abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31872306
Zoals op de frontpage al te lezen is:
quote:

Advocaat: complot in zaak-Samir A.

De rechtszaak tegen Samir A. heeft gisteren een opmerkelijke wending genomen. Volgens zijn advocaat, Victor Koppe, is een gewapende overval in 2004 gepleegd met medeweten van de AIVD. Mogelijk heeft de AIVD de overval zelfs geënsceneerd. De overval is vervolgens als reden gebruikt om het huis van de terreur- verdachte te doorzoeken. Daarbij is belastend materiaal gevonden.

Om dit uit te zoeken, wil de advocaat onder meer de vermeende AIVD-informant, de 28-jarige Saleh B. uit Rotterdam, die vrijdag werd opgepakt horen. Die wordt voorlopig echter niet gehoord als getuige in de zaak tegen Samir A. Dat heeft het Haagse gerechtshof maandag bepaald. Het hof wil eerst afwachten of hij alsnog gaat spreken tijdens zijn ondervragingen. Tot nu toe beroept B. zich op zijn zwijgrecht.

Als de AIVD zich schuldig zou hebben gemaakt aan uitlokking van strafbare feiten, dan heeft het OM volgens Koppe geen recht meer om Samir A. voor de overval te vervolgen. In een reactie op Koppes suggesties benadrukte aanklager Haverkate dat een ambtsbericht van de AIVD genoeg is om huiszoeking te mogen doen. "De AIVD heeft geen overval nodig om een huiszoeking af te dwingen," zei Haverkate gisteren.

Samir A. zal binnenkort ook weer terechtstaan voor het voorbereiden van een terroristische aanslag. De kantoorgenoot van Koppe, Britta Böhler stelde onlangs in Buitenhof dat het ook dit keer niet tot een veroordeling zal komen als het bewijs niet meer is dan de vorige keer. De rechtbank sprak Samir A. daar in april voor vrij. Op zijn opleiding is A. voorlopig niet meer welkom. De Hogeschool Leiden heeft besloten om Samir A. de toegang voor een periode van maximaal één jaar te ontzeggen.
Ik vind dit zeer verontrustend, Samir A. zal dan wel geen lievertje zijn, maar binnen de AIVD rommelt het ook verschrikkelijk zo te lezen.
Een deel van de informanten lijkt 'n dubbelleven erop na te houden en niet volledig in dienst te zijn van de AIVD, maar ook graag 'n centje verdienen in het criminele circuit.

Ik vind 'n huiszoeking voor 'n zaak van 'n jaar geleden ook onbegrijpelijk, zijn er nog relevanten spullen te vinden over die zaak? Mij lijkt van niet dus er is alleen opzoek gegaan naar de terreur-achtergrond van Samir. Daarbij komt ook nog dat er gesuggereerd word dat die complete overval in scené gezet is, een gewapende overval waar doden bij hadden kunnen vallen.

Hoever reikt de macht van de AIVD en wie controleert het?

Ik kon geen ander topic over Samir A. vinden zo snel, als het daar verder kan heb ik dat liever
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:07:28 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31872459
Zolang uitlokking niet toegestaan is in Nederland blijf je dit soort toestanden houden natuurlijk.

Kan best eens gunstig uitpakken voor deze vervelende raddraaier.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31872610
die gast wil mensen opblazen, dat is wel duidelijk.

kijken wat er gebeurd als die weer word vrijgelaten...
ik denk dat heel veel nederlanders dit beu zijn...
Islam=facisme
pi_31872622
Als het bewijs onrechtmatig verkregen is moeten ze hem gewoon vrijlaten, dan is het de eigen domme schuld van de regering en was het een gok die verkeerd uitgepakt is.
Bij de AIVD moet er dan gestraft worden. Ik ben niet voor deze terroristen, maar ik ben voor 'n eerlijke aanpak en als de regels zo zijn dat uitlokking niet mag en zeker het in scene zetten van zoiets dan moet hij daarop vrijgesproken worden.

Verder moeten sommige regels aangepast worden, zodat het bestrijden van terroristen beter kan.
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:13:59 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31872631
Het doel heiligt de middelen.
pi_31872756
Ik had Samir A. al gelijk vastgezet op het moment dat hij die journalist op zijn gezicht sloeg maar toen heeft de politie en de AIVD die maar laten gaan...
pi_31872847
wat ik ook niet snap is dat een paar lonsdale rakkers die samir a. en zijn vriendjes niet ff flink gaan verbouwen zodat ze een tijdje in het ziekenhuis liggen.

doen die lonsdale figuren eindelijk iets goeds!
Islam=facisme
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:26:26 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31872934
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:22 schreef DarkDancer het volgende:
wat ik ook niet snap is dat een paar lonsdale rakkers die samir a. en zijn vriendjes niet ff flink gaan verbouwen zodat ze een tijdje in het ziekenhuis liggen.

doen die lonsdale figuren eindelijk iets goeds!
95% van de Nederlandse bevolking moet dit toch wel willen?

Ik ben geen lonsdaler oid en had dolgraag bij die vrijlating geweest.
pi_31873171
toen ik die irritante kutkop zag had ik ook wel zin om ff wat aan zijn gebit te doen en zijn brilletje te doen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/samiragroot.html
Islam=facisme
pi_31873213
Nou met zo iemand verwonden/mishandelen schiet je echt niets op. Met hem doden schiet je ook weinig op.
Hij heeft net zoveel recht op 'n eerlijk proces als iedereen en ik zie zo'n mensen ook liever in 'n betonnen hok opgesloten worden.

en als iedereen iemand op z'n kop mag slaan met wie hij het niet eens is, dan is het hek natuurlijk van de dam.
pi_31873320
Ik verbaas me erover dat die gast nog geen 'ongeluk' gehad heeft waarbij hij om het leven is gekomen. Dat zou een hoop ongemak, geld en nutteloze discussies schelen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:55:56 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31873762
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik verbaas me erover dat die gast nog geen 'ongeluk' gehad heeft waarbij hij om het leven is gekomen. Dat zou een hoop ongemak, geld en nutteloze discussies schelen.
Precies.

Net zoals Desi Bouterse al 20 jaar geleden had moeten verdwijnen.
Helaas is NL een beschaafd land
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31873999
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:13 schreef T1andonly het volgende:
Als het bewijs onrechtmatig verkregen is moeten ze hem gewoon vrijlaten, dan is het de eigen domme schuld van de regering en was het een gok die verkeerd uitgepakt is.
Bij de AIVD moet er dan gestraft worden. Ik ben niet voor deze terroristen, maar ik ben voor 'n eerlijke aanpak en als de regels zo zijn dat uitlokking niet mag en zeker het in scene zetten van zoiets dan moet hij daarop vrijgesproken worden.

Verder moeten sommige regels aangepast worden, zodat het bestrijden van terroristen beter kan.
Met het eerste deel ben ik het wel eens, met je laatste zin weet ik nog niet zo. Als de AIVD en het OM wat beter hadden samengewerkt en effectiever hadden geopereerd hadden ze al iets tegen Samir A hebben kunnen doen (heb ik tenminste begrepen).
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:13 schreef PLAE@ het volgende:

Het doel heiligt de middelen.
Dat zeggen de terroristen dus ook.
pi_31874304
in amerika zou een of andere redneck al een aanslagje op zo'n figuur hebben gepleegd.
daarna zou hij van een stel rijke amerikanen een top advocaten team krijgen en binnen een half jaar weer vrij zijn
Islam=facisme
pi_31874516
Merkwaardige zaak natuurlijk al heeft de advocaat van Samir er alle belang bij dat het daadwerkelijk zo is en dat riekt naar wishfull thinking.

Maar de onderste steen zal toch noit boven komen in dit verhaal, er zijn teveel belangen mee gemoeid.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:30:14 #16
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31874798
Ze moeten eens wat onderzoek doen naar die Britta Bohler, wat een grafhekel heb ik aan die heks.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31874839
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:30 schreef Pracissor het volgende:
Ze moeten eens wat onderzoek doen naar die Britta Bohler, wat een grafhekel heb ik aan die heks.
Heb ik ook een spuughekel aan, ik vraag me ook al jaren af wat iemand , behalve het geld, bezielt om zich te richten op verdachten van dergelijk zware misdrijven, je geweten moet blijkbaar compleet verdwenen zijn.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:43:09 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31875259
Het verband tussen Britta Bohler, Samir A.en meineed

Meineed heeft ze gepleegd, de Duitse advocate Britta Bohler, voormalig Rote Armee Fractionaanhangster. Ordinaire meineed. De persoon tegen wie ze meineed heeft gepleegd laat het me zien. Zwart op wit bewijsbaar...

Terwijl Bohler dag en dagelijks als Duitse staatsburger de Nederlandse burgers 'uitlegt'hoe een rechtstaat, bezien volgens haar Duitse wereldbeeld, werkt, en dag en dagelijks beweert dat Nederland afglijdt naar een 'rechts dictatoriaal regime',pleegde ze zelf onlangs meineed, tezamen met haar nieuw verworven 10 jaar oudere vriend, de al eerder genoemde hoogleraar filosofie...

Maar zonder dat dit verder bekend raakte, staat de Duitse advocate Britta Bohler keer op keer pontificaal in alle media te verkondigen, dat Samir A. vrijgesproken gaat worden...

1. Nadat ze o.a. Ocalan 'verdedigde' en vond dat Nederland hem asiel moest verlenen. Ocalan, die met drugsgelden duizenden mensen vermoordde in zijn 'vrijheidsstrijd' en nu vanuit zijn levenslange gevangenschap verkondigt 'dat geweld geen oplossing is..'. Waarbij overigens opgemerkt dient te worden dat geen enkel iemand 'het recht' heft een ander iemand te knechten en onderdrukken..
2. Nadat ze o.a.de moordenaar van Pim Fortuyn verdedigde en een hoop gevangenisstrafjaren van zijn levenslang eraf wist te sjoemelen....

Waarbij ze steeds de tactiek toepast dat de door haar verdedigden 'hun mond houden'..

Hoe lang accepteert Nederland nog dat haar op rechtsgebied de les wordt gelezen door die Duitse advocate, die meineed pleegde, en wier grootste behoefte lijkt om het huidige bestel omver te werpen voor een 'heilstaat' volgens haar Duitse ideeen?

En de Samir A.'s vrijgesproken worden door haar of haar kompanen: Pestman, Koppe en Bohler, om vervolgens iemand te gaan vermoorden?

De vrouw tegenover wie ze meineed pleegde', overweegt op dit moment overigens een 'rechtszaak' tegen Bohler te beginnen.

'Smartengeld', zo zegt deze dame. In overleg met haar advocaat is nu al sprake van een half miljoen euro.
Want de meineed van Bohler, en de rechtsbeslissing die daarop volgede, heeft haar veel persoonlijke ellende berokkent.

'Het 'recht' moet ztoch ijn loop hebben...', zo formuleert de mevrouw die de dupe werd van Bohlers praktijken.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:04:24 #19
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_31875974
De kans is redelijk aanwezig dat dit is gebeurd. Soms is nederland niets meer dan een ordinaire bananenrepubliekmonarcie
pi_31876070
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:04 schreef TimmyAsd het volgende:
De kans is redelijk aanwezig dat dit is gebeurd. Soms is nederland niets meer dan een ordinaire bananenrepubliekmonarcie
Ik wet niet of die met bananenrepublieken te maken heeft, wat geheime diensten precies doen weten wij niet en ik vind een zaak als deze niet tekenend voor een niet-beschaafd land.

Als AIVD zijnde moet je blijkbaar zware middelen inzetten om de moeilijke bewijslast in nederland compleet te krijgen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:08:33 #21
45511 TimmyAsd
pi_31876119
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:07 schreef Elgigante het volgende:

Als AIVD zijnde moet je blijkbaar zware middelen inzetten om de moeilijke bewijslast in nederland compleet te krijgen.
Dat is al erg genoeg. Beetje feiten lopen verdraaien en dingen verzinnen om je zin door te drijven. Dit is toch zeker geen Rusland?
pi_31876315
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:08 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dat is al erg genoeg. Beetje feiten lopen verdraaien en dingen verzinnen om je zin door te drijven. Dit is toch zeker geen Rusland?
Zo werken geheime diensten nu eenmaal Timmy, die balanceren altijd op het randje van wat ethisch kan en zullen vaak inderdaad de wet met voeten treden, alles in het kader van landsbelang/ het doel heiligt de middelen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:14:40 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31876364
Het gaat hier over een mogelijk geënsceneerde overval.

Als dat echt zo blijkt te zijn dan staan die lui van de AIVD toch wel héél erg voor joker.
Erg stupide.

Maar ok, 't is wel interessant om dit in de gaten te houden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:16:18 #24
45511 TimmyAsd
pi_31876412
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:13 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zo werken geheime diensten nu eenmaal Timmy, die balanceren altijd op het randje van wat ethisch kan en zullen vaak inderdaad de wet met voeten treden, alles in het kader van landsbelang/ het doel heiligt de middelen.
Dus liegen is okee?
pi_31876734
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:43 schreef Pracissor het volgende:
Het verband tussen Britta Bohler, Samir A.en meineed

volgt warrig verhaal
Wat is hier de bron en waar gaat het om? Zoals het nu geciteerd is zou het gewoon laster zijn.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')