Afellay weet het al wel hoorquote:Op donderdag 3 november 2005 19:38 schreef methodmich het volgende:
Hij weet het nog niet. Net als Ibi trouwens.
hij is nog steeds niet zeker hoor. Moeilijke keuze voor die jongens maar ze hebben nog de tijd, minimaal tot juni, en Aissati waarschijnlijk nog wel langerquote:
Die keuze lijkt mij helemaal niet zo moeilijk als je:quote:Op donderdag 3 november 2005 23:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij is nog steeds niet zeker hoor. Moeilijke keuze voor die jongens maar ze hebben nog de tijd, minimaal tot juni, en Aissati waarschijnlijk nog wel langer
voor jou lijkt die keuze dan misschien makkelijk maar die jongens hebben het er niet voor niets lastig meequote:Op vrijdag 4 november 2005 00:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die keuze lijkt mij helemaal niet zo moeilijk als je:
- hier je hele (Nederlandse) voetbalopleiding hebt genoten
- opgegroeid bent in Nederland met de Nederlandse nationaliteit
- in een Nederlandse wijk bent opgegroeid
- alleen de Marokkaanse nationaliteit hebt omdat je ouders er toevallig vandaan komen
Wat gek dat Davids, Seedorf, Maduro, Gullit en Rijkaard nooit getwijfeld hebben aan hun keuze voor het Nederlands elftal.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voor jou lijkt die keuze dan misschien makkelijk maar die jongens hebben het er niet voor niets lastig mee
de verhouding met Suriname ligt natuurlijk nogal wat andersquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat gek dat Davids, Seedorf, Maduro, Gullit en Rijkaard nooit getwijfeld hebben aan hun keuze voor het Nederlands elftal.
Ik verwacht dat Aissati en Afellay gewoon voor Nederland gaan spelen.
Inderdaad, het verschil is dat een Seedorf in Paramaribo is geboren en Afellay in Nederland.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de verhouding met Suriname ligt natuurlijk nogal wat anders
nee, maargoed je kan niet zomaar oordelen over wat die jongens voelen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Inderdaad, het verschil is dat een Seedorf in Paramaribo is geboren en Afellay in Nederland.
Of bedoelde je dat niet?
Dat doe ik ook niet en ik weet wel waarom ze twijfelen, maar ik vind het feit dát ze twijfelen wel erg jammer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee, maargoed je kan niet zomaar oordelen over wat die jongens voelen.
Hun ouders in ieder geval niet. Marokkaanse jongens van mijn leeftijd die ik heb gesproken bidden er voor dat die twee voor Marokko gaan spelen en ze zullen het niet accepteren als zij voor Nederland uit komen (dan heb ik geen respect meer voor die jongens, want als ze slecht spelen zijn ze Marokkaan en als ze goed spelen zijn ze Nederlanderquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:43 schreef Garlic_Sauce het volgende:
ze twijfelen misschien wel niet ZELF, maar houden misschien teveel rekening met gevoelens van anderen (ouders, rest van de familie?) ... dat zou zomaar kunnen... Ik kan me iig best voorstellen dat er aan zo'n jongens getouwtrekt word door iedereen die een beetje authoriteit over ze heeft.
Niet dankzij Davids, maar wel dankzij bijvoorbeeld Arnold v/d Leijden (ja een bokser, maar wel een sporter), Frank Rijkaard en Ruud Gullit (ok, half Suri maar toch).quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:44 schreef rubbereend het volgende:
nou, is Nederland positiever over surinamers gaan denken dankzij Davids? Dat is toch altijd maar afwachten. Stel je trouwens voor dat Affelay mee gaat naar duitsland, dan mag je blij zijn dat hij geblesseerd is geraakt tijdens onder 21 van de zomer anders had hij bijna 2 jaar non stop gevoetbald
Of Aissati meegaat naar Duitsland betwijfel ik, dr zijn nou niet bepaald te weinig middenvelders voor Oranje
Is dat zo? Nog niks over gehoord verder namelijkquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:40 schreef cultheld het volgende:
Aangezien de vader van Aissati imam is
Volgens mij was hij Imam, maar is hij gestopt voor zijn zoons voetbalcarriere. En heeft een minder veeleisende job gezocht.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:26 schreef Helly het volgende:
[..]
Is dat zo? Nog niks over gehoord verder namelijk
Volgens mij is ie het nog steeds, maar ik kan me vergissen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:29 schreef DIJK het volgende:
[..]
Volgens mij was hij Imam, maar is hij gestopt voor zijn zoons voetbalcarriere. En heeft een minder veeleisende job gezocht.
Iemand een link?quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Volgens mij is ie het nog steeds, maar ik kan me vergissen.
quote:Voorheen bracht vader Aissati de twee elke zaterdag naar de wedstrijd en stopte daarvoor zelfs zijn werk als imam. Tegenwoordig werkt Aissati's vader in een fabriek. Hij is een fanatiek supporter en komt alle competitiewedstrijden kijken. Moeder niet, die zorgt voor de kinderen. Ismaïl heeft twee broers en drie zussen. Afellay: ,,Ik ben heel blij voor Ibrahim dat hij mocht invallen, en nóg blijer voor zijn vader. Die heeft thuis vol trots zitten kijken, dat weet ik zeker.''
Dat zal een kort bandje zijn. Hij speelde heus goed, maar nu al een video?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef Umm-Qasr het volgende:
Is er ergens een vid te vinden met de hoogtepunten van Ismail in de westrijden tegen Milan??
Misschien nedoeld ie een filmpje via internet te downloaden?quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat zal een kort bandje zijn. Hij speelde heus goed, maar nu al een video?
kapot lelijk? ken die term niet, maar neem aan dat je hem leijk vind? kheb toch lelijkere mannen gezien denkquote:Op zondag 6 november 2005 00:26 schreef Jett het volgende:
hij is pas 17kapot lelijk
maar gaat rijk worden
Leverde wel een prachtige assist (onterecht afgekeurd) op Beasley af en maakte verder geen fouten en heeft dus goed gespeeld.quote:Op zondag 6 november 2005 16:00 schreef methodmich het volgende:
Alleen zijn gebit is raar, verder valt het mee. Dat kan nog goed komen, hij moet nog wisselen.
Speelde gisteren onopvallend, geloof ik.
quote:Topvoetballers als rolmodel van KNVB
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - De KNVB begint nog dit jaar een campagne waarin bekende voetballers worden ingezet als rolmodel. Te denken valt aan de jonge PSV’ers Afellay en Aissati, die van Marokkaanse afkomst zijn.
Op verzoek van het kabinet maakt de voetbalbond een plan dat moet bijdragen aan het oplossen van het integratievraagstuk. Het plan is bijna af.
De KNVB heeft ruim een miljoen leden. Onder hen zijn, zoals directeur Bruynis van de amateursectie stelt, ‘alle kleuren en geloven, jongens en meisjes’ vertegenwoordigd.
Het ministerie van VWS heeft in de sportnota gevraagd om rolmodellen uit de sport. De stichting Meer dan Voetbal, opgericht door de KNVB, zoekt toppers die als zodanig willen fungeren.
Bruynis: ‘Ons plan voorziet ook in de structurele versterking van verenigingen.’ Op de loonlijst van de KNVB staan honderd mensen die clubs ondersteunen, zowel op technisch als op administratief en sociaal niveau. Dat aantal zal toenemen als het kabinet de plannen overneemt.
Die hebben alleen niet de uitstraling van een Afellay of Aissati.quote:Op maandag 7 november 2005 18:55 schreef methodmich het volgende:
Alleen is het niet zeer nieuw. Ook Boukhari en Elkhattabi hebben al eens iets dergelijks gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |