Zie hier wat screenshots van atari ST demos:
Thnx ...roept veel herinneringen op, zeer veel zelfs
PieDobbelJoewoensdag 2 november 2005 @ 16:34
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:06 schreef cerror het volgende:

[..]

Ik programmeer niets op m'n atari 1040STf, maar ik maak er wel muziek op.
daar was hij destijds ook uitstekend geschikt voor.

En echt programmeren deed ik ook niet, was wel bezig met assembler om mijn eigen geintjes te maken programmeren en dan met name in de bootsectoren. Afkijken dus met een debugger van dat wat anderen daar allemaal deden
Drugshondwoensdag 2 november 2005 @ 17:20
Erg mooie demo's zitten er tussen.
Ik heb eigenlijk meer bewondering om die kleine 64 kb kunstwerkjes (wat dat zijn het in mijn ogen).
Burner2000woensdag 2 november 2005 @ 17:35
Straks maar ff op m'n game pc testen. Op m'n dev pc was de demo niet vooruit te branden.
Kitelesswoensdag 2 november 2005 @ 17:53
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:35 schreef Burner2000 het volgende:
Straks maar ff op m'n game pc testen. Op m'n dev pc was de demo niet vooruit te branden.
Op m'n game-dev pc draait ie wel goed
mscholwoensdag 2 november 2005 @ 21:01
leuk gedaan enzo maar volgens mij gebruiken ze nog geen 30% van alle resources (maak em zeg 200 kb en zorg dat de noieuwe gpu's hun werk kunnen doen )
maar nog best mooi voor een spel van 96kb
Kitelessdonderdag 3 november 2005 @ 10:02
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:01 schreef mschol het volgende:
leuk gedaan enzo maar volgens mij gebruiken ze nog geen 30% van alle resources (maak em zeg 200 kb en zorg dat de noieuwe gpu's hun werk kunnen doen )
maar nog best mooi voor een spel van 96kb
^- ja, laat anders even duidelijk merken dat je geen idee hebt waar je het over hebt

[ Bericht 2% gewijzigd door Kiteless op 03-11-2005 10:08:29 ]
mscholdonderdag 3 november 2005 @ 10:04
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:02 schreef Kiteless het volgende:

[..]

^- ja, laat anders even duidelijk merken dat je geen idee hebt waar je het over hebt
grajas...
Kitelessdonderdag 3 november 2005 @ 10:23
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:04 schreef mschol het volgende:

[..]

grajas...
Hoezo ?
Je hebt blijkbaar geen flauw idee dat de filesize ongerelateerd is aan "de gebruikte resources" of de heftigheid van de grafische effecten.
Toen Kkrieger uitkwam was ie zo'n beetje top-of-the-line, en op de meeste pc's draaide ie net okee omdat ie zo state-of-the-art was.
Verder betwijfel ik of je uberhaupt zelf ooit iets grafisch gecode hebt, laat staan een demo
cerrordonderdag 3 november 2005 @ 12:07
Wat kiteless zegt.
Ik ben dan zelf geen coder maar ik weet wel dat ze meer dan een gig aan resources packen/genereren voor zoiets.
Kitelessdonderdag 3 november 2005 @ 12:51
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:07 schreef cerror het volgende:
Wat kiteless zegt.
Ik ben dan zelf geen coder maar ik weet wel dat ze meer dan een gig aan resources packen/genereren voor zoiets.
Mja, gegenereerde data-size zegt ook weinig, als ik kijk naar een paar van m'n 4k-intro's genereren die gemiddeld al tussen de 100 en 500MB aan audiodata... met een stukje code van tussen de 500 en 2000 bytes.
GoStopdonderdag 3 november 2005 @ 13:43
@ mschol;

Als je je gpu wilt laten zweten; pak deze megademo maar eens: Final Audition

Wil altijd nog eens naar zo'n demoscene-party..
Breakpoint 2006 anyone?
killkodonderdag 3 november 2005 @ 14:03
Weg met de DVD! Terug met de diskette!
cerrordonderdag 3 november 2005 @ 14:07
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:43 schreef GoStop het volgende:
@ mschol;

Als je je gpu wilt laten zweten; pak deze megademo maar eens: Final Audition

Wil altijd nog eens naar zo'n demoscene-party..
Breakpoint 2006 anyone?
Plastic.
Stravaganza mag er ook wel wezen trouwens.

En BP 2006?
Prima, komt er nog een party in NL naast demozone?
Bupatihdonderdag 3 november 2005 @ 14:10
Hij doet het niet bij mij.
Hij kapt er al bij het laden mee.
cerrordonderdag 3 november 2005 @ 14:11
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:10 schreef Bupatih het volgende:
Hij doet het niet bij mij.
Hij kapt er al bij het laden mee.
Wat zijn je pc-specs buup?
Bupatihdonderdag 3 november 2005 @ 14:14
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:11 schreef cerror het volgende:

[..]

Wat zijn je pc-specs buup?
Waar kun je dat makkelijk, snel en overzichtelijk zien?
mscholdonderdag 3 november 2005 @ 14:17
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:14 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Waar kun je dat makkelijk, snel en overzichtelijk zien?
start -> run -> dxdiag vind ik erg overzichtelijk
cerrordonderdag 3 november 2005 @ 14:17
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:14 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Waar kun je dat makkelijk, snel en overzichtelijk zien?
mschol is duidelijker.

[ Bericht 10% gewijzigd door cerror op 03-11-2005 14:18:07 (vorige reactie) ]
Bupatihdonderdag 3 november 2005 @ 14:31


Hier! En niet uitlachen.
Bupatihdonderdag 3 november 2005 @ 14:31
Daar heb je zeker ook niks aan. .
cerrordonderdag 3 november 2005 @ 14:33
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:31 schreef Bupatih het volgende:
Daar heb je zeker ook niks aan. .


Ga maar even naar je configuratiescherm en dan klik je op systeem.
In dat scherm staat je processorsnelheid, dan alleen nog even je gafische kaart melden. (apparaat beheer)
Bupatihdonderdag 3 november 2005 @ 14:37


Doe ik het zo goed?
cerrordonderdag 3 november 2005 @ 14:38
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:37 schreef Bupatih het volgende:
[afbeelding]

Doe ik het zo goed?
Kijk daar hebben we het al.
Maar het kan ook gewoon zijn dat je drivers niet up-to-date zijn.

Die kan je hier downloaden.
Kitelessdonderdag 3 november 2005 @ 14:41
Bupatih - sorry, maar met maar 1 megagiegel, een GeForce4 MiXer en 256MB geheugen kun je beter demo's van een jaar of 5 geleden downloaden

De meeste demo's worden gemaakt voor de hardware die er is op het moment dat ze uitkomen, dus geen moderne hippe shows op jouw machine ben ik bang
Bupatihdonderdag 3 november 2005 @ 14:42
*Zucht* Wat ik allemaal wel niet over heb voor dat kleine rotspel.
Bupatihdonderdag 3 november 2005 @ 14:43
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:41 schreef Kiteless het volgende:
Bupatih - sorry, maar met maar 1 megagiegel, een GeForce4 MiXer en 256MB geheugen kun je beter demo's van een jaar of 5 geleden downloaden

De meeste demo's worden gemaakt voor de hardware die er is op het moment dat ze uitkomen, dus geen moderne hippe shows op jouw machine ben ik bang
Oh. . !
GoStopvrijdag 4 november 2005 @ 15:10
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:07 schreef cerror het volgende:

[..]

Plastic.
Stravaganza mag er ook wel wezen trouwens.

En BP 2006?
Prima, komt er nog een party in NL naast demozone?
Voorlopig niet zo te zien

Breakpoint is trouwens zo rond maart / april. Te Bingen am Rhein.
Lijkt me wel wat om daar eens rond te gaan hangen
GoStopvrijdag 4 november 2005 @ 15:22
Owjah, Bupatih.

Deze demo is misschien meer op je pctje afgestemd.