Ik vind dit zeer verontrustend, Samir A. zal dan wel geen lievertje zijn, maar binnen de AIVD rommelt het ook verschrikkelijk zo te lezen.quote:
Advocaat: complot in zaak-Samir A.
De rechtszaak tegen Samir A. heeft gisteren een opmerkelijke wending genomen. Volgens zijn advocaat, Victor Koppe, is een gewapende overval in 2004 gepleegd met medeweten van de AIVD. Mogelijk heeft de AIVD de overval zelfs geënsceneerd. De overval is vervolgens als reden gebruikt om het huis van de terreur- verdachte te doorzoeken. Daarbij is belastend materiaal gevonden.
Om dit uit te zoeken, wil de advocaat onder meer de vermeende AIVD-informant, de 28-jarige Saleh B. uit Rotterdam, die vrijdag werd opgepakt horen. Die wordt voorlopig echter niet gehoord als getuige in de zaak tegen Samir A. Dat heeft het Haagse gerechtshof maandag bepaald. Het hof wil eerst afwachten of hij alsnog gaat spreken tijdens zijn ondervragingen. Tot nu toe beroept B. zich op zijn zwijgrecht.
Als de AIVD zich schuldig zou hebben gemaakt aan uitlokking van strafbare feiten, dan heeft het OM volgens Koppe geen recht meer om Samir A. voor de overval te vervolgen. In een reactie op Koppes suggesties benadrukte aanklager Haverkate dat een ambtsbericht van de AIVD genoeg is om huiszoeking te mogen doen. "De AIVD heeft geen overval nodig om een huiszoeking af te dwingen," zei Haverkate gisteren.
Samir A. zal binnenkort ook weer terechtstaan voor het voorbereiden van een terroristische aanslag. De kantoorgenoot van Koppe, Britta Böhler stelde onlangs in Buitenhof dat het ook dit keer niet tot een veroordeling zal komen als het bewijs niet meer is dan de vorige keer. De rechtbank sprak Samir A. daar in april voor vrij. Op zijn opleiding is A. voorlopig niet meer welkom. De Hogeschool Leiden heeft besloten om Samir A. de toegang voor een periode van maximaal één jaar te ontzeggen.
95% van de Nederlandse bevolking moet dit toch wel willen?quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:22 schreef DarkDancer het volgende:
wat ik ook niet snap is dat een paar lonsdale rakkers die samir a. en zijn vriendjes niet ff flink gaan verbouwen zodat ze een tijdje in het ziekenhuis liggen.
doen die lonsdale figuren eindelijk iets goeds!
Precies.quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik verbaas me erover dat die gast nog geen 'ongeluk' gehad heeft waarbij hij om het leven is gekomen. Dat zou een hoop ongemak, geld en nutteloze discussies schelen.
Met het eerste deel ben ik het wel eens, met je laatste zin weet ik nog niet zo. Als de AIVD en het OM wat beter hadden samengewerkt en effectiever hadden geopereerd hadden ze al iets tegen Samir A hebben kunnen doen (heb ik tenminste begrepen).quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:13 schreef T1andonly het volgende:
Als het bewijs onrechtmatig verkregen is moeten ze hem gewoon vrijlaten, dan is het de eigen domme schuld van de regering en was het een gok die verkeerd uitgepakt is.
Bij de AIVD moet er dan gestraft worden. Ik ben niet voor deze terroristen, maar ik ben voor 'n eerlijke aanpak en als de regels zo zijn dat uitlokking niet mag en zeker het in scene zetten van zoiets dan moet hij daarop vrijgesproken worden.
Verder moeten sommige regels aangepast worden, zodat het bestrijden van terroristen beter kan.
Dat zeggen de terroristen dus ook.quote:
Heb ik ook een spuughekel aan, ik vraag me ook al jaren af wat iemand , behalve het geld, bezielt om zich te richten op verdachten van dergelijk zware misdrijven, je geweten moet blijkbaar compleet verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:30 schreef Pracissor het volgende:
Ze moeten eens wat onderzoek doen naar die Britta Bohler, wat een grafhekel heb ik aan die heks.
Ik wet niet of die met bananenrepublieken te maken heeft, wat geheime diensten precies doen weten wij niet en ik vind een zaak als deze niet tekenend voor een niet-beschaafd land.quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:04 schreef TimmyAsd het volgende:
De kans is redelijk aanwezig dat dit is gebeurd. Soms is nederland niets meer dan een ordinaire bananenrepubliekmonarcie
Dat is al erg genoeg. Beetje feiten lopen verdraaien en dingen verzinnen om je zin door te drijven. Dit is toch zeker geen Rusland?quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:07 schreef Elgigante het volgende:
Als AIVD zijnde moet je blijkbaar zware middelen inzetten om de moeilijke bewijslast in nederland compleet te krijgen.
Zo werken geheime diensten nu eenmaal Timmy, die balanceren altijd op het randje van wat ethisch kan en zullen vaak inderdaad de wet met voeten treden, alles in het kader van landsbelang/ het doel heiligt de middelen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:08 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat is al erg genoeg. Beetje feiten lopen verdraaien en dingen verzinnen om je zin door te drijven. Dit is toch zeker geen Rusland?
Dus liegen is okee?quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zo werken geheime diensten nu eenmaal Timmy, die balanceren altijd op het randje van wat ethisch kan en zullen vaak inderdaad de wet met voeten treden, alles in het kader van landsbelang/ het doel heiligt de middelen.
Wat is hier de bron en waar gaat het om? Zoals het nu geciteerd is zou het gewoon laster zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:43 schreef Pracissor het volgende:
Het verband tussen Britta Bohler, Samir A.en meineed
volgt warrig verhaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |