abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31914060
mm dat je Attram noemt slaat natuurlijk nergens op.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  donderdag 3 november 2005 @ 10:34:49 #102
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31921653
Die stond bij FIFA 2002 nog in de basis bij PSV, met van Hooijdonck en Addo.
pi_31930115
Wat zou het toch mooi zijn als Aissati voor het Nederlands elftal zou kiezen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31936492
Hij weet het nog niet. Net als Ibi trouwens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31938582
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:38 schreef methodmich het volgende:
Hij weet het nog niet. Net als Ibi trouwens.
Afellay weet het al wel hoor
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31942721
Foppe verklapte in de voorbereiding van H'veen dat ie op zijn lijstje stond van Jong Oranje voor de playoff match tegen Slovenie, en dat ie alleen nog even moet overleggen met PSV of een selectie verstandig is aangezien er erg veel op die jongen afkomt in korte tijd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 november 2005 @ 23:53:36 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31945493
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Afellay weet het al wel hoor
hij is nog steeds niet zeker hoor. Moeilijke keuze voor die jongens maar ze hebben nog de tijd, minimaal tot juni, en Aissati waarschijnlijk nog wel langer
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31946074
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hij is nog steeds niet zeker hoor. Moeilijke keuze voor die jongens maar ze hebben nog de tijd, minimaal tot juni, en Aissati waarschijnlijk nog wel langer
Die keuze lijkt mij helemaal niet zo moeilijk als je:

- hier je hele (Nederlandse) voetbalopleiding hebt genoten
- opgegroeid bent in Nederland met de Nederlandse nationaliteit
- in een Nederlandse wijk bent opgegroeid
- alleen de Marokkaanse nationaliteit hebt omdat je ouders er toevallig vandaan komen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 00:13:35 #109
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31946155
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die keuze lijkt mij helemaal niet zo moeilijk als je:

- hier je hele (Nederlandse) voetbalopleiding hebt genoten
- opgegroeid bent in Nederland met de Nederlandse nationaliteit
- in een Nederlandse wijk bent opgegroeid
- alleen de Marokkaanse nationaliteit hebt omdat je ouders er toevallig vandaan komen
voor jou lijkt die keuze dan misschien makkelijk maar die jongens hebben het er niet voor niets lastig mee
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31946377
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

voor jou lijkt die keuze dan misschien makkelijk maar die jongens hebben het er niet voor niets lastig mee
Wat gek dat Davids, Seedorf, Maduro, Gullit en Rijkaard nooit getwijfeld hebben aan hun keuze voor het Nederlands elftal.

Ik verwacht dat Aissati en Afellay gewoon voor Nederland gaan spelen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 00:27:11 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31946529
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:21 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat gek dat Davids, Seedorf, Maduro, Gullit en Rijkaard nooit getwijfeld hebben aan hun keuze voor het Nederlands elftal.

Ik verwacht dat Aissati en Afellay gewoon voor Nederland gaan spelen.
de verhouding met Suriname ligt natuurlijk nogal wat anders
DeLuna vindt me dik ;(
pi_31946561
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de verhouding met Suriname ligt natuurlijk nogal wat anders
Inderdaad, het verschil is dat een Seedorf in Paramaribo is geboren en Afellay in Nederland.

Of bedoelde je dat niet?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 00:33:08 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31946685
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Inderdaad, het verschil is dat een Seedorf in Paramaribo is geboren en Afellay in Nederland.

Of bedoelde je dat niet?
nee, maargoed je kan niet zomaar oordelen over wat die jongens voelen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_31946769
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nee, maargoed je kan niet zomaar oordelen over wat die jongens voelen.
Dat doe ik ook niet en ik weet wel waarom ze twijfelen, maar ik vind het feit dát ze twijfelen wel erg jammer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 00:38:12 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31946814
idd erg jammer want het zijn aanwinsten voor oranje, Aissati kan iig ongestoord blijven ballen voor de jong oranjes
DeLuna vindt me dik ;(
pi_31946882
Het zou juist mooi zijn als die twee jongens voor Nederland uit zouden willen komen. Aangezien de vader van Aissati imam is en redelijk inzicht heeft in de huidige problematiek omtrent de beeldvorming van Marokkanen in Nederland, verwacht ik ook wel dat hij z'n zoon zal stimuleren om voor Nederland te spelen. Stel je toch eens voor dat Aissati in de finale in Duitsland het verschil zou gaan maken.... Dat zou echt van enorme betekenis voor de beeldvorming van Marokkanen door Nederlanders zijn als je 't mij vraagt. Zo van: "Zie je wel, zo kan het dus ook"
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:43:33 #117
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_31946962
ze twijfelen misschien wel niet ZELF, maar houden misschien teveel rekening met gevoelens van anderen (ouders, rest van de familie?) ... dat zou zomaar kunnen ... Ik kan me iig best voorstellen dat er aan zo'n jongens getouwtrekt word door iedereen die een beetje authoriteit over ze heeft.
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 00:44:40 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31946989
nou, is Nederland positiever over surinamers gaan denken dankzij Davids? Dat is toch altijd maar afwachten. Stel je trouwens voor dat Affelay mee gaat naar duitsland, dan mag je blij zijn dat hij geblesseerd is geraakt tijdens onder 21 van de zomer anders had hij bijna 2 jaar non stop gevoetbald

Of Aissati meegaat naar Duitsland betwijfel ik, dr zijn nou niet bepaald te weinig middenvelders voor Oranje
DeLuna vindt me dik ;(
pi_31947000
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:43 schreef Garlic_Sauce het volgende:
ze twijfelen misschien wel niet ZELF, maar houden misschien teveel rekening met gevoelens van anderen (ouders, rest van de familie?) ... dat zou zomaar kunnen ... Ik kan me iig best voorstellen dat er aan zo'n jongens getouwtrekt word door iedereen die een beetje authoriteit over ze heeft.
Hun ouders in ieder geval niet. Marokkaanse jongens van mijn leeftijd die ik heb gesproken bidden er voor dat die twee voor Marokko gaan spelen en ze zullen het niet accepteren als zij voor Nederland uit komen (dan heb ik geen respect meer voor die jongens, want als ze slecht spelen zijn ze Marokkaan en als ze goed spelen zijn ze Nederlander ).
pi_31947153
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:44 schreef rubbereend het volgende:
nou, is Nederland positiever over surinamers gaan denken dankzij Davids? Dat is toch altijd maar afwachten. Stel je trouwens voor dat Affelay mee gaat naar duitsland, dan mag je blij zijn dat hij geblesseerd is geraakt tijdens onder 21 van de zomer anders had hij bijna 2 jaar non stop gevoetbald

Of Aissati meegaat naar Duitsland betwijfel ik, dr zijn nou niet bepaald te weinig middenvelders voor Oranje
Niet dankzij Davids, maar wel dankzij bijvoorbeeld Arnold v/d Leijden (ja een bokser, maar wel een sporter), Frank Rijkaard en Ruud Gullit (ok, half Suri maar toch).
Davids is trouwens gewoon een klootzak, net als Kluivert. Maar er zijn dus Surinaamse voetballers geweest die hebben laten zien dat het anders kan. Hoe vaak lees je in de media dat Surinamers een bedreiging voor onze democratie zijn? Vroeger, begin jaren 80, deden de Surinamers het zogenaamd altijd en nu zijn met name de Marokkanen de (lang niet altijd onterechte) gebeten hond.
De rol van sport in wederzijdse acceptatie tussen twee verschillende culturen in eenzelfde land moet niet onderschat worden. Want wat krijg je als Afellay en Aissati door iedereen geroemd zouden worden (samen met Boulahrouz) vanwege hun prestaties voor het Nederlands elftal? Meer Marokkaanse Nederlanders zullen zich met het Nederlands elftal kunnen identificeren en indirect dus ook met Nederland.

Nee, ik ben geen geitenwollensokken dragende Vrij Nederland lezer, maar kijk naar voorbeelden uit het verleden die mijn gelijk bewijzen. Daarom hoop ik echt dat zij voor Nederland zullen kiezen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 00:52:58 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31947243
oke, maar Surinamers zijn nu ook minder het "probleem"dan jaren terug dus dan verbeterd het imago altijd

maargoed het kan helpen, maar dan zullen ze ook over hun cultuur naar buiten moeten treden om begrip te kweken. Gullit en Rijkaard waren volgens mij ook best open over de cultuur waar ze uitkwamen
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 00:54:01 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31947286
nu je het zegt, doordat ze meedoen aan de Ramadan wordt dat dus wel meer besproken tijdens bijvoorbeeld studio sport maar ook hier in VBL is het een aantal keren langs gekomen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_31956410
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:40 schreef cultheld het volgende:
Aangezien de vader van Aissati imam is
Is dat zo? Nog niks over gehoord verder namelijk
pi_31956523
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:26 schreef Helly het volgende:

[..]

Is dat zo? Nog niks over gehoord verder namelijk
Volgens mij was hij Imam, maar is hij gestopt voor zijn zoons voetbalcarriere. En heeft een minder veeleisende job gezocht.
pi_31959855
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:29 schreef DIJK het volgende:

[..]

Volgens mij was hij Imam, maar is hij gestopt voor zijn zoons voetbalcarriere. En heeft een minder veeleisende job gezocht.
Volgens mij is ie het nog steeds, maar ik kan me vergissen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:15:32 #126
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_31961834
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij is ie het nog steeds, maar ik kan me vergissen.
Iemand een link?
Before all else, be armed.
pi_31962421
Uit het stuk "Isi en Ibi: een jongensboek bij PSV" --> geplukt van PSV Netwerk
quote:
Voorheen bracht vader Aissati de twee elke zaterdag naar de wedstrijd en stopte daarvoor zelfs zijn werk als imam. Tegenwoordig werkt Aissati's vader in een fabriek. Hij is een fanatiek supporter en komt alle competitiewedstrijden kijken. Moeder niet, die zorgt voor de kinderen. Ismaïl heeft twee broers en drie zussen. Afellay: ,,Ik ben heel blij voor Ibrahim dat hij mocht invallen, en nóg blijer voor zijn vader. Die heeft thuis vol trots zitten kijken, dat weet ik zeker.''
pi_31962570
Ok, helder
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:45:47 #129
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31962660
Wat een geweldige speler dit Op zo'n jonge leeftijd al zo goed presteren tegen een AC-Milan, ik denk dat ie dr wel komt.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31969285
Hij is in ieder geval brutaal in het veld, dat valt het meeste op.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:38:54 #131
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31969593
Hij heeft schijt aan reputaties idd... vooral die actie dat hij 'm naar Beasly kon passen maar dat hij buitenkantje rechts de bal meesleepte en uithaalde op goal, prachtige actie!
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_31988542
Is er ergens een vid te vinden met de hoogtepunten van Ismail in de westrijden tegen Milan??
pi_31988743
Vanavond in de basis denk ik: Ibi krijgt rust. Kan eigenlijk alleen maar tegenvallen, maar ja.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31998804
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef Umm-Qasr het volgende:
Is er ergens een vid te vinden met de hoogtepunten van Ismail in de westrijden tegen Milan??
Dat zal een kort bandje zijn. Hij speelde heus goed, maar nu al een video?
www.thuisuiteten.nl
pi_32006511
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:19 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat zal een kort bandje zijn. Hij speelde heus goed, maar nu al een video?
Misschien nedoeld ie een filmpje via internet te downloaden?
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_32009346
Hij speelde vlak vanavond
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32009380
hij is pas 17 kapot lelijk maar gaat rijk worden
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  zondag 6 november 2005 @ 01:09:59 #138
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_32010754
quote:
Op zondag 6 november 2005 00:26 schreef Jett het volgende:
hij is pas 17 kapot lelijk maar gaat rijk worden
kapot lelijk? ken die term niet, maar neem aan dat je hem leijk vind? kheb toch lelijkere mannen gezien denk
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_32026882
Alleen zijn gebit is raar, verder valt het mee. Dat kan nog goed komen, hij moet nog wisselen.

Speelde gisteren onopvallend, geloof ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_32031136
quote:
Op zondag 6 november 2005 16:00 schreef methodmich het volgende:
Alleen zijn gebit is raar, verder valt het mee. Dat kan nog goed komen, hij moet nog wisselen.

Speelde gisteren onopvallend, geloof ik.
Leverde wel een prachtige assist (onterecht afgekeurd) op Beasley af en maakte verder geen fouten en heeft dus goed gespeeld.
  zondag 6 november 2005 @ 18:44:32 #141
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_32031998
Ik vind het een van de weinige 'leuke' psv'ers (naast Affelay en Gomez).. Hij komt er wel denk ik..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_32032070
Alex, Farfán, Koné, Cocu en Ooijer zijn NAC-materiaal?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 6 november 2005 @ 19:00:42 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32032439
in de Volkskrant van zaterdag stond een heel stuk over een verbetering van het beeld van Marokanen door jongens als Aissati en Affelay, waar we het een aantal posts geleden over hadden ik heb het nog niet kunnen lezen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_32032506
Kijk, dat zijn de berichten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 6 november 2005 @ 19:04:33 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32032542
als ik het gelezen heb zal k even melden of er nog iets bijzonders in stond, misschien kan ik het van de volkskrant site afvissen
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 7 november 2005 @ 00:13:39 #146
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_32043362
quote:
Topvoetballers als rolmodel van KNVB
Van onze verslaggever

AMSTERDAM - De KNVB begint nog dit jaar een campagne waarin bekende voetballers worden ingezet als rolmodel. Te denken valt aan de jonge PSV’ers Afellay en Aissati, die van Marokkaanse afkomst zijn.

Op verzoek van het kabinet maakt de voetbalbond een plan dat moet bijdragen aan het oplossen van het integratievraagstuk. Het plan is bijna af.

De KNVB heeft ruim een miljoen leden. Onder hen zijn, zoals directeur Bruynis van de amateursectie stelt, ‘alle kleuren en geloven, jongens en meisjes’ vertegenwoordigd.

Het ministerie van VWS heeft in de sportnota gevraagd om rolmodellen uit de sport. De stichting Meer dan Voetbal, opgericht door de KNVB, zoekt toppers die als zodanig willen fungeren.

Bruynis: ‘Ons plan voorziet ook in de structurele versterking van verenigingen.’ Op de loonlijst van de KNVB staan honderd mensen die clubs ondersteunen, zowel op technisch als op administratief en sociaal niveau. Dat aantal zal toenemen als het kabinet de plannen overneemt.
  maandag 7 november 2005 @ 00:16:12 #147
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32043440
Goede zaak IMHO
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32064472
Alleen is het niet zeer nieuw. Ook Boukhari en Elkhattabi hebben al eens iets dergelijks gedaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_32065200
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:55 schreef methodmich het volgende:
Alleen is het niet zeer nieuw. Ook Boukhari en Elkhattabi hebben al eens iets dergelijks gedaan.
Die hebben alleen niet de uitstraling van een Afellay of Aissati.
pi_32065933
Daar kan jij beter over oordelen, jij kent veel Nedermarokkanen. Kan best zo zijn hoor.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')