Ik weet het vrij zeker. Het gaat ook niet over negers natuurlijk, maar meer over algemene waarden als vrijheid en respect ofzo. Het staat volgens mij ergens vrij verdekt achter in het boek. Iets in de zin van "Het gedicht dat Tirillo opdraagt op pagina X bestaat echt en is blablabla".quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:10 schreef cioran63 het volgende:
Het is Tirillo. Maar een oude negrospiritual in de middeleeuwen?
Haal je niet een paar dingen door elkaar?
Ik heb het boek hier, maar kan niet vinden wat je bedoelt.
Okee, nouja, dan weet ik dat zeker. Bedankt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:00 schreef cioran63 het volgende:
Ja, zeker weten, of ik moet volslagen blind zijn.
De scene op de Witte Rivier: er wordt niks gezongen of opgezegd, het gaat alleen over de ring van de nar. En wat geneuzel verder.
Alle gedichten die in het hele boek worden geciteerd (twee maar, wat ik zo snel zie) gaan over koningen ('Edwinem reed met de Noordenwind') en hoe moedig ze zijn. Niks geen waarden of respect.
Inderdaad zingt, nee neuried de nar dit lied. Maar nogmaals, het gaat alleen over een moedige ridder met een wit schild.
En achterin staat niks over wat er echt waar is, maar misschien is dat de flaptekst. Het stofomslag ontbreekt bij mij, dus dat kan ik niet checken.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:22 schreef cioran63 het volgende:
Ook dat boek bevindt zich in mijn uitgebreide bibliotheek. Maar daarin evenmin iets wat lijkt op wat je bedoelt, als ik het zo snel scan op geciteerde gedichten.![]()
Hee, jij hebt het boek en hebt er bewust naar lopen zoeken. Ik dénk dat ik me iets herinner uit dat boek. Wie zou er gelijk hebben ?quote:Op woensdag 2 november 2005 19:51 schreef cioran63 het volgende:
Ja, laat het even weten. Misschien ben ik wel dement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |